Jump to content

A4 Avant Sau Land Rover Discovery?


b27ctl
 Share

Postare recomandată

Stiu ca aparent nu este nici o asemanare intre cele 2 masini....

Dar eu sunt in situatia de a lua o decizie (de preferat pana la 1 ian 2008. Le am pe amandoua in parcare si nu pot sa le pastrez, cu toate ca s-ar completa foarte bina.

A4, cel din semnatura, il am de aproape 3 ani. E o masina care m-a impresionat prin calitatile ei. Insa a aparut o oportunitate care ma tenteaza.... Un Discovery din 1997!!! cu doar 29 800 km. Istoria masinii o stiu cu certitudine din prima luna de cand a fost cumparata de noua (din Spania). Este a unei rude foarte apropiate care lucuieste in Canare de peste 25 de ani (o doamna). A folosit-o maxim o data pe an, cam o luna, in RO, in rest stand in garajul meu. Au fost perioade cand a venit si la 2 ani... O chestie interesanta: mereu a pornit la prima cheie (chiar si dupa 2 ani de nepornire, si asta la -15C). De fiecare data, tebuia insa sa schimbe acumulatorul (singuru lucru schimbat in afara de ulei si filtre....).

Putin despre masina: Este diesel, 2500cc, 115 cai, visiniu (grena) metalizat fara nici un incident oricat de mic in respectabila varsta de 10 ani impliniti. Optic arata impecabil si functional fara repros. Cred ca porneste si la -40C, daca are motorina care nu ingheata.... Dar sa va spun ce dezavantaje are fata de A4:

- bordul este clasic. fara "fineturile" de la A4

- are doar 2 usi+usa spate

- nu este la fel de agila ca A4, cu toate ca are un demaraj bun pentru cele peste 2,5 tone

- cu toate ca are sunet bun, nu e ca cel de la A4 (Audi Simfony cu boxe Bose)

- nu are navigatie (dar acum se poate pune fara cheltuieli prea mari)

- cu toate ca are servo, ABS, ESP, airbag-uri, nu are electronica lui A4 si nici finisajele de la Audi

Toti aveti audi sau ceva asemanator si cred ca stiti care sunt avantajele unei berline....

Si acum, sa nu ma mai lungesc: pretul 11000E

Are cateva optiuni interesante: Nu stiu exact cum se cheama, dar sunt:

- scari metalice,

- bare de protectie fata (nu din inox, ci dintr-un fel de cauciuc negru cu insertie de metal)

- protectie tot din cauciuc pentru spate

- bare longitudinale si transversale pentru borbagaj

- protectie roata de rezerva (montata pe usa din spate) din inox

- scarita hidraulica in dreptul usii din spate (se ridica singura dupa ce o folosesti). Nu am mai vazut asa la masinile din RO

- 4+1 jante 19" (cred) din aliaj originale Land Rover

De o luna am OK-ul sa o testez si am facut cu ea cam 1000 Km pe A2, Bucuresti si DN1. Pana acum nu am mers cu ea, cu toate ca a stat in garajul familiei.

Concluzii:

- merge ireprosabil si are vizibilitate mai buna ca A4 si datorita faptului ca stai mai sus.

- consum aproximativ: 10 in oras si 7 in afara (max 90km/h) fata de A4 care are 7 in oras (indiferent de aglomeratia din Bucuresti) si 5 in afara

- in zapada si gheata e un mic tanc, mai ales daca cuplezi dif. Are tractiune 4X4 permanenta, dar in sitoatii de off road cu noroi sau zapada poti cupla un diferential central care este fenomenal.

Cam atat acum.... Nu imi vine sa ma despart de A4, dar sotia nu vrea sa conduca. Cu toate ca are permis de 10 ani nu a mers nici 1000 km. Eu stau in Tineretului si pentru servici trebuie sa traverseze tot Buc. pana la Gradina Zoologica. Ii e teama de circulatia din buc. si eu mor de ciuda.... I-am propus sa-si aleaga oricare din masini, dar nu vrea in ruptul capului, cu toate ca are doar 36 de ani....

Credeti ca gresesc daca vand A4 Avant din 2001 cu aroximativ 150 000 km?

