Jump to content

50.000 km cu Fabia 1.4 MPI


BogMW
 Share

Postare recomandată

Zilele trecute am depasit 50.000km cu Frabia mea si ma gandesc ca ar fi interesant un bilant al acestor kilometrii:

Masina

- Fabia 1.4 MPI Hatchback, motor AZF 44KW, inmatriculata mai 2002.

Piese schimbate (cu exceptia consumabilelor) / interventii in service (cu exceptia reviziilor)

- 2 ore de vanatoare de scartzaieli - usa fata dreapta, scaun dreapta (garantie)

- actuator portiera dreapta (in garantie); nu se mai aprindea plafoniera

- 2 vizite in service pentru remedierea pierderilor de antigel - abia la a doua tentativa s-a rezolvat problema.

- 3l antigel G12 Aral cu ocazia punctului de mai sus

- ambii rulmenti fata schimbati - masina a avut in mod frecvent perioade de stationare indelungata, presupun ca de aici si problema cu rulmentii.

- 2 vizite in service-tinichigerie - am gasit de 2 ori masina lovita (usor) in parcare si o data perforata cu surubelnita :salut:. Operatii: aripa stanga spate, usa stanga fata indreptare/vopsire.

- 1x demontare tambure spate pentru ungere - scartait la franare

Consumabile schimbate cu ocazia reviziilor:

- 2 x filtru aer MANN

- 4 x filtru ulei MANN

- 4 x 4l ulei 0W40 (2xCastrol, 2xAral)

- 4 x filtru polen MANN (2 x cu carbon activ)

- 3 becuri (2xH7 Osram faza scurta, 1x21W frana spate)

- 750ml lichid de frana FERRODO (la implinirea a 2 ani)

- un set placute frana fata FERRODO Premium (la 35.000 km)

- un set de stergatoare fata Bosch TWIN 533S.

- un filtru de benzina

Cam atat imi amintesc, o sa revin pentru eventuale corectii.

In toti acest 50kkm masina a fost alergata puternic, a dat cat a putut, dar a si fost intretinuta corespunzator. Am evitat turatiile ridicate cu motorul rece iar reprizele de alergari au fost urmate de rulari lejere pentru o racire cat mai corecta.

- cca 50% din km sunt facuti in Bucuresti, restul la drum intins.

- benzina euro doar de la OMV si MOL (foarte rar Petrom).

- ulei doar 0W40 - VW 502.00

Starea actuala a masinii:

Masina arata inca bine, merge bine si nu m-a lasat niciodata in drum. Motorul este vioi ca-n prima zi si nu consuma ulei. Farurile din policarbonat nu au inca zgarieturi si nici nu dau semne de ingalbenire dupa cam m-as fi asteptat.

Viteza maxima atinsa pe kilometraj 180kmh. Consum mediu estimat 8l/100km.

- discuri frana uzate - la 60.000km urmeaza inlocuirea lor impreuna cu placutele.

- parbriz "sablat" - devine deja enervat cand bate soarele din fata

- toba finala pe ultima suta de metrii - se intensifica zgomotele

- un usor scartait al curelei de accesorii la rece pe vreme umeda

- ocazional cate un clonc de la bara de torsiune - am versiunea veche cu bug-uri :salut: - urmeaza inlocuirea

- "greierasi" in bord mai ales cand e rece afara si pe piatra cubica

- un "clac clac" de plastic, infundat apare ocazional de cand am masina, nimeni nu stie ce e.

Per total sunt foarte multumit de masina si cred ca am facut o alegere buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianciocalau

Io zic ca stai foarte bine pentru 50k km si sper sa nu ai probleme majore nici pe viitor. Motorul se dovedeste a fi foarte fiabil, sper sa nu apara probleme la lantul de distributie asa cum s-a vazut la motorul de 68 CP...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am si eu 49.500 km, si inainte de trecerea peste pragul de 50.000, pun si eu aici pomelnicul meu cu Fabia.

Skoda Fabia Comfort, 1.4 16V 74kW (101PS), cod AUB, fabricatie noiembrie 2001.

* 25.04.2003 - 13.500 km

Schimb ulei si filtru (Castrol Dynatec GTX7 5W40)

Codare corecta ECU (aerul conditionat functiona aleator)

* 28.11.2003 - 25.900 km

Schimb ulei si filtru (Castrol Dynatec GTX7 5W40)

Stergatoare parbriz Bosch

* ??.04.2004 -

Schimb filtru aer (noname)

* ??.08.2004 - 40.000 km

Schimb ulei si filtru (Castrol Dynatec GTX7 5W40)

* 31.10.2004 - 46.400 km

Stergatoare parbriz Bosch

Filtru polen (normal, simplu)

* 15.12.2004 - 47.500 km

Schimbat bujii (NGK erau pe masina, NGK am pus si eu - 3 electrozi)

Verificat curele distributie

* 08.01.2004 - 49.150 km

Schimb lichid frana

* 15.01.2005 - 49.300 km

2 x Cauciucuri fata Bridgestone Potenza RE720

Schimb filtru benzina

Schimb filtru aer (Mann)

Urmeaza la 50.000 un schimb de ulei "aniversar" cu Castrol RS sa vedem ce se "simte".

