Jump to content

Inlocuire Senzor Unghi Volan - Bec ESP Aprins


adrianTNT
 Share

Postare recomandată

Salut...

Nu am gasit alt tpoic exact despre asta deci ...

Probabil trebuia sa intreb mai devreme dar nah .. :D acum m-am bagat deja...

Am becul de ESP aprins in bord de 2 ani de cand am cumparat masina... la 3 service-uri mi-a zis ca problema este "senzor unghi volan" (acela de sub airbag la volan).

Mentionez ca pe test se vedea ca citeste unghiul la rotirea volanului.

VW mi-a zis ca costa 27 000 000 LEI asa ca l-am cumparat eu (second :D ) cu 3.5 Mil.

Am scos borna de pe baterie, desfacut volanul, schimbat senzorul, pus tot exact cum era...

Becul a ramas aprins :lol: nu se schimba nimic cand apas butonul, cand patinez, derapez, etc...

Este cumva nevoie de ceva facut pe calculator?

Am citit undeva (manual de reparare) de o ajustare a senzorului cu vag-com ceva mers inainte-inapoi, rotit maxim stanga-dreapta, etc... la service nu ste nimeni despre asa proceduri.

Ceva idei ? :D

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut...am avut o problema asemanatoare....la mine s-a distrus spira airbag (din cauza unui mecanic nepriceput)....spira ce contine senzorul asta ...asa ca m-am apucat sa caut spira....atentie!

La reprezentantii VW preturile variaza intre 12- 15 mil ...asa ca am cautat la magazinele de piese si am gasit undeva la 8 mil - 9 mil...inca o problema:ai grija cine ti-o monteaza ...e foarte important cine o monteaza pentru ca se monteaza doar intr-o anumita pozitie ( un mecanic bun si care a mai facut asa ceva, stie). pentru detalii ...da-mi un PM si-ti zic unde sa te duci...eu am montat pe a mea o spira airbag second hand (m-a costat 3 mil).de asemenea incearca sa pui si un tester pe ia sa-ti stearga eroarea ....chiar dupa ce ai schimbat piesa...eroarea ramane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, nu inteleg ce este "spira" airbag.... Airbag-ul nu are probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai nevoie de codare pentru a fi ok. Insa pretul de 2.700ron este total eronat, eu din cate stiu piesa respectiva (inel volan) costa 200ron fara TVA, chiar saptamana trecuta am schimbat la o Bora. 200ron fara TVA pret de piesa originala noua.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie "reinvatata" valoarea de 0 adica volan drept dupa inlocuire.cu testerul...

si preturile variaza de la model la model...pe golf bora sunt 3 modele...una fara ESP si 2 cu ESP (astea sunt mai scumpe dar nu pretul ala fabulos de mai sus...)

Dan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa merg iar la un service sa vad daca nimereste o aliniere :D

Modificat de adrianTNT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salutare. problema asta am avut-o si eu. Am schibat spira de la volan (un cablu asemanator cu cel de ide de calc). Urmatorul pas dupa montare este o adaptare a noii piese pe masina.

Chestia asta se face cu vag-com-ul daca stii pe cineva care se pricepe bine sau chiar la reprezentanta. nu ia mai mul de 10 minute.

Eu asa am procedat si acum sunt fericitul posesor al unui ESP foarte bun (mai ales ca a venit si iarna :RO flag: )

PS: cu vag-comul nu am reusit nici eu si nici cei de la service-ul la care merg, dar mi-au facut legatura cu un cunoscut de al lor de la reprezentanta care m-a rezolvat rapid. (softul lor e mult mai detaliat si le permite sa faca operatii pe care cu vag-comul sunt mai greoie - softul le arata fiecare pas pe care tre sa il urmeze :icon_geek: )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Oameni buni, completati-va orasele unde locuiti, poate va poate ajuta cineva de pe forum. Daca sunteti din iasi va pot ajuta eu cu adaptarea senzorului. Nu e mare filosofie nici de montat nici de adaptat.

Pretul de 2700 ron e total aberant. .:bamse are dreptate cand spune 200-300 ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pretul de care imi spuneti voi de 200-300 RON mi se pare prea mic, probabil sunt alte piese. La VW mi-a zis 27 Mil, aberant intradevar :D Dar care l-am cumparat de pe ebay a fost cam 109 Euro si era second, deci ma gandesc ca vreo 500 RON tot costa nou. Imi aduc aminte ca la alt magazin de piese acum un an mi-a zis 10 mil.

