Jump to content

Passat Cu Cutie Hidramata


john k
 Share

Postare recomandată

Salutare.Am cautat pe forum mai multe date despre cutiile hidramate si nu am reusit sa imi fac o parere.Am gasit un PAssat din 2002 cu 160 000km.MAsina este a unui prieten care a ingrijit-o foarte bine.Singura problema daca putem spune asa este ca are cutie hidramata(nu e tiptronic).Am vorbit cu el si a zis ca nu a avut nici cea mai mica problema cu cutia..Toate reviziile le-a facut la timp si a zis ca are curaj sa imi dea si garantie.Acum nu stiu ce sa fac.Pretule este bun dar mi-e cam frica cu aceasta cutie.Voi ce ziceti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Nu trebuie sa-ti fie frica de cutia automata.

Eu prefer masinile cu transmisie automata, sunt mai confortabile.

Ce trebuie sa stii, e diferenta intre cutia automata si cea cu tiptronic. Cele automate simple au doar 4 trepte de viteza si mersul inapoi, spre deosebire de cele tiptronic care au 5 trepte si mers inapoi.

In ansamblu daca cutia de viteze, e intretinuta corespunzator nu iti va creea probleme. Ma refer la schimbul de ulei si filtru facute la timp.

Bafta !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stiu sigur ca are schimbul de ulei si filtru facute la timp.Stiu si ca hidramata e diferita de tiptronic dar nu ma deranjeaza.Sincer nu prea ma omor cu hidramtele ca imi place sa schimb eu viteza dar......avand in vedere ca o iau la un pret bun si stiu si ca e super ingrijita masina.....Decat sa iau una manuala care sa fie daramata mai bine o iau pe asta hidramata dar ingrijita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te sfatuiesc sa o cumperi daca e intretinuta.

Eu am una manuala dar in traficul din Bucuresti as da orice pe una hidramata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

In plus ... cred ca motoarele cu transmisie automata rezista mult mai bine, intrucat lucreaza numai in parametri normali.

Singurul minus e consumul, care e aproximativ cu un litru mai mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu ma intereseaza consumul care oricum e decent pt o masina de marimea Passatului.Vad ca toata lumea ma sfatuieste sa o iau.SA vad ce visez si la noapte si maine ma decid:D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Si te asteptam cu topic in sectiunea Masina mea, cu noua achizitie ! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am o asemenea cutie si merge foarte bine. Odata ce ai luat microbul cutiei automate ,mai greu scapi. E stiu faptul ca o masina cu transmisie automata este mai fiabila daca este intretinuta corespunzator.Si la cutie manuala sunt foarte multi pe forum care au probleme cu ambreiajul si volant.E drept ca sunt si probleme cu cutiile automate.Dar daca stii istoricul masinii si stii ca nu a avut probleme la cutie, e in ordine.La o cutie automata este avantajos ca motorul este mai menajat pentru ca schimba atunci cand trebuie.Dezavantajul ar fi consum mai mare si un grad mai scazut de sportivitate in mers.Dar te obisnuiesti.

Modificat de dan m
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este.Stiu ca si cutiile manuale au probleme cu ambreiajul.Dar stiti cum este cu astea automate. Multi zic ca daca se strica cine ti-o repara.Pe cand un ambreiaj la o cutie manuala nu ar fi o mare problema.Ma duc azi sa fac un test mai amanuntit cu masina si va tin la curent

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hidramata rules. :lol:

In principiu nu cred ca cineva schimba in permanenta vitezele asa de bine si elegant ca o cutie automata. Eu am avut la serviciu mai multe masini cu cutie automata si mi s-a parut deosebit de eleganta si moderna functionarea. Minusuri sunt ca nu ai frana de motor asa valabila ca la manuala, consumul creste un pic si este un pic mai lenesa, iar uneori nu alege treapta pe care ti-ai dori-o (mai ales la viraje, dar te prinzi repede). Plusurile sunt eleganta si simplitatea, fiabilitatea mult mai mare la mersul in aglomeratie, lipsa ambreiajului, o mai buna protectie a motorului. Se repara daca ai probleme, cauta si vei gasi o gramada de discutii despre asta. Nu am avut niciodata o masina cu cutie automata, dar mi-asi lua una daca voi avea ocazia. Am condus destul de mult si mi-a placut. Daca o iei iti spun ce se spune de obicei: tine stangul sub scaun sau strans cumva (la inceput mai ales, ca daca vrei instinctiv sa calci ambreiajul o sa apesi frana cu stangul ca e pedala mai lata si o sa vezi ce frane extraordinare ai) si apasa frana si acceleratia cu dreptul.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Neaparat la inceput, pana te obisnuiesti sa porti centura de siguranta ... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cutie automata = CONFORT MAXIM !!!

