Jump to content

Castrol Edge 5w-30 Vs. Castrol Edge Turbo Diesel 5w-40


Sin_Sil
 Share

Postare recomandată

la mine trebuia sa completez des intre revizii cand am folosit acest egde turbo diesel, asa ca am revenit la marca aral, 431 tronic, cu care nu vad niciodata aprins becul de la ulei in bord. cred ca masina stie mai bine decat mine care este mai potrivit.

:)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 10 months later...

m-am uitat in cartea service si am vazut ca am senzorul de calitate ulei QG1,am inteles ca se poate activa intervalul fix de km sau cel de calitate ulei.cum pot vedea care interval este setat la a3 meu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca e cumparat de nou din romania, este setat pe interval fix. Iti dai seama ca apare indicatorul de service la 1 an sau 15.000 km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Scuze sunt nou pe forum poate s-a mai pus intrebarea . Am de curand un vw pasat C3 BKC 1.9, din sept 2005 .As vrea sa stiu ce ulei sa folosesc si daca are filtru de prticule si alte sfaturi cred ca mi-ar prinde bine .Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai scrie in carte daca ai sau nu. Din ce stiu eu, BKC NU are filtru de particule.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te uiti in cartea masinii si pe eticheta aceea cu multe coduri din 3 litere&cifre ( adica optiunile masinii tale ) trebuie sa apara codul "7GG" care inseamna filtru de particule diesel ( DPF ).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna ziua tuturor, imi pare rau daca voi fi putin off topic dar la o cautare rapida am vazut ca la capitolul 5w30 vs 5w40 la TD nu se discuta decit despre castrol.

Detin un VW golf 4 TDI/2003 4x4 150cp . Personal am folosit 5w40 edge TD PD 505.01 si am fost multumit. Apoi am folosit Aral si Mobil 1 TD PD 5w40 505.01 si nu am fost asa multumit, mobil-ul l-am scimbat dupa 800 km - motor f zgomotos, am trecut iar la Castrol edge 5w40 TD PD. La ultimul schimb am pus Liqui molly 4001 505.01 si motorul merge mult mai rotund si mai putin zgomotos, chiar si la rece, porniri fbune iarna trecuta la - 20 grade, consumul a crescut foarte putin .

Intrebare : avind in vedere ca liqui molly face un ulei special cu norma 506.00 5w30 pentru grupul VAG, credeti ca ar fi indicat sa-l folosesc in continuare ? Intervalul de schimb si filtrele vor ramine la 1 an sau 15-17k Km. Nu-mi recomandati 507.00.

Pentru cei interesati vezi liqui molly - oil guide.

Apropo, pe motor avea un stiker din fabrica cu recomandare ulei AGIP 7004 - un ulei special dezvoltat cu VAG doar pentru motoarele PD norma 505.01.

Modificat de Daniel77
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De ce nu ramai la 505.01 5w40 daca tot faci revizie la 15.000 km?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, vin si eu cu al meu motor, AHF, care e non PD, nu are filtru de particule si care pe configurator la Castrol imi spune sa bag 5w30 Edge.

Daca pun 5w 40 e in regula? Tot nu am inteles care e diferenta intre 5w30 si 5w40, de la Castrol EDGE....poate ma lamureste si pe mine cineva, va rog.

Multumesc...

Masina are 133ooo km, si merg de ceva ani cu 5w30 Edge. CAm pierde ulei, am schimbat simeringul de palier si sper sa fi rezolvat pierderea...Asta e data de uleiul 5w30 cumva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

diferenta principala intre 30 si 40 este vascozitatea la cald. 5w-30 este mai subtire la cald decat 5w-40. Ca avantaj ar fi ca la mers constant, in afara localitatilor, pe autostrada, scade consumul de combustibil. Ca dezavantaj ar fi ca in trafic de oras, bara la bara, etc cu mers la relanti si plecari multe de pe loc, in general mersul la turatie mica si in sarcina, presiunea de ulei va fi mai redusa decat la un 5w-40, deci si o ungere putin mai slaba.

Alta diferenta intre 5w-30 si 5w-40 sta in compozitia chimica - Edge 5w-30 este un ulei longlife, adica are suficiente rezerve de detergent si de bazicitate cat sa reziste in motor pana la 30.000 km, in anumite conditii. 5w-40 nu este long life deci trebuie schimbat mai repede, la 15.000 km.

Oricum in Bucuresti de exemplu eu as schimba uleiul la 7500 km, sau maxim 1 an.

Uleiul se degradeaza accelerat in trafic de oras, cu multe porniri, trasee scurte, etc.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutare!

Eu am 1.9TDI / 105CP DPF, tip motor BLS si ultima oara am bagat in motor 5W30 Castrol EDGE + DuraLube si motorul imi merge foarte bine.

