Jump to content

Stergatoare parbriz - probleme


GUU
 Share

Postare recomandată

nu ti-a inghetat in vas? daca da, acolo cauta problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu curge in spate, curge prin partea din fata a masinii de inghetat nu mi-a inghetat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai daca iti curge prin dreapta masinii, la vas e o problema. probabil pompa nu mai este etansa pe vas/furtun ciupit sau daca ai spalator faruri posibil cilindrul sau furtunul care intra in cilindru

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Salut! La golful din semnatura, am impresia ca huruie motorasul stergatoarelor, la alte golfuri nu am auzit acel sunet! Zilele trecute am desfacut tot ansamblul stergatoarelor, am dat motorul jos si am verificat intai tijele acelea, care mergeau foarte usor, dar le-am desfacut si le-am mai uns totusi un pic apoi am invartit cu mana de motoras si se aude si cu mina un huruit, nu joaca axul, sau altceva! La voi cum se aude?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut. am si eu o problema cu stergatorul din partea pasagerului si anume, sacadeaza in momentul in care merge inapoi. ce fel de stergatoare sa cumpar sau este o problema la parbriz?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cand ai schimbat ultima data stergatoarele?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DIY pentru tensionarea arcului de la bratul stergatorului

 

Am facut un mic tutorial pentru cine are probleme cu forta cu care apasa bratul stergatorul pe parbriz, si nu vrea/poate sa schimbe bratul intreg; la mine pe o portiune centrala de 10-15cm stergatorul din partea soferului esua sa adune apa la coborare, exact pe portiunea pe care aducea apa stergatorul din partea pasagerului; chiar si cu lamele noi.

 

Recomand demontarea bratului, ca vad imposibila demontarea arcului pe masina. Eu nu am reusit operatiunea decat imprumutand o presa si o mana curajoasa de la un service, si chiar si cu presa stransa la maxim a trebuit miscat puternic in sensul de rotatie ca sa se deblocheze.

 

9119926_bigthumb.jpg 

 

Pe partea ascunsa a stergatorului se observa mecanismul de tensionare, format dintr-un resort si o bucla din otel ce face legatura dintre resort si articulatie. Acea bucla ne intereseaza.

 

9119927_bigthumb.jpg 

 

Pentru demontare, eu am legat doua coliere de plastic (la remontare am folosit o sarma groasa, ca este riscul mare sa se rupa colierele) intre un maner rezistent la tractiune si resortul stergatorului (nu bucla din otel), am prins varful bratului sub picioare (bratul meu e tip AERO, cu acel bolt lateral) si am tras cu putere in celalat sens pana a iesit (am zgariat destul de mult vopseaua pana sa gasesc solutia asta..deci recomand din prima).

 

9119928_bigthumb.JPG 

 

Am prins bucla de otel intr-un cleste puternic si am strans-o aprox 1cm (mai mult de atat cred ca e greu tare la montaj..si o sa se vada un pic mai mult sub brat pe masina). Apoi am observat ca resortul e deformat si are o curbura exact pe directia pe care ar trebui sa stranga, si am decis sa-l montez invers (chiar daca pe partea asta ii lipseste acel strat negru protector - sunt curios daca se potriveste un resort de la un brat non-AERO). Am curatat si uns bine apoi articulatia si am facut muulte oscilatii sa usurez cursa articulatiei (si tot mi se pare ca merge un pic greu..nu cade liber..deci tot va trebui schimbat bratul pana la urma).

 

9119929_bigthumb.JPG 9119930_bigthumb.JPG 9119931_bigthumb.JPG

 

Am prins la loc resortul la locul lui in partea dinspre varful bratului, pe dedesubt de data asta, am legat cu o sarma foarte groasa resortul de un maner (de la un elastic de fitness..dar se poate folosi orice nu te taie la mana), si cu varful bratului sub picioare am tras (foarte tare) pana cand bucla din otel a intrat la locul ei (un ajutor mic chiar si de la o domnisoara poate ajuta aici).

 

9119932_bigthumb.JPG 

 


Am curatat interiorul  gaurii de contact cu axul de pe masina (sunt fragmente mici de aluminiu ce impiedica o priza buna si poate aluneca in timpul utilizarii. Am montat pe masina la loc (aici se poate regla unghiul daca nu va convine cursa stergoatorului pe parbriz), si am strans piulita in comparatie cu pozitia celei de la bratul nedemontat. 

 

Totul merge perfect acum, dar in comparatie cu alte masini tot mi se pare un pic mai slab. Mai am o lamela de Astra H, de 55cm, care se potriveste perfect la Golf, insa e si mai noua si mai lunga si mai curbata putin, si cu ea montata ramane o portiune de 1-2cm nestearsa pe mijlocul stergatorul..deci inapoi la problema initiala :). 

 

Recomand schimbarea arcului (tot cu un arc asemanator de la un alt brat) cui are ocazia, si degriparea cat mai buna a articulatie bratului dupa demontarea arcului (eu nu am avut decat WD40 si ulei siliconic).

 

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va rog o sugestie la urmatoarea problema:

atunci cand spritez apa pe parbriz stergatoarele nu mai pleaca singure, trebuie sa cuplez eu pe treapta 1 sau 2.

asta se intampla doar pe fata, pe haion stergatorul e ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am patit pe spate aceeasi chestie si era de la un fir intrerupt. Posibil sa fie si pe fata acelasi motiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Stie cineva unde se pot gasi oring-uri pentru inlocuirea celor de la mecanismul de stetgatoare?

Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am folosit odata, dar nu mai tin minte exact daca la stergatoare, o-ringul de la supapele de la bricheta :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva unde se pot gasi oring-uri pentru inlocuirea celor de la mecanismul de stetgatoare? Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

cele de cauciuc sunt mai mari decat la bricheta.

daca aflii ceva, da-mi de veste, ieri le-am desfacut si am rupt si o saiba de siguranta.

alea de cauciuc ar trebui sa le gasim usor la magazine cu as aceva...o sa masor una diseara si caut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am masurat un 2.5mm grosime cu 12mm diametru interior. Mai masoara si tu o data, ca sa fim siguri :)

Acum am pus unele de instalatii sanitare, dar nu ma astept sa tina prea mult. Nu sunt facute pentru temperaturi extreme si nici nu rezista la atacuri chimice.

 

Oring-uri mai bune am gasit la Badi (dar nu aveau pe stoc dimensiunea asta si nici ceva apropiat) si la etansari.ro, dar aduc doar la comanda :(

Ar fi nemaipomenite unele din Viton, rezista si la temperaturi ridicate dar si la solventi (din vaseline).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are 15mm,grosime 1 mm.

Cea de cauciuc...ca mai sunt sabie metalice.

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

post-66542-13686311205569_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am gasit ceva similar,doar cu peretele mai gros. Mai caut...

Rezistenta trebuie la vaselina si ceva frecus. Coafura nu e foarte mare decat daca le tii la maxim o vreme.

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

post-66542-13686327220748_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva unde se pot gasi oring-uri pentru inlocuirea celor de la mecanismul de stetgatoare? Sent from my HTC Desire S using Tapatalk 2

cele de cauciuc sunt mai mari decat la bricheta.

daca aflii ceva, da-mi de veste, ieri le-am desfacut si am rupt si o saiba de siguranta.

alea de cauciuc ar trebui sa le gasim usor la magazine cu as aceva...o sa masor una diseara si caut.

bucsele mai erau acolo?

de ce avea jocul ala asa mare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce busce trebuiau sa fie...

La mine (ciudat) era intelenit cel de la pasager...cel de la sofer se putea misca si cu mana.

Jocul e posibil sa fie de la uzura inegala in interior si de la saibele din capete.

 

Treaba ar fi cam gata dar nu am reusit sa gasesc o saiba de siguranta...s-a rupt la demontare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am ramas blocat la asta,trebuie sa caut una maine...

Ceva sugestii unde as putea gasi?

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

post-66542-13686461557894_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru sigurante ai putea incerca cele de aici sau aici. Eu masurat diametrul interior de 11mm.

 

Eu am gasit la ei oring-uri din Viton, ar trebui sa mi le aduca vineri la magazin (destul de scumpe cel de 2.5/12mm, vreo 15lei/buc).

Intre timp mi-am dat seama ca am masurat/comandat dimensiunea gresita :( Am masurat 12mm diametrul axului si 14.5mm diametrul gaurii in care sta oring-ul si fara sa gandesc am zis ca grosimea oring-ului este de 2.5mm, dar de fapt este de 2.5mm/2 adica ~1.2mm.

PS: vezi ca a diametrele pentru oring-urile sunt cele interioare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1 mm grosime am scris si eu la masuratoare...

Am pus deja garnitura din poza. E corpul putin mai gros dar intra f bine. Rezista la vaselina si apa...cele originale au rezistat 12 ani,asta ma tine cativa lejer.

A fost 5 lei un set cu 20 garnituri de diferite marimi.

Sigurantele din link nu au dimensiuni si sunt invers,se comprima la montaj cu un celeste seger; mie imi trebuie sa departez la montaj ca apoi sa se stranga (de aia nu are acele gauri)

Sent from Sexy Nexy 4 using Tapatalk

Modificat de Muale
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o dilema in privinta stergatoarelor fata la un golf 4. De vreo cativa ani stergatoarele de parbriz nu se mai opresc de la maneta , pe treapta de oprire a lor(treapta zero) ruleaza o viteza superioara(mare) si astfel le opresc doar daca scot siguranta din tablou. La inceputul problemei dupa indelungi schimbari de treapta, stropiri cu apa, se opreau din maneta(de 2 ori in 3 ani de zile), acum intrebarea mea -- Ce este de vina maneta stergatoarelor, releul? caci din ce am citit aici nu prea mi-am dat seama ce ar putea fii. Va multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu zic ca e de la releu, dar fara niste verificari amanuntite, cam greu de spus exact.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

 

Am si eu o problema cu stergatoarele si din ce am citit aici nu s-a mai discutat despre o asa problema. Am un Golf Plus din 2005 si la stergatorul din stanga am observat ca este rupt bratul care il tine fix. Din aceasta cauza, stergatorul se misca doar jumatate din cursa deoarece este blocat de capota sa urce pana la capat. Am atasat o poza, pentru cei cunoscatori va puteti da seama usor despre ce vorbesc. Cred ca cineva a vrut sa-mi ridice stergatoarele din cauza ca am parcat teoretic pe locul lui si cum la golf nu se pot ridica, eu cred ca a fortat mult peste masura.

 

Cum credeti ca pot rezolva problema? Ar trebui schimbat tot sistemul sau doar axul acela?

 

Multumesc pentru raspunsuri.

post-121603-0-29601700-1369394047_thumb.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

F l o r i n

inlocuit ansamblu sau sudat bratul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

5M0955601 in jur de 500 lei nou.

Ai postat in aria de G4.

post-64586-0-34679400-1369394655_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!