Jump to content

Efficient Dynamics Vs Tehnologii Similare


Vizitator
 Share

Postare recomandată

In ultmul timp BMW a adoptat o tehnica foarte funny. Efficient Dynamics. Ce inseamna asta:

Motor diesel care consuma 5.1 l/100km si fuge mai rau ca GTI-ul, Seria 6 care consma sub 7 litri la

suta de kilometri (si nu e lenes). Motor de 3 litri benzina si 272 cai care consuma mai putin decat 1,4TSI de 170cp, X5 benzina de peste 2 tone consma cat un golf R32 DSG.

Haaideti sa sapam mai mult in culisele acastei tehnologii si sa vedem ce raspuns are concurenta la acesta provocare. Sau tehnicienii de la BMW au luat-o pe aratura rau de tot????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Audi Cross Coupe Quattro Concept 2.0 TDI 204 CP 400 Nm S-tronic (masina cu tractiune integrala, cutie automata, cu o masa de cel putin 1,5 tone si cu un Cx de crossover): 5.9 l/100 km, in regim mixt, in modul "Efficiency" (economic). Cifrele respective (oficiale), care sunt stabilite in conditii de laborator, cu respectarea anumitor parametrii (vreau sa vad si eu un BMW care ruleaza in oras cu maxim 50 km/h, iar pe autostrada cu cel mult 120 km/h), trebuie insa verificate si pe teren. Pentru ca exista posibilitatea ca o masina sa consume "oficial" mai putin in comparatie cu alta, dar in regimul de mers real lucrurile sa stea cu totul altfel. Nu este mai putin adevarat ca cei de la BMW si-au gasit cu greu rivali pe masura in materie de motoare.

Modificat de Michael
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vreau sa vad si eu un BMW care ruleaza in oras cu maxim 50 km/h, iar pe autostrada cu cel mult 120 km/h

Vei vedea la fel de multi ca si cei care isi iau Audi cross coupe si circula tot cu 50, respectiv 120... :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai da pentru ca are sistemul start & stop, dupa nu stiu cate secunde de stationat opreste motorul si cand apesi ambreiajul sau acceleratia ( la automata) porneste instant si pleaca. Asta in oras la aglomeratie tip bucuresti nu m-ar mira sa consume cu 30-40% mai putin.... Plus reincarca bateria la franare ( inmagazineaza energia de acolo si nu o pierde).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

revenim. Astazi am facut un plin dupa 170 km numai prin oras mers normal si foarte rar cate o talpa asa. Sistemul efficient dynamics a inceput sa functioneze la 100% fiind peste +3 grade afara. Adica, motorul mai mult sta oprit in trafic decat merge. Asadar la 170 km facuti am bagat 16,67 l benzina -> consum de 9,81 l/100 km NUMAI IN ORAS motor aspirat de 2.000 cmc si masina de 1,4 tone + 110 kg eu :lol: :) . Dupa mine, mi se pare ca sistemul isi face al naibii de bine treaba pentru care a fost conceput. Nu ma gandeam vreodata ca un 2000 benzinar poate sa consume sub 10 in oras. Ma rog, ce mi-e 9,81 ce mi-e 10 tot aia e. Mi se pare foarte tare ! Sau poate am eu noroc la masini economice... :) .

S-a lasat si motorul ca am inceput sa cobor de la 11,7 in oras la inceput la 11,3 apoi 10,98 acum 9,81. Oricum nu are cum sa mai coboare. Deja e suficient.

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intradevar,impresionant consum. Daca orasul este Bucuresti atunci chiar ca este cel mai economic 2 litri pe care-l stiu.Chiar si in raport cu 2.0 TDI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

despre Bucuresti este vorba. Si facem si teste cu persoane in masina martori daca nu crede lumea. N-are sens sa mint. Alaltaieri am facut aprox o ora si jumatate pana acasa apoi de acasa inapoi la servici 40 min si iar acasa o ora si jumatate. Motorul cred ca a mers in jur de 1 ora si jumatate, in rest am stat pe loc cu motorul oprit automat. Am observat ca toti se uita ciudat la mine cand se aude ca porneste motorul :lol: :) :) - ceva genu` n-are bani de benzina :P . Problemele de fiabilitate le vom vedea in timp desi in 2 ani n-au fost probleme cu sistemul efficient dynamics. De fapt ce poate sa se strice de la porniri exagerat de dese?

consumul pe spritmonitor :

http://www.spritmonitor.de/en/detail/230408.html

masina e 318i, motorul e de 2000 cmc si nu de 1,8 cum s-ar crede la prima vedere.

Modificat de godoroja
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

BMW nu cred vor fi putea fi vreodata egalati de vreun concurent in ceea ce priveste conceptia motoarelor termice ... inainte de razboi tot asta faceau cel mai bine ( dar pentru avioane ) si dupa atata experienta acumulata in spate e normal sa fie in continuare cei mai buni ..

@godoroja - la sistemele stop & go cele mai solicitate sunt componentele electrice care participa la pornirea motorului gen demaror, bobina de inductie ( in general ce tine de aprindere - vorbim de mas-uri ) si obosirea elementelor mecanice care realizeaza preluarea vibratiilor motorulu gen suporti motor si alte elemente de legatura ..

Modificat de rfh
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De fapt ce poate sa se strice de la porniri exagerat de dese?

Teoretic, demarorul va avea o uzura mai rapida si bateria va fi cam solicitata (dupa ce dai la cheie ii trebuie cam 20min de mers incontinuu pentru a recupera energia pierduta la pornirea motorului). Pentru cine are un tester de baterie (cel care iti arata gradul de incarcare), se poate verifica starea bateriei dupa un circuit in care opresti motorul la fiecare stop in comparatie cu acelasi circuit dar nu opresti motorul la stop.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria si electromotorul nu lucreaza chiar greu... fiind in mare parte folosite cu motorul cald, deci invarte odata si ala porneste.

