Jump to content

Vw New Beetle 1.8turbo Mtm Tunned


ierdnA

Postare recomandată

Va salut pe toti si ma bucur sa ma alatur voua (mda, stiu, suna a sectant) !

Numele meu e Andrei si ma bucur sa va spun ca sunt extaziatul proprietar al unui New Beetle Sport Edition, dupa cum bine va puteti da seama din titlul topicului.

Masinuta o caut de vreo 2 ani pentru ca e o editie destul de rara. In afara de asta, putine au ajuns sa fie modificate de MTM. In sfarsit am reusit sa o achizitionez (in urma cu o luna) si de atunci sunt mai mult decat entuziasmat.

Haideti sa va spun cateva despre masinuta:

Motor: 1.8 Turbo

Putere: 215 CP dupa ce au umblat cei de la MTM la ea (150 CP in stock, dupa cum bine stiti)

An fabricatie: August 2003

Grasu' e foarte bine dotat, are toate optiunile care exista pe editia sport, in afara de trapa si pilot automat: tapiserie piele, airbag-uri frontale si laterale, inchidere centralizata, geamuri electrice, oglinzi electrice, scaune incalzite, casetofon (a retro touch) si magazie 6 cd-uri in cotiera, oglinda anti-orbire, senzori de ploaie si asa mai departe.

Partea mai interesanta tine, insa, de tuning: modificarile ce au fost facute au vizat atat motorul (chip motor de la MTM, dus la 215 CP) cat si trenul de rulare. Grasu' are kit suspensie sport Koni (garda coborata cu 40mm), discuri de frana fata supradimensionate (312x25 mm) si toba finala MTM (dupa cum se vede in imaginea alaturata :Driver: ).

Grasu' alearga de mananca asfaltul insa suspensia sport face sa mi se zdruncine rinichii la fiecare pietricica (chiar si pe Autobahn am simtit fiecare greseala in turnarea asfaltului pe care au facut-o nemtii). Daca tot veni vorba de Autobahn, cel mai mult am mers cu 240 km/h (MTM-ul spune ca viteza maxima s-a modificat fata de cea din fabrica la 215 km/h) insa cred ca se mai ducea. Nu stiu daca are limitator electronic al vitezei. In schimb stiu sigur ca are un eleron in haion care se ridica automat la 150km/h ceea ce face masina mult mai stabila, avand in vedere ca nu are un coeficient de aerodinamicitate prea bun.

Cam asta e cu vorbaraia, poate o sa avem ocazia sa mai vorbim pe la intalniri. Pana atunci am atasat si niste poze facute in ziua in care am fost la RAR, motiv pentru care masina are doua seturi de numere diferite :)

post-15286-1195051463_thumb.jpg

post-15286-1195051498_thumb.jpg

post-15286-1195051526_thumb.jpg

post-15286-1195051539_thumb.jpg

post-15286-1195051573_thumb.jpg

Link către comentariu
  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • ierdnA

    32

  • Bogdan_wrc

    9

  • Zyx

    8

  • Georgik

    7

Top Posters In This Topic

Posted Images

Sa-l stapanesti sanatos pe Gras si fara probleme! :Driver:

O intrebare am: suspenia Koni este kit complet (arcuri+amortizoare) sau doar amortizoare?

Modificat de toni
Link către comentariu
Sa-l stapanesti sanatos pe Gras si fara probleme! :Driver:

O intrebare am: suspenia Koni este kit complet (arcuri+amortizoare) sau doar amortizoare?

Multumesc pentru mesaj, Toni.

Kit-ul de la Koni e complet, arc+amortizor, fata-spate. Problema e ca vine iarna acusi si as vrea sa il mai ridic pe gras insa nu stiu un service bun. Daca aveti vreo informatie in sensul asta, va multumesc anticipat.

Link către comentariu

Frumoasa, sa o stapanesti sanatos. Nu cred ca are limitare electronica de viteza, daca stoc mergea 215 si acum 240, cam asta e.