De pe la 25.000 km, troncane bucsele barei stabilizatoare, si de cand am cumparat-o, cateodata fluiera discret frana in dreapta spate (fluieratul dispare daca pisc putin frana sau daca misc de volan spre stanga...)

Cand ploua afara si e multa apa, nu troncane nimic ;-)

Masina nu consuma ulei aproape deloc, nici apa (decat la spalator parbriz) si nici benzina, consumul mediu _estimat_ fiind undeva intre 6.5-6.8 l /100.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

46000 km prima interventie neprogramata:

schimbat bucse bara stabilizatoare+ bara stabilizatoare ( caci era modelul vechi)

schimbat bucse brat ( cele mari)

reglat directia

Total 8.800.000. S-a lucrat 2 oameni*1.5 ore, + 1*1.5 ore. S-au facturat 7.8 ore de manopera (4641000 si 4215000 piese)

Pina acum de 3 ori schimburi de ulei cu filtre de tot felul.

Singura problema ramasa in continuare nerezolvata: actuator usa sofer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Update la 53000KM

Pentru ca am nevoie ca masina sa nu "comenteze" in urmatorii 20.000Km, am efectuat cu scop preventiv urmatoarele operatii la DanDon (www.dandon.ro)

- schimb bielete antiruliu. Aveam ver. C, am pus ver. F pentru ca in Romania versiunea G inca nu a ajuns :lol:

- schimb saboti farna spate. Ar mai fi tinut, dar cei vechi nu aratau bine deloc

- schimb curea accesorii. Nu avea urme de uzura/imbatranire, am schimbat-o pentru linistea mea.

- strangere capac culbutori - cele 2 suruburi s-au slabit in timp si incepuse sa apara ulei pe la garnitura.

Hint: cureaua oem este de fapt Contitech, inainte sa mergeti la Skoda intrebati in magazinele de piese de schimb. A mea a costat 1.250.00 ROL la Avia, cam mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:-)

Update 51.000 km

- bielete bara stabilizatoare, model G ;-)

- distributie noua (curele, role), avea sunet de Diesel (recomand cu caldura la motoarele 1.4 16V de la VW (Lupo/Arosa/Polo/Golf/Fabia)verificarea prematura a rolelor, sunt extrem de multe victime cu motoare terminate la km uneori jenibili, chiar si 30.000, vezi www.skodaforum.de, www.meinlupo.de, www.motor-talk.de). Am auzit ca VW a dat circulara interna la fiecare revizie de 15.000 de km sa se verifice in service rolele.

- senzor temperatura lichid racire (o lua acul in jos, in sus, aiurea)

- se pare ca de ieri am becul de Motormanagement aprins, sonda lambda urmeaza, am un topic nou cu aceasta tema, dinamica masinii acum e ca la un Mercedes S-Klasse cu motor de 1.4 :-)

Din punctul meu de vedere fiabilitatea VW e in cadere libera (parerea mea). Sa ajung sa schimb aceste ultime repere la acesti km mi se pare cam ciudat ... dar asa o fi cu masinile astea moderne...

PS: Cand am fost la service sa citeasca erorile mi-au spus ca sondele lambda de la VAG sunt slabe si au picat multe si repede. Si inca ceva. Se pare ca e circulara interna referitoare la cablul de sub baterie (din zona ei)... Mi-ai desfacut toata banda izolatoare de pe el afara si au lasat cablurile sa "respire". Au zis ca au fost ceva probleme acolo. Am citit si pe net despre aceasta operatiune.

Modificat de rvacaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as vrea sa stiu banii bagati in masina in 50.000 km cu aproximare

nu cred ca e nevoie sa se calculeze si consumul de benzina, dar daca il stiti, puteti sa-l scrieti si pe acela :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Update la cca 53500Km

Parbriz fisurat - schimbat la Avia pe CASCO cu unul verde cu parasolar.

Nice upgrade...

Multumesc, horgarban, eu nu as fi observat la timp fisura :D

@Lord: eu nu am tinut cheltuielile, dar le poti estima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 years later...

Salutari tuturor! Vad ca multi discuta despre cati km au cu masina lor, si parca 50.000 ar fi foarte mult. Eu am acum 175.000 la bord, masina din 2001, au sunt al treilea proprietar. Masina merge bine, are sau ma rog, a avut problemele generale de Fabia, acum am fost cu ea in Croatia, 3000 km dus intors, nu papa ulei, nu ploua in masina, nu bate nimic, masina e in stare foarte buna. Deci eu zic ca 50.000 km nu-i nimic pentru o masina. Si sa nu va fie frica daca ajungeti la 150.000 km ca nu o sa aiba Fabia alte probleme mai mari decat pana acuma. Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andras, daca te uiti atent ultima postare in topicul asta este din 03.2005. Atunci se discuta de 50000km pentru ca fabiile erau tinerele. Iti dai seama ca de atunci au trecut 6 ani si cu siguranta aceste fabii au minim 150.000 pe bord toate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!