Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

Care e solutia la urmatoarea problema : in oras , daca merg cu vreo jumatate de ora se ridica acul la 90 grade , dupa care scade pana pe la 80 ( daca e aglomeratie si merg bara la bara )si tot asa . In afara scade sub 70 si nu mai urca. Aer cald baga dar sa zicem ca nu-s prea multumit , adica nu e foarte cald in masina. O fi termostatul ?

Daca ma gandesc bine, in afara e normal sa ai temperatura mai mica, de la viteza si temperaturile de iarna cand e mai frig. Eu in afara temperatura imi sta doar la 70 sau putin sub 70.

@eXtr3m3 eu cand nu puteam deschide capacul, porneam masina putin si la cald se deschide foarte usor (fara sa ajunga la 70 grade). Pe viitor nu strange capacul asa de tare, lasa-l mai lejer. E clar ca ai presiune in instalatie ceea ce nu este ok. Si eu cred ca am dar nu stiu solutia.

La multi ani!

Modificat de nightrayder
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu e normal sa ai temperatura mai mica in afara!sigur.trebuie sa fie la temperatura de deschidere a termostatului.adica sa oscileze!!!!in jurul acelei valori...85-90. in oras e posibil sa creasca.dar e doar posibil,nu e cert. doar vara urca sigur in oras.

AN NOU FERICIT TUTUROR!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sebastian_alex

Aceeasi problema o am i eu. Acum iarna temperatura imi ajunge foarte rar in jurul valorii de 90 grade.Stie cineva o metoda de verificare a termostatului?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da. Dar trebuie sa-l dai jos si sa-l fierbi. Cu ajutorul unui termometru verifici la ce temperatura deschide si la cat inchide. La 87 incepe sa deschida, la 100 trebuie sa fie maxim deschis iar la 87 trebuie sa fie inchis din nou. Am schimbat de curind termostatul si indiferent de conditii, frig, cald, oras, exterior, coborire, urcare sta fix la 90 grade.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aceeasi problema o am i eu. Acum iarna temperatura imi ajunge foarte rar in jurul valorii de 90 grade.Stie cineva o metoda de verificare a termostatului?

da. Schimba-l.Din moment ce prin difuzoarele de aer iese ceva caldut ,ce verificare mai buna vrei?

Cred ca merita 50 de ron sa nu sufli in pumni iarna asta.

Succes!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut si la multi ani!Apa la mine sta la 80-90grade la relanti cand ma deplasez scade pana la 35 in oras ,in exterior am avut temperaturi si mai scazute...consumul a crescut cu 3-4l/100km .Am luat un termostat Vernet cu deschidere la 87!Aveti idee pe unde vine pozitionat si cat de greu se schimba la motorul meu?Va multumesc...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am rezolvat problema termostatului.

Pentru toti baietii care vor mai intampina astfel de probleme....uitati-va intai la mufa de la senzorul de temperatura pentru ca la mine nu era "infipta" bine si probabil de aia nu lucra termostatul normal. Am procedat in felul urmator.M-am uitat atent la poza postata de catre Cristi Sacalul si am dedus ca merita incercata aceasta operatiune de verificare a mufei senzorului de temperatura. :) Verificati si voi ca sa nu schimbati o piesa cand nu este cazul.

Bafta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ phun termostatul nu are nicio legatura cu senzorul de temperaturi.Termostatul este 'actionat' de temperatura apei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Exact cum zicea v@sy ,senzorul de temperatura nu are nici o legatura cu termostatul. Senzorul de temperatura iti ifluenteaza amestecul de benzina cu aer.iti trimite informatia in bord si la calc.

Consumul de benzina creste daca ai termostatul sau senzorul de temperatura defect,amandoua sau in cel mai rau caz sonda.

Senzorul citeste temp lichidului de racire si trimite informatia.

Daca termostatul este defect: - blocat pe deschis sau deschide prea repede - motorul tau tot timpul va fi "rece" si atunci senzorul citeste temp mica si astfel amestecul ii mai bogat in benzina.

- deschide prea tarziu o sa ai temperatura prea mare si risti sa strici motorul.