Nu-mi dau seama din poze unde este eleronul care se ridica :Driver:

Link către comentariu
nici eu nu am prea inteles unde e eleronul ala pentru ca ... nu prea il vad

Daca va uitati in poza de la spate, haionul are la un moment dat o delimitatie si e oarecum mai scurt decat la un Beetle normal. Intre linia lunetei si pana la partea argintie a masinii mai e o bucata neagra. "Bucata" respectiva e de fapt un eleron ce se ridica automat la 150km/h. Exista si o modalitate de a-l ridica manual insa nu stiu exact cum. E ceva asemanator cu eleronul de la noul TT, ca functionalitate insa difera pozitionarea. La TT parca se ridica la viteze mai mici.

O sa caut niste poze pe net cand ajung acasa pentru ca momentan sunt la munca.

Link către comentariu

super tare masina, Grasu' e foarte frumos si puternic

sa-l stapanesti sanatos

fa o poza mai concludenta cu eleronul miscator ca si eu sunt curios

Link către comentariu

Multumesc de urari Airscape si Shtrumf2k.

In legatura cu eleronul, cred ca cel mai bine e sa ne intalnim undeva si il pozati voi din mers :)

Link către comentariu

Sa il stapanesti sanatos pe Gras supermasina ...interesanta chestia cu eleronul si asteptam o poza sa vedem cu arata acest eleron chiar sunt curios. :)

Link către comentariu

poate vii la hot hatch meeting ar fi un prilej bun sa vedem Grasu

masinanu cred ca are mai mult de soft si evacuare, ca modificari la motor...cam atat se scot din motorul de 150 de cai

Link către comentariu
masinanu cred ca are mai mult de soft si evacuare, ca modificari la motor...cam atat se scot din motorul de 150 de cai

Nope, Beetle-ul stiam ca are cel mai slab dotat 1.8T si cu greu ajungi cu el peste 200cp. Se lasa cu turbine, injectoare si ale piese grele :)

Dar cine stie ce motor are Sport Edition ... poate ne spune Andrei?

Link către comentariu
Nope, Beetle-ul stiam ca are cel mai slab dotat 1.8T si cu greu ajungi cu el peste 200cp. Se lasa cu turbine, injectoare si ale piese grele :P

Dar cine stie ce motor are Sport Edition ... poate ne spune Andrei?

1.8T de pe Beetle e accelasi motor care e prezent pe mai mult modele din grupul VAG, Seat included.

Nu au fost facute modificari gen schimbat turbina sau marit injectoare. 215 CP (158 KW ca sa citez brief-ul ) e maximum ce au putut scoate cei de la MTM fara a face modificari radicale. Codul soft-ului sau chip-ului (nu sunt sigur ce au schimbat exact) pe care l-au folosit e (si citez din Brief): M-BEE 150215 in care pp ca 150 e puterea initiala si 215 puterea la care s-a ajuns. Oricum la ei pe site pragul maxim de putere dupa care e nevoie de schimbari majore este 235 CP. Ideea e ca am fost reticent la inceput, inainte sa iau masina, adica m-am gandit ca e dusa in maxim si o sa cada ceva pe la ea, insa se comporta excelent deocamdata. Am facut aproape 4000 km de cand am luat-o. ;)

Link către comentariu

foarte tare msinuta sa o stapanesti sanatos si eu am vazut o bestie dinasta...

oricum e ff tare la liniute cu ea ii impresionezi ca nu stie nimeni ce se ascunde sub capota ;)

Link către comentariu

Poate ne spui si un pret si cati km are, oricum masina e foarte reusita, in general nu ma atrage beetle dar asta imi place foarte mult si pe deasupra mai e si puternica

Ai grija cum alergi calutii din herghelie ;)

Link către comentariu
Poate ne spui si un pret si cati km are, oricum masina e foarte reusita, in general nu ma atrage beetle dar asta imi place foarte mult si pe deasupra mai e si puternica

Ai grija cum alergi calutii din herghelie :)

Grasu' m-a costat 13.000E cu drum cu tot, fara taxa de prima inmatriculare. Incerc sa aman cat de mult pot plata taxei, de asta mi-am luat un set de numere rosii pana in Decembrie. Problema nu e neaparat de bani cat de principui: mi se pare o aberatie taxa asta, dar asta e alta discutie.