Codul este 1J0959654J

@Istef, poti te rog sa imi zici care este procedura de calibrare pe care o sti tu?

Mai mi-a dat cineva pasii dar is curios cum ai facut tu pentru ca in doua locuri am intrebat si au zis ca nu stiu cum se regleaza senzorul si altii au mai incercat cu senzorul vechi si aveam impresia ca nu prea au habar ce fac. :D

Inca nu am gasit pe cineva sa il regleze.

post-16872-1197994806_thumb.jpg

Modificat de adrianTNT
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aceeasi problema vreau sa o rezolv si eu, ma costa senzorul pt. acceleratie laterala (asa am inteles ca se numeste) aprox 200 lei (mai exact, 190). se schimba in 5 minute, insa mi s-a mai spus ca trebuie pus pe tester pt. calibrare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"acceleratie laterala" cred ca e cu totul alt senzor, cel de care vorbesc (care este si in imagine mai sus) este zenzor care citeste unghiul la volan (rotirea).

Cel de care zici tu sigur tre sa fie alt senzor, tot pt ESP. Asa imi aparea si in erorile de la test, ceva de genu "eroare senzor unghi* volan".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

atunci inseamna ca e senzorul de rotatie (din cate am inteles, sunt doi: cel de acceleratie laterala si cel de rotatie - yaw rate sensor, ceva de genul asta). pentru cel din urma mi s-a cerut, pt. inlocuirea lui, cam 2000 lei. plus manopera.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
Oameni buni, completati-va orasele unde locuiti, poate va poate ajuta cineva de pe forum. Daca sunteti din iasi va pot ajuta eu cu adaptarea senzorului. Nu e mare filosofie nici de montat nici de adaptat.

Pretul de 2700 ron e total aberant. .:bamse are dreptate cand spune 200-300 ron.

am aceeasi problema cu esp-ul sunt din barlad si as vrea sa lasi un nr de telefon daca vrei sa iau legatura cu tine ca sa pot rezolva problema

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salutare, de curand mi s-a aprins martorul esp dintr-o data in bord,opresc,pornesc masina,nimic....scaneaza prietenul meu si gaseste senzor unghi volan....sau ceva de genu asta,ma duc la magazin sa intreb cat e pretul ca oricum era sa fac infarct cand am vazut 2700 ron p`acilea :icon_thumright: ,va tin la curent,sper

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Si eu am o problema cu senzorul ESP. Pe tester, imi arata o eroare la senzorul lateral G400 parca. Daca v-ati confruntat cu probleme asemanatoare si le-ati rezolvat, impartasiti experienta. :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Si eu am aceeasi problema, pana acum jumatate de an martorul de ESP se aprindea in bord fara nici un motiv insa daca opream si porneam motorul totul revenea la normal. Insa de curand am facut geometria rotilor si volanul sta putin inclinat chiar daca rotile sunt drepte ... de atunci martorul sa aprins in permanenta. Am fost cu masina la tester si cei de la service (nu la reprezentanta) mi-au spus ca nu e nimic defect si ca totul se poate rezolva prin scoaterea bornei de la baterie. Zis si facut, cei drept nu a mai ramas aprins insa dupa 200 km facuti cu masina problema a reaparut si de atunci tot asa sta.

Credeti ca trebuie neaparat schimbata acea piesa sau trebuie sa merg la cineva care se pricepe si sa recalibreze ce e acolo?

Stau si ma gandesc ca daca pretul este de pana in 500ron se poate schimba insa daca e mai mult mai bine il las asa sper sa nu se strice si altceva!

Daca e cineva din Galati care a avut aceeasi problema ca si mine si a rezolvat-o sa imi spuna si mie unde si cat l-a costat.

Multumesc!

Golf IV 1,9 TDI 66KW an de fabricatie 2001

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@myzo: cred* ca procedura asta trebuie facuta:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/steeringangle.html

Si la mine se aprinde si ramane aprins cateodata, cred ca nu e aliniat la zero senzorul de la volan si trebuie calibrat. La mine face asa dupa ce am schimbat zenzorii de unghi, din spatele airbag-ului si de sub coloana de la volan, deci mai bine nu schimbi, incearca sa le calibrezi prima oara.

Daca faci si rezolvi sa ne zici si noua :) Ca eu inca nu am facut calibrarea aia. la service-uri cand le ziceam sa faca calibrare se cam balbaiau , cred ca e din cauza ca trebuie luat laptopul in masina si mers cu el, in procedura de sus se merge 20 de metri in linie, dat de volan stanga-dreapta, etc ...

