Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

cel nou - primul

Eu nu inteleg de ce nu-ti pui termostat pt. motorul tau cu deschiderea la 84 C, iar cand il montezi verifica daca ai facut totul cum trebuie, carcasa termostatului e prinsa in doua suruburi, nu cred ca e chiar asa greu s-o fixezi cum trebuie :)

PAI II OK DACA MAI AI CELE DOUA SURUBURI SI DACA S-AR FI DESFAUT.AU IESIT AFARA IMPREUNA CU BUCSA FILETATA.A TREBUIT SA PUN 2 SURUBURI DE 6 CU PIULITE SI SAIBE. ESTE DIFERENTA DOAR DE 3GRADE.TOTUSI LA 100-102 GRADE TREBUIE SA DESCHIDA.

post-66761-0-33865100-1292091877_thumb.j

post-66761-0-62287800-1292091883_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poi la cum ai improvizat tu acolo, ai pierderi de presiune si lichid de racire care contribuie la problemele pe care le ai pe langa faptul ca ai un termostat necorespunzator. Iar suruburile alea pot fi comandate pe original, costa 1Ron surubul, nu-i un capat de tara. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU MAI AM PIERDERI DE LICHID PENTRU CA AM CENTRAT PARTEA PE CARE SE PUNE GARNITURA.AM VERIFICAT TOATA CARCASA.PRESIUNE FACE,FURTUNUL DE SUS NU MAI ARE MULT SI BUBUIE.CEL DE JOS RAMANE RECE TOT TIMPUL.TOT SPUI DE TERMOSTAT, DAR SUNT 3 GRADE DIFERENTA.NU DESCHIDE LA 84 CA DESCHIDE LA 87 DAR MIE FURTUNUL DE JOS NU SE INCALZESTE,AICI E BAIUL.

SURUBURI AM VRUT SA CUMPAR SI NU AM GASIT.BUCSA FILETATA DE UNDE SA IAU? ACEEA ERA INCASTRATA IN PARTEA FIXA DE LA CARCASA TERMOSTATULUI.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ai verificat termostatul inainte sa-l pui pe masina? Il scufunzi in apa care fierbe pe aragaz si vezi daca deschide.

Eu cu cel vechi aveam o problema ca deschidea la 87 dar inchidea pe la 70.

Asta nou l-am verificat cu un aparat de masura cu sonda de temperatura. Incepe sa deschida la 87 si la 100 e deschis aproape complet.

Instalatia s-a aerisit? Verifica si termostatul. Chiar daca e nou nu inseamna ca nu poate fi cu probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

NU MAI AM PIERDERI DE LICHID PENTRU CA AM CENTRAT PARTEA PE CARE SE PUNE GARNITURA.AM VERIFICAT TOATA CARCASA.PRESIUNE FACE,FURTUNUL DE SUS NU MAI ARE MULT SI BUBUIE.CEL DE JOS RAMANE RECE TOT TIMPUL.TOT SPUI DE TERMOSTAT, DAR SUNT 3 GRADE DIFERENTA.NU DESCHIDE LA 84 CA DESCHIDE LA 87 DAR MIE FURTUNUL DE JOS NU SE INCALZESTE,AICI E BAIUL.

SURUBURI AM VRUT SA CUMPAR SI NU AM GASIT.BUCSA FILETATA DE UNDE SA IAU? ACEEA ERA INCASTRATA IN PARTEA FIXA DE LA CARCASA TERMOSTATULUI.

Sunt vreo 7 grade diferenta, 3 la deschidere si 4 la deschiderea maxima :) cel cu 87 are deschiderea maxima la 102 C iar cel cu 84 la 98 C si daca ma adaugi o oarecare "intarziere"...

Dar e posibil sa fie cum zice b66, noul termostat sa nu-si faca treaba si sa fie blocat pe inchis. Oricum inca sustin ca ar trebui sa-ti montezi termostatul recomandat pt motorul tau asa cum l-au echipat nemtii, 35-40ron nu e un capat de tara.

