Jump to content

Inlocuire Termostat


FANEX
 Share

Postare recomandată

totusi nu sunt lamurit. daca merg cu masina, motorul stand la temp de 100 de grade, are ceva? dauneaza garniturii sau altcuiva?

Nu-ti fa prea multe probleme. 100 de grade nu e chiar mult. Principalul e sa nu-ti fiarba apa si sa dea afara. Si oricum el nu "sta" la 100 grade ci variaza dupa cum cupleaza termocupla de pe radiator. La mine variaza temperatura intre 84-96 pentru ca astea sunt caracteristicile termocuplei instalat. Sper insa ca 100 de grade de care zici sunt reale, nu cele citite din bord ...

Poi daca are antigel nu are cum sa fiarba la 100, daca era apa simpla fierbea lejer, eu cred ca temperatura trebuie sa fie de maxim 95 de grade, 100 doar in conditii de exploatare maxima. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca temperatura trebuie sa fie de maxim 95 de grade, 100 doar in conditii de exploatare maxima. ;)

ce te face sa crezi asta? de exemplu la mine termocupla pornese ventilatorul la 96 de grade (data de catalog) iar in treapta a doua (exploatare maxima) la 107.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am specificat ca eu vorbesc de temperatura de pe vag com. dar nu pun pret pe aceasta temperatura deoarece am schimbat senzorul de temperatura si nu stiu cat de bun e. am inteles ca in timp termostatul se mai decalibreaza si o sa deschida mai repede, dar pana atunci nu vreau sa am probleme. temperatura oscileaza intre 92.7 si 99.9. nu ma iau dupa ceasul din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu cred ca temperatura trebuie sa fie de maxim 95 de grade, 100 doar in conditii de exploatare maxima. ;)

ce te face sa crezi asta? de exemplu la mine termocupla pornese ventilatorul la 96 de grade (data de catalog) iar in treapta a doua (exploatare maxima) la 107.

Nu stiu unde ai citit tu de treapta la 107, e foarte mult. Exista doua tipuri de termocuple pentru motoarele noastre de pe golf3:

- simple cu plaja 95-84 grade, cum au majoritatea 1.4 , 1.6

- duale in 3 cu pini cu plaja in doua trepte 95 -84grade si 102-91grade pentru motoarele mai mari

Te rog fa un print la catalogul ala de pe care ai citit, ca tare sunt curios sa vad daca scrie ce sustii tu.

Oricum o temperatura de 100 de grade nu e indicata. :) Nu sustin ca e neaparat criminala pentru motor dar ceva nu e in regula de sta la 100 :) Cel mai probabil radiatorul e ceva mai infundat sau termostatul nu deschide cat trebuie sau a3-a varianta sa fie termocupla care isi face de cap si cupleaza mai sus la 107 cum zice catalogul tau ;) .

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o temperatura a lichidului de racire intre +92

post-14771-0-40255600-1291851290_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Am si eu o problema cu termostatul. De cand s-a racit vremea am consumul mai mare si temperatura indicata in bord nu trece de 80 de grade.Citind din manual am constatat ca este termostatul de bai.L-am schimbat cu unul no name.Pe termostatul vechi scrie 84grade si pe cel nou 87grade.Dupa inlocuire temperatura indicata in bord era de 100grade si termocupla pornea cand temp indicata era aproape 110 grade.Dupa ceva timp se stabiliza temp la 100grade.Am zis ca probabil e defect termostatul din fabricatie si am cumparat altul behr made in germany,tot la 87grade. Dupa inlocuire temp indicata era la fel adica peste 100grade si dupa ceva timp s-a stabilizat la 100grade. Am verificat rezistenta 19 de la termocupla,e ok, am verificat si termocupla dupa cum zice in manual si porneste la turatii diferite.Mentionez ca este vorba despre golf 3 , '93, 1.6 ABU, 55KW.

Astept sugestii, sfaturi. Help !!!!

Multumesc anticipat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

crsti sacalul....exact ce ziceam eu mai sus. incearca o diagnoza, si ai sa vezi ca acel 100 stabil de pe ceas e defapt un 92-100 pe diagnoza. dar tot nu e corect

Modificat de alin12
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil ceasul din bord indica eronat,masinile noastre sunt vechi iar ceasurile s-au decalibrat in timp,o alta problema ar putea fi de la senzorul de temperatura,care daca nu este bun trimite informatii gresite la ceasul din bord.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

Am si eu o problema cu termostatul. De cand s-a racit vremea am consumul mai mare si temperatura indicata in bord nu trece de 80 de grade.Citind din manual am constatat ca este termostatul de bai.L-am schimbat cu unul no name.Pe termostatul vechi scrie 84grade si pe cel nou 87grade.Dupa inlocuire temperatura indicata in bord era de 100grade si termocupla pornea cand temp indicata era aproape 110 grade.Dupa ceva timp se stabiliza temp la 100grade.Am zis ca probabil e defect termostatul din fabricatie si am cumparat altul behr made in germany,tot la 87grade. Dupa inlocuire temp indicata era la fel adica peste 100grade si dupa ceva timp s-a stabilizat la 100grade. Am verificat rezistenta 19 de la termocupla,e ok, am verificat si termocupla dupa cum zice in manual si porneste la turatii diferite.Mentionez ca este vorba despre golf 3 , '93, 1.6 ABU, 55KW.

