Jump to content

un mic ajutor pt un incepator?


K
 Share

Postare recomandată

In primul rand vreau sa urez tuturor membrilor acestui forum un sincer la multi ani...:)

Vreau sa spun inainte de toate ca nu sunt un expert in mecanica ca sa ma exprim asa.

Urmaresc acest forum cu mult interes pt mine si pt prietenii mei.

De putin timp am facut si eu marele salt de la o masina autohtona la una straina...mai exact de la dacia berlina la un vw vento din 96 tdi 90 cp si cu Ac.Toate bune si frumoase masina este bine intretinuta de fostul proprietar .....are toate curelele schimbate, toate rolele schimbate,filtrul de polen schimbat, filtrul de ulei si uleiul schimbat (ulei aral 0w-40 daca nu ma insel...o sa ma uit mai bine si o sa va spun)...de schimbat la masina nu am avut de schimbat decat rulmentii de pe spate si flansele de la amortizorele de pe fata si sper ca atunci cand o sa mai strang ceva mai multi bani si flansele de la amortizoarele de pe spate(mecanicul spunand ca pot trece linistit iarna si vara cu ele-dar tipicar de felul meu imi sta pe cerebel).

De cand am luat masina am mai spalat tapiteria si acum imi pun folie auto de la Carprotekt...dupa "sfaturile" obtinute de pe forum si de la mai multi prieteni... o sa imi pun o pereche de huse auto comandate de la Autotex din Otopeni.....sper sa postez niste poze cu ea inainte si dupa "machiajul" aplicat de catre mine...

Dar ca orice proprietar de masina au "aparut" primele probleme...adica trebuie sa schimb toba finala deoarece "sunt sitele un pic desprinse in ea?"-citez mecanicul meu...Intrebarea mea catre cei mai in cauza decat mine-membrii forumului-sa schimb toba cu una originala in valoare de 4 mil lei sau sa schimb toba cu una de pe Colentina de aproximativ 2 mil lei si cu garantie un an sau 1.5 ?

A doua si ultima problema e faptul ca atunci cand am un consumator imi apare un mic huruit in masina.Iata un exemplu care poate sa fie de ajutor?....Daca pornesc luminile nu e nici o problema dar daca pornesc si proiectoarele se aude acel mic huruit...daca pornesc dezaburirea la fel se aude(fara nici un alt consumator)....dar ciudat e ca atunci cand pornesc Ac nu se aude decat compresorul care functioneaza bine nu acel huruit specific....

Pt a elucida acest mic "fenomen" am mers la mai multe persoane.....am mers sa vad daca nu este rulmentul de la alternator....aici primii mecanici au zis asa: "ca nu e alternatorul de vina ci faptul ca am un "scurt" pe firele de la alternator si compresorul pt Ac si ca porneste compresorul cand pun dezaburirea sau alt mare consumator" ...de mentionat e faptul ca bateria se incarca in parametrii normali..in alta parte au spus ca nu e nimic in neregula dar cica se aude ceva pe la "curele"....si nu isi explicau faptul ca se aude doar cand e pornit un consumator mai mare...

Cam atat..imi cer scuze anticipat daca nu e o exprimare prea "ca la carte"...problema x , y , z .....si daca e postat prost... :D

P.S. ca un proaspat membru....de la cine pot procura si eu un sticker cu vwforum? :ok:

P.S. P.S. : scuze pt un topic asa de mare...vorba aia:multa vorba saracia omului...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru toba eu zic ca merita sa iti iei una originala... te tine destul de mult cat sa isi faca banii. Huruitul eu cred ca este de la intinzatorul de curea de accesorii.. cand ai sarcina mai mare in alternator atunci iti apare ( sau rola care apasa pe curea ). Uite-te la curea gaseste intinzatorul/rola si vezi daca e descentrata rola sau vibreaza nasol pe acolo..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu stickerul, descarca fisierul corel de pe http://forum.vwforum.ro/forum/viewtopic.ph...p?p=46097#46097, da fuguta la un copycenter si iti face pe ce culoare si marime vrei tu.

