Jump to content

Stergatoare parbriz - probleme


GUU
 Share

Postare recomandată

D-lor, in primul rand va informez ca am rezolvat problema. Cea mai mare piedica am intampinat-o la demontarea bratelor stergatoarelor mai exact la scoaterea acestora pt ca nu am avut o presa care sa le traga si m-am chinuit manual de era sa renunt la cat erau de intepenite.In al doilea rand, intr-adevar buba era doar la unul din pistoane era blocat pur si simplu si am avut ceva de munca pana l-am scos de pe tija si d-abia dupa am pulverizat wd40, sters, curatat etc.Dupa care am pus tot ansamblul la mufa motorului si am facut o proba care a functionat din prima. In al treilea rand am observat ca problema principala este de la o garnitura de cauciuc care se uzeaza si apa isi face de cap acolo drept pt care acelea tre schimbate de indata.Acum am terminat treaba, stergatoarele merg brici, nu stiu dc mai trebuia sa pulverizez si cu altceva insa sunt multumit cum merg, chiar nu s-au miscat niciodata asa bine.Nu-mi ramane decat sa va multumesc voua colegilor vw forum!!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Tijele trebuie sa le cureti de rugina si sa bagi ceva vaselina inainte de a monta la loc garnitura.

Eu am pus vaselina de planetare, rezista mai bine.

Sistemul merge imbunatatit dar...lucram cu ce avem :).

In diy ala cineva parca montase valva de gresare in lagarul bratelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am avut si eu o problema cu stergatoarele pe fata acum o luna la un Golf 4 1.9 alh 1999. Intr-o dimineata, plecand spre servici, dau sa sterg parbrizul, si canci...doar spuma lichidului, iar stergatoarele dadeau sa plece dar nu reuseau decat vreo 5 mm sa se ridice. Plec asa cu zoaiele pe geam..

Seara m-am pus sa le desfac, in mare orientandu-ma si dupa manualul de service, cel de 5k pagini. Desfac capacele de la brate, desurubez piulita, si apoi problema, cum sa scot bratele...Incerc sa confectionez o presa profil "U" din cornier 6 mm + platbanda sudata, dar nici un efect, mi-a indoit-o la presare de dracii au luat-o. Pana la urma ma duc a doua zi la un atelier de montat parbrize, si mi le-au scos baietii de acolo (cu o presa de scos rulmentii, in general folosite la motoare electrice), plus acea grila de plastic de sub parbriz. Toata operatiunea a costat 5 lei.

Ajung acasa ma pun sa desfac mecanismul (cele 3 suruburi plus mufa electrica), desfac tijele de pe acele nuci, cu ajutorul unor chei folosite ca parghii, apoi am dat jos seibile de siguranta de la axe. Axele nu le-am mai incalzit inainte, le-am pus intr-o mengina si am inceput sa invart de ele, sprayind cu WD-40 din cand in cand. M-am chinuit cred ca vreo ora la prima axa, mai mult de 45 grade nu puteam sa-l rotesc. Pana la urma am inceput sa-i dau ciocane, cu o bucata de lemn intre, mai roteam, iar ciocane, si intr-un final a iesit. A doua a mers mai repede, vreo 5 min, probabil a avut timp WD-40 sa patrunda mai bine cat timp am zapacit-o pe prima. Inauntru erau practic pietrificate. Am dat cu smilgher axele, cilindri, initial cu fin, dar pana la urma tot ce cel de granulatie mai rara am facut treaba, la fel si bucsele de bronz. Am observat ca de fapt sunt doua bucse pe fiecare ax, intre ele fiind vreo 15mm spatiu, iar acolo se depune murdaria. La final am uns cu vaselina grafitata, montat la loc, cheie, si zburau stergatoarele!

 

Stergatoarele dadeau semne cu vreo 2-3 saptamani inainte, la primele doua curse mergeau cam sacadat, iar eu credeam ca e de la stratul de jeg de la vegetatia cazuta de prin copaci de la flori, plopi etc

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Incearca si "smirghel".

