Jump to content

Inlocuire Senzor Unghi Volan - Bec ESP Aprins


adrianTNT
 Share

Postare recomandată

Nu-mi dau seama la ce te referi. E vb de spirală? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se desface spira bucati și pe placa electronica o sa vezi unde sunt elementele de care vb, ale senzorului g85

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Nenciu Victor

Salutare, am si eu o nelamurire ... Am schimbat caseta de directie la Bora, pus ulei in vas de servo si facut unghiul de fuga ... Volanul inainte de a schimba caseta statea putin spre stanga, dar mergea drept, dupa ce am facut unghiul de fuga la alt service volanul acum sta drept si masina drept dar dupa ce am iesit un pic la plimbare spre dupa amiaza, am simtit un miros de incins si cand am pus mana sub volan in zona unde are reglajul pe inaltime era calda zona aceea ... Caseta a mai fost schimbata acum 2 ani dar atat a tinut :( Si inainte nu se incalzea deloc ... Afara au fost 23 de grade, am mers cu clima oprita ... De ce s-ar putea incalzi in zona aceea ? Am vazut ca este un senzor acolo, din ce am rasfoit pe google, dar sa fie de la el ? Am mai citit ca trebuie facuta o aersire la servodirectie ? Nu stiu daca or fi facut ... nu am pus tester sa vad daca da vreo eroare, in bord nimic aprins ... Are calculator de coloana ? Sunt tare curios ... 

Volanul era drept cand au montat caseta ... Va multumesc ! 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu, nu are. În aceasta zona, la tine este doar partea electrica contact. Nu are legatura cu servodirectia. Nu se aeriseste cu tester sau altceva. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nenciu Victor

Multumesc ! Am desfacut plasticele acelea de sub bord, firele sunt in regula, nu e nimic ars, innegrit ... o sa caut o surubelnita stea lunga sa desfac si acolo la contact, sa nu mai scot volanul si să verific ... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Tocmai am înlocuit amortizoarele față- spate (inclusiv flanșe și rulmenți) și bucșile de la bascule fata.

În urma operațiunii, volanul nu mai sta drept ci la un unghi de 30 de grade fata de poziția normala (pentru asta urmează sa fac geometrie, unghi de fuga).

Ideea este ca după cca 30 de km de la ieșirea din service mi s-a aprins martorul ESP Off (inclusiv butonul dedicat indica același lucru) care nu se mai stinge.

La testarea cu VCDS îmi apare eroare la senzor unghi volan - defect mecanic.

Nu am alt martor aprins.

 

Aveți idee, după ce reglez geometria punții față, senzorul se poate recalibra sau trebuie înlocuit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

17 hours ago, gHapciu said:

 

Aveți idee, după ce reglez geometria punții față, senzorul se poate recalibra sau trebuie înlocuit?

Este posibil ca dupa ce faci geometria,  daca volanul sta drept, sa nu ai nevoie nici de calibrare.....se se stinga martorul si aia este.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tocmai am plecat de la geometrie. Masina rulează perfect, dar martorul ESP tot acolo e. Chiar și după cca 5 km. În continuare butonul ESP nu activează/ dezactivează funcția.

 

Merg la service pt recalibrare. Sper sa meargă.

 

PS. Sunt un pic sceptic pentru ca, de regula, la situații în care senzorul se reglează singur sunt aprinși cei doi martori cu volan (rosu și galben). Și aia după 10 metri de mers corect se sting singuri...

 

LE: plus ca eroarea e de defect mecanic.

Modificat de gHapciu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Galbeni sunt cand nu s-a calibrat singur g85 ul...cand este in faza de initializare. Vezi poza, masina avea si tpms activat 

 

Posteaza eroarea sa vedem exact cum arata, vezi valoarea unghiului in blocurile de masura...si daca se impune sau poate face initializare

 

Screenshot_20221011_182041.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 hour ago, gHapciu said:

Tocmai am plecat de la geometrie. Masina rulează perfect, dar martorul ESP tot acolo e. Chiar și după cca 5 km. În continuare butonul ESP nu activează/ dezactivează funcția.

 

Merg la service pt recalibrare. Sper sa meargă.

 

PS. Sunt un pic sceptic pentru ca, de regula, la situații în care senzorul se reglează singur sunt aprinși cei doi martori cu volan (rosu și galben). Și aia după 10 metri de mers corect se sting singuri...

 

LE: plus ca eroarea e de defect mecanic.

Ti-am spus mai sus ce ai de facut.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost la service însă nu au reușit sa ii dea de cap.

Ar fi încercat recalibrarea, însă fie nu au reușit, fie nu se pricep.

 

Eroarea pe VCDS este 00778 - senzor unghi volan G85

003 - defect mecanic.

 

Exista o procedura de recalibrare cu VCDS? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am făcut cu VCDS-ul meu basic settings pentru G85 și am rezolvat-o!

Mersi mult pentru ajutor și sfaturi (Al Bundy ;) )

Procedura este urmatoarea:

 

Prerequisites:

* Start the vehicle.

* Turn the steering wheel one turn to the right and one turn to the left.

* Drive in a short distance straight line on a level surface at a speed not higher than 20 km/h.

* If the steering wheel is straight during the test drive then stop the vehicle with the wheels pointed straight.

* Ensure that the steering wheel is not moved again.

* Keep the engine running and do not switch off the ignition.

* System voltage at least 12.0 V.

[select]

[44 - Steering Assist]

[Coding-II - 11] or if that function is not available then use [sec.Access - 16] instead

Enter 40168, to enable the basic setting.

