Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

pai acum schimb si termocupla si termostatul... sper sa nu trebuiasca si senz de temp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

acum, iarna , termocupla se cam odihneste.Din postul #547 reiese ca ai termostatul blocat pe deschis.Daca l-ai schimbat si tot asa face, verifica-l intr-un vas cu apa pe care il incalzesti si va trebui sa observi temperatura la care deschide termostatul.Trebuie sa tii in tot acest timp un termometru in apa ca sa vezi la cate grade deschide si la cate grade se inchide complet.Bun,daca totul functioneaza corect, umatorul pas este senzorul de temperatura.Pui termometrul in vasul de expansiune si trebuie sa ai aceeasi temperatura si in bord.Altfel, un alt senzor de proba sau nou.Dupa ce toate acestea functioneaza normal,trebuie sa verifici si termocupla.Termocupla raceste motorul cand acesta are >92grade.

N-am inteles de ce te tot legi de termocupla.Aia nu face mai nimic pe perioada asta a iernii decat daca temperatura motorului trece de 92 grade.Termocupla poate sa actioneze cat vrea ventilatorul pentru ca termostatul daca este bun nu-i da voie lichidului de racire sa scada(inchide circuitul mare) sub 85-90 grade.Asa ca n-are nicio treaba

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inca nu am schimbat termostatul, maine abia il primesc.

m.am referit la ea nu expres pt perioada asta. problema o am de mult timp de prin primavara 2010.

multumesc de sfaturi, chiar le voi incerca.

ps: e bine sa tin motorul pornit si dopul la vasul de expansiune scos? nu e sub presiune?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e bine sa tii dopul scos, sare toata apa pe tine in 5 min. Te oparesti. Pune dopul la vas. Foloseste o sonda cu fir pentru temperatura. Cred ca ala asta te gandeai can ai zis ca stai fara capac.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu la asta ma gandeam. si daca gandesti logic nu o sa iti "sara" apa cand ai capacul luat. apa care vine in vasul de expansiune vine dintr.o parte si nu de jos in sus, smartguy.

m.am gandit ca din moment ce acel sistem este facut sa lucreze sub presiune faptul merge fara dop va fi un sistem depresurizat, fapt neindicat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:offtopic: bravo tie ca stii engleza, mai tre sa inveti sa o folosesti intr-un mod constructiv.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O dam in offtopic. Si totusi... lichidul ala sare, tasneste in sus cand apa s-a incalzit. Din fericire eu am probat si verificat fenomenul. Tasneste cam un litru jumate de lichid si sare drept in sus din vasul ala. Atentie frige. Nu am verificat dar cred ca coincide cu deschiderea termostatului.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu eu am fost cel ironic. pur si simplu am raspuns cu aceeasi moneda

si apa iti sare atunci cand iti fierbe motorul, teoretic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tocmai mi.am schimbat termostatul.

am rezolvat o problema...nu imi mai scade apa pana la 70 atunci cand se opreste ventilatorul

insa acum parca urca prea sus :| . voi ce ziceti ?

s.a pus poza nasol, i.am dat edit insa nu stiu cum sa dau remove la cea gresita. sper ca nu e nici o problema...

post-45445-0-72868200-1295883776_thumb.j

post-45445-0-75164300-1295883964_thumb.j

Modificat de LordGhost
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuie sa ai putina rabdare pana se aeriseste sistemul si intra destul lichid.Fa poza peste o zi sau doua cand esti sigur ca nu mai trebuie sa completezi deloc lichid

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

aha.multumesc...

eu i.am facut o proba acolo unde l.am schimbat se ridicase pana la 90 si acolo a ramas acul...dupa ce am mers cu masina tot 90 apoi am turat.o putin mai tare si s.a ridicat chiar putin mai tare decat in poza...acu sper sa fie doar problema aerisitului ;))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Are cineva garaj si e disponibil sa ma ajute sa schimb termostatul ? Si e din Timisoara ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu iti trebuie garaj. Asa am patit si eu. L-am sunat pe mecanic si i-am zis "ce face mai nene ca imi fierbe apa?"...raspunsul lui a fost "lasa-l ma asa ca nu e nici o problema, se aeriseste"....intr'adevar.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da , dar eu vreau sa-l schimb ! Ca nu da caldura cum trebuie , si cine il schibma afara pe vremea asta ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cum e la 1,9 dar la 1,6 ai doua suruburi, nu-i mare filozofie daca nu sunt blocate si ruginite. In 10-15min l-ai schimbat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles ca trebuie desfacuta si pompa de servo

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o recomandare. daca sunteti iin dubii si nu stiti exact unde anume gasiti o piesa si mai ales sa o inlocuiti...duce-ti masina la service. eu asa am facut. am stat langa mecanic, am invatat ce si cum si data viitoare mi-l voi schimba singur.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la 1.9 termostatul este jos sub alternator oarecum. Trebuie data pompa de servo jos ca sa poata fi schimbat. Si pe frigul asta sa-l schimbi afara....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pe vremea asta nu imi urca temperatura mai sus de 75 de grade decat foarte rar (de la birou pana acasa si invers - 12.5 km mers mixt - se incalzeste pana pe la 50 de grade dar nu se incalzeste si furtunul de jos pe care e termostatul). E normal sa fie asa pe frigul asta la dieseluri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PMG sunt 2 posibilitati: prima ar fi informarea eronata din partea senzorului de temperatura si de aici iti apare in bord temperatura mentionata de tine; a doua varianta este termostatul care nu mai inchide complet circuitul si lichidul de racire nu are cum sa ajunga la temperatura nominala de 90 de grade.

Informativ la golful meu temperatura odata ajunsa la 90 de grade pe ceas acolo ramane.Bafta!

Modificat de robert28
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca termostatul nu inchidea circuitul bine trebuia sa aiba si furtunul de jos fierbinte.

Poate fi senzorul de temperatura sau ceasul. Eu am masurat temperatura cu un termometru (cu scala pana la 150gr.) in vasul de expansiune si din cand in cand cu un ohmmetru valoarea rezistentei pe 2 dintre pinii senzorului (e in manual o diagrama cu valorile rezistentei functie de temperatura). Asa vezi daca senzorul transmite ceea ce trebuie.

Ceasul mai rar sa se strice.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

PMG stai cu masina la relanti si cam in 25-30 de minute ar trebui sa urce pana la 90 de grade. Deci stai pe loc ca sa nu vina aer rece pe la radiator si asteapta daca urca la 90 atunci e clar termostatul pe deschis. Unii pun un carton la radiator ca sa urce temperatura obisnuiti ca la oltcituri nestiind ca e termostatul dus.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da dar stii ca la oltcit e cu totul alta mancare de peste

el avea din fabrica un calandru de ala care se punea in fata pe anotimpul rece pt ca el are racirea pe aer si nu poate sa se incalzeasca suficient fara calandrul ala

oltcitul nu are antigel ,termostat etc etc

e modelul de motor boxer cu pistoanele la 180 grade si racire pe aer

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La cei care aveti 1.6 ABU cum a stat apa zilele astea,cand a fost mai rece?Am schimbat termostat,senzor dar trece foarte rar de 70 grade,la 90 nu a ajuns niciodata...Baga caldura,furtune calde,ce am inlocuit am pus de calitate;ce nu am facut-nu am masurat direct in vas ce temperatura are antigelul....e posibil sa fie ceasurile?

Modificat de vali zak
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!