Jump to content

Stergatoare parbriz - probleme


GUU
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am si eu o problema cu stergatoarele si ma gandesc ca ma poate lumina cineva.

 

Nu functioneaza intotdeauna pe treapta 1 si 2 ,si pe a 3-a (viteza cea mai mare) merge... :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu stergatoarele de pe masinuta mea si am preferat sa imi pun VALEO X-TREME in loc de BOSCH AERO. Mai scumpe Valeo cum 10 RON fata de Bosch.

Cele de pe masina erau tot BOSCH AERO si in ultimele luni numai stergeau cum trebuie, scartaiau pe parbriz, lasau numai dare pe parbriz chiar si gata scoasa masina din spalatorie.

asa am patit si eu asta iarna, si le-am dat jos de pe masina, le-am curatat bine, si apoi le-am uns cu glicerina boraxata (se gaseste la farmacii)

acum in primavara le-am pus inapoi in locul stergatoarelor de iarna (eu am un set pentru iarna, unul pentru vara :) ) si sterg super

deci inainte sa aruncati stergatoare, mai ales daca sunt in stare buna, curatati-le si da-ti cu glicerina boraxata

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu cred ca asta e problema lui. Chiar si fara stergatoare trebuie sa se miste bratele.

Fie are o problema in releu,maneta sau angrenajul stergatoarelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut,este cineva din Iasi care ma poate ajuta la desfacerea stergatoarelor nu reusesc sa le slabesc , problema e ca merg in reluare parca le ar opri ceva si cateodata se opresc si pornesc deodata.Multumesc anticipat!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aveam o presa prin portbagaj...spe sa mearga si la Bora...

Problema e clasica...tre sa desfaci mecanismul, sa il ungi bine si s-a rezolvat :)

Am patit-o si eu, am ignorat-o pana s-a blocat de tot...e o aventura sa o degripezi dupa aia ...

Deci rezolv-o din timp...

Vezi ca era si un DIY pe tema asta...parca...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, demontat, curatat bine, gresat.... si scapi de problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

vezi sa nu arzi motorul daca le mai folosesti asa.

desfaci bratele (piulite si apoi wd40 si o presa sau cu mana daca ai noroc. scoti plasticul de la baza parbrizului CU GRIJA ca se crapa. incepi de la un colt si bagi o surubelnita in timp ce ridici usor.

decuplezi mufa, desfaci suruburile si scoti ansamblul.

tijele sunt gripate in locas (una sau ambele, vezi tu). ai saibe de siguranta pe tije, apoi saiba normala si garnituri de cauciuc (sa nu le pierzi cand demontezi). scoti si cuteri bine inauntru , mai mult ca sigur ca vei gasi rugina si posibil sa te chinui sa scoti tija blocata...

baga ceva vaselina buna, scolo curge apa si se spala. 

daca nu merge, un ansamblu din dezmembrari 100-150 lei (dar ai grija sa fie cu mufa la fel cu ce ai pe masina)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ansamblul fara motoras - si monteaza motorasul sau.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

mai fratilor, mie imi merg stergatoarele, problema mea e ca, presupun eu, am duza de la stropitoatea de pe spate infundata.nu am stiut asta si am tinut apasat pe buton pana ce am inundat putin mai mult prin portbagaj, in compartimentul din stanga, unde se afla trusa si triunghiurile.

cum sa rezolv ?

Modificat de 2cesti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Demontezi panourile si vezi unde a sarit furtunul in stutz.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

exista vreun tutorial sau ceva dupa care sa fiu atent?sa nu cumva sa rup ceva 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Panoul de pe hayon are 2 surub cruce in interiorul celor 2 manere si cateva cleme pe margini (bagi o spatula de plastic sau o surubelnita si faci usor parghie in timp ce tragi.

Daca nu e problema la imbinarea cu motorul, desfaci placa transversala de la capatul plafonului (prinsa in cleme, tragi in jos) apoi panoul de pe stalp (fixat tot in cleme).

Din ce retin furtunul are imbinare la motor,in spatele stopului 3 de frana si undeva in stalp. Daca spui ca iti curge in lateral probabil sa fie sarit din imbinarea de sub stalp.

