Jump to content

Tuning 1.8T


toni
 Share

Postare recomandată

Mda... deci incredibil.

Acum chiar nu mai inteleg nimic. Eu le-am trimis poza asta si am intrebat de ce sunt cele 2 porturi inversate. Si dupa cum ai vazut si in mailul care ti l-am trimis cu discutia cu cei de la forge au spus clar ca furtunul e FMGOLFIND si mie imi trebuie FM180IND. Motiv pentru care l-am si pus la vanzare.

Pana la urma, daca totusi furtunul e FM180IND care mi-era bun mie, de ce sunt inversate cele 2 porturi de sus??? Cate modele de furtun exista?

Sper sa se rezolve problema asta cat mai repede si imi pare sincer rau pentru balamucul asta.

Astept noutati.

Bafta!

LE: Am uitat sa mentionez, eu am comandat direct FMGOLFIND pentru ca nu m-am interesat destul si am crezut ca asta mi-e bun mie. Si imi aduc aminte ca pe punga scria FMGOLFIND GOLF 1.8T 150 cai si atunci mi-am dat seama ca am pus-o. Am comandat prost pentru ca pe site la forge scrie gresit. CLICK Sub FMGOLFIND e si codul AUQ adica 180 de cai, dar defapt furtunul bun pentru AUQ e FM180IND.

Ultimul mail de la FORGE:

Hi There,

The AUQ comes with 2 different intake pipes unfortunately so it’s very hard to tell which one you have. But you will need the FM180IND

Many Thanks

Jamie Whatling

Research and Development

In concluzie totul se bate cap in cap.

post-55656-0-10288400-1310424768_thumb.j

Modificat de PaulMIG
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 840
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    156

  • Jacku

    64

  • Nautilus

    48

  • insanity

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

Da, mi-a raspuns jamie pana la urma, si mi-a zis ca s-au incurcat ei. Si sa le dau adresa, ca trimit un curier sa il ridice pe asta de la mine si imi trimit FNGOLFIND. Acum, sa speram ca se tin si de cuvant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pot sa te intreb ce filtru de aer ai?pare deosebit

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este BMC panel - dupa ce vine furtunul iau admisie ITG :

Modificat de forceturbo
Vanzare?!
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

stie careva care este diamtreul la k03s si la clapeta de acceleratie pentru iesirea la intercooler, ca sa stiu ce cuple siliconice sa imi iau, mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Avertisment:

Au fost semnalate în UK şi USA mai multe 1.8T forţate destul de mult (kituri turbo mari pe cod AWP - Audi TT, dar şi turbine K04 forţate pe AMK/BAM - Leon Cupra R) care şi-au găsit moartea în mod exploziv prin ruperea unei biele, care a spart blocul motor. De obicei e vorba de cilindrul nr. 4 - cel de pe latura şoferului.

Există 2 tipuri de bielă la 1.8T:

- forjată, cod 027 198 401B, diametrul bolţului de piston 20mm: AMK, BAM, ATC, şi unele coduri de motor de 180 CP 4x4;

- sinterizată, cod 06A 198 401, diametrul bolţului de piston 19mm: AUQ, AWP şi restul codurilor de 150-180 CP.

Se considera că biela forjată este sigură peste limita convenţională a dublului puterii motorului, se vede că nu e aşa.

În fiecare caz, a fost vorba de puteri de ordinul a 360-400 CP la volant şi de cuplu motor de peste 400 Nm. Biela se îndoaie, şi din acel moment devine o bombă cu ceas, fiindcă se va rupe sigur.

Trebuie reţinut că:

- la peste 350-360 CP la volant există riscul ruperii bielei;

- la peste 450 CP există riscul să crape chiulasa.

Experienţa băieţilor cu bani şi timp de pe partea ailaltă a Oceanului spune că orice kit turbo de la GT28 în sus trebuie însoţit şi de o înlocuire a bielelor cu unele mai solide. (Mai spune şi că la 1.8T cu componente interne stock nu se foloseşte NOS, din aceleaşi motive.)

