Jump to content

Surub Distributie


bogdangolf
 Share

Postare recomandată

salut, sunt din ploiesti, am un golf 3 din 93 20 gti si am urmatoarea problema: surubul de la distributie s-a rupt de 2 ori. cre e problema? prima data cel original s-a rupt la 300 km distanta de casa pe care l-am inlocuit cu un surub acelas pas si diametru dar era folosit drept pana la un motor ( era supus la forte mari ), iar al doilea am schimbat pinionul pt ca avea pana tocita si am luat unu de la dezmembrari cu tot cu surub ( l-am inlocuit pe cel pus de nevoie ). acum dupa nici 1500 km surubul original a fost forfecat ( rupt ) de am ramas cu pinionul si fuliile in mana. are cineva idee de ce se intampla acest fenomen? multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de care surub vorbesti cel de la rola de intindere? sau suruburile alea 4 ce tin fulia pe vilbrochen? fii mai explicit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

surubul de la pinionul de la arborele cotit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Primul surub era nou sau s-a refolosit cel vechi ? Cine a schimbat pinionul+surubul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

primul surub a fost refolosit, iar al doilea la fel, luat de pe alt motor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am banuit, in documentatia de reparatie scrie clar: se monteaza surub nou !! De ce ?, surubul se strange nu cu kgf ci in unghiuri, asadar surubul se intinde si intra in zona de deformatie plastica, mai pe romaneste : se alungeste si nu-si mai revine la lungimea originala, apare astfel o falsa impresie ca pinionul este bine strans. si inca un lucru : cine a verificat suprafata de contact dintre pinion si arborele cotit ? aca nu este perfect neteda degeaba il mai montezi. Fixarea pinionului nu se face in pana ci pe suprafata interioara a pinionului, pana nu preia decat o mica parte din forta de frecare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca suprafata frontala de asezare a arborelui nu este perfect plana,tot efortul se directioneaza in surub care va obosi si va ceda.Eu am scos arborele de pe motor,am luat o fata dreapta in capatul unde se aseaza pinionul si de atunci(50000km)nici o problema.Si l-am montat tot cu surub vechi :Driver:

Modificat de ram40andy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surubul acela se inlocuieste daca se desface. Cu aceast ocazie vedeti cum se realizeaza schimbarea curelei de distributie si punerea la punct a distributiei. Este un motor 2.0 cod ABA, dar e valabil si pentru 1,8.

http://faculty.ccp.edu/faculty/dreed/Campi...-belt/index.htm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hm, surub nou am incercat sa cumpar, ca doar nu costa o avere, dar nimeni nu aduce acest mic amanunt( nu se complica ) suprafata dintre arbore si pinion nu imi dau seama daca este perfect plana, cer e ca are un mic joc la mana cu pinionul nestrans.banuiesc ca acest mic joc ar trebui sa existe, asa stiu eu. ( joc nu prin rasucire ci apasind pe marginile pinionului ) am sa mincerc sa dau comanda de surub la magazine, poate aduce cu tot cu pinion. daca nu ar fi fata plana la arbore trebuie da desfac motorul pt a face aceasta rectificare? :(si app de un debitmetru la mana a doua, dar bun? am ceva probleme cu al meu, contactul de alama a lasat urme pe contactul de carbune, l-am remediat punand un carbune de la un potentiometru de tv, dar fiind lipsa de contact, mai oscileaza. consumul e la 11 l de benz in oras fiind un motor de 20 i. multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As zice ca e un consum normal pt un 2l :lol:

A.Cosmin

p.s. Si al meu la fel consuma, uneori ajunge la 13 .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

, iar al doilea am schimbat pinionul pt ca avea pana tocita si am luat unu de la dezmembrari cu tot cu surub ( l-am inlocuit pe cel pus de nevoie ). acum dupa nici 1500 km surubul original a fost forfecat ( rupt ) de am ramas cu pinionul si fuliile in mana.

