Jump to content

Motorina Pentru Iarna


Bogdan N
 Share

Postare recomandată

Salut,

A venit frigul... sunt temperaturi sub 0 grade.

Cum e bine sa facem ... sa credem in producatorii care zic ca au motorina aditivata ? sau sa punem aditiv impotriva geluirii ?

In care companie producatoare, tindeti sa aveti incredere, ca ce scrie pe hartie, e si in realitate in motorina :)

OMV-ul se lauda asa :

OMV lanseaza Alpin Diesel - un nou tip de motorina, special pentru perioada de iarna

* Un produs de cea mai inalta calitate, dezvoltat in Austria, cea mai buna solutie pentru o iarna grea

* Temperatura de filtrabilitate este garantata pana la -30

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am bagat sapt asta un plin la octavia de alpin diesel si dupa aia am observat ca era 3,74 lei/litru. :) .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu pun Alpin Diesel insa e si scumpa si o si consuma repede de tot...oare mi se pare? :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pana ca nu sunt macar -15 tot pe Petrom Euro 4 nomala merg. Anu trecut la -16C la Brasov a pornit dupa doua zile fara problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu de cand am luat masina (ceva mai bine de un an si jumatate) am alimentat numai cu euro 5 de la omv. Ii zic euro 5 pentru ca nu sunt convins ca exista diferente intre premium diesel sau alpin diesel. Pana acum mi-a mers bine, iarna nu am avut probleme, rezultatele la injectoare pe vag-com sunt mai mult decat multumitoare pentru vechimea si km masinii. M-a deranjat si pe mine pretul afisat de benzinarie la acest tip de motorina dar asta e , nu avem ce-i face.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre motorina euro 4 si cea euro 5 diferenta e data in special de continutul de sulf. Cei care au masini euro 3 sau euro 4 nu castiga absolut nicic daca merg cu motorina euro 5, poate doar o gaura mai mare in buzunar. Am vorbit la service si mi-au spus ca pt. motor e mai bine sa pun euro 4. Cert e ca eu, dupa ce am mers o buna bucata de timp cu euro 5 de la Mol sau OMV, din toamna trecuta am trecut la euro 4 de la Rompetrol si n-am avut nici cea mai mica problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Constantin, din cate am inteles eu, motorul meu, cat si al tau, stiu doar EURO 3... pt ca nu mai e pe piata euro 3 , e doar euro 4 si 5, e bine sa punem euro 4, pt ca vascozitatea e mai apropiata fata de euro 3. Am inteles ca nu e problema mare daca mergi cu euro 5 in loc de euro 4, dar nu ai de ce ... :angry:

Alpin diesel-ul e f. scump, e adevarat... acum, depinde daca cealalta motorina, gen Sprint Diesel (euro 4), are si ea cativa aditivi acolo.... ca pana pe la -5 , -8 grade.. cred ca mergi lejer si cu asta, fara sa isi piarda proprietatile sau sa prinda aspect de geluire.... CRED... insa as vrea o parere a unui cunoscator

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus Alpin. Si sper sa ma tina cureaua sa pun tot sezonul rece. Diferenta de pret e semnificativa (240 ron e un plin in loc de 200 cat ar fi fost cu "normala").

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

N-a spus nimeni ca daca ai motor euro 3 si mergi cu euro 5 se strica motorul, ci ca trebuie sa alimentezi cu o motorina cat mai apropiata de norma de poluare a motorului, deci euro 4.

Sunt convins ca si motorinele euro 4 sunt aditivate si pana la proba contrarie o sa continui sa merg cu euro 4, si nu din motive de economie. La cea mai mica problema o sa va anunt.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu sunt constrans de motor si de filtrul DPF sa folosesc motorina EURO 5... primul plin a fost de la OMV (euro 5), toate pana la ultimul Rompetrol Euro 5, cel mai recent iarasi OMV Euro 5 / Alpine Diesel (au ajuns de la Porsche Leasing bonurile valorice in valoare de 100L de combustibil, cum era promotia in mai cand am platit avansul :somnmare: )... Ce mi-a placut totusi la ei a fost ca cei 100L i-au calculat la valoarea motorinii Euro 5, primind echivalentul a 380 RON.

Cand se termina bonurile trec iarasi pe Rompetrol Euro 5 :icon_cool:.