In rest, procedura ok,s-a mai scris despre ea dar daca ai avut placerea sa ne impartasesti experienta...ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut un mic DIY cu pasii de demontat mecanismul de la stergatoare

Primul pas curatare cu peria de sarma a saibelor

post-45125-14082065774296_thumb.jpg

Dupa care se extrage siguranta cu o surubelnita mica

post-45125-14082066412307_thumb.jpg

Apoi se scoate saiba

post-45125-1408206665384_thumb.jpg

Dupa care am curatat cu o periuta de dinti si spray de frane ca sa se vada o-ringul de cauciuc

post-45125-14082067243621_thumb.jpg

Apoi am apasat tija, se poate bate cu un ciocanel mic, cu grija sa nu se crape materialul

post-45125-1408206779257_thumb.jpg

Apoi am curatat cu smirghel tija + spray de curatat frane

Si cu smirghel si pe dinauntru

post-45125-14082068978601_thumb.jpg

post-45125-1408206907261_thumb.jpg

Am pus vaselina grafitata

Apoi am asamblat inapoi tot

Si pt estetica am vopsit tot mecanismul

post-45125-1408206954386_thumb.jpg

Timp de lucru 2 ore pentru ambele parti..

Spor

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu operatiunea pentru degriparea mecanismului stergatoarelor. Stergatoarele nici ca s-au miscat mai bine vreodata de cand am masina :)

Atentie mare la un lucru, totusi - in urma operatiunii de incalzire si scoatere a uneia dintre tije (cea gripata), am observat ca oring-ul de la baza lipsea (probabil asta a fost si motivul pentru care tija era aproape sudata de camasa ei) - nu asamblati totul la loc fara toate oring-urile la locul lor.

 

Pentru demontarea stergatoarelor am folosit o "presa" improvizata - o cheie de 16, cred; un "colt" al cheii sub bratul stergatorului, celalalt "colt" in capul filetului si stergatoarele au iesit in 5secunde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Am si eu o problema cu stergatoarele de la skoda (octavia 1) care este in curs de rezolvare; deoarece folosesc rar masina si implicit stergatoarele, m-am trezit mai intai ca se opreau in pozitii aleatoare, apoi plecau si mergeau fara probleme; saptamana trecuta, cand am vrut sa spal parbrizul in mers, au ramas ridicate si asa au murit; le-am desfacut cu o presa, am mai dat cu patentu in axul lor si surpriza au inceput sa se roteasca; am desfacut siguranta de protectie (atentie ca sare), apoi o saiba si am apasat pe capat si s-au desprins ~ 1 cm (atentie, e si o garnitura acolo), deci nu erau blocate; daca tot le-am desfacut, am dat cu un spray lubrifiant (nu retin ce era) si le-am montat la loc; am pornit iar stergatoarele si  ... nu au mers; am dat usor cu coada de lemn de la ciocan in motor si au inceput sa se invarta iar axele; e clar ca defectul era de la motor; l-am desfacut iar cei 3 carbuni erau in stare buna, dar probabil unul din ei ramanea blocat; am dat cu un spray wd-40, am miscat usor de ei sa vad daca culiseaza si sunt ok acum; o sa montez mecanismul la loc si o sa va tin la curent daca s-a rezolvat problema.



 


IMG4889


IMG4888



Modificat de direx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Vis a vis de stergatoare am si eu o nelamurire.

1.Cei care aveti senzor de ploaie si pe voi sa enerveaza faprul ca fctioneaza mai rapid(des) decat trebuie?

2.Exista vreo procedura cu vagcomul care sa modifice temporizarea(sau activitatea senzorului)?Daca da,unde? :)

3.Din cauza asta ma gandesc serios sa anulez senzorul si sa trec pe temporizarea normala.Se poate?

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, nu se poate face nicio modificare la modelul tau, din VCSD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vis a vis de stergatoare am si eu o nelamurire.

1.Cei care aveti senzor de ploaie si pe voi sa enerveaza faprul ca fctioneaza mai rapid(des) decat trebuie?