Kilometri avea 66.200 cand l-am luat, acum a ajuns pe la 70.500. Analizand obiectiv nu e o alegere prea fericita a motorizarii avand in vedere ca am facut 4.000km intr-o luna jumatate, insa masinile tin de o latura mult subiectiva a individului, in cazul meu cel putin :)

Vroiam sa intreb daca stiti vreun service serios in care sa fac o scanare completa a softului masinii.M-ar interesa sa stii exact ce presiune in turbina am. Din cate am citit pe Forum ar fi TCM Turbo-ul domnului Voinea (asta am vazut ca e apelativul :D ) dar nu stiu daca se fac programari sau care e procedura :)

Link către comentariu
frumos Grasu', sa il stapanaetsi sanatos. 1.8T rullz :)

Multumesc, Bogdane !

Imi place foarte mult motorasul asta. Il stiu de mult ca taica-miu are un A4 1.8T quattro si de cand am mers cu el prima data am ramas impresionat. Oricum, mi se pare un motor echilibrat ca putere, dar si din puntul de vedere al consumului. Asta ca sa nu mai vorbesc de tuning-ul pe care il pot suporta motoarele turbo :)

Link către comentariu
  • Administrator

poti testa si singur sau cu un prieten cu un laptop si o interfata simpla dual K Line.

Important e sa faci un log in treapta 4 de la 1800rpm la 6500 pe grupurile 115 si 120. Vei avea logate si presiunea in turbina vs rpm si cuplul in Nm vs rpm

Sfat: benzina de minim 98 CO sa pui in masina , iar daca nu gasesti decat 95 NU te da la masina. Cu softul agresiv din ea ai pueta avea probleme (BTW fa si un log pe 020 (Timing Correction Factor) in mers de la 3000 pana taie injectia)

Link către comentariu
poti testa si singur sau cu un prieten cu un laptop si o interfata simpla dual K Line.

Important e sa faci un log in treapta 4 de la 1800rpm la 6500 pe grupurile 115 si 120. Vei avea logate si presiunea in turbina vs rpm si cuplul in Nm vs rpm

Sfat: benzina de minim 98 CO sa pui in masina , iar daca nu gasesti decat 95 NU te da la masina. Cu softul agresiv din ea ai pueta avea probleme (BTW fa si un log pe 020 (Timing Correction Factor) in mers de la 3000 pana taie injectia)

Multumesc pentru sfaturi. Oricum as prefera sa fac verificarile astea cu cineva care se pricepe, pentru ca presupun ca e la fel de importanta si decodarea datelor. Daca tu faci asa ceva si se poate sa apelez la tine, ar fi perfect.

In legatura cu benzina, niciodata nu pun sub 98 CO pentru ca sunt constient de modificarile pe care le am pe masina.Multumesc pentru sfat oricum :)

Link către comentariu

E incredibil ce spui tu acolo (doar cipul si evacuare sa dea 60 de cai). Eu unul zic ca s-a ajuns aici cu kitul de s3. Din cate stiu eu exista acest kit de S3 (bogdan stie ca are masina S3 :) ), pentru motoarele 1.8T. Pentru ca tu ai acelasi motor cu Bogdan.

Ideea e ca kitul contine injectoare mai mari, turbina mai mare si evident o evacuare si la astea pui un soft. Care cei de la MTM probabil ca l-au facut putin mai smeker decat cel cu care vine S3 din fabrica.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!