Pana acum nici o problema, dar nici temperaturile n-au fost prea scazute...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

legat strict de motorina de iarna: sunt total de acord cu Alextz :icon_thumright:

daca ati face un pic de documentare ati vedea ca regular dieselul are temperaturi de filtrabilitate de cam -20 de grade Celsius. Astfel incat nici eu nu voi alimenta cu motorina de iarna pana cand nu vad temperaturi sub -15 grade Celsius. In cel mai rau caz imi voi cumpara preventiv un flacon de aditiv ca sa il am acolo. Anul trecut de exemplu nici nu m-am atins de motorina de iarna. Am mers toata iarna cu "regular".

despre euro ca norma de poluare pentru motoare si ca norma de calitate pentru combustibil (in speta aici diesel) cred ca s-a discutat foarte mult si foarte bine pe topicul de motorina si gasiti acolo foarte multe informatii despre asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu alimentez cu Tempo Plus de la Mol. Iarna trecuta nu am avut nici o problema, desi, trebuie sa recunosc ca nu prea a fost iarna. Oricum masina sta peste noapte in garaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Anul trecut la Opelul astra care l-am avut puneam de la petrom motorina de iarna se chema parca Top polar diesel si costa la fel ca motorina normala. Cu prima ocazie care ajung la petrom ma interesez daca mai au asa ceva. Acum doua ierni cand au fost si -20 grade bagam si anticongelant pentru motorina, aditiv care se pune direct in rezervor si n-am avut probleme

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sunt convins ca nu se poate vorbi de diferente mari in ceea ce priveste calitatea carburantului pt iarna la cei cativa mari furnizori.

Nu cred ca se mai poate juca cineva etichetand aiurea motorina ca fiind aditivata pt temperaturi scazute.

Pana la urma e vorba de rafinarie, nu de statia "peco".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

parerea mea: daca motorul nu e E5, nu are rost sa bagati motorina E5. E mai saraca in sulf, deci mai uscata. Cat despre cea aditivata pt iarna, mai bine bagati voi aditiv si stiti o treaba, decat sa dati o gramada de bani pe cea Alpin Diesel. Si cum mai zicea un coleg, daca temperatura nu coboara mult sub zero, nu cred ca are rost.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Motorina de iarna" este doar marketing!

Oare cei care baga cu incredere "Alpin Diesel" si dau 4ron/litru, stiu ca orice motorina normala, de 3.6-3.7 ron litrul, rezista pana la -20..-25*C ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut ca si motorina E4 de la Rompetrol (Efix Diesel) este acum aditivata de iarna. De asemenea stiu ca in ultimii ani si Petrom-ul avea Nordic Diesel, tot motorina E4 pentru iarna, de care eu, unul, am fost foarte multumit (in afara de iarna aceasta, in ultimii 2-3 ani numai cu aceea am mers si totul a fost OK. Pana acum nu am pus ca nu am gasit).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nimeni nu zice ca nu e ok, sau ca face rau. intrebarea e, face asa mult bine fata de cea normala incat sa-si merite banii?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu este marketing, ce e aditivat chiar e aditivat. nu vorbim de benzinaria lui nea nelu care zice el asa ca e aditivata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aseara am bagat si eu Alpin Diesel, erau -12 grade la 9 aseara, m-am gandit ca noaptea scade si mai mult. O sa vad cum se comporta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am pus de la Mol, in Targu Mures, motorina normala (nu Evo) si in Sovata de revelion, dimineata, la -17 grade, a pornit la prima cheie. Azi dimineata, in Galati, la -15 grade a pornit, la fel, fara probleme. Pe pompa era pusa o hirtiuta pe care scria ca se comporta normal de la -20 grade. Se pare ca e adevarat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In Brasov la OMV s-a facut 4,05 RON motorina Alpin Diesel ,tot de asta am bagat si anul trecut ,acum mi se pare mai slaba calitativ,si asa cum spunea cineva mai sus se termina cam repede (adica motorul e consuma foarte rapid comparativ cu Sprint Diesel de exemplu.)Si se pare ca vor s-o faca 4,6 Ron pana la sfarsitul lunii :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu puneam Alpin Diesel pana de curand cand am facut un plin constrans de situatie cu Top Euro Diesel 4 de la Petrom normal si sa nimerit tocmai inainte geruruilor astea din Buc cand au fost si -12 grade sau mai bine si masinuta a pornit mai mult decat bine...iar legat de impresia ca Alpin-ul sau premium diesel se duce cam repede...hmm am avut si eu impresia asta dar am zis ca sunt tra-la-la dar se pare ca nu sunt singurul.Voi mai merge vreo luna pe Top Euro Diesel 4 si vedem ce impresie de disparitie imi lasa.Cu respect ALEX.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am masina de 2 ani, 36000 KM si NUMAI "Top Euro Diesel 4" de la Petrom pun...doar la -10 a pornit la a doua cheie, in rest superb.

Si trage de rupe...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!