Jump to content

Probleme la cutia de viteze


skoda.skoda
 Share

Postare recomandată

Da, scuze, nu am fost atent. Dacă era la punctul mort, atunci problema este undeva la cutie, dar totuşi nu cred să fie chiar aşa gros uleiul astfel încât pinionul care se învârte permanent să angreneze în mişcare alte pinioane.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La postul #44 -"cilindrul receptor a fost schimbat odata cu ultimul kit pus pe masina acum 1000km, si tot atunci au fost verificate si pompa de ambreiaj" dar nu ai stat linga masina /deci nu poti fi 100% sigur ca cilindrul a fost schimbat  La plecarea de pe loc cind bagi in treapta 1 simti un "impuls" ca si cum masina ar da sa plece singura?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inainte sa fac reglajul din timonerie simteam impulsul dar acum intra perfect, si cilindrul receptor vechi l-am gasit in portbagaj chiar mai avea lichid in interior, si oricum am stat langa mecanic la schimbarea primului kit si mecanicul mi-a aratat ca cilindrul receptor nu merita schimbat ca este intr-o stare foarte buna, nu are camasa rupta si doar l-a aerisit, dar o data cu problemele celelalte am schimbat si cilindrul acela numai sa mearga.

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Salutare,ma poate ajuta si pe mine cineva cu o problema.la o Skoda 2 1.9 tdi BJB ? Am urmatoarele simptome: la mersul constant in treptele 1 si 2, la circa 20-30 km|h masina merge sacadat adica nu stiu cum sa va explic da merge in reprize....multumesc mult

Modificat de lucian.1950
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e de la cutia de viteze....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca e vorba de injectie... fa-i o diagnoza ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult de raspunsuri.....urmeaza sa ii fac o diagnoza si revin cu un raspuns

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Salutare la toti forumistii,

am si eu o problema,un coleg priceput in cutii de viteze poate imi da o pararere va rog,

venind de pe litoral,avand ceva viteza,am luat o denivelare,un damb la un pod care m-a aruncat bine in sus,dar nu am atins cu cutia sau baia asfaltul.

Dar de atunci ruland in treapta 1 si marsarier,am niste pacaneli de rulment spart,de pinion care caraie,am impresia ca virand putin spre dreapta se aude mai pronuntat,in restul vitezelor nu se aude nimic,chiar fortand stanga dreapta.

 

Are cineva idee ce s-ar fi putut intampla?la un service de cartier mi-a dat diagnostic pinionul viteza 1 posibil spart.

 

Multumesc pentru ajutor.

Adrian

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la caraiala din momentul in care se schimba de 1 in 2 mai rapid- aveam chestia asta de cand am luat masina, acum 2 ani jumatate, 177k in momentul achizitionarii. Daca schimbam usor, normal, fara tenta "sport" (suna al dracului de ciudat sport pe 105 cai), sunetul nu aparea, cutia functionand normal. Le-am spus celor de la reprezentanta despre aceasta problema, miau spus ca uleiul din cutie este "pe viata" si ca nu are niciun rost sa il schimb. Le-am pus ca masina are cam 220k si ca ar cam fi cazul sa fie verificat si, daca este cazul, schimbat. Nici nu au vrut sa auda. Au spus ca trebuie intai verificat si, daca insist sa fie schimbat, dureaza pana se aduce pe comanda. Dupa cateva luni am mers la un service de cartier (am incredere in baietii de acolo, am facut mai multe lucrari la ei), s-a verificat uleiul- care era NEGRU. Dar nu negru, ci negru-smoala. Am vorbit cu Eexcalade si cu un prieten bun mecanic din Constanta, ambii mi-au recomandat sa pun ulei original, recomandat de program/producator. 57 lei a fost litru, 160 lei cu tot cu manopera. Bai, ma jur, am cutie NOUA! Am incercat de cateva ori sa schimb foarte rapid din 1 in 2, ca sa vad daca mai caraie- nici pomeneala. Uneori, treapta a IV-a imi facea figuri, adica nu intra tocmai usor. E, acum nu mai e cazul. E uimitor cu 1,8 litri de ulei pot schimba comportamentul masinii.