Cu multumiri,

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mare, poate fi folosita oriunde si e in stare buna...

Mai poti lua candva si un Matiz... pentru Bucuresti...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina mare, poate fi folosita oriunde si e in stare buna...

Mai poti lua candva si un Matiz... pentru Bucuresti...

Chestia cu Matizul cred ca e o gluma.... Cred ca nici tu nu te-ai intoarce de la Octavia la Matiz....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de obicei stau departe de sfaturi de genul asta, dar acum situatia e chiar inedita, trebuie sa recunosti :lol:

din punctul meu de vedere, nu ar exista niciun fel de indoiala:

* masina de 10 ani vs. masina de 6 ani;

* bord de avion vs. bord de IMS (sunt un tip puternic subiectiv ;));

* SUV de mers prin oras (bleaaaaaaaaaacs).

singura chestie care ar pleda in favoarea IM..., scuze, al land roverului sunt kilometrii foarte putini.

daaaar, la cum arata postul tau, decizia e ca si luata :vaidecapulmeu: sa o stapanesti sanatos.

PS: vezi ca la romanica iarna nu tine mai mult de 2-3 luni pe an :D

PPS: solutia ideala in situatia data e sa le pastrezi pe amandoua, intr-adevar - vezi, poate iti iese.

Modificat de adso
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate, multumesc....

Modificat de R_a_z_v_a_n
NU mai da quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

parerea mea ca nu merita schimbul. Daca ziceai ca mergi frecvent pe "coclauri" si-ti trebuie un 4x4, atunci da. Dar asa... singurul avantaj sunt kilometrii, dar totusi, o masina de 10ani poate sa aiba si 0km, tot o masina de 10 ani e. Timpul isi pune amprenta, nu te amagi ca e o masina "aproape noua".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca esti un tip linistit si iti plac iesirile in natura, Land Roverul este masina portivita.

Daca faci Km multi pe asfalt o sa fi cam frustrat, mergand cu un tanc de 2 tone si 115 cp.

Costurile de intretinere vor fi sensibil mai mari decat pentru A4.

Verifica chestia cu ESP-ul, este cam ciudat sa-l aiba.

jantele originale nu cred ca sunt de 19". probabil 16".

Subiectiv vorbind, eu as alege Land Roverul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Audi mi se pare ca are garda jos pentru soselele si bordurile din Bucuresti. Cu Discovery nu mai am emotii.... E destul de "agil" si el. Nu se compara cu A4, dar nici IMS nu e.

Ma bate gandul sa-l iau si sa-l inchiriez cu ziua, mai ales pentru cei de pe vwforum, care par baieti foarte seriosi. Credeti ca ati fi tentati sa aveti un Discovery pentru o zi doua sau un concediu de 10 zile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu in locul tau nu as mai sta pe ginduri daca sa il iau sau nu asa vechi cum e, totusi e o MASINA...

Sa nu mai vb de faptul ca fiind al unei persoane apropiate sint sigur ca iti va acorda un credit cu buletinul si plata ratelor de la anu' :)

ce costuri mari domne??? ai nevoie de tabla, foarfeca si niste popnituri sa o repari :) practic e indestructibila :) :)

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da da da ai dreptate (azi am vazut un defender INTEGRAL ACOPERIT CU NAMOL si mi-am dat seama de eroare)

da' si discovery e beton :tomato: si stie meserie

(nu vreau sa ma apar dar cind ai zis ca seamana la interior cu IMS/ARO mintea a fugit la masina care seamana destul de bine cu zimbrul carpatilor :ceuameni: )

Modificat de DragosR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic sa pastrezi A4, eu unul nu prea vad utilitatea unui SUV si sa-l folosesti 8-90% on road. O fi Bucurestiul prin de cratere, dar nici chiar sa fie nevoie de achizitionarea unui SUV. Sunt persoane ce se descurca de minune si cu lupo sau arosa, de astea ce sa mai zicem. Vad ca in Ro din ce in ce mai multe persoane isi cumpara SUV si nu il scod dupa asfalt mai mult de 3 ori pe an. Majoritatea spun ca se simt mai in siguranta, fiind din '97 nu cred ca are mai mult de 3 stele la testele euroncap, atat avand A4-ul tau. Cu toate ca are km putini, dar totusi are 10 ani.

