Jump to content

Servo


flopem
 Share

Postare recomandată

E ceva firesc ca sa bazaie cand virez sau cand tin volanul virat??

Acest bazait este destul de discret,aproape nu ca se aude insa este mai pronuntat diminetile cand motorul este rece!

Precizez ca nu am nici un martor de servo aprins si directia lucreaza perfect!

Cum pot verifica uleiul de servo si care e nivelul corect?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si inca o curiozitate..seara cand misc volanul stang adreapta pe loc ..cred ca si in mers nu am observat,variaza intensitatea farurilor...normal sau nu?...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate stiu eu bazaitul acela e normal. Cred ca si scaderea intensitatii luminilor, dar de asta nu sunt sigur.

Tot legat de servo din cate am citit cand e pornit motorul nu ai voie sa tii virat la maxim rotile mai mult de 15 secunde ca se supraincalzeste lichidul de servo.

Dar oricum mai asteapta si alte pareri :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am la firma un Golf 4 la care am avut acelasi bazait. L-am dus la Marsil in service si mi-au schimbat caseta de directie. Mersese fara ulei de servo. Oricum dupa ce i-am bagat ulei bazaitul s-a diminuat dar nu a disparut. S-ar putea la tine sa nu fie o problema asa mare. Daca iti face doar la rece s-ar putea ca uleiul sa fie prea vascos sau insuficient.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e f f discret, aproape insesizabil daca nu esti atent la el expres .. "asa face toate", cel putin si la mine este ceva f insesizabil dar daca nu ai muzica pornita si claxoane pe afara se simte putin. Despre intensitatea farurilor cand stationezi si virezi de volan, s-a mai discutat pe aici pe undeva despre acest aspect .. servodirectia la Fabia (la maj. modelelor vag) este electrohidraulica, asadar cand nu are putere de la motor ia din instalatie (sper ca explic corect) si de aceea exista o scadere in intensitatea luminii farurilor.

Concluzia, don`t worry (be happy) si condu cu grija !

Modificat de Raz_Van_YkE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

na eu va multumesc de sfaturi,,,intr-adevar nu suna mai deloc doar asa daca e liniste insa intrebam sa fiu sigur!mersiii:)da totusi nivelu corect si verificarea lui....????stie cineva??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La VW Bora verificarea la rece se face in felul urmator (cred ca la fel e si la Fabia):

- te asiguri ca motorul e rece si nu e pornit.

- rotile din fata trebuie sa fie in pozitie rectilinie (drepte)

- desurubezi capacul de inchidere a rezervorului cu lichid de servo (cum stai in fata masini cu fata indreptata spre masina in

partea stanga langa vasul cu antigel este un rezervor cu capac verde)

- stergi joja cu o laveta curata care nu se scamoseaza.

- insurubezi capacul la loc si o strangi manual si o desurubezi din nou.

- nivelul lichidului trebuie sa fie in zona hasurata.

La verificarea la cald nivelul uleiului trebuie sa fie intre MIN si MAX pe joja.

PS: Nu sunt profesionist :) pasi descrisi mai sus sunt dintr-o carte de specialitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la masinile voastre servo directia este electric asistata-are motor electric.e normal si bazaitul si scaderea intensitatii curentului in instalatie

!!!nu tineti virat la maxim mai mult de 10-15 secunde--stricati pompa de servo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca este electrica, de unde pompa de servo??? nu funtioneaza pe baza de ulei de servo, ci electric,un motoras, parerea mea

Modificat de goldeye3002
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e si electrica si cu ulei,,,:huh:

si azi am mai testat o fabie si tot asa suna:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de aceeasi situatie m-am lovit si eu cu ceva timp in urma iar cei de la skoda auto au zis ca e normal. Fabiile sunt putin mai zgomotoase la servo, totusi mare atentie la nivelul uleiului de servo in rest drive safely

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi m-am apucat sa verific si eu nivelul lichidului la servo, ca m-a luat un pic cu semne de intrebare, si la mine bazaie, dar nu m-a ingrijorat, insa cand viram maxim se auzea cumva ca si cum ar trage pompa pe gol. Am verificat deci , si nivelul era sub minim (de fapt joja nici macar nu atingea lichidul). Am verificat pe sub masina, nici urma de scurgeri. Masina are 6 ani exact in aceasta luna. Am luat un bidon de lichid compatibil G 002 000 (verde, marca liqui molly, aprox 480.000 litrul) de la un magazin de piese auto si am completat aprox 150-200 ml. Acum cand virez maxim, bazaie un pic mai tare, ceea ce e normal, dar se aude plin, ca si cum face presiune. Va recomand sa verificati lichidul cum zice si remuss mai sus, posibil ca la multi dintre voi sa fie sub minim. E pacat sa se strice pompa de servo din cauza lipsei de lichid. E putin mai greu de facut pt ca e greu de ajuns la buson, trebuie data jos carcasa filtrului de aer si bateria + carcasa suport, cel putin la modelul meu de motor, dar merita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de aceeasi situatie m-am lovit si eu cu ceva timp in urma iar cei de la skoda auto au zis ca e normal. Fabiile sunt putin mai zgomotoase la servo, totusi mare atentie la nivelul uleiului de servo in rest drive safely

