Jump to content

Record national de consum - Skoda Fabia 1.4 TDI


adrianciocalau
 Share

Postare recomandată

DRIVE TEST

Record national de consum - Skoda Fabia 1.4 TDI

Jurnalistul german Gerhard Plattner inscrie cu Skoda Fabia recordul national la testul de consum de combustibil. Conduc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Consumul este bun, dar zicea cineva pe aici ca diesel-urile in trei cilindri au fost rechemate pt. probleme cu pompa de carburant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...
  • 1 month later...

Intrucit ce am citit eu pe forum contrazice concluziile lui Gerhard Plattner (opritul motorului era dezbatut pe forum) supun in atentia voastra citeva reguli pt consum mai mic: (cea cu parasolarul o voi incerca cind plec de la servici - de obicei gasesc parbrizul inghetat sau aburit)

La o prima vedere citeva nu sunt "comode" (opritul motorului la semafor) sau reduc comfortul - tin pe minim AC vara pina se raceste cit de cit;

1. Parbrizul

Un parbriz curat este de o importan

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, le-am vazut si eu pe siteul Skoda, si ii apartin tot lui Gerhard Plattner.

Nu sunt de acord cu opritul motorului la semafor, nu gasesc a fi economic sa nu mai vorbim ca ar putea avea consecinte neplacute in traficul bucurestean (cel putin).

Nici cu alegerea celei mai inguste anvelope de iarna nu prea ma impac. Sunt de acord ca dimensiunea anvelopei de iarna trebuie sa fie mai mica decat cea de vara a acelui automobil, dar nici sa o aleg pe cea mai mica (ca latime a benzii de rulare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ MOTANUL faza cu parasoralul eu o practic de ani de zile iarna , mai ales datorita faptului ca aerul racit de parbriz imi vine in fatza, astfel las jos parasolarul, aerul urca si e deviat apoi de parasolar in jos nu spre fatza cum e deviat de forma parbrizului. E mai confortabil

@Aer Curat la anvelope de iarna asta e regula , anvelope cat mai inguste pt aderentza maxima. Cu cat anvelopa e mai lata, suprafatza de contact cu solul e mai mare, fotza de apasare kg/cm patrat e mai mica, deci scade aderentza pe zapada. La uscat treaba sta invers, anvelope cat mai late=aderentza mai buna.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Majoritatea nu cred ca vor aplica regulile astea pentru o economie de 1-2 L de carburant. Tine de placerea de a conduce, de a a vea confortul necesar cand vrei si cum vrei. Cea mai aiurea mi se pare intr-adevar opritul motorului la semafor. Ma gandesc ca mai ales in Bucuresti daca ai face chestia asta cate chei ar trebui sa dai ar fi mari sanse sa-ti strici electromotorul si sa-ti consumi bateria, bujiile prematur deci alti bani alta distractie. Daca obisnuiesti sa mai circuli si cu faruriile/pozitiile aprinse si faci chestia asta innebunesti comutatoarele cu atata ON/OFF si mai mult ca sigur ca vei praji si becurile.

In rest suna bine faza cu prasolarul (nu o stiam) , cea cu bagajele pe care o practic :Driver:. Cu aerul conditionat e mai greu insa. Cand ai 60 de grade in masina care a stat la soare nu il pui la 22 de grade. In schimb o chestie desteapta zic eu, e deschiderea geamurilor inainte de a pleca la drum.

In concluzie suna frumos in teorie dar mai greu de aplicat. Testul asta e ok sa-ti demonstreze ca se poate, dar eu unul nu as face sacrificiile mai sus mentionate pt. cat economisesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In rest suna bine faza cu prasolarul (nu o stiam)

Asta da! Am probat-o ieri si s-a dezaburit sensibil mai repede parbrizul! Danke Herr Plattner!

Cu aerul conditionat e mai greu insa. Cand ai 60 de grade in masina care a stat la soare nu il pui la 22 de grade. In schimb o chestie desteapta zic eu, e deschiderea geamurilor inainte de a pleca la drum.

Nu stiu ce sa zic. Eu am din 2001 masina fara aer conditionat in care cand intru vara la +36gr. Celsius sau mai mult (asta la umbra nu in masina) am o senzatie mai nasoala. Insa eu intai las usile deschise (uneori inclusiv hayonul si in 2-3 minute a cam iesit caldura acumulata (sau mai repede de 2 minute). Ulterior pornesc cu geamurile spate (st + dr) deschise astfel incat nu se face curent la mine (la sofer) cel putin cu configuratia acestui habitaclu nu se face. Am invatat sa traiesc fara aer conditionat si se poate.

dar eu unul nu as face sacrificiile mai sus mentionate pt. cat economisesc.