Pana la urma asta e parerea mea, eu asa as face daca as fi in postura ta.

Sper sa faci alegerea cea buna :D :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e o diferenta colosala intre bordul de defender si cel de discovery I :huh:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul este ok dupa cum spui ca este masina + ca sta la tine in garaj......dar gandeste te ca nu o tii o viata iar anul (97) isi va spune cuvantul al revanzare deci vei pierde enorm, cel care o va cumpara nu va sta in cuvantul tau despre istoria masinii.Poate te ajuta cu ceva informatia : O ruda de a mea a adus din Germania asa ceva dar in 4+1 usi ,an 2000, 200.000 Km la bord cu carte service, aceeiasi cilindree, cumparata de la firma , pret 10.000 E .

Modificat de xqzme
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul este ok dupa cum spui ca este masina + ca sta la tine in garaj......dar gandeste te ca nu o tii o viata iar anul (97) isi va spune cuvantul al revanzare deci vei pierde enorm, cel care o va cumpara nu va sta in cuvantul tau despre istoria masinii.Poate te ajuta cu ceva informatia : O ruda de a mea a adus din Germania asa ceva dar in 4+1 usi ,an 2000, 200.000 Km la bord cu carte service, aceeiasi cilindree, cumparata de la firma , pret 10.000 E .

Eu cred ca a dat mult la atatia km. Diferenta de la 2 la 4 usi este cam de 1000$ cand masina este noua. Depinde si cum a fost pastrata..... probabil ca arata bine. Multumesc pentru informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da masina era intr o stare perfecta interior, exterior , motor , cauciucuri noi...full electric ,alarma...destul de doatata masina. Totusi este o marca care cade repede in pret si sunt banii tai in joc dar daca tie iti place si te satiface masina bineinteles ca banii nu prea conteaza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Hotarare definitiva: Un Discovery e alt ceva decat un A4, mai ales IARNA.

Am plecat pe 3 ian dimineata din Bucuresti la Azuga... A fost un vis... Am mers prin zapada din Bucuresti ca pe asfalt uscat... Nu conta grosimea zapezii. Am venit aseara si am scos si Audi din parcare... Va povestesc mai tarziu amanuntele...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu ma mira ca e altceva un 4x4, chiar si unul veritabil in cazul Discovery! mi-ar placea enorm de mult si mie un 4x4.

Ia totusi in considerare ca zapada mare in Bucuresti foarte rar vezi, in 95% din timp este sosea uscata, iar la confort este altceva A4. Mai tine totusi si de bani, ca daca nu ar fi prea mare problema un Discovery 3 2.7 TDV6 ar rezolva toata ecuatia.

Mai ca as cumpara eu Discovery-ul asta 2 :)

L.E. - niste poze frumoase cu Disco 2 se poate, si una doua cu interiorul :)

Modificat de sorin_g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si fotografii!Cred ca sunt cam mari... asa ca mai pun doar una.In cazul in care este voie mai pot trimite, pentru ca am cam 20 de fotografii...ABCCDEGH

post-1623-1201198324_thumb.jpg

post-1623-1201198766_thumb.jpg

post-1623-1201198812_thumb.jpg

post-1623-1201198892_thumb.jpg

post-1623-1201198999_thumb.jpg

post-1623-1201199057_thumb.jpg

post-1623-1201199089_thumb.jpg

post-1623-1201199139_thumb.jpg

post-1623-1201199208_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Super masina! merita, asa mult mi-ar placea si mie. Spune-mi putin, te rog, cam ce consum are in afara si unul mediu, ca in Bucuresti oricum ma astept la un consum serios. Ai mers in teren accidentat cat de cat? cum se comporta? Motorul are ceva forta? Versiunea in 2 usi cred ca e mai scurta si are ampatamentul mai mic, ceea ce inseamna avantaj pentru off-road, cauciucurile, jantele toate arata intr-o stare excelenta.