Dupa un an de condus Passatul meu cu cutie tiptronic declar oficial ca NU MAI PUN MINA PE MANUALA !!! IN VECI !! AMIN !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum a mentionat si antevorbitorul meu. Ca om care conduc aproape zilnic si octavia manuala din semnatura si Dacia sincer e un fel de relaxare totala cu tiptronic-ul. Daca conduci NUMAI automata uneori o sa ai senzatia c-ai vrea mai mult, c-ai avea chef de un pic de "sportivitate". Daca dupa o "cura" de 1 h prin trafic cu manuala sincer iti trece orice chef. Daca traiam in anglia si plecam d-acasa, mergeam pe autostrada si ajungeam la serviciu la iesirea de pe autostrada atunci DA merita manuala 100% (pentru economia superioara, sportivitate etc). Dar in bucuresti... Mersi cativa litrii de motorina in plus pt sanatatea mea mintala zilnica :).

Am luat masina la 90 de mii si acum am 110 mii (nu pare mult dar in familia mea 20 de mii pe an e ceva f. mult :D . Octavia are 20 mii km si face 3 ani in ianuarie) si pot sa zic ca mi-as schimba masina pentru a-mi lua un model mai nou dar ma doare sufletul de masina asta care m-a servit asa bine :P

Consuml e mai mare ce sa zic (vedeti semnatura mea pt mai multe detalii) dar merita 100%

Modificat de Executron
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Subscriu fara discutie la parerea asta, cutia automata pe masina e ceva la care nu vrei sa mai renunti.Eu am vorbit cu "prietenul nostru:" care vrea sa isi ia automata si pe messenger si i-am spus: desi reparatie la o cutie automata e mai complicata si mai scumpa, merita toti banii din lume, mai ales pentru cei din Bucuresti. E atat de usor sa vorbesti la telefon, sa mananci..:icon_thumright:. Apropo de consum, sunt curios.Al meu e un Passat 1.9 TDI 131 CP, cutie tiptronic. Cat va consuma in BUcuresti?? Dar sincer, nu ca imi laud masina si mai scad cu nu stiu cat consumul.Al meu, consuma cam 10-11 cateodata rar...si 12.Nu ma refer la consumul instantaneu sau pe distante scurte (atunci cand plec dimineata de acasa pe distante scurte arata si 21%).Vorbesc de un consum pe 1000.1500 km.Astept pareri.

Modificat de R_a_z_v_a_n
NU mai da quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lamuriti-ma si pe mine cu ceva...

Toti spuneti ca daca ai cutie automata, consuma mai mult. OK. E de inteles asta la cea hidramata, simpla, unde nu ai nici un control asupra modului in care schimba vitezele.

Dar la tiptronic, unde daca mergi in mod manual, poti sa schimbi vitezele dupa bunul plac, nu poti sa ai acelasi consum ca la o cutie manuala? Repet, mergand numai in mod manual.

Modificat de alex_pescaru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci...:angry:

Cutia automata astea care le avem pe masina. este radical diferita de una manuala... Ea (cand mergi prin oras asa frumos) transfera cam 75% din putere/cuplu restu irosandu-se (de acolo si consumul mai mare, cutia fiind mai putin eficienta).

Va intrebati atunci, cum domne.. pai atunci inseamna c-avem mai putini cai etc.

Pai nu. Pentru ca in sarcina mare, sau cand iti bagi picioru in ea, ambreiajul electronic este inlocuit de un ambreiaj mecanic pentru a permite 100% din putere sa fie transferata.

Deci concluzionam ca nu putem atinge consumul de manuala cam niciodata... Chiar de mergi pe manual. Gandeste-te, chiar daca ii dai tu comanda sa schimbe "ceva" electric trebuie sa mute rotitele alea pe acolo, care mananca timp, eficienta etc. Eu am mers o luna numai pe manual si economisesti cam 1-1,5/100km consum.... Nu stiu daca merita chinuiala.

P.S. VA ROG SA MA CORECTATI DACA GRESESC :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu detalii privitoare la mersul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da..nu schimbi absolut cand vrei tu..de exemplu minim de viteza la care poti baga a 4-a sa zicem este de 50 km pe ora..cel putin la mine.nu ca ar trebui mai devreme, dar subliniam ca nu poti schimba cum vrei tu ca sofer.cat despre consumul tau bogdan..super...sa inteleg ca e ceva cu a mea sau tu nu esti din bucuresti ? am facut teste cu ea..vag-com etc..nu da nici o eroare.