Zicea cineva pe aici ca daca e dereglat mai mult de 5 grade atunci se aprinde becul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Si eu am o problema cu senzorul ESP. Pe tester, imi arata o eroare la senzorul lateral G400 parca. Daca v-ati confruntat cu probleme asemanatoare si le-ati rezolvat, impartasiti experienta. :))

E vorba de g200, nu 400, da si tu o cautare ca s-a discutat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@myzo: cred* ca procedura asta trebuie facuta:

http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/steeringangle.html

Si la mine se aprinde si ramane aprins cateodata, cred ca nu e aliniat la zero senzorul de la volan si trebuie calibrat. La mine face asa dupa ce am schimbat zenzorii de unghi, din spatele airbag-ului si de sub coloana de la volan, deci mai bine nu schimbi, incearca sa le calibrezi prima oara.

Daca faci si rezolvi sa ne zici si noua :icon_thumright: Ca eu inca nu am facut calibrarea aia. la service-uri cand le ziceam sa faca calibrare se cam balbaiau , cred ca e din cauza ca trebuie luat laptopul in masina si mers cu el, in procedura de sus se merge 20 de metri in linie, dat de volan stanga-dreapta, etc ...

Zicea cineva pe aici ca daca e dereglat mai mult de 5 grade atunci se aprinde becul.

Pai nu cred ca are 5grade. o sa runc o privire pe site-ul de mai sus si sper sa inteleg ce e acolo.

Multumesc mult!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand masina merge drept, volanul sta drept sau sta putin intr-o parte? Daca e intr-o parte, trebuie pus inapoi drept si recalibrat g85(senzor unghi volan). Daca tu cand mergi cu 80 de ex mergi drept cu masina si ecu de abs/esp vede volanul intr-o parte normal ca i se pare si lui suspect si il da ca eroare pe respectivul senzor :cool:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, ai nevoie de codare pentru a fi ok. Insa pretul de 2.700ron este total eronat, eu din cate stiu piesa respectiva (inel volan) costa 200ron fara TVA, chiar saptamana trecuta am schimbat la o Bora. 200ron fara TVA pret de piesa originala noua.

salut si am si eu o intrebare pe masina din semantura crezi ca se poate pune esp ea neavand din fabrica ?

in ce ar consta punerea ei(senzori,reglaj unghi, vag test, buton bord esp)?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salut,

Cum am mai discutat pe alt post va voi spune ce am patit eu:

Am sarit 2 borduri cu masina...prostia mea !...de atunci volanul imi sta rotit putin spre dreapta, pentru a circula in linie dreapta. Defapt nu e putin...15 grade. Am circulat asa vreo 6 luni si de curand mi s-a aprins martorul ESP in bord...dupa o diagnoza VAG-COM mi s-a spus ca senzorul de sub volan, cel care masoara unghiul pe care il face volanul cu pozitia zero, este defect. DAR, cineva mi-a spus ca defapt s-a decalibrat ESP-ul. Circuland in linie dreapta, dar cu volanul inclinat la 15 grade spre dreapta, a dus la recalibrarea gresita a ESP-ului. Am inteles ca si ESP-ul se recalibreaza/verifica automat de la sine din cand in cand...

Solutia propusa de un prieten: verificat/rezolvat directie si suspensii (daca este cazul), apoi NEAPARAT facut geometria la roti CU VOLANUL PERFECT DREPT, si apoi o recalibrare din VAG-COM. Si, sper, ca senzorul sa fi scapat...

Poate va ajuta informatia asta...

O zi buna,

Bogdan.

Modificat de bogdanbacila
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Procedura de calibrare asta ar fi: http://www.ross-tech.com/vag-com/cars/steeringangle.html

Cel putin cu diagnoza VAG-COM. Si probabil trebuie facute in ordinea care ziceai si tu. (Parerea mea).

Mi-a facut si mie cineva recent calibrarea aceea si nu s-a mai aprins becul. :)

Am auzit si eu ca isi face si singur teste dar totusi se aprindea becul cand dadeam prin gropi si ramanea aprins cateodata. Dupa ce am calibrat nu a mai facut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

salut. stie cineva cat costa o claibrare si daca ma poate ajuta cineva din craiova? vreau sa rezolv problema cu becul de la esp.

Modificat de laur_24GOE
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!