Jump to content

Probleme la cutia de viteze


skoda.skoda
 Share

Postare recomandată

toata platforma PQ35 (golf, golf plus, seat leon, octavia 2, audia  3 , etc ) are caseta electromecanica. Deci motor electric incorporat in caseta de directie. Nu are lichid hidraulic

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult pentru info! Mi-ai dat o veste buna, zic eu.

 

O zi buna!

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Va salut cu respect.

Pe scurt ( am recitit si nu e deloc scurt :biggrin:) , de curand, un amic mi-a cedat o Octavia 2 ( elegance ) fabricatie 2008, 1.8 TSI  160 cp. Masina "cam" neingrijita desi are doar 118.000 km, exista destule probleme. Pretul nu-l comentez pentru ca este foarte mic pentru Grecia, tara unde locuim de aproximativ 20 ani.

Conversatia a fost ceva de genu, pune mana pe ea si repar-o daca vrei, eu am terminat cu Grecia ;).

Bun, omul n-are nici o treaba cu mecanica cum nu prea am nici eu. Masina a fost folosita ( chinuita ) in traficul din Atena. A avut ceva probleme pe la motor dar nu a stiut sa-mi spuna decat ca a platit aproape 1000 euro sa rezolve problema ( rezolvata desi apare o eroare , ceva cu intake daca imi amintesc, clapete si alte balarii la care nu ma pricep desi masina functioneaza corect, sta la ralanti, nu se tureaza aiurea etc).

O sa studiez si problema asta desi pare una scumpa la randul ei.

Motorul functioneaza bine, chiar foarte bine. Am dat cateva detalii ca sa aveti un punct de plecare :) , adica...am un jaf pe care intentionez sa-l fac masina.

Sa revin la problema care ma chinuie, am schimbat destule la ea si inca ma incadrez in calcule, vreau sa o pun pe picioare dar a venit momentul sa ma ocup de cea mai grea problema a ei.

Este vorba de cutia de viteze cu 6 rapoarte care functioneaza excelent in treptele 1,2,3,4 si 6. Problema este cu treapta a-5-a care desi intra, nu trage deloc.

Cuplez a-5-a, ridic piciorul de pe pedala ambreiaj si incepe opereta, nu numai ca nu trage dar si scoate un zgomot ciudat de mixer decalibrat, nu stiu cum sa explic mai bine. Restul de viteze, n-au nici o treaba, nu agata, nu fac nici un fel de figuri.

Repet, intra in treapta a 5-a dar intra degeaba. 

Stiu ca o masina nu se poate repara pe forum dar ma gandesc ca sunt oameni competenti care  imi pot explica cam despre ce ar putea fi vorba, in toata prostia mea...inteleg ca cutia este clar defecta dar as vrea sa inteleg de la ce ar putea fi.

Inca n-am ajuns "oficial" la mecanic dar am discutat in linii mari cu el si vestile nu sunt bune, nimic nou, banuiam asta dar omul se abtine de la explicatii.

Pe scurt :

- singura eroare gasita la diagnoza e aia cu intake-ul ( parca un cod de genul P3138 sau P3831, una din doua :) ), tipul de acolo nu m-a lamurit deloc, in bord nu e aprins nici un martor, masina functioneaza normal.

- intra usor in treapta 5 dar nu merge, nu trage si scoate zgomote pe care nu le pot explica.

- turbina e ok, masina trage excelent, nu patineaza, nu sare din viteze nimic altceva decat problema cu a 5-a.

Postul e lung dar mi-e greu sa ma explic dupa ce timp de aproape 20 ani nu prea am mai folosit limba romana.

Sper ca ati inteles ceea ce am vrut sa spun si va rog sa ma scuzati pentru eventualele greseli gramaticale.

