Jump to content

Consum de carburant foarte mare


passat92
 Share

Postare recomandată

Salut.

Am si eu urmatoarea problema:

- de la un timp masina mea (passat 92, injectie monopunct, motor 1.8, 66kw) consuma prea multa benzina.

- initial, in oras nu sarea de 10% iar afara 6.5-7%. Acum in oras 14% si afara 8%.

Compresia la motor a fost verificata si e ok. Filtre schimbate. Sonda lambda e defecta. Am deconectat-o si e tot la fel. Avansul e ok.

Daca stie cineva ce as mai putea verifica... sa-mi dau seama de ce consuma atat de mult...

Sau daca stie cineva unde sa merg pentru o verificare serioasa la motor. Undeva unde sa nu ma curete de bani si sa fie seriosi.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai o sonda lambda defecta afecteaza in rau consumul... inlocuieste-o si vezi dupa aia...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am citit eu, sonda lambda nu afecteaza foarte mult consumul unei masini. In jur de 1 litru. La mine e vorba de 4 litri in plus.

Altii chiar spun ca deconectarea sondei lambda, la masinile mai vechi, poate duce la o scadere a consumului de combustibil (nu foarte mare). Asta deoarece la masinile mai noi sunt montate 2 sonde lambda.

Am inteles ca daca se deconecteaza sonda lambda creste emisiunea de noxe iar calculatorul intra intr-un mod "default".

O sonda lambda costa in jur de 4.5 milioane. Un pic cam mult numai pentru un surub cu lita...

Stie cineva ce e ala debitmetrul si unde se afla?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!Pot sa-ti spun ca la tipul tau de motor nu exista debitmetru.Consum de 14.5 l/100km in Buc nu este ceva anormal pt tipul tau de masina.Daca mai studiezi o sa vezi ca lucrurule nu sunt asa de simple....Cel putin sonda de oxigen m m mult decat un "surub cu lita".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din cate am citit eu, sonda lambda nu afecteaza foarte mult consumul unei masini. In jur de 1 litru. La mine e vorba de 4 litri in plus.
Depinde
Altii chiar spun ca deconectarea sondei lambda, la masinile mai vechi, poate duce la o scadere a consumului de combustibil (nu foarte mare). Asta deoarece la masinile mai noi sunt montate 2 sonde lambda.

Asta e o tampenie. E adevarat ca sunt masini cu 2 sonde (vorbim de 4cyl aici), dar cea de-a doua n-are nici o treaba cu reglatul amestecului.

Am inteles ca daca se deconecteaza sonda lambda creste emisiunea de noxe iar calculatorul intra intr-un mod "default".
Corect (cel putin la motronic)
O sonda lambda costa in jur de 4.5 milioane. Un pic cam mult numai pentru un surub cu lita...

Muhahahahaaa - "surub cu lita"??? O sonda lambda este un generator electric pe baza de oxigen, care functioneaza intr-un mediu de gaze corozive la 1000C - crezi ca poti face una DYI?

Daca e defecta sigur ca nu se schimba nimic cand o deconectezi. Eu zic ca exista o probabilitate de 95% ca aceasta defectiune sa fie cauza consumului crescut si sa nu te apuci de alte investigatii pana nu o schimbi.

BTW, presupun ca ai catalizator - vezi ca mersul cu amestec bogat (adica ce ai tu acum) il va infunda, moment in care 4-500E ti se vor parea cam mult pentru un burlan cu o caramida inauntru.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Consum de 14.5 l/100km in Buc nu este ceva anormal pt tipul tau de masina."

- pentru mine este ceva anormal deoarece eram obisnuit cu consumuri de pana la 10% in oras. Probat.

" "surub cu lita"??? O sonda lambda este un generator electric pe baza de oxigen"

- poate ca am mers prea departe cu expresia "surub cu lita"... dar asa arata pentru mine... :pirat: Sunt convins ca acel "surub" ascunde muult mai multe lucruri decat o arata...

"Daca e defecta sigur ca nu se schimba nimic cand o deconectezi"

- La service se intampla ceva ciudat. Cand era conectata, injectorul baga un jet puternic de benzina iar cand o deconectam, jetul de benzina era mult mai mic. Asta se intampla la relanti si la accelerari pe loc. De aceea am decis sa o deconectez.