P.S: m-am uitat in etka la carcasa termostatului tau nu vad decat doua suruburi de fixare. Am facut un print, sa ma luminezi si pe mine cu bucsa filetata :)

surub.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am adaugat poza ca sa intelegi ce zic. chestiile rotunde metalice care le vezi se gasesc si in partea care este prinsa de blocul motor numai ca acolo au filet.in loc sa se desfaca surubul a iesit cu tot cu partile metalice si de sus si de jos.

poza

termostatul vechi nu e wahle ca e BTT

ARE CODUL 030 121 113. ACUMA PE MASINA AM BTT 87 GRADE, NU ARE NICI UN COD STANTAT PE EL.SA IAU WAHLE? BTT N-AS MAI LUA DIN CAUZA CA AM UNUL SI NU FUNCTIONEAZA.

post-66761-0-77821700-1292166987_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cristi Sacalu - e bine sa folosesti scrisul mic(fara caps lock).Vedem si noi ce scrii, nu trebuie sa tipi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am inteles, cumpara un Wahler de 84 C si ai sa vezi ca nu vei mai avea probleme :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In consecinta am urmat sfatul lui mihai15mai, caruia pe aceasta cale ii multumesc frumos, si am cumparat termostat Wahler 84 grade.L-am montat si am facut probe cu masina , dar pe loc, de 2 ori in zile diferite si am constatat urmatoarele:

-temperatura ajunge la 90 de grade,sta ceva timp acolo dupa care aproape de 100 grade porneste termocupla si revine chiar un pic sub 90.

-termostatul deschide la temperatura la care trebuie ( acu aproape de mijloc intre 80 si 90 ).

Problema este rezolvata dar a aparut alta.Se intampla sa am ceva scurgeri pe la surubul care se afla sub avans si tine carcasa termostatului.banuiesc ca este ulei.Pot sa am probleme din cauza asta sau o sa-si revina?

le multumesc tuturor care au raspuns la problema mea si imi cer sccuze daca v-am stresat.

Va urez de pe acum Sarbatori Fericite si un an nou fericit!!

Modificat de Cristi Sacalul
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca poate si pe mine sa ma lamureasca cineva... azi dimineata am facut un drum pana in oras nu era aglomeratie ,motoroul s a incalzit,ca aveam caldura in masina ,cand ajung acasa pun mana pe furtunul de jos de la radiator si era rece iar cel de sus cald e posibil sa fie termostatul blocat pe inchis? nu trebuia sa mi fiarba apa daca era blocat pe inchis? precizez ,ca in bord nu mi indica acul de temperatura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai daca era ger afara si tu ai mers 5km fara aglomeratie fara nimic probabil motorul a ajuns undeva pe la 70 de grade, era normal sa nu deschida termostatul, daca vrei neaparat sa vezi daca functioneaza, mergi mai mult si mai turat pt. ca acum e frig iar motorul se raceste repede sau rezolva problema cu indicatul temperaturii in bord.

In consecinta am urmat sfatul lui mihai15mai, caruia pe aceasta cale ii multumesc frumos, si am cumparat termostat Wahler 84 grade.L-am montat si am facut probe cu masina , dar pe loc, de 2 ori in zile diferite si am constatat urmatoarele:

-temperatura ajunge la 90 de grade,sta ceva timp acolo dupa care aproape de 100 grade porneste termocupla si revine chiar un pic sub 90.

-termostatul deschide la temperatura la care trebuie ( acu aproape de mijloc intre 80 si 90 ).

Problema este rezolvata dar a aparut alta.Se intampla sa am ceva scurgeri pe la surubul care se afla sub avans si tine carcasa termostatului.banuiesc ca este ulei.Pot sa am probleme din cauza asta sau o sa-si revina?

le multumesc tuturor care au raspuns la problema mea si imi cer sccuze daca v-am stresat.

Va urez de pe acum Sarbatori Fericite si un an nou fericit!!

Poi verifica exact sa vezi pe unde pierzi, cel mai probabil e antigel, din ce ai povestit ai cam improvizat fixarea capacului de la termostat si tare cred ca acolo e problema. Parerea mea este sa-ti iei un capac nou la termostat si sa nu mai umbli cu carpeli. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este adevarat ca la motorul 1.6 ABU , termostatul se afla sub pompa de apa in zona de jos a distributiei? Introdus in carcasa de aluminiu sau pe vreun furtun? Mi-e sa nu demontez degeaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu. se afla sub flansa de racire, in cotul acela prins in 2 suruburi.sub furtunele alea multe.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si senzorul de temperatura unde este? Va rog frumos daca aveti o poza cu motorul incercuiti zona unde este senzorul de temperatura si termostatul.