Tutoriale de demontat cu poze gasesti pe google / vwvortex.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pe unde ai gasit ud ? in hayon sau stalp portbagaj, pe partea soferului ? daca pe stalp, vezi sa nu fie sarit de acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat. Era desprins furtunasul pe panoul lateral stanga, aproape de planfon si era si duza de la stergator infundata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, acolo.... am mai gasit sarite asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Va salut, am si eu o problema cu stergatoarele la masina din semnatura. In timpul unei ploi f puternice acestea au inceput sa mearga ff incet si la in mmoment dat sa se opreasca. Dupa mai multe incercari au inceput iar sa mearga dar tot f greu.A doua zi dupa ce a iesit si soarele au inceput sa mearga relativ normal dar nu totusi la viteza normala, parca tot se chinuie. Din ce am mai intrebat am inteles ca n-ar fi motorasul ci sistemul in sine care trebuie uns in dreptul bratelor sau asa ceva.Daca e asa spuneti-mi exact ce tre sa desfac?1.bratele,2. capacul de la filtrul de polen si restul protectiei de parbriz, cea de plastic, dupa care inca trei suruburi de 10 care sustin tot sistemul stergatoarelor?Am inteles ca tre sa am grija la protectia aceea de plastic a parbrizului cd o scot sa nu sparg barbrizul?Daca e asa sau nu din tot ce v-am povestit confirmati-mi sau dati-mi o parere sau o solutie mai aproape de adevar.Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Trebuie scoase in primul rand stergatoarele de pe masina. Dupa ce scoti stergatoarele, scoti plasticul ala care tine dintr-o parte in alta, cu grija sa nu-l rupi.

 

Dupa asta ajungi la ansamblul de stergatoare. Dupa ce desfaci cele trei suruburi de 10 si declipsezi mufa motorasului, ansamblul va iesi afara destul de usor.

 

La ele se blocheaza "pistoanele" din lateral, in general numai unul. O sa trebuiasca sa desfaci bratele de pe pistoane (prin tragere, au sistem rotula) si apoi sa vezi care din ele nu functioneaza corect. E indicat sa nu misti motorasul din pozitia lui, pentru ca o sa iti dea batai de cap mai tarziu.

 

Pistoanele sunt prinse in partea de sus, unde se prinde stergatorul, cu o siguranta. Scoti siguranta, scoti saiba si garnitura si incerci sa scoti "pistonul". In caz ca nu se misca deloc, incearca sa nu bati cu nimic in el, in partea cu filetul (cum am facut eu), pentru ca o sa strici filetul si o sa plangi pe langa el. Cea mai buna solutie e sa iei o cheie fixa sau franceza si sa misti de piston stanga dreapta in timp ce tragi de el. 

 

Nu cred ca mai este nevoie sa mentionez ca un WD40 langa tine e necesar.

 

Spor la treaba!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sio lampa de gaz sa incalzeasca bucsele unde intra axul bratelor.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Atentie sa demontezi siguranta, saiba si garnitura de cauciuc din capul axului inainte de a folosi wd40 sau caldura.

Eu am reusit cu miscari repetate de rotatie (se misca f greu,nu am putut cu mana).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Va multumesc pt raspunsurile promte si pline de detalii.Maine ma apuc de treaba si sper sa ma descurc , daca nu contez pe sfaturile vw forum!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Grija la scoaterea bratelor de pe angrenaj (e buna o presa),la scoaterea plasticului de sub parbriz (rabdare) si la demintarea motorasului/angrenajului (trebuie reglat sa ai cursa corecta a lamelor pe parbriz dupa)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, vad ca se cam complica lucrurile(pt mine). Presa, reglat motoras etc. In fond dupa ce as desface toate astea trebuie sa gresez lagarele bratelor sau in punctele unde bratele fac cursele-stanga-dreapta?(pistoanele), pt a usura cursa stergatoarelor?

Modificat de cyti
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Degeaba le faci baie in wd 40 daca nu le scoti din camasi sa le cureti d3 rugina si depuneri. Problemele sunt la cilindri. Trebuie scosi, smirgheluiti,smirgheluite si camasile pe interior si apoi gresate si montat totul la loc. O sa vezi ca fiecare ax in parte are o scobitura, tocmai pentru a tine unsoare acolo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, multumesc mult kelu.Ma apuc de treaba si va anunt rezultatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!