 

 

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Sa te bucuri de ea, vestea proasta pe care ti-o dau este ca sincronul de la treapta a 5-a este facut zob. Cand o calci in a 5-a se tureaza doar si scoate zgomotul descris de tine ? Trebuie bagat testerul si verificat exact ce problema ai la motor. Recomandarea mea ar fi sa inlocuiesti cutia... Distributia a fost facut ? ai o carte de service sau ceva referinte ? Ulei, filtre ? Verifica placutele de frana, lichidele.... etc !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt putini care se pricep cu adevarat la reparat cutii de viteze. Cel mai sigur e sa o inlocuiesti. Daca a cedat dupa doar 100.000 km e posibil sa faci o reparatie (sincron, rulmenti, pinion sau ce o mai fi pe la ea) si apoi sa pice altceva. Deci mai bine cauta pe la dezmembrari cutie ca a ta. La motor incepe cu o diagnoza cu o interfata sa vezi exact ce erori apar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

în urmă cu 5 ore, aantikk a scris:

Conversatia a fost ceva de genu, pune mana pe ea si repar-o daca vrei

Salutare,ti-ai stabilit un buget?

Pe partea de motor,ori nu a fost clapeta adaptata corect ''adaptarea facandu-se cu o clona'' ori sunt probleme in alta parte.

Pe partea de cutie ,probabil sincron/pinion distruse.Recomandarea mea ar fi sa mergi in service si sa dai uleiul de cutie afara intr-o sticla de plastic sa vezi daca are pilitura in el sau span,ce culoare are uleiul. Cutia se poate repara mai ales ca are 116k.Daca gasesti una la dezmembrari cu km putini atunci merita din dezmebrari daca are si un pret bun.

Eu as schimba si tot ce tine de suspensie /articulatie

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va rog sa limitati discutiile la problemele la cutia de viteza. Pentru celelalte probleme exista arii si topic-uri dedicate. Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, sunt deschis la ambele variante, schimbat sau reparat. Din punct de vedere financiar cred ca ar fi mai bine sa caut alta, totusi, daca incerc sa o repar aveti idee cam care ar fi costurile tinand cont de faptul ca intuiti unde este problema ? 

Pana nu o desfac nu o sa stim exact dar tocmai aici e buba, sa mai dau cei aproximativ 200 euro ceruti de mecanic pentru constatare plus piesele care n-am nici o idee cat ar costa sau sa trec direct pe una sh.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din pacate repararea unei cutii de viteze presupune multa manopera si multa specializare - ceea ce explica colegii de mai sus este ca, desi piesele defecte gen sincron, rulment pot costa 40-50 de euro, manopera in sine si specialistul pot costa 500 sau chiar mai mult de euro. E o operatiune migaloasa si care necesita curatenie perfecta, stringeri la cuplu, masuratori cu micrometru, materiale auxiliare gen masticuri de etansare folosite cu grija etc.

Poate in Romania ai scoate-o mai ieftin sa o repari dar solutia eficienta este o cutie SH din dezmembrari - masina e destul de raspindita, din Ro sau De ai putea lua o cutie buna relativ ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru clarificari, o sa incep cautarea uneia SH. Va tin la curent cu evolutia.

Ziua buna !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, am luat deja legatura cu service care se ocupa doar cu reparatul cutiilor de viteze din grupul volkswagen , service localizat in capitala ( 250 km distanta ), dupa detaliile date prin telefon, baietii m-au asigurat ca reparatul cutiei nu sare de 300 euro, ofera garantie ( 1 an ). Daca vreau sa o schimb, ma costa 500 euro si cutia mea la schimb.

Indiferent de alegere, garantia este de 1 an.

Asta da dilema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca pretul va ramane asa pana la finalul reparatiei si ai garantie scrisa un an, repar-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 months later...

Buna ziua colegi! Ajutati-ma va rog cu o parere. Skoda octavia 2, 1.9 tdi BXE. Functiona normal. 2 saptamani nu am folosit-o deloc, apoi cand am plecat cu ea, abia reusesc sa schimb vitezele, cand am vrut sa bag a 3-a a intrat in a-ntaia de vreo 3 ori, iar in a cincicea nu reusesc deloc sa o bag. Din senin, fara nici un simptom. Oare ce ar poatea fi? Inca sper sa nu e de la cutie...Mentionez ca acum 2 ani am schimbat kitul de ambreiaj, cu volant cu tot, si am schimbat si uleiul din cutie.nu am mai avut probleme nici iarna pana acum cu ea, nu a dat nici un semn inainte. Va multumesc frumos!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie verificate cablurile,verificata timoneria din interior (ridici mansonul de la schimbator si verifici sa nu fie cablurile ) in exterior demontezi bateria si verifici nucile de angrenare a cautatorului si faci un reglaj.Daca nu se rezolva poate fi din cutie.https://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi frumos! am sa incerc asta in weekend. Intre timp, cu greu am reusit sa schimb si a 5-a, dar intr-o pozigtie mult apropiata de a treia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca la tine s-a gripat parghia care asigura trecerea intre grile. Pune pe cineva sa miste de schimbator stanga - dreapta si verifica daca cablul din dreapta se misca fata- spate, ridicand sau coborand astfel ansamblul cautator.