Poate o vinzi peste ceva timp, e posibil sa ma intereseze pentru mine si mai ales pentru taica-meu, deci as pastra-o in familie ceva ani buni, asta fireste daca imi permit sa o cumpar. Te rog posteaza pe forum sau da-mi PM, nu o vinde in targ!!! Stiu ca vorbesc de vanzare cand acum nici nu se pune problema, de abia ai luat-o, dar peste 1 an - 2 lucrurile se pot schimba.

Din poza masina arata extraordinar, zici ca e aproape noua.

Numai drumuri bune si km fara incidente.

P.S. Drumurile pot si proaste si cu zapada si noroi la greu! Dar o sa iti creasca inima cand o sa le treci triumfator cu soldatul :lol: 4x4 si reductor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul este surprinzator de mic: 10-11 in Bucuresti si 8 in afara in conditii de iarna. In niciun caz nu sare de acest consum.... Ca si la Audi, eu fac plinul si resetez kilometrajul, dupa care la urmatorul plin (de circa 70 l) fac calculul.

Versiunea cu doua usi are exact aceleasi dimensiuni cu cea cu patru usi... A fost o oferta in momentul cand a fost cumparata si verisoara mea a decis sa ia cu doua usi. Masina noua, in mai 1997 a fost 28 000$ cu tot ce se vede pe ea (cu patru usi ar fi fost 30 000$).

Cu mersul la greu am promis ca povestesc.... Am amanat pe cat am putut (nu-mi place sa ma laud, sau sa-mi laud masina si am vrut sa mai acumulez informatii despre ea).

Dupa cum am spus acum peste 2 saptamani, pe 3 ian a.c. am plcat la 6 dimineata pe ruta Bucuresti (Tineretului)-Magurele-Bucuresti-Azuga. A fost ceva incredibil! Va mai aduceti aminte cum a fost in Buc. pe 3 ian? Era prima dimineata dupa zapada imensa din Bucuresti (Zapezile de altadata!).

Mi-am indeplinit (partial) un vis din copilarie.... Cand aveam 15 ani tatal meu si-a cumparat un Aro 240, cu prelata. Care mergea super si prin zapada. Trecea tot.... Si atunci mi-am dorit o campie, undeva la Pol, cu intinderi nesfarsite de zapada neatinsa de nimeni si eu sa o calc pentru prima data cu masina. Simteam puterea Aro-ului si eram convins ca nimic nu o poate opri...

Ei, pe 3 ian., pe strazi intregi am fost primul care trecea si zapada, in unele locuri avea peste 50 cm. Poate ma credeti: aaca inchideai ochii, aveai impresia ca asfaltul era uscat ca vara. Nici un hop nu se simtea (chiar daca erau dune si de aproape 1m in unele locuri) si masina torcea linistit. Singurul pericol in asemenea situatii este sa nimeresti intr-un blocaj si sa nu ai pe unde sa treci, in rest nimic nu te poate opri.

Multi soferi au fost speriati in acea dimineata si nu au scos masinile din parcare (sau nu au putut). S-a circulat ca in branza.... La ora 7 eram deja la Piata Presei Libere. Niciodata nu am traversat Bucurestiul de la S la N asa de facil (am fost la Magurele, la IFA sa o iau si pe sora mea la munte). Cum am trecut de Arcul de Triumf, blocajul la semafor era de peste 1 km (pe cele doua benzi de pe langa Muzeul Satului. Pe banda din centru, PUSTIU. Am zis sa fac o prima incercare a masinii: sa trec peste zona care separa primele doua benzi de a treia banda. Era un zid de zapada de cel putin 1m, format de cei de la dezapezire. Am semnalizat stanga si am inceput trecerea (fara sa umblu la diferentiale) mergand incet, pentru ca imi era frica de un par metalic ascuns de zapada.... Vreau sa va spun ca am trecut aproape la relanti, fara sa turez motorul pentru a putea sa ma opresc la eventual prima busitura cu zgomot metalic. Stiam zona, dar imi era frica de ceva ascus de stratul gros de zapada. Nu a fost nimic si am trecut mai usor decat daca era uscat, pentru ca nici bordurile nu s-au simtit. Atunci am fost sigur ca masina e OK si nu-mi doream decat zapada cat mai mare.... Nu am avut parte, pentru ca la Ploiesti nu mai ningea, iar la Campina a aparut soarele.