[Do it!]

[basic Settings - 04]

Group 060

[Go!]

Activate the Basic Setting.

[ON/OFF/Next]

After a successful basic setting, field 1 should say "OK".

[Done, Go Back]

To make sure the basic setting was succesful, check the sensor again.

[Measuring Blocks - 08]

Group 007

[Go!]

Check field 1, the value has to be between -1.5 and +1.5

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De menționat, în plus fata de Procedură descrisa mai sus:

1. După Basic settings mi s-a aprins martorul cu volanul galben și am pierdut servodirectia.

Martorul s-a stins și servodirectia a revenit după ce am mers un pic cu mașina și apoi am făcut cate o tura completa de volan dreapta - stânga.

2. După cele de la pasul 1, eroarea 00778 a rămas, dar mesajul s-a schimbat în "defect mecanic - intermitent".

De data aceasta am putut sa o șterg iar martorul ESP s-a stins.

Acum totul funcționează corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

9 hours ago, gHapciu said:

fie nu se pricep.

Cel mai probabil. Procedura este f simpla

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
Denis Moldovan

Salut, se mai poate face ceva cu acest senzor G85? Sau doar schimbat 

On 28.10.2013 at 10:32, F l o r i n a scris:

Da, este bine asa.

 

IMG-20230403-WA0000.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mai intai rezolva treaba cu senzorul de la roata , apoi da o adaptare la g85 ..

 

Nu o sa reusesti adaptarea la g85 atata timp cat ai eroare pe senzor de abs . 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Corect. Atata timp cat ai eroare pe un senzor de roata, nu poti calibra g85 ul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...
On 29.11.2007 at 14:20, adrianTNT a scris:

Salut...

Nu am gasit alt tpoic exact despre asta deci ...

Probabil trebuia sa intreb mai devreme dar nah .. :D acum m-am bagat deja...

Am becul de ESP aprins in bord de 2 ani de cand am cumparat masina... la 3 service-uri mi-a zis ca problema este "senzor unghi volan" (acela de sub airbag la volan).

Mentionez ca pe test se vedea ca citeste unghiul la rotirea volanului.

VW mi-a zis ca costa 27 000 000 LEI asa ca l-am cumparat eu (second :D ) cu 3.5 Mil.

Am scos borna de pe baterie, desfacut volanul, schimbat senzorul, pus tot exact cum era...

Becul a ramas aprins :lol: nu se schimba nimic cand apas butonul, cand patinez, derapez, etc...

Este cumva nevoie de ceva facut pe calculator?

Am citit undeva (manual de reparare) de o ajustare a senzorului cu vag-com ceva mers inainte-inapoi, rotit maxim stanga-dreapta, etc... la service nu ste nimeni despre asa proceduri.

Ceva idei ? :D

Multumesc.

Si eu am o problema cu esp sta aprins la un seat leon fr 2007, pe tester da senzor unghi volan g85 defect mecanic, am schimbat senzorul de sub spira si degeaba tot aprins este si nu se poate echilibra, am incercat cu vcds, stie cineva ce trebuie facut? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut . Și eu am întâmpinat aceasta problema . Am un golf 5 plus recent cumpărat cu o avarie la sistemul de direcție.  Am schimbat telescop și fuzeta , am făcut reglaj la geometrie și tot îmi rămâne aprins esp și abs în bord . Pe tester îmi da senzor unghi virare g85 defect mecanic . Nu mai știu ce sa ii fac ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te lasa sa ii faci setarea de baza la g85 si la limita de forta?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

 NU te lasa sa faci setarea de baza la g85 am incercat sa fac di nimic, misc de volan si nimic

Modificat de Ady_Jai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salutare. M-am batut de urmatoarea problema la Octavia 2 din 2007: am ridicat-o de la service unde a fost pentru inlocuit o bara de spate, cu eroare in bord de senzor unghiular si martor esp aprins. Am presupus ca se va stinge eroarea dupa ce parcurg/ invart de volan sanga/ dreapta. Din pacate erorile nu au disparut. Am facut o scanare cu VCDS si am gasit eroare pe senzorul de abs stanga spate (am mai avut eroarea aceasta si inainte de a intra in reparatie cu bara) si senzor unghi volan G85.

Am dat o sterge de erori, s-a sters ce-a de la senzorul ABS dar am ramas in continuare cu eroarea senzor unghi volan G85:

 Adresa 44: Asistenta directie       Eticheta: 1Kx-909-144-G2V3.clb
    Numar piesa modul comanda: 1K1 909 144 L
    Component si/sau versiune: EPS_ZFLS Kl.069 H07 1806
                  Codare soft: 
                Numar atelier: WSC 02069 000 90108
                      VCID: 3467A9D7573B6626DE-8060
1 cod a gasit:

00778 - Senzor unghi volan (G85) 
            000 - Elaborare coduri necunoscuta

Ma poate ajuta careva cu un sfat / o idee? S-a pierdut setarea de baza? Mai pot sa mentionez ca masina are camera pe spate (after market) care, are doua linii care simuleaza traiectoria masinii cand o manevrezi cu spatele si se miscau si curbau stanga/ dreapta in functie de cum invarteai volanul. Aceste acum sunt paralele doar, nu mai functioneaza deloc.

Multumesc anticipat.

Modificat de maierean
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am incercat. De la service pana acasa sunt cam 3 km si pe traseu 4 sensuri giratorii, trebuia sa se stinga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!