 

Eu sunt de parere ca fabrica NU recomanda inlocuirea uleiului din ratiuni economice. Adica?! Pai nu mai bine stai cu uleiul original in cutie pana o ia dracu', urmand ca mai apoi sa o repari (bineinteles, la reprezentanta) sau sa o schimbi cu totul (tot la ei), cu un pret enorm? Am inteles ca o cutie noua bate pe la vreo 3000 euro. Mi se pare un pret halucinant, oricum nu as face manevra asta, prefer o cutie mai buna SH, eventual sa se inlocuiasca ce e defect in ea. Fabricantul nu are niciun interes sa inlocuiesti cu cativa banuti uleiul din cutie, din punctul meu de vedere. Dar va spun, cu nici 40 de euro puteti schimba uleiul si veti constata imbunatatiri considerabile. Am schimbat uleiul din cutie si la un Matiz, cu ani in urma, imediat ce am plecat din service am constatat ca am procedat corect, a meritat investitia.

 

Ca fapt divers, codul motor este BJB, codul cutiei nu il stiu, din pacate. Repet, la 225k km uleiul era negru-smoala! La nivel, ce e drept, dar total diferit fata de uleiul proaspat turnat, care este galbui.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uleiul este pe viata... viata normata a oricarui produs. Nu pe viata, adica cat te tine.

La autoturisme, este indicat sa schimbi uleiul la cutie la 5 ani sau 100.000 km.

Eu l.am schimbat la mine, cutie ca a ta, la 70.000 km si 5 ani. Deja era negru ca uleiul din motor. Nu am pus original, am pus ceva putin mai gros, un 75w80, si nu se mai simte asa metalic schimbul, e mai ... moale.

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ulei se recomanda, adică ce e cel original?

Depinde cumva de cutie?

La ce ziceți voi aici, ma ghindesc sa-l schimb și eu.

Mulțumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am cerut ulei original, mi-au adus doua bidoane sigilate, au mai ramas maxim 150 ml dupa umplere (s-au pierdut cca 30-50 ml). Avand in vedere ca masina are destul de multi km (225k in momentul schimbului), eu spun ca merita aceasta mica investitie. Atat cei de la service, cat si Eexcalade si prietenul meu din CT mi-au recomandat ulei original, indiferent cat costa. Diferenta de vreo 15 lei pe litru intre third-party si original. Deci pentru o pizza si un suc diferenta, am preferat sa pun ce trebuie. S-a notat in carnet data si kilometrajul, daca o sa fie sa mai am masina peste 4-5 ani, ii schimb uleiul tot cu ce trebuie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu se stie ce producator este in ambalajele OE.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok, atunci la reprezentanta ceri ulei de cutie?

Se găsește și în alta parte?

Nu neapărat producătorul ci ce trebuie cerut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa tipul cutie se pune uleiul, se gaseste in ETKA

daca ai cutie JCR sau GQQ ( vezi pe stickerul din planul d service sau din portbagaj) se pune G  070726A2, 1.7 litri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fix codul ala il am eu pe bidonul de ulei. Dar nu stiu ce cod are cutia, ca nu ma duc pana la masina sa verific sticker-ul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salutare dragi colegi de forum!

Am o Octavia 2 RS 2.0 TFSI, an de fabricatie 2007 cu aproximativ 117.400 km la bord. Masina a fost cumparata anul acesta in Mai de la Welt Auto Buzau/Elcargid la aprox.113

400 km. Eu locuiesc in Bucuresti si i-am facut revizia generala la Avia Motors Pantelimon in Iunie. Nu mi-au gasit nici o problema la ea in afara 'legendarelor bucse' de la basculele fata care cica ar avea ceva uzura. Mi-a fost reglata si timoneria sch. de viteze, deoarece intra cam greut in tr. 1 si agata cand schimbam in 2.