Multumesc frumos.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

post-66761-0-91211100-1293190158_thumb.j

Si senzorul de temperatura unde este? Va rog frumos daca aveti o poza cu motorul incercuiti zona unde este senzorul de temperatura si termostatul.

Multumesc frumos.

unde am incercuit cu galben este senzorul de temperatura a apei iar unde este incercuit cu rosu este carcasa termostatului.Carcasa termostatului este prinsa cu 2 suruburi.Ai grija cum desurubezi sa nu se smulga cu tot cu partea in care sunt infiletate( asa am patit eu).

Termostatul se schimba cu tot cu garnitura.Sa iti pui termostat cu aceeasi temperatura de deschidere.Cum mi-a recomandat mie un coleg de pe forum iti recomand si eu marca Wahler.Dupa ce schimbi termostatul sa desfaci capacul de la vasul de expansiune si sa pornesti motorul si sa lasi putin sa mearga dupa care completezi cu lichid de racire.Dupa ce completezi sa lasi sa ajunga motorul la temp de 90 ca sa deschida termostatul si sa faca circuitul complet ca sa vezi daca mai trebuie lichid.Sa nu torni apa(distilata) rece cand ii motorul cald ca ti se poate ovaliza chiulasa sau in cel mai rau caz sa crape.

Numai bine si spor la treaba.Sarbatori Fericite !!!

P.S. poti sa pui o galeata sub masina in drept cu termostatul ca sa mai recuperezi din lichid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut ,sunt nou pe aici si am si eu o intrebare: de ce se umezesc geamurile in timpul mersului, deci lateralele ,luneta si chiar si parbrizul cu ventilatorul pornit pe treapta a 2 sau chiar si a 3.fenomenul se amplifica cand ploua sau ninge.multam anticipat

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut.

Bun, esti nou dar topicul nu are deloc legatura cu ce intrebi tu. Si totusi... recomand sa inlocuiesti filtrul de polen care se afla sub plasticul din dreapta de sub stergator, ai sa vezi o imbunatatire la puterea de ventilatie.

O zi buna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc Cristi Sacalul. Am aflat de la un prieten cu o Fabia ca motoarele sunt cam asemanatoare. Aerisirea o va face tata...nu ma tem de asta. Multumesc inca odata pentru explicati isi mai ales pentru poza. :icon_thumright: Bafta, sanatate si toate cele bune in noul an.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care e solutia la urmatoarea problema : in oras , daca merg cu vreo jumatate de ora se ridica acul la 90 grade , dupa care scade pana pe la 80 ( daca e aglomeratie si merg bara la bara )si tot asa . In afara scade sub 70 si nu mai urca. Aer cald baga dar sa zicem ca nu-s prea multumit , adica nu e foarte cald in masina. O fi termostatul ?

Modificat de phenom
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam da, din ce zici termostatul pare sa fie decalibrat si sa nu mai inchida cand trebuie, de aici si problema cu temperatura joasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze ca sunt off-topic,dar am si eu o nelamurire in legatura cu ceva de la sistemul de racire al masinii.Capacul vasului de expansiune e normal sa se deschida asa greu?Am incercat sal deschid acum cateva minute(10grade afara-ma gandesc ca nu e prea frig sau ceva de genu) si nu am putut.Pur si simplu nu am reusit sal deschid.Care poate sa fie problema?Sa incerc totusi cat de tare pot?E normal sa fie asa greu de desfacut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eXtr3m3 asa mai patesc si eu cu capacul, presupun ca e din cauza presiuni care se foarmeaza in el.Incearca mai insistent si ai sa reusesti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca cand e rece de tot nu cand e cald... 1 e presiune. 2 din cauza asta sar putea sati sara in ochii si nui bine deloc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de sfaturi.N-am pornito azi deloc,fac la fel si maine si poimaine incerc iara sa ma lupt cu capacul ala :lol: .Numai bine si un an nou fericit!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!