Jump to content

Tuning 1.8T


toni
 Share

Postare recomandată

Referitor la furtune, daca ai bani e fain sa iei siliconice, dar o solutie mai ieftina sunt furtunele de cauciuc de combustibil. ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 840
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    156

  • Jacku

    64

  • Nautilus

    48

  • insanity

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

@Nautilus...

Daca e mai lung, e bai?...si de ce?

@Toni

Am inteles, sa traiti! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Referitor la furtune, daca ai bani e fain sa iei siliconice, dar o solutie mai ieftina sunt furtunele de cauciuc de combustibil. ;)

Din astea de vacuum de 4mm (siliconice) eu am luat de pe ebay destul de ieftin, undeva la 25lei/m cu tot cu transport din UK.

Cele de combustibil nu stiu daca gasesti asa subtiri. Eu am luat unul mai demult dar este gros, undeva la 8mm cred.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma poate ajuta cineva cu o problema mai veche?

Mi se pare ca masina nu trage cum trebuie si peste 5mii turatii, unde ar trebui sa aiba forta maxima, mie imi scade boostul si mi se taie :(

Am facut doua loguri in treapta a 3-a.

Daca poate sa le interpreteze cineva si sa imi spuna daca e ceva in neregula, i-as fi foarte recunoscator :)

Multumesc!

Log1.txt

Log2.txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Logurile postate arata bine. Maf-ul isi face treaba (peste 212CP conform fluxului de aer), FMIC-ul la fel (temperatura urca doar cu 10C), aprinderea nu pare sa faca figuri...

Grupul 025 nu ma prind ce este, nu seamana cu cel din lista pe care o am eu.

Baga niste loguri si cu 003/020, 115/118 si 032 (PS: nu mai face loguri pe 3 grupuri in acelasi timp).

Modificat de forceturbo
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc de raspuns!

Peste 212CP cu siguranta nu merge, chiar daca asa reiese conform MAF ului. :( De asta si vreau sa descopar unde e "buba" pentru ca am tot ce imi trebuie, dar masina pare sa nu mearga cum trebuie :(

Logurile le-am facut cu un prieten(eu nu ma prea pricep la astea), asa ca nici eu n-am idee ce e 025....poate fi AFR ul???stiu ca l-am monitorizat si pe asta.

Am sa incerc niste logari si pe campurile mentionate de tine...tot asa, in treapta a 3 a.

Multumesc inca o data de raspuns si de sfaturi!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat de sigur e calculul cailor dupa formula cu aerul masurat. De ex. la golf am facut (prin vara) niste log-uri si valoarea maxima masurata de maf era parca 158. Calculat cu formula iese 192 de cai (cu soft stage 1), deci 12 cai in plus fata de stock :). Pe dyno in schimb a dat 224 de cai. La skoda tocmai m-am uitat in ceva loguri mai vechi, vad maxim masurat 155g/s, deci 189 de cai conform formulei, asta cu k04 si alte cele. Pot spune clar ca nu mergea de 189 de cai, de fapt mergea semnificativ mai bine decat golful.

Poate nu fac eu logurile bine?... (viteza a 3-a 2000->6500rpm).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti spun eu cati cai avea skoda pe dyno 246CP. A fost pusa pe dyno la Bucuresti :). Daca avea 189CP cred ca erau cativa la pascut in acel moment :).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cam dezamagitor 246. Nu-mi dau seama de ce asa putin, avand in vedere modificarile si presiunea care o facea turbina :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu cat de sigur e calculul cailor dupa formula cu aerul masurat. De ex. la golf am facut (prin vara) niste log-uri si valoarea maxima masurata de maf era parca 158. Calculat cu formula iese 192 de cai (cu soft stage 1), deci 12 cai in plus fata de stock :). Pe dyno in schimb a dat 224 de cai. La skoda tocmai m-am uitat in ceva loguri mai vechi, vad maxim masurat 155g/s, deci 189 de cai conform formulei, asta cu k04 si alte cele. Pot spune clar ca nu mergea de 189 de cai, de fapt mergea semnificativ mai bine decat golful.

Poate nu fac eu logurile bine?... (viteza a 3-a 2000->6500rpm).

Nu este sigur deloc :) Tocmai din cauza asta am zis peste 192CP. Este o formula emirica pentru masinile stock, la cele modificate, sporul de putere nu se obtine decat din mai mult aer ci si din avans/combustibil. Deci motorul ar trebui sa aiba peste valoarea care reiese din fluxul de aer.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toni,

atunci treaba asta ar trebui sa fie valabila si in cazul meu???

Peste 212CP conform fluxului de aer ????

Daca e asa, inseamna ca , chiar am o problema serioasa "pe undeva", pentru ca dupa cum am mai spus: nu merge "de caii" aia. :(

Modificat de Rujjuman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

În cazul meu (VAG-COM cuplat, pe autostradă, n-am salvat logul, doar observând ce indică în timp real) n-a sărit de 159 g/s (198,75 CP conform formulei g/s x 1.25 = CP). Nu am avut loc să accelerez suficient să sară de 1,4 bar şi nici loc s-o ţin la 1,4 bar mai mult de o fracţiune de secundă (în mod normal trebuie să poată ţine 1,5 bar până la 4500 rpm cu pedala jos şi a făcut-o de multe ori).

Pe dyno am scos cel mai mult 230,5 CP (graficele postate cu ceva pagini în urmă).