Astept sugestii, sfaturi. Help !!!!

Multumesc anticipat.

Problema ta e simpla, ai cumparat termostat pentru alt tip de motor :D Termostatul pentru motorul tau trebuie sa deschida la 84 de grade si nu la 87. Avand in vedere ca pe cel vechi scria 84 nu inteleg de ce ai luat de 87 :blink: Ia si cumpara un termostat cu deschiderea la 84 de grade, recomand producatorul Wahler care produce si pe original termostate. Dupa ce il vei schimba iti va sta apa la 90 si nu la 100 de grade :) .

P.S: temperatura optima de functionare a motorului este 90 de grade ;)

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La o temperatura a lichidului de racire intre +92

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tind sa-i dau dreptate lui mihai_mihai

si mie imi indica 110 in bord....da sunt obisnuit.motorul nu fierbe.senzorul arata aiurea.nu ii caut boala daca nu am probleme la motor....

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu fierbe pentru ca punctul de fierbere la antigel e mai ridicat decat la apa undeva pe la 110grade diluat ;)

Acum vine intrebarea: daca tie iti sta in mod normal la 100, cand vei avea motorul solicitat ceva mai mult vara la munte prin serpentine la deal, unde va ajunge temperatura lichidului de racire? 110-115? :blink:

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ideea e ca mie nu mai imi cupleaza termocupla.ceea ce scrie in manual stiu si eu. inainte sa schimb termostatul imi cupla la putin peste 90grade.

acuma imi arata in bord aproape 110 si nu cupleaza.

cum ziceam mai sus am verificat termocupla si siguranta.

o cunostinta are golf 3 1.4ABD. A avut problema cu senzorul,adica ii arata in bord 80 grade si pornea termocupla.a schimbat senzorul si avea consumul mare.

din cauza ca avea consumul mare si temp tot nu se ridica, a verificat termostatul care era blocat pe deschis.l-a inlocuit cu UNUL BEHR 87 GRADE MADE IN GERMANY,ADICA CA AL MEU SI II STA ACUL PE 90GRADE SI PUNTIN PESTE 90 II CUPLEAZA.care este explicatia?din cate tin minte si pe cel vechi care l-a schimbat scria 84 grade.

inca o mentiune: cand am tot schimbat termostatele am adaugat apa plata ca nu am avut antigel.afecteaza cu ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura nu are treaba cu termocupla, fiecare are rolul lui dar fara sa fie dependente unul de altul, termocupla cupleaza electroventilatorul undeva peste 90 de grade iar senzorul de temperatura iti afiseaza temperatura lichidului de racire in bord.

ABD si ABU au intradevar acelasi tip de termostat cu aceeasi temperatura de deschidere, motorul cunostintei tale fiind ceva mai mic e posibil sa se incalzeasca mai putin si sa se raceasca mai usor decat 1.6 Oricum, ar fi trebuit sa puna un termostat de 84 C cum scrie la carte, dar la noi romanii "las-o ba ca merge asa!" :)

In concluzie schimba termostatul de 87 cu unul de 84 si vei avea o temperatura mai joasa.

Behr sunt foarte buni doar ca sunt ceva mai scumpi decat Wahler si cum Wahler a echipat masinile VW din fabrica cu termostate tind sa am incredere mai mare in Wahler :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzorul de temperatura nu are treaba cu termocupla, fiecare are rolul lui dar fara sa fie dependente unul de altul, termocupla cupleaza electroventilatorul undeva peste 90 de grade iar senzorul de temperatura iti afiseaza temperatura lichidului de racire in bord.

ABD si ABU au intradevar acelasi tip de termostat cu aceeasi temperatura de deschidere, motorul cunostintei tale fiind ceva mai mic e posibil sa se incalzeasca mai putin si sa se raceasca mai usor decat 1.6 Oricum, ar fi trebuit sa puna un termostat de 84 C cum scrie la carte, dar la noi romanii "las-o ba ca merge asa!" :)

In concluzie schimba termostatul de 87 cu unul de 84 si vei avea o temperatura mai joasa.