Singura problema va fi viata motorului care in mod sigur o sa-si reduca durata cu cel putin 50% in cazul folosirii doar in mediul urban fata de unul care inghite km. pe autostrada, dar asta oricum e sacrificata in ultimul timp in favoarea reducerii poluarii (schimburi de ulei cat mai rare, emisii cat mai mici).

Se stie ca la pornire filmul de ulei este rupt si pana se reface motorul merge pe uscat.

Poate pe la 150k km sau 200k km o sa apara jocuri care in mod normal apareau pe la 3-400k km. Dar ce mai conteaza?

Totusi, cea mai mare problema va fi cand electronica o ia razna... adica sa porneasca motorul doar la 4 din 5 tentative :icon_thumright: Intr-o zi aglomerata cred ca ar fi nasol de tot

Modificat de r&d
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ideea cu oprirea si pornirea automata a motorului este veche si a fost pusa pe Lupo 3L unde isi facea foarte bine treaba. Lupo fata de bmw mai avea si doua versiuni de soft ce puteau fi comutate prin apasarea butonului econ si astfel se realiza si o economie mai mare.

Cat despre faptul ca energia de franare e transformata in energie electrica nu pot spune ca acest avantaj minor poate fi compensat printr-un condus preventiv si prin folosirea franei de motor la masinile normale(in fond si la urma urmei daca la franare o parte din energie e transformata in energie electrica inseaman ca ff mult din energia potentiala a masinii se pierde).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca BMW sunt in fata cu Efficient Dynamics. Este o chestie indrazneata (posibilele probleme care pot aparea), dar una peste alta este un progres tehnologic. Bravo lor, iar despre consum jos palaria. As compara cu un motor de 2l FSI de pe VW, dar mie frica ca nu avem cum sa facem comparatie. Nu mai zic de marea inginerie de la Vw care a scos FSI-ul, care intr-o forma mai veche a fost prezent pe renumitele opeluri (SFI-ul), care de altfel a fost reusit. La Vw nu prea. In afara de TFSI si TSI(parca asa sunt alea de 1.4), la benzina VW este cam praf.

PS:f. tare Godo, parca vad ca o sa ajungi si la 8 :rolleyes: .O sa il pun pe tata sa citeasca topicul asta sa se zgarie pe ochi ca l-am convins la un V6. :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai zic de marea inginerie de la Vw care a scos FSI-ul, care intr-o forma mai veche a fost prezent pe renumitele opeluri (SFI-ul), care de altfel a fost reusit. La Vw nu prea. In afara de TFSI si TSI(parca asa sunt alea de 1.4), la benzina VW este cam praf.

SFI de la Opel era un motor cu injectie secventiala in galeria de admisie(S de la secvential), nu cu injectie in cilindru ca si FSI(S de la stratificat).

Mitshubishi cu GDI, PSA cu HPi, Renault cu IDE, Fiat cu JTS si VAG cu FSI (in aceasta ordine) sunt singurii care au incercat cu mai mult si mai ales cu mai putin succes injectia directa de benzina. Faptul ca VAG le mentine inca in fabricatie in varianta supraalimentat este chiar ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect, MItsu a introdus primul GDI prin '97 pe Carisma.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ziceati de baterie. Masina mea are baterie de 90 Amperi :vaidecapulmeu: . Stiu, e mult, pornesc touareg-ul cu ea si mai are o chestie desteapta la efficient dynamics: Cand simte curent putin in baterie, porneste singur motorul si nu-l mai opreste automat decat cand asta se incarca suficient sa tina aprins ce vrei tu pe masina ( faruri, ac, muzica etc..).

Si de coborat cam atat este, nu va cobori mai mult pentru ca nu are fizic cum. Va fi in jur de 10 cum vad ca s-a stabilizat. Urmatorul pas: voi testa in oras consumul cu sistemul E.D. oprit si sa vedem consum real si sa vedem daca litrii care vor fi in plus vor merita acum si in timp.... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Cum spunea si R&D mai sus, cred ca singurul motiv de ingrijorare ar fi legat de uzura la pornire a motorului... chestie care ar trebui sa fie mult atenuata daca folosesti ulei sintetic.

De curiozitate - cat dureaza din momentul in care incepi sa apesi pedala de ambreiaj si pana poti pleca cu ea de pe loc? Din filmulet ar rezulta ca dureaza vreo 2-3 secunde?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in link-ul dat de godo a scris un nene ca treaba asta nu e noua si VW a pus asa ceva pe tapet pe vremea Golfului 3

"Diese Erfindung ist nicht neu. VW hatte das mal vor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De curiozitate - cat dureaza din momentul in care incepi sa apesi pedala de ambreiaj si pana poti pleca cu ea de pe loc? Din filmulet ar rezulta ca dureaza vreo 2-3 secunde?

In niciun caz nu dureaza asa mult, cred ca timpul de reactie e foarte scurt, ceva gen 2-300 milisecunde. Niste date exacte ar fi binevenite.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce zice acolo, inteleg ca BMW nu este inventatorul acestei tehnologii, ci au luat patentul de la Ford...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
In niciun caz nu dureaza asa mult, cred ca timpul de reactie e foarte scurt, ceva gen 2-300 milisecunde. Niste date exacte ar fi binevenite.

o fractiune de secunda, doar foarte putin apesi pe el si pana ajungi jos la maxim cu el motorul e deja pornit...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!