Am observat insa acum o saptamana, cand am vrut sa plec cu ea, dupa o stationare a masinii de 17 zile(perioada in care nici macar nu am pornit-o), ca nu intra in viteza 1.. Am dat scaunul si mai in fata, am apasat pedala de ambreiaj de credeam ca o sa ies cu ea prin podea si am mentinut aceeasi forta de apasare pt. cateva secunde, dupa care am eliberat pedala si am repetat aceeasi 'procedura' de 2-3 ori, pt ca nu voia sa intre sub nici o forma. Pana la urma a intrat..A tot facut cam aproape la fel pret de aproximativ 10-12 km, observand ca spre sfarsitul acestor km incepea sa intre mai bine. Dupa alti 4-5 km intra destul de usor.Este normal acest fenomen?M-am gandit ca este de la perioada lunga de timp in care masina n-a fost miscata combinata si cu temperatura oarecum scazuta(6 grade arata termometrul masinii)+uleiul vascos din transmisie, care nu ajunsese peste tot pe unde era necesar in cutia de viteze.Poate sa mai fie si de la pistonasul si pompa(daca nu spun prostii..) care lucreaza odata cu apasarea pedalei de ambreiaj? Mentionez ca ambreiajul nu patineaza si nici n-am remarcat sa o faca in vreuna din situatii. Imi cer scuze daca v-am plictisit prea tare cu aceasta polologhie, dar am incercat sa expun cat mai amanuntit fenomenul cu pricina.Va multumesc anticipat pentru rabdarea acordata citirii acestui roman!

Cu stima.

Trimis de pe al meu GT-I8190 folosind Tapatalk

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand mai face astfel de problema tr 1, baga in tr 2, pe urma fara sa dai drunu la ambreiaj trece in treapta 1. Daca asa merge manevra, mai verifica odata timoneria.

Daca timoneria e ok, ramane ambreajul ...

Oricum la km astia, ambreajul nu mai e in mintile lui pentru ca nimeni nu isi ia RS benzinar sa il conduca prea gentil ...

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai am incercat si asta inainte de a iesi cu ea din parcare, dar nici in a doua nu vroia sa intre.. Ce-i drept nici n-am fortat.

Iti multumesc mult pt implicare si sfat!

M-am programat Miercurea viitoare la Avia Pantelimon pt o constatare. Le-am explicat asa la distanta fenomenul..

Mi-e cam teama de verdict..

De asta imi este si mie teama..sa nu fie nevoie sa schimb kitul de ambreiaj..

Dar totusi de ce dupa cca. 12-15 km intra mai usor sau usor..??

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poate e defect cilidru receptor din cutie cel care actioneaza rulmentul de presiune din cutie care actioneaza ambreajul   , oricum trebuie sa schimbi ambreajul ca tot desface cutia daca nu e timoniera 

Modificat de nicureddogsflo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut, am si eu o rugaminte pentru cei care au avut probleme similare, in cazul in care au gasit rezolvarea.

A ramas blocata in marsarier, a iesit foarte greu (dupa ce am oprit motorul), fara zgomote anormale.

- Este vorba de Octavia II 1.9 TDI PD 2005 181.000 km.

- Ambreiajul a fost schimbat la 155.000km 

- Cu motorul oprit intra in toate treptele lejer.

Mentionez si ca la cald are un soc la pornire (pe tester indica turatie joasa de pornire 186 rpm inca nu am rezolvat posibil baterie slaba sau electromotor).

Multumesc anticipat pentru informatii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salutare!

 

Putin off-topic.. : stie cineva ce tip de servodirectie are Octavia 2 RS 2.0 TFSI, an de fabricatie 2007(Noiembrie)?

Intreb asta deoarce ma uitam aseara dupa 'vasul' cu lichid hidraulic al servodirectiei..si nu l-am remarcat pe nicaieri..

 

Multumesc anticipat.

 

Cu stima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!