"BTW, presupun ca ai catalizator - vezi ca mersul cu amestec bogat (adica ce ai tu acum) il va infunda, moment in care 4-500E ti se vor parea cam mult pentru un burlan cu o caramida inauntru."

- pentru mine arata mai mult a burlan cu burete inauntru :lol:... iar in cazul in care se va infunda va fi dat jos fara nici o problema si inlocuit cu o teava de gaze de apartament fara burete :D ...

In concluzie:

- alta cauza nu poate fi decat sonda lambda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, si consumul este acelasi cu si fara sonda?

Oricum, inainte de a remedia sonda nu poti sa faci diagnoza mai departe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, si consumul este acelasi cu si fara sonda?

Din pacate cred ca este cam acelasi... poate chiar mai mult !?

Nu inteleg... Din moment ce baga mai multa benzina cu sonda conectata iar cand o deconectam jetul de benzina era mai mic trebuia sa-mi consume mai putin, nu? Dar observ cu tristete ca-mi consuma parca si mai mult...

Poate fi filtrul de aer? Ce altceva ar putea mari consumul in felul asta? Sa-i fac un test la calculator?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca masina ta are interfata (care sa mai si functioneze) pentru conectarea unui tester, dar ar trebui sa te poti descurca cu un voltmetru si un analizor de gaze.

Constat ca nu vrei sa accepti potentialul impact pe care il are o sonda lambda defecta/lipsa asupra consumului. Nu-mi place sa ma repet (dar o voi face, totusi): NU poti face diagnoza unui sistem de injectie in conditiile in care nu ai sonda lambda - tot sistemul functioneaza in jurul sondei respective. E ca si cum un doctor ar incerca sa determine si eventual sa vindece diabetul in conditiile in care pacientul n-are cap.

Filtrul de aer se "diagnosticheaza" foarte repede - te uiti la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din moment ce baga mai multa benzina cu sonda conectata iar cand o deconectam jetul de benzina era mai mic trebuia sa-mi consume mai putin, nu? Dar observ cu tristete ca-mi consuma parca si mai mult...

Din pacate aceasta greseala o fac foarte multi. Mai putina benzina injectata nu inseamna un consum mai mic la fel cum mai multa benzina injectata nu implica un consum mai mare. Sa nu uitam ca in motor combustibilul este transformat prin ardere in energie iar energia care este degajata pentru deplasarea autoturismului este dictata de sofer.

Tocmai aici, mai putina benzina implica un amestec sarac (cu toate efectele negative pe care le implica acesta) respectiv o ardere cu detonatii, un factor de umplere scazut deci un randament mai mic si per ansamblu un consum mai mare pentru obtinerea aceleiasi energii utile.

Sistemul de injectie foloseste sonda lambda pentru dozajul amestecului in bucla inchisa. Functionarea fara informatie de la acest senzor este intr-un regim considerat de ECU imbogatit, dar eventuale alte disfunctionalitati ale sistemului pot influenta major functionarea (mult mai mult decat in cazul senzorului functional)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK, hai ca m-am interesat de sonde. Problema e ca nu vreau sa dau prea multi bani pe ea.

Am gasit sonda lambda universala made in Belgia. Merge una din aia? Mentionez ca o sonda pentru modelul meu made in Germany este in jur de 5.5 mil spre deosebire de cea universala care costa 2.2 mil.

Hai ca m-ati convins de importanta sondei... nu de alta dar am mai intrebat despre sonda si la altii iar raspunsurile au fost insuficiente pentru a-mi forma o parere despre cum functioneaza aceasta sonda. Cei mai expliciti au fost aceia care mi-au spus ca la modelele vechi sonda lambda nu prea are nici o importanta si ca deconectarea ei poate sa-mi aduca dupa sine un consum mai mic... Mai grav e ca si la service mi-au spus acelasi lucru... Ramane de vazut daca o inlocuiesc ce se va intampla...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Da ce crezi ca mai am bani dupa revelion de inlocuit sonda? :salut:

