Jump to content

Frana de mana - schimbare cablu


muniv
 Share

Postare recomandată

Comandate, sunt in principiu de GOLF 5 si de aia unii nu intelegeau ce vreau eu - pret 17 RON buc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt de sharan, am inteles ca si unele golf 4, gasiti cod in topicul masinii mele (stg/dr)

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, de aia are si acel balansier, nu intotdeauna cablurile sunt la fel de lungi, de acolo se regleaza sa tina la fel pe ambele roti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

eu am schimbat cablurile la frana de mana ieri si pot sa zic ca, e bine sa le schimbi pe amandoua si mare atentie cand le pui pe masina unul e mai lung si altul e mai scurt cu 5 mm sau asa mi sa parut mie , pe cel lung l-am pus pe partea dreapta , la mine acel balansier sta in mod egal

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare. Am si eu o problema .. stie careva de unde pot sa achizitionez si cam la ce pret o consola de VW Golf IV ??? Multumesc.

post-130794-0-73318500-1388784006_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intreaba pe cei ce dezmembreaza. Intreaba si la magazin sa ai habar de pret de noua (unii au preturi cam mari chiar daca vand piese din dezmembrari) ;)

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu merita noua...este exagerat de scumpa 250 lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

in urma cu un an sau doi  am inlocuit cablul  frana de mana cu unul bosch--azi umbland la roti am fost surprins sa constat ca burdufurile de cauciuc din capatul cablului la etrier sunt coapte si aproape distruse ,a trebuit sa improvizez cumva sa rezolv, cei care va stiti in cauza ar fi bine sa aruncati o privire pe acolo....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am si eu probleme cu revenirea cablului la frana de mana, nu revine pe partea stanga. Am inteles ca trebuie niste arculete (se vede in poza), dar pe partea dreapta nu am arculet si nu am probleme. Ma intereseaza daca asta ar fi cauza sau alta . Frana de mana o foloseam zilnic deci nu cred ca s-a blocat cablul in manson. Daca trag de parghia de la etrier, se elibereaza, daca trag frana se strange, problema este ca nu se elibereaza singura si asta doar pe stanga.

attachicon.gifespringss.jpg

Salut,

 

Am si eu aceeasi problema pe un MK5. Dupa o mica inspectie, pe burta in parcare am observat o degradare a izolatiei de cauciuc de pe ambele cabluri. Mai mult unul din ele era chiar umflat. Am cumparat cabluri, nu OEM, si dupa ce le-am montat, dezamagire. Leveierul franei de mana pe partea dreapta revine doar pana la jumatate din cursa. Pe partea stanga pana la un sfert de cursa. Pentru reglarea cablurilor de frana VW prescrie 1,5 mm distanta intre levier (pargihie) si opritor (Golf 5). Am arcuri pe ambele parti.

 

Ma gandeam daca este posibil sa pretensionez cele 2 arcuri fara sa le degradez, sau sa utilizez arcuri suplimentare de comprimare montate pe cablu intre suport si levier.

 

Daca a mai facut cineva asa ceva?! aceasta informatie ar fi de mare ajutor. Daca nu, cred ca trebuie desfacut etrierul din pacate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Va salut. Am o problema la golful meu IV. Saptamana trecuta mi'am pus cauciucurile de iarna. In aceeasi seara am uitat frana de mana trasa si mi'a inghetat. Dimineata rotile se miscau greu si a trebuit sa ii dau putin "pedala" sa isi dea drumu. Frana de mana dimineata mergea in gol, nu tinea deloc. Dupa ce s'a incalzit afara si'au dat drumu si rotile si frana de mana tinea normal, dar mi s'a parut ca merge infranata masina. Am ridicat masina pe cric si am incercat fiecare roata, insa cea din dreapta spate mi se pare ca se opreste mult prea repede si mult prea ferm. Cand am desfacut consola centrala am constatat urmatoarea chestie:

WP_20141102_002.jpg

De la ce sa fie si ce as putea face?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va salut. Am o problema la golful meu IV. Saptamana trecuta mi'am pus cauciucurile de iarna. In aceeasi seara am uitat frana de mana trasa si mi'a inghetat. Dimineata rotile se miscau greu si a trebuit sa ii dau putin "pedala" sa isi dea drumu. Frana de mana dimineata mergea in gol, nu tinea deloc. Dupa ce s'a incalzit afara si'au dat drumu si rotile si frana de mana tinea normal, dar mi s'a parut ca merge infranata masina. Am ridicat masina pe cric si am incercat fiecare roata, insa cea din dreapta spate mi se pare ca se opreste mult prea repede si mult prea ferm. Cand am desfacut consola centrala am constatat urmatoarea chestie:

WP_20141102_002.jpg

De la ce sa fie si ce as putea face?

Multumesc!

Salut,

 

Revin cu cu update-uri.

 

anducst cred ca avem aceeasi problema.

 

Am reusit sa tensionez cele 2 arcuri de revenire si am demontat etrierul de pe partea dreapta spate. Nu l-am desasamblat deoarece nu am avut kitul de reparatie dar am "purtat" parghia de frana de mana si am utilzat un spray degripant. Nu este cea mai buna solutie dar la mine a functionat decent zic eu.

 

Acum revin ambele pargii pana aproape de capat.

 

anducst, in prima faza ferifica starea cablurilor. Cauta uflaturi zone crapate cu urme de rugina pe izolatie. Daca sunt prezente schimba-le sau daca poti demonteaza-le din etrier si vezi daca culiseaza liber. Dar asta sa sti ca nu garanteaza functionarea normala a cablului acesta fiin pretesionat in stare asamblata.

