Jump to content

Problema Pornire + Bord


andrei_22
 Share

Postare recomandată

Salve!

Am si eu o mare problema, care se pare ca ma va costa o gramada.

Am intrat aici pe forum, ca sa intreb pe cativa care au ceva mai multa experienta in domeniul.

Care este problema: de pe o zi pe alta mi-a disparut complet alimentarea la bord - adica nu mai afiseaza nimic, nici unul din ceasuri - km + ceas. Bag cheia in contact si nu se intampla nimic - martorii de bord raman stinsi. Dau cheie, se invarte electromotorul, dar nu porneste.

Un prim sfat, probabil ca ar fi sa chem pe cineva cu un aparat de diagnosticat, dar eu am postat aici ca am noroc ca cineva sa stie, sau sa fi patit asta inaintea mea. Deja mi-au cerut doi, de la doua service-uri 200 ron ca sa se deplaseze si sa imi faca diagnoza... asa ca poate ma intelegeti de ce am apelat la aceasta metoda.

Multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa nu mai ai baterie sau poate ai un scurt pe instalatia electrica... Incearca sa aprinzi luminile sau sa claxonezi sa vezi daca ai baterie.

PS - completeaza la profil de unde esti si poate e prin apropiere vreun coleg sa te ajute :D

Modificat de Obsy
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vezi sigurantele.Daca pui testerul pe ea si nu poate comunica cu instrument panel da-mi un pm.Nu porneste din cauza imobilizatorului.asa am patit eu si am schimbat ceasurile cu totu.cu totu cam 10 mil la seat metrotehnica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:Driver: Mai de graba, asa cum spune si pumanight... de verificat sigurante, relee,etc.

Daca ar fi fost din baterie, nu ar mai fi invartit motorul :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andrei daca vrei sa te ajute lumea COMPLETEAZA si tu profilul ala cu localitatea de unde esti . Apoi in fuctie de asta vedem ce se poate face :(

Sigurantele alea de pe baterie sunt bune ? LA tine pare a fi arsa o siguranta de pe plusul permanent de amperaj mare (60 amperi sau mai mult)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc mult de tot tuturor! Din pacate nu am internet si pana astazi (29.11 ac) nu am putut sa vad ce mi-ati scris.

Nu, bateria e in regula. Am fost cu cineva cu un aparat de masura - unele sigurante dau tensiune, altele nu. Mai mult nu stiu ce sa zic... Ca sa fiu totally honest, am avut niste cheltuieli mari luna aceasta, si chiar nu m-am asteptat sa patesc asta!

Cineva de la Porsche Militari mi-a spus prin telefon ca ar fi computer-ul de bord, care nu e decat... vreo 930 de EURO... ca sa nu mai vorbesc de formatarea lui.

Astazi, altcineva de la Midocar Odai, si-a dat cu parerea ca ar fi numai ceasurile ... 1200 ron si alea, + inca vreo 250 ron manopera.

Ca sa concluzionez, nimeni nu vrea sa vina cu un tester la masina. Eu stiam ca sunt mobile tester-ele, adica sunt unele portabile, mici. Eu speram sa fie doar vreo siguranta ceva; si pe tester vad asta, nu?

Multumesc inca o data! M-am bucurat mult ca mi-ati sarit in ajutor, prieteneste! Abia am smuls vorbe de la Mido&Porsche

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sunt multi colegi pe forum care au vag-com. probabil ca o sa te contacteze pe privat :vaidecapulmeu:. Sa ne spui ce a fost pana la urma.

succes.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am fost cu cineva cu un aparat de masura - unele sigurante dau tensiune, altele nu.

Si ce-ai facut? Ai schimbat respectivele sigurante sau, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu. vorbisem cu cineva de la porsche militari si persoana respectiva mi-a spus ca atunci cand nu e pornita masina unele sigurante nu dau tensiune. eu nu prea avand cunostinte in domeniul fizicii/electricii etc, am intrebat si eu pe cine se mai pricepe cat de cat. am inteles ca daca e arsa o siguranta iti da tensiune numai intr-o parte; eu am avut care dadeau in ambele sau nu dadeau deloc, asa ca mi s-a spus ca e ok.

Modificat de andrei_22
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK dar, ai si niste "indicatii" acolo...pentru ce este fiecare siguranta. Este normal ce ti s-a spus. Pe unele poti avea tensiune permanent, pe altele dupa punerea contactului.

Cum spune si abuwz, poate gasesti pe cineva in zona sa te ajute cu o scanare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, dar nu stiu unde sa intreb si pe cine. Am cautat asa un pic pe forum dar nu m-am lamurit pe ce persoana ar trebui sa intreb. Poate ar trebui sa postez un alt 'anunt' de ajutor? :lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Iluminarea bordului functioneaza (aprinde farurile)?

