Jump to content

Lambda sensor - Upper Limit - help


liviutz
 Share

Postare recomandată

Salutare.

De cateva zile imi tot apare o eroare: Lambda Sensor - Upper limit", eroarea apare cam intr-un minut de cand pornesc motorul, motorul stand la relanti. Daca il turez putin, sa zicem cam la 1500 rpm, nu imi mai apare eroare, campul 1 din grupul 10 indica o valoare de 8-12 % (la relanti, aceasta valoare creste incepand de la 0 pana la 25 %, moment in care apare eroarea.

In grupul 00 campul 6 (injection period (additive learned value) for lambda control) valoarea este 0 (acum vreo luna , cand masina mergea bine, aceasta valaore era 038).

am verificat partea de admisie de aer, am verificat senzori de aer, cel de dupa filtru de aer si cel din galeria aia de aluminiu de dupa throtle, senzorii functioneaza, si aer fals nu am pe nicaieri, am verificat supapa N8O, e functionala, am verificat injectoarele sa nu "planga" am resetat clapeta de acceleratie, am verificat indicatia de aer absorbit (full throtle in viteza a doua pana pe la 5500 rpm si mi-a aratat cam 80 g/s (motorul e de 101 CP), si nu mai sitiu ce sa fac... aceeasi eroare apare in circa 60 de sec de cand pornesc motorul, Lambda sonde - upper limit

Legat de valaorea 000 in campul 6 grupul 00, in documentatie, pt valori mici in acest camp scrie: lambda learnet values... - posibility of oil dilution - nu e cazul pt ca azi dimineatza am schimbat uleiul., mai scriee acolo: injectors leaking: - am scos rampa cu injectoarele si am pornit pompa de benzina, m-am uitat la injectoare, iesirea lor era uscata, de aici am tras concluzia ca inchid bine, mai scrie: fuel pressure too high - nu cred ca e cazul, pt ca atunci cand am incercat injectoarele, pompa mergea bine, deci benzina trecea de regulatorul de presiune fara probleme, nu vad de ce ar fi ceva aiurea aici., mai scrie ceva de N8O - am verificat-o e buna (am verificat-o cu vag-com), mai era scris, air mass metter, functioneaza, si indicatiile erau asemanatoare cu cele de acum o luna, si a mai ramas lambda probe heating defective or lambda probe dirty... am desfacut-o, era afumata, si mai mult nu stiu ce sa ii mai fac..

intrebare, sa fie oare sonda lambda de vina? ce ar mai putea fi de vina/. ca parca nu as da banii pe o sonda noua, si sa vad ca nu e ea de vina.

benzina nu cred ca e de vina, am golit rezervorul si am pus alta, aceeasi problema

am desfacut si throtle, l-am curatat, resetat, la relanti sta cam 4.5 - 5 grade deschisa..

please help...

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atasez un fisier cu valorile grupurilor din modul Engine, dupa aparitia erorii (Lambda sensor - upper limit).

ps: Intake air mass e mai mare decat inaintea aparitiei erorii (inainte 113 , dupa: 168)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

VAG-COM Version: Release 311.2-N

Control Module Part Number: 3B0 907 557 D

Component and/or Version: 1,6l R4/2V SIMOS HS D01

Software Coding: xxx

Work Shop Code: xxxx

1 Fault Found:

00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation

18-00 - Upper Limit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din ce vad eu in acel tabel tensiunea pe sonda lambda e 0V, deci ori sonda e busita ori legatura e intrerupta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tensiunea aia devine 0 dupa ce apare eroare. pana cand apare eroarea e destul de "jucausa" intre 2.0 si 1 V.

o sa incerc sa completez tabelul si cu valorile care sunt inainte de a apare eroarea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Topic mutat.

In alta ordine de idei, ce am stiut sa-l intrum pe Liviu sa faca am spus (la tel). Ce nu stiam - si aflu acum - este acea tensiune 0 a sondei lambda. Bizara, chiar in regim de avarie.