Despre toba, iti recomand sa-ti pui una de calitate. Eu mi-am pus toba din teflon "PowerFull" in vara, it's OK.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumesc pt ajutor.

cand o sa am timp o sa ma duc sa vad daca e cum zici tu..iar cu sticker multumesc....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

hai sa va mai intreb ceva.....poate voi aveti habar ca eu nu :salut:

din cand in cand indicatorul de motorina imi arata ca nu mai am motorina in rezervor...dupa un timp de cateva ore indicatorul urca la locul lui , indicand cata motorina am in mod normal(stiut de mine)...

si un pic off topic exista cineva pe aici care are un laptop/calculator pt a imi pune masina la un vag com sau cum se spune :D si daca e sa imi spuna si mie cu ce ii sunt dator :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

chiar nu a mai patit cineva asa ceva sa imi spuna si mie ce are :26: ....pt ca un electrician a zis ca e bordul de vina si sa il schimb :) ceea ce eu nu prea cred...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O posibilitate este sa fie defect senzorul de nivel din rezervor. Oricum, mai pertinenta decat bordul defect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bine te-am regasit K! Stii ca am colegi de liceu (tu erai la R4 parca... in clasa cu Hristu Stefan parca...)

Uite sfaturi de la un alt TDI-ist de 3,5 ani:

1.Toba scoate-o si pune teava simpla. Pe Sos.Pantelimon la Pilot (Borla dealer) te costa cam 1 Mlei maxim. Pun aia teava inox deci nu va rugini. Cred aer 5 ani garantie. Nu va fi deloc zgomotos. Eu am scos ambele tobe initial si de abia daca era mai zgomotoasa dar trebuia sa o stii inainte ca sa iti dai seama. SI erau ambele tobe scoase nu una. Ulterior am scos si catalizatorul. Acum am teava direct din motor. Sau mai precis din turbina.

2.Acea problema cu zgomotul cauzat de consumatorii electrici ESTE DE LA rulmentii alternatorului. Daca vrei neaparat sa ii schimbi exista la Porsche Romania un kit original de reparatie care il recomand cu caldura.

3.Erorile de la indicatorul de nivel al motorinei NU SUNT DE LA BORD. Mecanic roman ... (sper ca nu e ruda sau prieten cu tine :) ) Poate fi de la senzorul de motorina (un fel de plutitor sau de la mufe de pe traseul electric al lui. Se verifica usor, se poate fixa mai bine mufa sau / si curata contactele cu spray de contacte.

Toate problemele enumerate mai sus sunt relativ ieftin si usor de indepartat.

Pentru alte inf. legate de motorul TDI poti posta si pe TDI Forum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am fost colegi..unde la Borla in sos pantelimon?..si daca pun cum iese la itp la noxe...scoate fum?..am dat cu solutie spray...si vad ca acum merge mai bine..cam cat vor aia de la poro pt rulmenti..pt ca am fost undeva prin vitan ..recomandati cu caldura de un prieten cu vento..si aia au zis ca cica intra ac in functiune..dar nu are cum pe frigul asta..si nici rola de intindere nu e de vina ca am verificat-o ..dca e nu ne putem vedea asa printre picaturi sa asculti si tu zgomotul..ca eu sunt in sesiune.

cand poti da un pm...si mecanicul nu e ruda cu mine :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci K (fir-ar am eu memorie scurta... care era prenumele tau?), pentru ascultat zgomote curioase se utilizeaza fie un stetoscop (nu fac misto) fie mai putin eficient dar mult mai ieftin un furtun lung si subtire sau o coada de matura (lemn - rezonanta buna - fibre/elasticitate buna). Eu iti zic ca nu poate fi A/C. A/C intra cand il bagi tu si presupun ca nu il bagi. Apoi as vrea sa aud si eu sunetul sa vad ce "amprenta sonora" are. Sa il compar cu al meu. Si eu am ULTIMA sesiune asa ca ma intelegi la fel de bine cum te inteleg si eu. Mi-ar placea sa te ajut.