Modificat de R_a_z_v_a_n
NU mai da quote la mesajul anterior. Citeste regulamentul.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sfatul meu este ia ti hidramata....

Din exp mea... cand am conduc prima masina cu cotiera am zis... doamne ce o sa ma incurce, dupa ce am condus acum inebunesc daca n am cotiera, cand am condus prima oara hidramata am zis sa vezi ce greu o sa depasesc etc... dupa ce am condus hidramata am zis nu mi mai trebuie altceva

ai numai avantaje - poti vb la tel lejer in timp ce conduci, poti sa ti mangai femeia in dreapta fara probleme :icon_thumright:, daca i dai talpa schimba singura la turatii mai mari, motorul tine mult mai mult pt ca treptele de viteza sunt schimbate in regim normal, si in trafic aglomerat o sa vezi cat de frumos si elegant o sa fie sa ridici doar piciorul dupa frana cand toti ceilalti tre sa apese abreiaj, sa bage in viteza sa porneasca dupa loc (sa uzeze abreiajul)... Pe afara, mai ales in state am vazut ca hidramatele sunt peste tot.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...
Eu am o asemenea cutie si merge foarte bine. Odata ce ai luat microbul cutiei automate ,mai greu scapi. E stiu faptul ca o masina cu transmisie automata este mai fiabila daca este intretinuta corespunzator.Si la cutie manuala sunt foarte multi pe forum care au probleme cu ambreiajul si volant.E drept ca sunt si probleme cu cutiile automate.Dar daca stii istoricul masinii si stii ca nu a avut probleme la cutie, e in ordine.La o cutie automata este avantajos ca motorul este mai menajat pentru ca schimba atunci cand trebuie.Dezavantajul ar fi consum mai mare si un grad mai scazut de sportivitate in mers.Dar te obisnuiesti.

SALUT, am si eu aceiasi cutie pe un passat din 2002 si asi vrea sa-i schimb uleiul, daca cumva ai schimbat uleiul la tine spunemi te rog ce ulei ai bagat si citi litri si cit te-a costat..... in Brasov la reprezentanta VW un schimb de ulei la automatic costa 1500 lei si eu cred ca e cam mult....sau nu??? mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Eu am schimbat uleiul aici, in Bucuresti si am avut urmatoarele costuri:

-filtru de ulei cutie 1 milion

-4 litri de ulei cu vreo 600.000lei/litru

-garnitura cutie vreo 400.000 lei

Cu tot cu manopera am ajuns pe la vreo 5 milioane.Asta era cam acum vreun an.Service-ul este pe undeva prin Crangasi pe strada Mehadiei, dar am uitat cum se numea.La un moment dat am postat eu pe forum denumirea lui,dar nu mai stiu unde

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e treaba cu schimbul uleiului la cutiile hidramate?

Initial, cand a aparut modelul B5 au zis ca aceasta cutie este facuta sa dureze "Life Time" si ca uleiul nu trebuie schimbat.

Am citit tot felul de topic-uri dar nu am ajuns sa dau de nici un comunicat oficial de la VAG cum ca ar trebui schimbat uleiul.

Acelasi raspuns l-am primit si de la reprezentantza de aici, care mi-a zis ca aceasta operatie nu e necesara.

Am masina de 5 ani, veche de 9 si cu kilometrii garla. Singura diferenta pe care o simt este ca , atunci cand o dau in "D" astept ceva mai mult k inainte sa plece, sau daca o calc pleaca cu un mic soc.

Am completat uleiul acum aproape 80 mii km.

Se simte vreo diferenta daca schimbi uleiul?..in bine ma refer?... merita sa il schimbi?... scade acel timp de reactie dintre "D" si "N:?

Multumesc pt info.

Aici m-ar costa in jur de 800 - 1000 RON sa il schimb...cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toti cei de pe forum care au cutii automate au spus ca dupa ce au schimbat uleiul s-a schimbat si mersul masinii.Si la mine la fel a fost.Uleiul ala se murdareste in timp si se creaza un fel de noroi care se depune pe magnetii de pe capacul cutiei.Plus ca orice ulei are si el un termen de garantie, deci nu poate fi life time.Schimba cu incredere ca n-o sa-i faca rau.Dimpotriva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!