Oricum nu cred ca realmente le-a recomandat tuturor ci mai degraba a incercat sa impartaseasca din secretele meseriei lui. Ca oricum la el asta e o meserie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ MOTANUL faza cu parasoralul eu o practic de ani de zile iarna , mai ales datorita faptului ca aerul racit de parbriz imi vine in fatza, astfel las jos parasolarul, aerul urca si e deviat apoi de parasolar in jos nu spre fatza cum e deviat de forma parbrizului. E mai confortabil

Faza cu parasolarul nu o stiam,dar eu de cand mi-am luat permisul(si-l am de 7 ani) circul cu parasolarele coborate...pur si simplu ma streseaza lumina multa... :(

Acum inteleg de ce parbrizul meu este mereu neaburit (si la oltcit,tico,cielo,etc..) ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai sa fie. cine a fost pe afara, dupa unguri a obs cu este soseaua, care sint conditiile de trafic, care este respectul fata de alt participant la trafic, de cum se procedeaza in aglomeratii, de calitatea carburantului, si de interminabilele sosele.

ideile enuntate sint super, pot fi puse in aplicare, si sint binevenite.

totusi. eu nu cred ca acest personaj a facut testul cu o masina sh, in ungaria sau romania, cu carburantul nostru, in conditiile noastre de trafic, in jurul magarilor din trafic. asa ca acest test este precum un concept car pentru noi.

de consumabile nici nu mai vb. la nemti, sau in vest cum doriti, daca se strica frina pe spate ca, curge lichid, se schimba totul, nu se pun alte garnituri. de alte mici dar importante detalii tehnice nici nu mai vb.

am vazut aici pe site pers care au masini de peste 300.000km, ca majoritatea de altfel. eu fac pariu ca nu se pot compara, si nici pune cu o epava de g2 bine intretinuta de la nemti, passat, audi.. etc.

referitor la parasolar, eu sint contra lui. intii de toate, masina daca are aerisirea interioara buna, nu se aburesc geamurile. daca dorest, lasi putin geamul deschis si se rezolva. apoi, dupa ce ca intr-o sap in ro o masina se face jeg, se mai aburesc geamurile, mai sint si boi dimineata pe sosea, mai iei si din vizibilitate? nu mi se pare o afacere buna. la g4 de ex, dupa ce ca este o masina mica, mai las si parasolarele incep sa sufar de claustrofobie:), e toti avem defecte.

culmea este ca, respectind o regula a stabilitatii simple, daca obs cite kg sint repartizate pe o punte fata si una spate, veti obs ca este diferita. mai ales la variante.

ia ginditi-va voi cum ar face un passat ca al meu, fara abs si alte electronice, gol pe gheata in bucurestiul mereu nepregatit. m-as sui pe primul stilp sau masina care are ghinion. conducind mult dacia in diferite conditii, am obs ca daca ii pun ceva greutate pe spate, cistig stabilitate si control in defavoarea a ... 1l de carburant, si asta pe benzina.

eu cred ca este mai mult o reclama, pentru ca daca pui asa, orice masina consuma in functie de capacitatea cilindrica, de rapoartele cutiei de viteze, de stilul de condus, de trafic, combustibil... etc.........

"Skoda Fabia recordul national la testul de consum de combustibil. Conduc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu fac pariu ca oricare dintre noi, daca am conduce o masina de acest fel, am scoate sub 5 oricum, fara a opri motorul, de a ne gindi prea mult la aer conditionat, si alte prostii de acest gen. stiti bine asta.

mai interesant mi s-ar fi parut sa ne spuna si noua, ce bujii a folosit, carburant, filtre de aer, rapoartele din cutie.. date tehnice care sa le putem atingi si noi.

Masina cu care a obtinut "performanta" era masina de serie / productie pt. romania / alimentata la OMV (romania); Daca treceai pe la PBN o vedeai pt. ca a ramas inscriptionata o perioada;

Afirm si eu ca am obtinut consum de 4.1 intorcindu-ma de la munte (traseu comarnic -garaj din bucuresti); Masina de test Octavia 2 tdi 105; Am folosit farurile si nu am oprit motorul la stop; Nu am depasit 80-90 km/h A fost un test - in conditii normale e obositor sa conduci asa (ar trebui luat ca un sport asa cum recunoaste si Plattner) Si masina ar avea de suferit pe termen lung (baterie, consumabile elecromotor, bujii - nu stiu in ce masura-) In plus ma indoiesc ca asa merge si cu masina personala....

Am testat faza cu parasolarul si este utila; Pt. mine este o problema cu vizibilitatea (am 1.90 si daca las parasolarul aproape nu mai vad pe unde merg...asta cu scaunul avand inaltimea reglata pe minim); Aseara au fost "doar" -1 grad / astept sa fie mai frig pt. a fi testul mai concludent;

Modificat de MOTANUL
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ saboteur : stiu ca aceasta este regula in ceea ce priveste anvelopele de iarna.