Posibil ca surubul s-a slabit si pinionul s-a deplasat alternativ in ambele sensuri deteriorand suprafata arborelui, canalul de pana al acestuia si chiar si diametrul exterior.Pinionul nu trebuie sa aiba nici un fel de joc pe arbore.Numai astfel tot efortul de la fulii se transmite integral la arbore fara a solicita surubul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" iar al doilea am schimbat pinionul pt ca avea pana tocita si am luat unu de la dezmembrari cu tot cu surub ( l-am inlocuit pe cel pus de nevoie ). acum dupa nici 1500 km surubul original a fost forfecat ( rupt ) de am ramas cu pinionul si fuliile in mana. "

Ai avut noroc, dar daca masurai pasul surubului ai fi observat ca dupa 2-3 filete pasul se alungeste, deci ? Iarasi observ ca se gandeste in spiritul " merge si asa ". Poate n-ar strica o scrisoare catre producatorul VW prin care sa i se atraga atentia ca nu mai trebuie schimbat acest surub. cata economie de material s-ar mai face !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Atata timp cat capul vibrochenului nu este plat si fulia nu e bine centrata , ti se va rupe surubul.

Eu am avut probleme cu 3 suruburi si toate erau originale.

Am scapat de problema doar schimband vibrochenul cu unul de Audi (prindere fulie pe ax diferita). Masina era 1.9 TD (AAZ).

Se pare ca pana in 94-95 sunt probleme cu vibrochenul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Am observat ca fulia de la cureaua de alternator (de pe arborele cotit) are joc un mare, e descentrata. Am dat jos fulia si e stramb surubul pe care sta pinionul de distributie. Cum as putea sa il centrez sau sa rezolv problema?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

salut. as dori si eu sa stiu cum se schimba distributia la un golf 4 1.6 SR. va multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca in aria Golf 4

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut

Cred ca am patit si eu cu surubul de la roata dintata  de la arbore cotit

Numai ca eu am 1,9 TDI-motor 1 Z-.

Am dus masina la un service oarecare sa schimbe cureaua de distributie cu rulmenti cureaalternatorDaca am mers 1000 km sa rupt.....Am dus inapoi masina cica a fost tracta ca nu a pornit,ca am inpins,ca nu se rupe surubul...Pina la urma -dupa o saptamana-au desfacut si

,,am cumparat  roata dintata cu surub(FEBI)garnitura chiulasa supapa admisie....Amplatit ca un ofiter,dar dupa nici 100 de km IAR sa rupt surubul

Deja imi este rusine sa ma duc inapoi ,sa zic ca iar sa intimplat. si sa platesc iar pentru ceva care este vina mecanicilor,

febi-bilstein-24672-84b74abedd55cfe54d2e

Ce ziceti ,ce sa fac?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut !

 

attila10: parerea mea ar fi sa schimbi service-ul, poate nu sunt cei mai meseriasi baietii unde ai fost cu masina !

Modificat de leoyoo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salut!

Simpla curiozitate: cand s-a rupt surubul de la pinionul de distributie, la nimeni nu s-a indoit vreo supapa?

 

Azi si la mine (din fericire, pentru ca chiar nu aveam ce sa fac cu banii) surubul de la distributie si-a dat demisia (da, era refolosit, odata refolosit, cand cineva l-a dat jos din greseala cand schimba distributia, a 2-a oara, cand am schimbat pinionul, cu una noua, pt ca avea pana tocita putin) mea culpa. Aveam cam 60 in oras, bine ca n-am omorat pe nimeni, cand cele 3 fulii au fost aruncate pe sub masina...

 

Este posibil ca sa se duca si axul? Cand m-am uitat pe langa roata, am vazut o parte din surub in ax, si parca era rupt din ax. Maine verific mai exact, era intuneric nu se vedea prea bine.

Daca ii si axul dus, ii mai bine sa schimb motorul cu tot, si sa fac omologare...

 

Ohh Happy Day!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rupt la mine pana la pinionul de la arborele si a cam indoit toate supapele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

S-a rupt la mine pana la pinionul de la arborele si a cam indoit toate supapele.

La ce pret ai iesit, cu supape noi, garnituri etc etc?

 

Surubul care tine pinionul de distributie (jos) se poate comanda de undeva? Degeaba ma googalesc, nu prea gasesc in Ro pentru 1.8AAM

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu mai stiu cat m-a ajuns ca s-a intamplat anul trecut,oricum costa a ceva 8 supape,semeringuri supape,garnitura chiulasa,antigel,ulei + manopera la chiulasa ca restul am facut eu.Surub am pus unul sh si vad ca nu am avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!