Behr sunt foarte buni doar ca sunt ceva mai scumpi decat Wahler si cum Wahler a echipat masinile VW din fabrica cu termostate tind sa am incredere mai mare in Wahler :)

multumesc frumos de sfat. in legatura cu activarea termocuplei ce sfat imi dai?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai aerisit bune instalatia?E ciudat faptul ca inainte sa schimbi termostatul mergea,mai aeriseste-o inca o data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai probabil nu-si face treaba corespunzator, e decalibrata. Daca esti sigur ca ajungi la 110 C si nu cupleaza schimb-o dupa cum am mai zis, trebuie sa cupleze la 95 C.

Ai aerisit bune instalatia?E ciudat faptul ca inainte sa schimbi termostatul mergea,mai aeriseste-o inca o data.

Din ce stiu, aerisirea se face automat prin intermediul unei supape de presiune. Eu unul nu am facut niciodata aerisirea sistemului de racire, nici macar cand am schimbat distributia cu antigel cu tot.

Modificat de mihai15mai
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Prima data cand am schimbat antigelul am fost in service pt ca nu stiam cum se face aerisirea si mecanicul de acolo a golit instalatia,apoi a pus antigelul nou,a deschis caldura,a pornit motorul l-a lasat sa mearga pana a deschis termostatul apoi a pornit ventilatorul,a completat cu antigel pana la semn si a pus busonul si dea atunci eu asa fac si nu am avut probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In concluzie aerisirea s-a facut automat, nu a trebuit sa faca ceva anume ca sa se aeriseasca :)

Modificat de taz21
Nu mai da quote la mesajul anterior
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

a deschis caldura,

Caldura merge tot timpul. Nu are robinet ca la Dacia.

Aerisirea se face intradevar singura.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu fierbe pentru ca punctul de fierbere la antigel e mai ridicat decat la apa undeva pe la 110grade diluat ;)

Acum vine intrebarea: daca tie iti sta in mod normal la 100, cand vei avea motorul solicitat ceva mai mult vara la munte prin serpentine la deal, unde va ajunge temperatura lichidului de racire? 110-115? :blink:

raspunsul e :da!105...coboara 100...apoi iara 105....scade la 100...etc. asta doar de cand am schimbat senzorul de temperatura...adica din august.imi cunosc masina. si pentru a te uimi un pic am avut si 110,moment in care cupleaza termocupla treapta 1.logica imi spune ca nu imi indica corect in bord(d-aia nici nu ma agit).inca ceva:eu stiu cand tre sa dea caldura inauntru.adica temperatura.... corespunde cu ce stiam eu inainte de august...doar am masina de 2 ani jumate,...:somnmare:

:icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,

am si eu o problema cu apa: nu trece de 70 grade cand merg in afara orasului. in oras urca greu la 90 grade daca e frig.am schimbat termostatul dar nu s-a schimbat nimic.ceasul indica bine.caldura baga dar nu ca atunci cand apa are 90 grade.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce termostat ai pus? La ce temperatura deschide? Ar fi doua posibilitati:

- fie ai pus un termosat care nu este pentru motorul tau cu temperatura de deschidere mai joasa la 84 C in loc de 87 C

- fie termostatul pe care l-ai pus nu-si face treaba.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fratilor ma termina masina asta.am verificat carcasa termostatului si nu era centrata( iesea lichid si aer cand strangeam de furtun).Am rezolvat problema asta dupa care am pornit motorul.A trecut de 100 de grade,am pornit incalzirea in masina si a scazut temperatura pe la 100.Dupaia am verificat furtunele sa vad daca este presiune si spre mirarea mea era cald furtunul de jos.La un momendat a pornit si termocupla si cand m-am uitat la bord erau aproape 100 grade.Zic in gandul meu ca am rezolvat problemele.

Opresc motorul, ma duc la alte treburi si ma intoc cam in 30 de minute sa mai verific odata.Am avut neplacerea sa constat ca iarasi trece de 100grade si furtunul de jos ramane rece bocna.

Termostatul este behr thermotronik 87grade( inca nu am reusit sa iau de 84 cat era pe masina).Termostatul vechi cred ca este aceeasi marca, initiale BTT.Am pus si o poza cu cel vechi + poze cu primul termostat cumparat cu care am avut aceeasi problema ca acuma.Pe termostatul behr 87 nu este trecut nici un cod anume doar ceva de genu BTT, G6, 1.186 . 87grade, ceva de genul acesta.

post-66761-0-58546000-1292091367_thumb.j

post-66761-0-38319400-1292091378_thumb.j

post-66761-0-57676300-1292091423_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu nu inteleg de ce nu-ti pui termostat pt. motorul tau cu deschiderea la 84 C, iar cand il montezi verifica daca ai facut totul cum trebuie, carcasa termostatului e prinsa in doua suruburi, nu cred ca e chiar asa greu s-o fixezi cum trebuie :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!