 

Tot cu cablurile demontate verifica daca parghiile de pe etrier revin la capat. Daca nu revin si ai arcuri de revenire ar fi preferabil sa le schimbi sau solutia mea sa le pretensionezi.Tragi de ele in directie opusa functionarii pana apare deformare plastica.

 

Din ce am vazut inainte de a regla frana de mana trebuie sa te asiguri ca nu este aer pe instalatie la etrierele din spate. Reglajul se face mecanic din piulita de sub cotiera. Dupa ce etrierele sunt montate faci cateva pedale cu cablurile libere in reglajul din cantarul de sub cotiera. Totodata te asiguri ca inainte sa faci pedalele de frana levierele de pe etrier sunt la capat. Strangi piulita de sub cotiera pana se deprind levierele de pe opritoarele de pe etrier. daca poti ubdeva pe la 1,5 mm

 

Pe frana de mana numeri sa ai intre 5 si 7 click-uri. Verifici rotile si revenirea parghiilor. Daca ai ghinion schimbi etrierul sau daca gasesti kit de reparatie.

 

La mine reteta a functionat cu succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut, am nevoie de 2 arculete pentru etrierii spate, am probleme cu frana de mana si eu ii am lipsa (unul e lpsa si unul e rupt). Poate ma puteti ajuta si pe mine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

salut

am scos vechile cabluri de la frana de mana dar cele noi se pare ca sunt prea scurte nu ajung pana in capatul tubului metallic din masina

nu pot sa imi dau seama de ce pentru ca puse cap la cap cel vechi si cel nou sunt la fel ca lungime adica 1701

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut

am scos vechile cabluri de la frana de mana dar cele noi se pare ca sunt prea scurte nu ajung pana in capatul tubului metallic din masina

nu pot sa imi dau seama de ce pentru ca puse cap la cap cel vechi si cel nou sunt la fel ca lungime adica 1701

 

Salut,

 

Initial cablurile OEM aveau manson de plastic la mine la MK5, cele cu care le-am schimbat erau de metal. Cablul din dreapta nu a intrat pana la capat in tub, si am fost nevoit sa-l demontez. Am curatat cu o bucatica de hartie abraziva interiorul tubului pana am reusit sa introduc complet capatul mansonului de la cablu.

 

Ca update. Dupa ce am gasit intr-un final kit de garnituri pentru etrierul de spate mi-am luat inima in dinti si l-am demontat. NU RECOMAND LA NIMENI, mi-a luat jumatete de zi sa-l pun inapoi. Siguranta Seeger de la interior avea nevoie de scule extra pamantesti sa poate fi pusa la locul ei.

 

Dupa "reconditionarea" defectuasa a durat mai putin de o luna si uzura de pe axul de frana de mana de pe etrier era de ne reparat. Ramanand intepenit a oxidat si nu permitea garniturilor sa mai etanseze.

Rezultatul = 250 ml de lichid de frana la saptamana. Etrierul curgea.

 

Solutie > Etrier reconditionat de o firma pilot ce folosesc corpurile de etrier OEM.

 

Sfat final. Daca aveti probleme cu etrierele de frana inafara celebrelor blocaje de pistonase, va recomand sa le inlocuiti de urgenta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da am rezolvat problema

trebuia sa prind cablurile prima data in masina si dupa aia la roti

daca prind la etrieri prima data nu mai ajung capetele cablurilor in masina

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nici nu imi dau seama cum de nu ai facut asta initial :D, presupunand ca in ordinea inversa le-ai si dat jos pe alea vechi si nu ai dezfiletat parghia de la maneta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
Bogdanel2fast

Buna seara baieti . Am observat si eu astazi ca nu imi revin parghiile de la frana de mana innapoi in momentul in care elibere frana de mana . Am zis ca verific asta deoarece simpteam ca masina merge infranata si se incingeau jantele spate . Am intrat in canal si le-am ajutat sa urce din ciocan. Intrebare : se poate rezolva ca acele parghii sa culiseze mai usor ? Am verificat cablurile si mansoanele de la cabluri nu sunt riginite nu sunt strangulate crepate etc. 2 etriere noi sunt c-am scumpe
 

Modificat de Laurentiu_LWR
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Nu garantez dar la cat costa merita incercat...

Monteaza-ti arculetele astea de aici...Gasesti in topicul acela codurile si cum se monteaza....

Unge bine in zona parghiilor si s-ar putea sa isi dea drumu incetul cu incetul...

Succes

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bogdanel2fast

Ms . Astazi le-am

Comandat si in 2 3 zile zicea tipu de la magazin ca ajung sunt 30 de lei ambele . Cu vaselina siliconica ar fi ok sa dau pe ele sau recomandati altfel de mod de gresare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

As zice vaselina de cupru...rezistenta la temperaturi daca nu ma insel...cea siliconica se foloseste cand intra in contact cu garnituri...burdufe...

Mai asteapta si alte pareri...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Poate sa ma ajute cineva, nu stiu care este dimensiunea cablurilor pentru frana de mana, sa cumpar pentru a le inlocui pe cele vechi, masina mea este VW, GOLF IV, Hatchback, 1.9 TDI, ALH, an fabricatie 2000, WVWZZZ1JZXP536699.

Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu pe masina din semnatura am pus TRV  erau mai lungi putin ca cele de pe masina dar functioneaza ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Laurentiu_LWR

Ai raspunsul aici...

Cu placere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!