Masina am cumparat-o anul trecut pe 1 mai cu kilometrii ~134.200 iar acum am ~167.100. Intre timp am facut doua schimburi de ulei + filtre man.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salutare,

 

Am cumparat si eu de curand o Jetta 1.9 TDI, tip motor BXE. Ar fi ok schimbul de ulei cu 5W-30 Castrol EDGE? Sau ar fi mai bine 5W-40?

 

Multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfat colegial. Nu ai dpf, nu pune LL.

Mergi cu incredere pe 5W-40. La 10.000 km dat afara si facut schimbul.

Cam asta e.

Vezi ca sunt uleiuri mai bune decat Castrol si mai ieftine.

Nu ca nu este bun, insa este cel mai contrafacut.

 

O zi buna.

Modificat de theo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acelasi sfat si de la mine 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exemple de uleiuri verificate de posesori de pe piata romaneasca mai bune decat Castrol aveti?Eu stiu numai de LM,din ce am citit ca este lumea multumita.

Modificat de calin.g
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ravenol, Rheinol, Aral, Motul, repsol, Fuchs

 

Exoticele - Redline, Amsoil

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina am luat-o din Germania este din 2006 Euro4 si in cartea de service scrie ca numai cu ulei LL a fost folosit. Service-urile au fost facute la VW.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa se pune in Germania - de fapt si masinile vin setate pe QG1. La noi sunt conditii mai grele, atat meteo (variatii mai mari de temperatura de la iarna la vara), cat si de trafic si de praf.

Sustin cele afirmate de colegi mai sus. Nu ai DPF, nu are niciun rost sa te complici cu norma 507.00 (adica cu 5W30).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

                          O intrebare am si eu .

                                       Pentru motor AXR -pd  LongLife QG1,din gama Castrol avem 5W40 sau5w30.Fiecare dintre noi pune in functie de bani,de proprietatile uleiului,de recomandarile masinii etc.Dar in momentul cand vii cu un aditiv(mai exact Dura Lube),pe care spuneti dintre cele doua sa aleg?

                                       O seara buna si sa va tina masinile!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5w-40, tinut 10.000 km. fara aditivi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Pt un G5 2.0d BKD (turbina upgradata & 194cp), sa mai merg pe Castrol Edge Professional 0E 5W30 cu norma VW 502 00 / 505 00 / 505 01?

Am pus 5w30 in urma cu 4 luni, iar dupa aproape 7000km a trebuit sa completez (600ml)

 

Cu 5w40 completam la ~10-12.000km

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Eu cred că are foarte mare legătură și cu stilul de condus. Folosesc Castrol Edge FST 5W-30 și fac schimbul la 15.000km. Nu a trebuit să completez deloc la niciuna din cele 2 revizii pe care le-am făcut de când am mașina.

 

Tind să cred că are mare importanță și felul în care conduci mașina, las-o să meargă 30sec după cheie, nu-i da peste 2500 până nu ajunge la temperatura de regim, etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

                          O intrebare am si eu .

                                       Pentru motor AXR -pd  LongLife QG1,din gama Castrol avem 5W40 sau5w30.Fiecare dintre noi pune in functie de bani,de proprietatile uleiului,de recomandarile masinii etc.Dar in momentul cand vii cu un aditiv(mai exact Dura Lube),pe care spuneti dintre cele doua sa aleg?

                                       O seara buna si sa va tina masinile!

 

E o idee bună să nu pui aditivi când ai combinaţia motor turbo (temperatură foarte mare la axul turbinei) şi ulei sintetic şi nici să nu pui "engine flush" înainte de a schimba uleiul. E foarte posibil ca aditivul să reacţioneze cu uleiul şi să producă depuneri.

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va rog sa ma ajutati si pe mine

Am avut inainte de schimb ulei TEXACO 5W40 pus de reprezentanta, am tot auzit in stanga si dreapta ca e mai bun CASTROL EDGE 5W40, mentionez ca am GOLF 5 1.9TDI, la schimbul de ulei cand m-am dus la reprezentanta le-am zis sa imi puna CASTROL, cand ajung acasa am vazut pe factura ca mi-au pus CASTROL 5W30, atat scrie pe factura, de care castro nu scrie decat CASTROL 5W30, problema e ca dupa cca 100 km dupa ce am venit de la reprezentanta mi s-a aprins becul galben cel care zice ca nivel ulei, am verificat joja si nivelul e bun, dar am mers cca 400 km si nu mai dispare, va rog sa ma ajutati cu ce problema ar fi, va multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Hello,

Pentru Skoda o3 1.4 TSI care din cele 2 se recomanda? (5w30 sau 5w40)??

Ca si norma par ca sunt bune ambele.

Mersi

Modificat de Amyd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!