 

download.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Salut,nu  știu dacă problema e legata de cutia de viteza dar a apărut după ce sa schimbat cutia. E o sKoda octavia 2 din 2010 1.6 MPI. mașina ea unei prietene de familie, a fost cu ea la un "var" dea ei cu nu știu ce problema la cutie. Verdictul schimbare cutie, bun sa pus o cutie SH. Acum apare problema în treapta 1 la plecare de pe loc pana trece de 1400 rpm mașina parca nu are vlaga, abea urca turometrul,  după ce a trecut de 1400 te baga în scaun merge normal. Schimbat filtru benzina,pompa,problema persista.a fost si la alți mecanici și nici unu nu știe ce are...testerul pus, nici o eroare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

   O fi pus o cutie de pe vreun diesel, pe masina 1,6 MPI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai mutl ca sigur. ce viteza are la 2000 in treapta a 5? daca are 100, e cutie de diesel. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

Astazi deoarece mi s-a parut ca cutia nu mai functioneaza asa cum o facea odata am decis sa umblu la timoneria ei.

Am urmat acest tutorial, blocand cutia si schimbatorul. Dupa ce am terminat, am testat schimbatorul , mi s-a parut ca se misca bine in treapta intai si a doua asa ca am pus totul la loc. Am zis sa merg sa o testez si in miscare si din pacate se misca si mai rau decat inainte. In treapta intaia si a treia mi se pare ca freaca ceva ( pe toata durata introducerii in viteza parca ar freca, de intrat intra dar nu mi se pare ok ). Nu am mai avut chef sa demontez totul si am zis ca o sa mai vad maine ce si cum. 

Asadar am vrut sa va intreb daca a mai incercat sa faca cineva asta acasa si daca a reusit sa aduca o imbunatatire, sau daca a mai patit cineva ca si mine.

 Ce am vrut sa mai mentionez este ca umbland la cabluri mi s-au parut ca aceste doua "cotituri" au un joc cand incerc sa le misc in axul propriu de miscare, nu stiu daca este normal sau nu, poate ar trebui sa le schimb ? 

download.jpg.08d1c7d0353bd033f7f0b6350a5d9ef9.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acolo sunt bucse pentru amortizare si sunt destul de elastice, dar asa e normal.

tu nu ai relatat care era de fapt problema cutiei tale. generic... cutia nu mai merge ca inainte? ???? ce anume nu mai merge? 

nu avem glob de cristal...

si daca masina ta nu e SKoda, as zice sa nu incurcam marcile :) 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Schimbarea in comportament ar fi cand introduc in orice viteza , pe la jumatatea cursei se simtea un hop mai neplacut. 

Referitor la marca, din cate stiu eu VW si Skoda au aceleasi motorizari, ma gandesc ca si aceleasi cutii de viteze pentru motirizarile respective. Am postat aici fiindca in subforumul pentru Golf 5/Jetta nu am gasit un topic corespunzator. 

Dar referitor la problema, astazi cand am demontat din nou si am vazut ca o bucata de cauciuc/plastic se lovea de bucata de fier mai mare ( contra-greutate ma gandesc ca e ). Am umblat din nou la cabluri si am dat la o parte cauciucul/plasticul si problema cu frecatul a disparut la fel ca si problema cu hopul la introducerea in viteza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe cuvintul tau? Si astea ce sunt? Tupeu?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Se pare ca am probleme cu cutia de viteze . 

Ce imi recomandati ? 

Sa cumpar una second sau sa o refac ? 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate va obositi sa detaliati un pic, Excelenta?

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!