Sonda Lambda mai este numita si senzorul de oxigen,influentand la randul ei amestecul.

O cunostinta a avut la masina noxele mari si consumul mare ( 10L la 100 km la motor de 1.4l).A schimbat sonda,senzorul de temp si termostatul.Consumul a scazut imediat de la 10l la 100km la 6L la 100 km.Tind sa cred ca erau defecte numai senzorul si termostatul.

Imi cer scuze ca am sris si pe langa subiect.

Numai bine !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai eu nu inteleg ceva. Pana acum nu mi se ridica temperatura apei nici la 70. Acum am vazut ca statea normal...la 90 de grade. Nu pot sa imi dau seama ce ar avea. Ma gandesc la o singura chestie: daca spui ca senzorul trimite informatii la ceasul din bord. Mufa nefiind introdusa bine, nu imi arata nici cand se ridica temperatura.

Alte pareri mai aveti?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine nu se ridica acul de la temeperatura apei deloc. Odata s-a ridicat in iarna asta , cand , fiind f mare aglomeratie am traversat orasul bara la bara. S-a ridicat la 90 dupa care a scazut pana la 80. Cand am iesit din oras a scazut si mai mult. E Golf 1.9 TD fara ECU - are senzor de temperatura ? Dar cel mai sigur , cred ca termostatul e gata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai raspuns singur, la mine si la -25 grd. acul tot la 90 sta, deci sper ca s-au lamurit toti cam care ar fi problema, iar ceilalti cu aceeasi problema sa sape mai in spate ca sigur gasesc solutia. Eu cel putin m-am saturat sa dau aceleasi solutii pe aceeasi problema.

Deci dupa ce verifici termostatul si este ok, atunci senzorul nu da indicatii ok catre ceas.

Mai este si sonda de temperatura care, sa zicem ca la defect ar porni electroventilatorul la o temperatura mai mica-dar nu am auzit sa se intample pana acum asa cava la nimeni, din contra nu mai porneste, deci exclus aceasta sonda cand nu se ridica acul la 90.

Speram ca s-au lamurit cam toti cu problema asta.

Sau, in ultima instanta, ceasuri defecte.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am si eu o intrebare ... de ce fel de termostat am nevoie pentru masina de la semnatura, cu deschidere la 84 sau la 87 ? ca cred ca am o problema cu el ca nu im urca temperatura numai daca o las mult sa stea la relanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cauta aici dupa an de fabricatie si tip de motor. Sa ii dai traducere ca e in ruseste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms @zipp dar vad ca tu ai gasit pentru AEX, si eu am ABD

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms mult...cred ca maine merg sa il schimb ca tare mi ca e blocat pe deschis ca mie nu imi mai creste temperatura la apa numai daca stau mai mult cu ea la relanti

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi mi.am dat si eu comanda de termostat, chiar nu stiu ce firma e.. am dat 36RON pe el luni imi ajunge.

mie nu mi se ridica aproape deloc apa la drum mai intins(abia cateva liniute nici la 70 nu ajunge) si am zis sa il schimb ca nu vad care ar fi alta problema...acum sper sa ma si tina..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

LordGhost sa ne spui daca termostatul a fost problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sper sa fie el...

am mai schimbat si doua termocuple pana acum...

vara se ridica pana ~100 si am zis ca ele sunt probleme 60RON bucata.

acum de cateva luni bune am facut o improvizatie...am cumparat o termocupla pentru dacia solenza care are doar o treapta de viteza si am instalat`o acolo.

partea naspa e ca, desi acum se ridica maxim 95grade(atunci cand se ridica), scade pana aproape sub 70 atunci se opreste ventilatorul...

acum vreau sa schimb si termostatul si termocupla.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai bine le iei la verificat pe toate, frumos pe rand:termostat,senzor temp lichid racire,termocupla.Desi termocupla poate sa scada temperatura lichidului de racire pana la 70(sau cat zici tu), acesta nu are voie sa coboare sub 85/90 pentru ca nu-l lasa termostatul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!