Cred ca o sa mai treaca cel putin o luna pana la inlocuire... pana imi revin "emotional"...:salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai hai sa ne gandim si altfel ..... daca omu nu are chef de sonda nu are si gata..... :)) glumesc doar ... intr-adevar nu vei putea face mare diagnosticare cu mai nimic daca nu merge sonda ....la capitolul idei lucrurile stau cam asa .... poti conecta un simulator de sonda lambda (ft. usor de construit by the way ) in timp ce masina este la analizorul de gaze .... asa poti vedea daca se imbunatateste ceva cu o sonda buna ......ca sa fiu mai clar acest simulator iti poate folosi DOAR PT MASURATORI ...la capitolul financiar eu zic sa mergi in targ , vitan respectiv si sa iei o sonda de dacia 350.000lei . dupa mine este super convenabila si daca ne gandim ca este totusi consumabil .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

by the way .... ceva documentatie de pe net despre sonda lambda spune ca aceasta trebuie verificata si eventual inlocuita de fiecare data cand schimbam bujiile .....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge pusa o sonda de dacia pe passat?

Deja mi se aprind beculetele... :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge dom'le cum sa nu 'merge'...:)) totul este sa fie acelasi filet .....sa identifici firele si sa legi mufa de la aia originala ca sa nu zapacesti instalatia masinii... daca ai rabdare nici nu se va vedea ca e de alta masina ....plus de asta te va tine exact cat cea de 4.5mil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai atunci... ma duc sa-mi cumpar...

Dar de montat tot peste o luna o montez... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai cred ca duminica vei gasi .... sau poate gasesti la magazinele de acolo dar nu stiu cat costa ..... duminica gasesti la aia cu piese de dacie pe jos .... piese noi ...! succes !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

salut !

am si eu un vw passat din 1989 1.8i, si am cateva probleme mai grave:

1. consuma mult prea mult atat in oras cat si afara

2. am fost la un test de compresie si rezultatul a fost: 2 cilindri compresia 10, 2 cilindri compresia 9

3. motorul nu trage cum trebuie, o ia foarte greu din loc

4. in viteza a 3, daca accelerez se aude ca un tractor, am inteles ca este ceva la galeria de evacuare a gazelor

Va rog sa-mi spuneti ce trebuie sa fac.

Multumesc mult

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@lanmir:

- cat de mult inseamna exact "mult prea mult"?

- compresia a fost luata cu motorul rece sau cald?

- codul motorului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Am revenit!

Am schimbat sonda lambda(am luat una bune pentru passat). Am schimbat senzor de temperatura motor. Am refacut traseul de fire de la senzor temp la calculator. Am reglat masina asa cum trebuie ea reglata. Merge super bine motorul, toarce. Trage foarte bine, nu se ineaca, are forta.

Dar tot imi consuma mult. 13.5 % oras, 8 % in afara.

Ce altceva as putea face?

Deja nu mai am alte solutii. Incep sa ma resemnez usor, usor...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

salut tuturor celor care mais unt interesati de subiectul asta... dar eu abia acum l-am gasit in urma cautarilor mele doarece am si eu aceeasi problema la masinuta mea

din proprie experienta va pot spune si eu am schimbat sonda lambda dar degeaba!!! toata lumea pune in "carca" acestei sonde problema consumului marit de benzina...

eu, dupa indelungi batai de cap si dupa inveestigatii amanuntite cat de cat am mai aflat ca o crestere de consum mai poate fi rezultatul unei sonde de temperatura defecta... si aici ma refer la cele 2 sonde de temperatura montate pe distribuitorul de lichid de racire montat la randul sau pe chiulasa in fata motorului (una albastra si una rosie)...

pe scurt cam asta s-a intamplat la mine: am cumparat masina din piatra-neamt si am venit cu ea in bucuresti. La inceput consumul a fost intre 10 si 11,5 in oras dar apoi s-a dat peste cap si a juns la 14-15 si chiar 16 in trafic "bara-la-bara" pe distante lungi.

Problema e ca nici acum nu i-am dat de cap... mentionez ca am schimbat sonda lambda, filtrul de aer, si sonda de temperatura a sistemului de injectie. Am inteles ca distributia este bine pusa la punct, spun asta pentru ca am schimbat-o cand am cumparat masina si am inteles ca si o distributie nepusa la punct poate mari consumul.