Inca o faza putin dupa Otopeni: acolo sunt trei benzi si mergeau una dupa alta 3 masini de la dezapezire. Prima, cea mai avansata mergea pe banda 3, iar celelalte, la foarte mica distanta pe banda 2, respectiv 1. In spatele lor, destul de multe masini, (cam 1 km). Se mergea cu max 20 Km/h. Mi-am facut calculul: pana la Azuga mai aveam peste 100 km, deci peste 5 ore.... Am depasit sirul de masini, destul de usor pentru ca toti mergeau pe mande 2 si 3 si dupa aceea am deasit prin stanga primele 2 masini de la dezapezire. Prima masina (cea de pe banda 3) am depasit-o prin dreapta, cu toate ca era f. aproape de a doua masina si lasa in spatele ei un strat destul de gros de zapata. Depasirea a fost extrem de naturala, pentru mine, dar imposibila pentru un altfel de masina (fie ea chiar si Tuareg sau Q7.

Ajuns la Azuga, (inainte de 10) soseaua fiind uscata de la Banesti incolo.

La Azuga m-am fatait 3 zile. O singura data am cuolat diferentialul ca sa urc o panta de cel putin 35 grade plina cu ghiata. Nu am pierdut nici un moment aderenta. A fost o chestie super tare.

Hai sa va expli filozofia tractiunii la un Discovery.

Tot timpul este 4X4. In situatii grele poti cupla diferentialul pe greu (de la maneta mica, vezi foto de mai sus) si totul se schimba.... Poti lasa masina la relanti in treapta I-a, poti cobora si masina merge aproape ca un melc, indiferent daca trebuie sa urce sau sa coboare o panta. (in carti despre aceasta masina am inteles ca urca si coboara pante de pana la 47 grade). Daca accelerezi la maxim, in trepta intai nu cred ca merge cu viteza mai mare de 10 km/h, dar are o forta colosala. In treapta a III-a ajunge pe la 30 km/h, la turatie foarte mare. Tot in carte spune sa nu mergi cu diferentialul blocat decat pe drunuri foarte grele si in trepte mici.

Un alt lucru super OK care m-a incantat si la Azuga si in Bucuresti dupa 7 ian. cand am revenit in Buc. : nu mai ai probleme cu parcarea. Unde este zapada mai mare (si mai necuratata) poti parca linistit. Nimeni cu turismul nu se baga acolo pentru ca-si rupe toate plasticele si nici nu mai iese de acolo. Eu am iesit de peste tot fara nici cea mai mica dendinta de patinare.

Pe 8 ianuarie, am scos si A4 la o mica plimbare prin Bucuresti, sa vad cum se comporta.... Cu toate ASR-urile. EPS-ul, ABS, etc, dansa ca o balerina. Cum opream in 5 cm de zapada pe undeva, trebuia sa fac manevre fata-state ca sa ies.... a fost teroare si am lasat-o in parcare pana azi....

Cam asta a fost o prima impresie destpre Land Rover Discovery 1. Fie vorba intre noi, nu stiu daca un Discovery 3 este asa de versatil ca un Discovery 1 (cred ca are prea multa electronica si materiale mai "economice". E doar o parere....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari !

Sa ai parte si grija de ea ! :soothe[1]:

putin off-topic: sa stii ca si ultimul discovery o duce bine. L-a testat taica-meu prin niste locuri unde tu nu ai fi mers in viata ta :) (poate acum te vei razgindi) si a ramas super incintat. Dar si-a luat defender. Si se comporta exact asa cum spui tu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Felicitari !

Sa ai parte si grija de ea ! :blink:

putin off-topic: sa stii ca si ultimul discovery o duce bine. L-a testat taica-meu prin niste locuri unde tu nu ai fi mers in viata ta :D (poate acum te vei razgindi) si a ramas super incintat. Dar si-a luat defender. Si se comporta exact asa cum spui tu.

Era doar o simpla presupunere; nu am mers niciodata cu un Discovery 3 si nici nu am discutat cu cineva care ar avea. E prea frumos si mi-a creat impresia de fragilitate....

Stii cumva cat consuma un Defender? Este diesel?

Cu multumiri

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!