Nu exista senzor/martor in bord pentru nivelul uleiului de servo ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista senzor/martor in bord pentru nivelul uleiului de servo ?

Din pacate nu exista. Singurul semn ca ceva este in neregula cu nivelul de ulei servo este ca se intareste volanul exact cand ti-e lumea mai draga. Dar situatii de acest gen sunt foarte putine pentru ca din cate am remarcat eu, foarte putine casete de fabia am gasit sa curga. Iar prin alte parti sunt slabe sanse sa piarda lichid.

Si nu inteleg de ce iar se face din tantar armasar: zgomotul (bazaitul) pompei servo este normal, este o pompa electrohidraulica, e normal sa zumzaie motorul electric.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu exista senzor/martor in bord pentru nivelul uleiului de servo ?

O fi, dar am senzatia ca pana se aprinde ala ai ramas fara lichid in instalatie si ai barbierit pompa de servo. La mine nu s-a aprins nimic , dar era bine sub minim lichidul. Mai bine sa verifici tu cu manutza ta, ca daca stai dupa senzori poate e prea tarziu.

@ Blitz: corect, zgomotul e normal. Insa, cand esti cu lichidul sub minim si te duci cu volanul la maxim, bazaie cumva sinistru, tre sa ai urechi de tabla sa nu iti dai seama ca ceva nu e ok. Eu ieri dupa ce am completat, am testat din nou, bazaie mai tare la maxim, dar are cu totul alt sunet. Asta era buba, ca sunt bazaieli si bazaieli, unele normale, de funtionare si altele care te anuntza sa dai cu geana la lichid ca s-ar putea sa fie lipsa. Si cand s-a intarit volanul...pa si pu

Modificat de saboteur
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este sigur: este un martor doar pentru avarie de ordin electric in sistemul servodirectiei. Atat. Acel volan galben cu semnul mirarii langa.

Saboteur: sa stii ca am remarcat si eu la a mea acel "horcait" (defapt un zgomot asa ca de bolboroseala/barbotare, in zona stg, unde e pompa) de la pompa cand ajungea caseta la capat de cursa. Lafel m-am alarmat si am verificat de urgenta lichidul hidraulic insa era la nivel, nu am completat niciun strop. Foarte interesant ca de-atunci nu am mai auzit zgomotul ala.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salve,

A mea nu bazaie (sau nu sesizabil), dar la bracaj maxim se aude un scartait prelung, doar cat timp tin volanul bracat maxim. A mai auzit cineva asa ceva? Aveti vreo idee?

Mersi!

P.S.:

"Daca este electrica, de unde pompa de servo??? nu funtioneaza pe baza de ulei de servo, ci electric,un motoras, parerea mea"

Nu, asta are fi directia electrica, si nu exista inca pe masini de serie (sau doar f. rar?), e acum in dezvoltare sistemul.

Directia de pe Fabia (si multe alte modele) e asistata electrohidraulic, adica e un servomecanism cu presiunea furnizata de o pompa electrica, nu de vacumul din admisie ca si la modelele mai vechi. Dar tot exista legatura mecanica intre volan si bielete.

Modificat de wolfskin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Foarte probabil cuplajul unisens de la alternator sau intinzatorul curea anexe. Ce legatura are? Cand tii bracat maxim pompa electrica functioneaza la capacitate maxima, implicit curentul absorbit din reteaua electrica este foarte mare. Cu aceasta ocazie se forteaza alternatorul. Roaga pe cineva sa iti tina maxim bracat si tu localizeaza acel zgomot. Daca e de la alternator/intinzator, o sa il auzi in stg, cum te uiti la capota deschisa. Daca nu, e alta problema. In ambele cazuri problema necesita atentie sporita pentru ca e posibil sa ai neplaceri daca nu rezolvi.

Cheers.