Chiar daca acest post e cam "invechit" sa stiti ca eu cel putin mai astept pareri legate de aceasta problema... iar daca domnii administratori doresc poate deschidem o noua discutie legata de problema cresterii consumului care sa contina cauze si efecte dar si intamplari personale si rezolvari ale fiecaruia.

Multumesc si ... un consum redus la toata lumea :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice topic care-l deschid pe tema asta incepe cu aceeasi problema si se termina fara un raspuns (rezolvare) concret, si aici nu ma refer doar la vwforum, ci si la vwvortex (un site unde ii plin de useri de digifant). Marturisesc ca si eu am o problema grava...consum enorm (18-19 in oras, 14-16 afara!!!!). M-am documentat mult si am ajuns sa cuantific toate cauzele posibile:

1. Prima cauza posibila care trebuie verficata este sonda de temperatura pt ECU (cea albastra) - ea este creierul acestui tip de injectie. Se poate masura rezistenta acesteia...nu stiu exact valorile de incadrare..se gasesc pe net sau in manualul Bentley

2. Avansul...foarte important, atat pt consum cat si pt putere - ATENTIE, la digifant se regleaza cu totul diferit fata de orice alt tip de injectie - Se deconecteaza sonda albastra de temp., se tureaza de 3-4 ori peste 3000 de ture pt ca memoria calculatorului sa fie resetata, apoi se slabeste surubul de la distribuitor, se regleaza la 6 grade in timp ce motorul este turat la 2500 de ture, apoi se strange surubul, se tureaza de 3 ori peste 3000 pt inregistrare, apoi se reconecteaza sonda albastra. :) - nu stiu cati dintre voi ati facut lucrul acesta corect

3. Sonda de oxigen (lambda) - si ea are niste valori masurabile (tensiune)

4. Bujii, Fise, Distribuitor

5. Injectoare - daca nu pulverizeaza cum trebuie consumul va creste considerabil - se pot curata cu ultrasunete

6. ISV-ul

Mai sunt si altele dar astea ar fi cele mai importante.

Eu inca nu le-am verificat pe toate...din pacate in afara de primele doua cauze restul toate costa destul de mult, dar sper sa fiu primul care da o solutie concreta la aceasta problema care sincer ma enerveaza la culme (si la buzunar). :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut Golfuletz

eu am schimbat sonda albastra de care zici... si oarecum si-a revenit... i-am monitorizat consumul de 4 ori dupa ce am mers de fiecare data intre 70-100 km prin oras(Bucuresti) si mi-a dat 4 valori foarte diferite si anume: 12,2 ; 14,1 ; 10,5 ; 12,8 iar astazi i-am masurat consumul in afara Bucuresti - Giurgiu - Bucuresti cu pauza la giurgiu de vreo 3-4 ore si mi-a rezultat un consum de 7,1 - 7,2 iar cu o eroare ce as accepta-o sa zic un 7,5. Metoda practicata a fost plin pe plin.

mentionez ca prima data cand a inceput sa ma supere cu acest consum am testat-o si mi-a iesit sonda lambda, in consecinta am schimbat-o dar nu s-a sesizat nimic ... mentionez ca si astazi mi s-a mai aprins o data martorul de pe bord dde check engine... ;) deci se pare ca mai persista o problema la masina mea...

distributia cica e pusa bine la punct.. mi-a verificat-o 2 mecanici... cel care a pus-o si altul pe care l-am rugat sa o reverifice

urmatorl pas pe care il voi face va fi sa schimb si sonda preincalzitorului colectorului de aspiratie (la mine e rosie si e tot pe distribuitorul lichidului de racire de pe chiulasa din fata motorului)

apoi ma voi lega si de carcasa filtrului de aer... pe care stiu ca are o problema... un mecanic nepriceput si neindemanatic si... a reusit sa imi rupa usitza aia care inchide si deschide admisia de aer .. eu am legat-o meticulos cu o sarmulita dar simt eu ca nu functioneaza la parametri normali... adica nu inchide si deschide perfect... cred ca ramane un pic deschisa si il "trage curentu' " pe saracul motor ;)

sper sa fie doar atat si sa isi inchida ochii pe veci martorul de check engine si sa nu ma mai supere

Bafta la toti colegii cu probleme si nu numai si... un consum redus (cred ca e cel mai important ;) )

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!