...............

1.  ... si eu patesc la fel cu senzorul de ploaie, nici nu pica bine ploaia ca incepe sa mearga in proasta ... un amic a zis ca trebuie sa ai lamelele de la stergatoare foarte bune, altfel ramane apa in dreptul senzorului si de aceea merg asa repede ... eu merg mai bine pe temporizare cu ele;

2. nu stiu ... eu pe maneta de la stergator (skoda) am un butonas mic cu 4 trepte de temporizare;

3. nu stiu, probabil depinde de model ... teoretic e calculator si ar trebui sa permita acest lucru;

Modificat de direx
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am lame hella noi.Pai sincer mai degraba trec la temporizare "manuala" cum am avut pe golf.

Se poate face conversia sau ce implica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Din butonasul de sus se regleaza sensibilitatea senzorului de ploaie. Nu gasiti nici-o pozitie care sa fie OK ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Butonasul ala nu face mai nimic...Cand ploua putin(ca si cum as fi mers pe temporizare normala la pozitia cea mai rara de fctionare) , la senzor daca dau sensibilitatea pe pozitia cea mai rara,el fctioneaza ca si cum as fi pe manual pe pozitia cea mai deasa de fctionare....Stresant rau.

Vazusem pe undeva ca se putea modifica fctionarea senzorului dar daca nu ma insel de la G5 in sus...

Se poate trece la temporizare normala?

Modificat de zebrocksky
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, se schimba releul de sub bord responsabil cu stergatoarele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atata tot?Si senzorul iese din schema si intra temporizarea manuala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna, si eu am curatat tot ansamblul dar problema nu este rezolvata..stergatoarele pornesc doar din ultima treapta dupa care merg si pe treptele inferioare dar sacadat .

Motorasul este vinovat?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare am si eu o mica problema cu stergatoarele nu merge cum trebuie cand pana la jumate cand ramane blocate , am citit aici dupa cum mai sunt probleme cred ca trebuie curatat mecanismul tot am desfacut piulitele cu cheia de 13 dar vad ca bretele sunt intepenite nu le pot scoate au numai rugina am dat cu spray pt rugina si azi am fost de am cumparat un set de 3 prese si sa incerc maine sa scot bratele. Sper sa nu fie motorasul devina de asta intrebam..


La mine merg la toate treptele doar ca nu face cursa pana sus normal . 

O face doar pana la jumate sau unsfert , daca trag cu mana merge pana sus normal de asta as crede ca nu este motorasul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Angeles, ai rugina în bucșele alea. Wd40 și multa munca, le cureți și e ok. S-a mai vb de asta.

Deci nu sunt singurul care nu vede utilitatea senzorului de ploaie în 95%din cazuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Azi am desfacut ambsamblul cu tot cu motoras si intradevar e foarte intepenit insa nu am putut scoate si tijele am comandat un set nou ma costat 33 euro. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cu rabdare se desfac. ce e drept ai nevoie de o menghina sa poti tine ansamblul fix cat faci joc la tije pana ies. Ramaneai cu banutii in buzunar :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da ai mare dreptate daca aveam si loc unde sa fac asta era ok dar ma aflu in germania si aici nu prea ai voi sa desfaci sau sa repari masina afara. Si binenteles nu aveam nici menghina daca e sa cumpar si astea iti dai seama ca ma ducea mai mult. Multumesc pentru sfat..

Modificat de angelis
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

si mi-e mi-au ramas stergatoarele la jumatatea parbrizului, greseala mea e ca am incercat sa le ajut sa revina si a trosnit ceva. acum stergatorul soferului s-a deplasat pana in plastic. cres ca s-a rupt partea de il tinea fix. ce rezolvari as avea? ciudat e ca acum stergatoarele merg, doar ca ala din stg freaca f tare cauciucul si nu mai sta apasat pe parbriz

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intai desfaci si vezi ce s-a stricat.

 

deci, jos stergatoarele, plasticul de sub ele si ansamblul cu motoras. Dupa aia, vedem cum te putem ajuta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!