În cazul motoarelor turbo cu modificări, raportul aer-combustibil la presiune turbo maximă e diferit de cel stoichiometric 14,7:1, merge până la 9:1.

Dacă maşina "nu trage de câţi CP are pe dinamometru", uită-te cu atenţie la turometru şi vezi dacă la acceleraţii puternice sare turaţia. Înseamnă că ambreiajul dă semne de oboseală şi patinează. La 1.8T, datorită volantei cu masă dublă, patinarea ambreiajului nu poate fi simţită (nu vibrează motorul în suporţi, nu face zgomote ciudate, nu tremură volanul), funcţionarea motorului e aparent normală, doar că turaţia urcă (şi de multe ori nu "sare" vizibil, urcă rapid, dar nu brusc) şi viteza de deplasare a maşinii nu se modifică.

Metoda de testare a uzurii ambreiajului dacă ţi se pare că patinează: în parcare, pui frâna de mână, bagi în viteza a 5-a sau a 6-a, accelerezi la 3000 rpm şi dai drumul brusc ambreiajului. Dacă motorul moare instantaneu, ambreiajul e bun. Dacă se luptă şi hârâie 2-3 secunde înainte să moară, ambreiajul e uzat şi trebuie schimbat cu prima ocazie. Mai poate circula câteva luni până când patinarea devine supărătoare în traficul normal. Dacă hârâie sesizabil mai mult de 3 secunde, ambreiajul e praf şi e recomandabil să îl schimbi imediat.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toni,

atunci treaba asta ar trebui sa fie valabila si in cazul meu???

Peste 212CP conform fluxului de aer ????

Daca e asa, inseamna ca , chiar am o problema serioasa "pe undeva", pentru ca dupa cum am mai spus: nu merge "de caii" aia. :(

Daca MAF-ul e bun nu inseamna ca masina merge bine ;) Trebuie verificate restul, turbina, injectoare, pompa de benzina, vacuum etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Suspectez un pic vacuum ul si pompa de benzina care nu se aude constant tot timpul(isi schimba tonalitatea).

Am facut o logare in forja cu cineva si mi-a zis ca AFR ul e la normal(nici bogat, nici sarac)

Turbina face presiune, insa nu e mentinuta. Peste 5 mii scade :(

Poate vacuum ul sa "strice" intr-un asemenea hal bunul mers al motorului ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice pierdere de aer sau intrare de aer fals (sau funcţionare proastă a clapetei de acceleraţie) înregistrează o eroare de "vacuum leak" detectabilă cu VAG-COM. Dacă nu apare eroarea în log, vacuumul e normal.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu imi da nici o eroare de vacuum leak, iar ambreajul e nou cu tot cu volant. Tot kit ul e nou nout, deci cam sare din schema.

Mai sapam sa vedem :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Orice pierdere de aer sau intrare de aer fals (sau funcţionare proastă a clapetei de acceleraţie) înregistrează o eroare de "vacuum leak" detectabilă cu VAG-COM. Dacă nu apare eroarea în log, vacuumul e normal.

~Nautilus

Asta nu prea e adevarat, din pacate. La cele doua 1.8t-uri care le-am avut pana acuma, cu vreo 10 leak-uri totalizate impreuna, la NICI UNUL n-a logat eroare. Probabil ca daca e un leak imens (gen furtun sarit) atunci logheaza, dar la vaccuum-uri, dv spart, furtune pcv, chiar si la racordul metalic de la charge pipe spre intercooler...nimic! Acelasi comportament l-am observat si la 1.8t-urile prietenilor, n-am vazut inca nici unul care sa fi avut erori logate, dar daca testam la presiune, scapa pe undeva sau, de cateva ori, auzeam clar la pedala cum sufla.

Deci trebuie facut boost leak test (treaba de 5 min) si vazut care e treaba.

p.s.: eu testul cu ambreiajul nu l-as face, nu de alta, dar risti sa-l prajesti pe loc.

Modificat de jmf
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu un boost leak test vad si vacuum urile daca sunt ok? Inclusiv acele valve unisens???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Doar daca sunt sparte si comunica cu "exteriorul" :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E ok, asta si vroiam sa aud. Valvele alea le desfac si le verific pe fiecare in parte: sa permita aerului sa treaca doar intr-o parte.

Multumesc pentru confirmare!

Am construit cu 15 lei "marele dispozitiv :D

post-99224-0-40751100-1351547664_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

rujjuman Fa un log si pe canalul 31 si 115....posibil sa nu faca boost cat cere in ture mari daca simiti ca acolo nu trage.

jmf Ce presiune facea skoda cu k04 la 6000rpm?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

posibil sa nu faca boost cat cere in ture mari daca simiti ca acolo nu trage.

Si in acest caz, care sunt "suspectii" ?

Am sa fac logurile pe sfarsitul saptamanii.

Modificat de Rujjuman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Jmf Mi se pare aiurea sa se stearga posturi din nimik,doar nu ai injurat! Eu zic ca e normal sa scoata "doar" 246hp cu 1bar la 6000rpm.Atat fac eu cu k03s...si eu cam 240hp am.K04-020 poate ceva de genul 1.3 la 6000,sigur avea un soft lejer.

rujjuman Daca nu face presiune cat cere softul,posibil sa fie pe duca turbina.Fa si pe canalul 31 sa vedem ce zice lambda,poate lipseste benzina,filtru infundat,pompa ...etc.Asteptam log-urile ca sa vedem,pana acum ,cum au zis si colegii ,pare totul ok.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!