Pe Pantelimon intre Socului (actual Delfinului) si Morarilor (intersectia cu Fundeni) sau sectia 9 Politie. Cum mergi dinspre Socului spre iesirea din oras (spre comuna Pantelimon) pe dreapta se vede clar. Daca tot nu o gasesti mergem odata impreuna si ti-i prezint pe bajeti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca stiu unde e .... e un service inainte de o trecere de pietoni?..dar nu ai zis cum se comporta la un itp facut..scoate fum...si alte lucruri..iar la faza cu matura te las pe tine ca te pricepi mai bine decat mine :salut:

P.S.:Vlad....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha. Oki. Ala e...... inainte de trecerea de pietoni.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutari la toata lumea. Sper sa nu fiu offtopic, insa aici mi s-a parut cel mai potrivit sa iau cuvantul intrucat si eu sunt incepator in ale masinilor straine.

Asadar... de vreo 3 luni am si eu un Vento din 1993, 1.8 benzina, 90 Cp. La inceput toate bune...insa acum vreo luna m-am lovit de prima problema. :pirat: Uneori cand o lasam la relanti ramanea turata undeva pe la 1800-2000 de ture. Apoi, dupa ce bagam in viteza si faceam cativa metrii erau sanse mari sa revina la turatie normala, in jur de 900. Apoi, cand am fost pe la un var de-al meu sa imi scimbe cureaua de distributie am obs ca de atunci nu mai face asa. Insa de apoi nu mai avea putere. Tragea motorul mai rau decat daca era de 900 cmc.(am vazut ca sumt pe aici si membrii din cj, si pt ei spun ca abia am urcat calea turzii in treapta a 3-a de vit cu 4 pers). Am mers cu masina inapoi la mecanic, crezand ca nu a pus cureaua bine si am stat cu el, pana a verificat-o si rasverificat-o. Cureaua era pusa bine. Si mi-a zis ca ar putea fi ceva problema electronica la delcou si ca el nu imi poate face decat ori sa traga bine si sa ramana turata mai tare la relanti, ori varianta cealalta.

Deci...aveti ideee care ar fi problema? Ma puteti ajuta cu ceva? Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

... Intrebarea mea catre cei mai in cauza decat mine-membrii forumului-sa schimb toba cu una originala in valoare de 4 mil lei sau sa schimb toba cu una de pe Colentina de aproximativ 2 mil lei si cu garantie un an sau 1.5 ? ...

am ramas si eu fara toba ("relieful" stradal bucurestean - e drept ca era cam coapta) si am gasit la augsburg toba bosal (?) compatibila cu g3-ul din semnatura. 57 euro (tva inclus) toba, vreo 2,5 milioane cu totul (toba, manopera, mastic, un colier).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm interesant..poate ii sun si eu sa vad ce zic..dar cred ca la mine e posibil sa fie mai scumpa ca e diesel?!

57 cu manopera cu tot?...deci sa inteleg ca in pretul tobei e inclus totul?...

pe site la ei:montaj 15 E

iar toba cica ma suna ei..dar nu am primit inca vreun tel de la ei...

Modificat de K
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm interesant..poate ii sun si eu sa vad ce zic..dar cred ca la mine e posibil sa fie mai scumpa ca e diesel?!

57 cu manopera cu tot?...deci sa inteleg ca in pretul tobei e inclus totul?...

pe site la ei:montaj 15 E

pret toba: 3.434.000 toba finala

P.s:offtopic....cica nu am voie sa imi modific postul...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, toba a fost 57 euro (tva inclus), care face cam 2.100.000 (cursul afisat era undeva pe la 37 si ceva). restul pina la ~2.500.000 au fost maruntisurile si manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, toba a fost 57 euro (tva inclus), care face cam 2.100.000 (cursul afisat era undeva pe la 37 si ceva). restul pina la ~2.500.000 au fost maruntisurile si manopera.

<{POST_SNAPBACK}>

hmmm...adica 2.5 mil pt restu..cam mult pt mai nimic...

<{POST_SNAPBACK}>

reiau, poate nu am fost foarte clar: factura a fost aproximativ 2,5 mil lei repartizati astfel: toba = 57 euro (am retinut pretul pentru ca am sunat inainte sa-i intreb daca au si cat costa; la cursul afisat asta facea cca 2,1 milioane) si maruntisurile (mastic, colier) + manopera = restul (cca 400 mii).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!