Esti sigur ca nu e "razbunarea" regulatorului de presiune din rampa? Stiu ca l-ai "chinuit" relativ recent :scratch:

Iarasi, iti sugerez sa te uiti in ce ti-am trimis sa vezi ce inseamna acel mod de functionare "restricted" al sondei lambda (ma refer la insiruirile acelea de biti din ce ai postat tu)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Postez si valorile campurilor inainte ca eroarea sa apara.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai incercat o figura legata de regulatorul de presiune si am tras concluzia ca presiunea in rampa nu e mai mare decat normal, (am "

by-pas-at" regulatorul, si presiunea din rampa am facut-o "variabila" (controlata manual) in asa fel incat am scazut-o pana cand motorul tindea sa moara, si am crescut-o mai mult decat ar fi mentinut-o regulatorul), in urma acestui "experiment" am observat ca eroarea apare in aceleasi conditii si campul 1 al grupului 10 (lambda control) indica incepand de pe la 16% pana cand ajunge la 25 % (valoare maxima)..deci,,nu e regulatorul de presiune.

in timp ce citeam valorile vag com am observat niste variatii alee valorii campului 4 al grupului 11 ( status of fuel breather valve) care la un moment dat imi "spunea" ca "Vapour content check via fuel tank breather valve" - nu prea stiiu ce inseaman, dar nu cred ca e ceva care sa imi determine fuctionarea asta proasta...mentionez ca pe toba iasa foarte mult abur.

s-c multumesc din nou pentru sfaturi... legat de "restricted operation mode": asta insemana ca controlul lambda "opereaza" intr-un mers constatn al motorului (relanti sau mers constant) - asta e si cazul meu - motorul merge la relanti. Despre valoarea 0 a tensiunii sondei lambda - aceasta valoare apare doar dupa ce apare eroare, inainte de a ajunge controlul la 25 % tensiunea variaza vioi , asa cum am mai spus.

acum ma duc iar la "cosmarul" ala de masina...sper sa ii dau de cap.. va mai tin la curent si... orice sfat, parere,, imi e de ajutor..

salut

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:lol:(

nu are nimeni nici o idee? ca nu prea stiu ce sa mai fac...:((

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

A venit si noul an....

...;)( chair nu are nimeni nici o idee???

pls help....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

...da chiar nimeni nu are nici o idee? ????

:beerchug:(

nici un moderator nu vrea sa isi dea cu parerea ??? :lol:((

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai sa incercam sa-i dam de cap:

Eroarea de care mentionezi indica un amestec mult prea sarac la ralanti (citit de ECU). Intrucat spui ca eroarea nu apare decat la ralanti si nu la sarcina partiala/mare inseamna ca factorul care declanseaza eroarea este dominant la ralanti.

De obicei acest lucru denota o scapare de vacuum sau un aer fals (nemasurat de MAF).

Dar pentru ca nu se mai "vad" atasamentele de la transferul pe noul forum, o sa te rog sa mai postezi odata valorile din grupul 000 si din grupurile: 010; 011; 012 (toate trei pe acelasi log) si din grupurile 020 si 099. Toate masuratorile la ralanti cu motorul cald (dupa un drum scurt) fara sa fi sters codurile de eroare (codurile sterge-le inainte de plecarea in scurtul drum, ca sa aiba timp ECU sa recalculeze valorile de adaptare a amestecului)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi, am trecut prin acest subiect cu Liviu la telefon - printre altele am discutat si posibilitatea existentei aerului fals. Problema este ca masuratorile de MAF erau in limitele normale si inspectia vizuala a motorului nu a relevat nimic (furtune crapate & co)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aer fals poate sa apara de la garnituri (corpul clapetei, galerie de admisie pe bloc), sau de la Oring-urile injectoarelor.

Acelasi simptom poate sa provina si de la o evacuare care rasufla pana in sonda lambda. (test cu mana pe teava si inspectie vizuala/auditiva - necesar 2 persoane)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!