2. Alti consumatori electrici (dezaburire luneta, faruri/pozitii, avarie etc.) functioneaza?

3. Ceasurile din bord nu au nicio treaba cu pornirea motorului. Daca motorul nu porneste s-ar putea sa fie mai groasa treaba.

asteptam cu interes vesti (speram bune).

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pentru 1 si 2 - da, functioneaza toate.

astept sa vad daca are cineva tester si timp sa imi faca o vizita :-D

Sunt in pom cu timpul... dar sper sa o rezolv.

S-auzim de bine!

1. Iluminarea bordului functioneaza (aprinde farurile)?

2. Alti consumatori electrici (dezaburire luneta, faruri/pozitii, avarie etc.) functioneaza?

3. Ceasurile din bord nu au nicio treaba cu pornirea motorului. Daca motorul nu porneste s-ar putea sa fie mai groasa treaba.

asteptam cu interes vesti (speram bune).

numai bine

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Problema e in felul urmator: IC nu mai afiseaza nimic pe cele 2 afisaje, la punerea contactului nu apare nimic pe IC, la actionarea light switch nu se ilumineaza bordul, celelalte se ilumineaza mai putin butoanele de geamuri electrice din usi si cel de oglinzi electrice.

Merge dezaburirea. Nu am reusit sa ma conectez pe IC si nici pe confort (iluminarea butoanelor de mai sus e comandata de acest modul catre masa), doar pe ABS , airbag si motor, nu merg geamurile electrice. Nu se aprinde nimic pe IC nici cand dau la automat. Sigurantele sunt bune (cele verificate). O sa desfac bordul sa vad daca ajunge alimentare la bord si la modulul de confort, inchiderea merge dar e comandata de o alarma suplimentara. In aceste circumstante suspectez o legatura de masa , cea din spatele blocului de sigurante. Sigurantele de la baterie sunt bune. Alte sugestii, maine ma mai duc sa vad despre ce e vorba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie sa verifici la contact,daca este curent.Sint 3 fire groase:rosu este+12Vcontinu,negru cu dunga alba este 12Vprin contact(daca invirti de cheie pe poz.de contact,trebuie sa ai 12V),rosu cu dunga neagra este firul pentru starter.Mai sunt niste fire subtiri(nu stiu exact ce culoare)care da 12Vpe poz.de parcare(fara contact dar cu cheia inauntru,pentru radio).

Din ce ai scris,vad ca nu merg consumatorii cu "contact".Daca la contact este tensiune,mai este un releu de siguranta pentru consumatorii mari:stergator,aeroterma,etc.Daca nu te descurci,mai bine apeleaza la un coleg de forum care se pricepe la electrice.Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Deci daca nu merg geamurile electrice s-ar putea sa fie un scurt pe la modulul confort. Chiar zilele astea un coleg de serviciu se plangea ca i s-a ars siguranta de la confort (10A). Dupa ce a inlocuit-o acelasi lucru: cand incerca sa inchida geamul i se ardea. Asa ca a pus una de 20A in locul celei originale care nu se mai arde (SFAT: "do not try this at home"!!!). Ma gandesc sa nu fie aici aceeasi problema: siguranta de la confort sa fie supradimensionata si, in timp, sa se fi ars alt punct din circuit, mai sensibil. De unde zic sa verificati mai intai daca fiecare siguranta are dimensiunea indicata de producator, iar unde nu se intampla asta sa fie verificat circuitul respectiv.

@kovacs: "Din ce ai scris,vad ca nu merg consumatorii cu "contact"" -> al bundy spunea ca nu i se aprind nici becurile de la butoanele geamurilor care ar trebui sa se aprinda si cand contactul este luat cu pozitiile/farurile pornite.

succes.

Modificat de abuwz
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este a lui Andrei22 si eu am fost sa vad despre ce e vorba.Am verificat toate sigurantele dar nu si valorile nominale ale lor, Si in seara aia bateria era descarcata si releele faceau urat cand tensiunea scadea mult (cu dezaburire, faruri, etc). Maine bateria va fi incarcata si voi putea testa mai multe. Dupa cum am spus, exista curent si pe firul 15 de contact si pe 30 permanent. Simptomele sunt cele descrise mai sus. Dupa cum am spus suspectez o legatura de masa, nu am putut accesa modulul confort si nici IC, ambele au masa comuna. Urmeaza desfacerea bordului sa ajung la cele 2 mufe de la IC si la Confort sa vedem daca ajunge tensiune sau care e treaba pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata, problema rezolvata dupa incarcarea bateriei, stergerea erorilor si adaptarea clapetei. Nu am masurat curentul consumat din baterie ca nu mai mergea aparatul de masura, o sa o facem si pe asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa inteleg ca a fost doar bateria descarcata?...atunci cum de invirtea electromotorul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai la bord poate fi o protectie a.i. sa nu se aprinda cat timp bateria nu furnizeaza un voltaj minim. Electromotrul probabil invartea dar foarte slab

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!