Eu vroiam sa subliniez urmatorul aspect: presupunand ca masina are anvelopele de vara/normale cu latimea de 205 (cu 16', dar nu ata conteaza aici), sunt de acord ca pt iarna sunt de preferat unele de 195 (si probabil pe 15'). Nu as fi de acord sa cumpar unele de 175 (care eventual sa fie si pe 14').

Consider ca multe din aceste ipoteze merg aplicate in orase cu trafic lejer (in primul rand bine administrate) sau pe drumuri extraurbane.

Ar fi interesant de constatat cam ce consum ar scoate acest domn Plattner la un traseu prin Bucuresti, la ore de varf si pe traseele aglomerate. Sa vedem daca dupa ce ar circula zilnic prin Bucuresti, timp de macar o sapt, si pt min 50-60 Km / zi ar mai aplica chestiunea cu opritul motorului.

Oricum interesant "sport" practica dumnealui, dar ma tem ca rezultatele astfel obtinute nu pot fi aplicate si in conditiile noastre de toate zilele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:emthdown: stati putin! dar nimeni nu se asteapta ca si noi sa obtinem consumul lui in bucuresti. dar sa luam si noi aminte la cateva din sfaturile lui, nu cred ca strica. Orice ati spune exista pe lumea asta si soferi mai putin experimentati care de abia asteapta aceste sfaturi. Asa<ca eu consider binevenite aceste sfaturi. end ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aia cu opritul motorului mi se pare criminal, in ritmu la care stai la 20 de semafoare pe zi cate 2-3 semafoare odata, ar trebui sa opresti cam de 50 de ori motoru, ceea ce va rezulta intr'un demaror si o coroana noua cat de curand, plus un contact de pornire :emthdown:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este clar ca respectivele consumuri au fost obtinute pe traseu extraurban.

Eu eram curios daca acest domn, aplicand tehnica sa (unele chestiuni se pot dovedi utile/folositoare/adecvate si noua), la ce rezultat va ajunge circuland prin Bucuresti.

Pentru ca noi cu acest trafic ne confruntam, si ar fi interesant sa avem spre comparatie un rezultat al acestui performer in ale consumului redus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara sa deviem de la discutia recordurilor de consum...trebuie sa va spun ca am citit recent in ultimul Quatrroruote un comparativ la clasa mica ce urmarea exact consumurile respectivelor modele pe benzina si diesel.

Trebuie mentionat ca la ambele motorizari cel mai economic a fost Renault Clio 3 (test in Italia). Articolul mi s-a parut deosebit de interesant, desi doar l-am frunzarit la un stand de presa, un tabel interesant prezenta consumurile fiecarei masini la diferite viteze...ca sa fiu on-topic, 1.4 TDI pe VW Polo consuma 3,5l la 100km la viteza de 90 KM/h, mult mai putin decat Clio 3 (4.7l) fapt care totusi

nu l-a impiedicat sa castige (Clio).

O alta concluzie e ca pe autostrada masinile mici pe benzina consuma mult mai mult ca cele diesel, situatie care se regaseste si la rularea in oras. Concluzia era ca motorizarile pe benzina sunt economice doar la rularea pe drumuri nationale...

Si in acel articol sunt date multe recomandari in ce priveste rularea economica intre care si verificarea periodica a presiunii in roti pt a o avea permanent pe cea optima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

" O alta concluzie e ca pe autostrada masinile mici pe benzina consuma mult mai mult ca cele diesel, situatie care se regaseste si la rularea in oras. Concluzia era ca motorizarile pe benzina sunt economice doar la rularea pe drumuri nationale... "

Pai ei vor sa sugereze ca urban si pe autostrada sta mai bine la consum diesel-ul (cum era si normal), iar pe drumurile nationale e mai economic benzinarul de mic litraj ?

In alta ordine de idei, specifica cumva la Polo ce versiune a motorizarii de 1,4Tdi era ? Cea de 70cp sau cea de 80cp ? Aceasta mai mult de curiozitate.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ei vor sa sugereze ca urban si pe autostrada sta mai bine la consum diesel-ul (cum era si normal), iar pe drumurile nationale e mai economic benzinarul de mic litraj ?

Trebuie sa revad revista ca sa vad care versiune de 1.4 TDI era montata pe Polo-ul testat...

Concluzia era ca doar la rulaje pe drumuri nationale e economica motorizarea de mic litraj. Bineinteles ca nu in sensul de mai economic decat un diesel de mic litraj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am revenit 1.4 TDI PD de 51kw aka 70CP era varianta de pe Polo. Cu motorina de 27E a mers 492 km circuit mixt. Consum 4,7l/100km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!