P.S.: este directie servoasistata electrohidraulic: deci presiunea de ulei pentru caseta este determinata de un motor electric. Aceasta solutie constructiva e intalnita la platforma tehnica VAG PQ27 (Fabia, Polo, Ibiza, Cordoba etc). La platforma noua PQ35 (Octi2, G5, A3) directia este asistata doar de un motor electric.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu este sigur: este un martor doar pentru avarie de ordin electric in sistemul servodirectiei. Atat. Acel volan galben cu semnul mirarii langa.

Exact la martorul ala ma gandeam si eu ! Dar din ce spui, se intelege ca verificarea se face doar prin desfacerea capacului de la servo !!! :D :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dap, doar asa. Si treaba n-ar fi prea delicata daca acel capac de rezervor nu s-ar afla sub baterie si n-ar necesita demontarea ei si a suportului de baterie. Marog, nici asta n-ar fi prea complicat.

Insa, ti-am spus, foarte rare sunt cazurile de pierderi. In 3 ani de zile nu-mi aduc aminte decat de 2 cazuri de fabie cu problemele de mai sus (adica strict a nivelului scazut de lichid, fara ca in sistem sa existe pierderi): in viraje "agata" putin volanul (practic pierdea pentru cateva fractiuni de secunda efectul de servo, si nu se manifesta la toate virajele, era oarecum aleatoriu defectul). Dupa indelungi sapaturi(masinile erau f. putin rulate, pe calculatorul de servo toate lucrurile erau roz: senzorul citea, pompa primea curent si se executa etc etc) mi-a trecut prin cap sa le completez cu putin lichid servo (pana in 50ml, cu toate ca nivelul era relativ ok la prima vedere). Dupa returnarea masinilor la clienti feedback-ul a fost 100% pozitiv in ambele cazuri. Cam asta ar fi istoria cu nivelul de lichid.

In rest am mai intalnit cateva cazuri de casete care pierdeau lichid sau pompe stricate: dar in toate cazurile istoricul masinilor respective aratau daune fata la activ: asa ca am pus defectele in legatura cu accidentele si nicidecum cu defectarea efectiva a pieselor.

Modificat de BLiTZ
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, thanks!

O sa verific exact de unde se aude tiuitul/scartaitul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, vad ca te pricepi foarte bine la skode. Te rog sa-ti dai cu parerea si pt fabia mea.

Am o Fabia din 2002, motor 1.4 AZF, caseta directie TRW. Dupa 200-300 km parcursi fara oprire se aprinde becul de la servodirectie.Daca opresc motorul si pornesc imediat, se stinge. Mentionez ca pe distante scurte nu se aprinde. Chiar si cu becul aprins servodirectia functioneaza bine, doar daca esti atent sesizezi mici zgomote neregulate. Tot timpul insa,la miscarea volanului in stanga sau dreapta, farurile si toate becurile din bord fluctueaza, adica se sting si se aprind cu intermitente. Din discutiile de pe forum cred ca senzorul de viteza unghiulara al volanului G250 e defect, dar astept sfaturi autorizate. Ar putea fi vorba si de altceva? Se poate strica ceva daca mai merg cu masina asa? Unde pot gasi un senzor G250 mai ieftin decat la reprezentanta SKODA? Multumesc tare mult.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut Iulian!

Pot fi multe cauze la problema ta. Intai de toate te rog sa mergi la cineva cu o intervata vag-com si sa interoghezi memoria de defecte din adresa 44-power steering. Daca ti se aprinde martorul de avarie pe bord, cu siguranta iti inregistreaza si un defect (sporadic) calculatorul de servodirectie. Abia dupa ce imi dai defectele pot sa ma gandesc mai departe la ceva concret. Pentru ca acum nu putem decat sa cautam cai verzi pe pereti: poate fi o alimentare cu curent slabita, poate fi senzorul G250 defect, etc etc.

Apropos: ia un multimetru si masoara cat iti incarca alternatorul. Pentru ca mai poate fi o cauza, independenta de vreun defect strict in sistemul servo: alternatorul sa incarce putin, bateria sa fie slaba si atunci in mers, daca sunt multi consumatori, se poate intampla ca calculatorul retelei electrice sa "taie" din marii consumatori (printre care si pompa servo).

Cheers.

P.S. ce mai poti sa faci daca tot te duci la un vagcom: sa verifici blocul de valori masurate unde este afisata viteza unghiulara citita de senzorul G250. Din acel bloc, cel care citeste, ar trebui sa isi dea seama destul de repede daca este senzorul defect sau nu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Blitz, vad ca te pricepi foarte bine la skode. Te rog sa-ti dai cu parerea si pt fabia mea.

Blitz nu se pricepe... e doctor (ginecolog :huh: ) pentru Skode :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!