La anumite intervale de timp, de obicei cu ocazia schimbării bujiilor, ar trebui verificat dacă pistonul ajunge la punctul mort superior (cu ajutorul unui pix subţire sau al unei şurubelniţe), dacă la un cilindru nu se întâmplă asta înseamnă că biela e îndoită (deşi mersul neregulat al motorului ar trebui să indice asta din timp).

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Salut tuturor.

Am cumparat de curand un Golf 4 aniversar. Motorul este cel AUQ. Am doua intrebari care ar putea face tema acestui topic:

1. Cum as putea afla daca acest motor a fost re-softat pentru putere?

2. Faptul ca trece de linia rosie a turometrului (6500) si ajunge, desi se aude ca e fortat, chiar la 7000 este posibil din fabrica la aceasta masina? Sau acesta poate fi un indicator al faptului ca softul i-a fost rescris?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

poti pune pe cineva cu VAG COM si pricepere sa iti verifice softul, poti merge cu AUQ pe alte masini si sa vezi cum trage, poti face niste loguri cu VAG COMul pt boost/presiunea in turbina...

nu stiu cat e limitarea la AUQ dar cred ca poti afla pe net. peste 7000 nu cred ca e....pe la 6500 ar trebui sa fie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pt 1.8 TFSI de 160cp de pe un audi a4 din 2008..caut o admisie si un IC.. daca stie cineva ceva mai bun..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

2. Faptul ca trece de linia rosie a turometrului (6500) si ajunge, desi se aude ca e fortat, chiar la 7000 este posibil din fabrica la aceasta masina? Sau acesta poate fi un indicator al faptului ca softul i-a fost rescris?

Am verificat eu acum (am tunat cateva Golfuri 4 GTI Aniversar . Original au 6800RPM limitatorul . Deci daca tu vezi si spre 6900 cu ochiul pe ac e 100% ok . Daca vezi 7000 tot timpul => are soft. Daca vrei sa verifcam poti contacta colaboratorul meu din Tg.Mures sa-ti citeasca masina si va spun eu apoi daca e sau nu modificata .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un log cu Vag Com-ul, canal 003 si 115 in treapta 3 de la 2500-3000 rpm pana la limitare. Pune-l aici si sigur se va gasi cineva sa-ti spuna daca masina este modificata. Dar daca trece lejer de 6800 rpm, sigur are alt soft decat cel original.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ok Voinea, voi vorbi cu Florin sa-mi faca o citire. Florin mi-a facut si pentru Laguna 2, tot prin tine, maparea de soft. Exista vreo taxa pentru verificarea de care vorbesti? Mersi in avans. Asta mi se pare cea mai buna idee, verificarea mapelor de cineva care stie sa se uite pe ele.

GineIBZ, am sa incerc si acel log. Nu prea am turat-o peste 6000, ma limiteaza bunul simt. Nu stiu inca ce sa m-astept de la masinuta. Dar de 2 ori am ajuns la 7000 cu ea. Sa fi fost 6900 sau 6950 sau 7050 .... nu prea stiu exact. Ochiometric, erau 7k. Stiu de pe vechiul Polo cu motorul de 999, ca-i taia alimentarea de benzina si se limita exact la prima [cenzurat] rosie indiferent cat de mult incercai sa treci de ea :) M-asteptam si de la Golf sa faca acelasi lucru. De aici am ajuns la concluzia ca s-ar putea sa fie re-softata. Insa am vazut filmulete pe youtube cu golf-uri 5, ale caror proprietari sustineau ca-s stock, trecand bine in rosu. Deci probabil, daca ma va ajuta Voinea, voi sti exact.

Pana atunci, salutari la toti.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Caută un segment de şosea liber şi fă un test rapid de acceleraţie 0-100 km/h cu cronometrul, cam aşa: închide ESP (sau TCS) din buton - bagă treapta I - demarează cu puţin "scârţâit de roţi" şi porneşte în acelaşi timp cronometrul - schimbă a II-a puţin sub 7000 rpm - accelerează în treapta II până ajunge acul puţin peste 100 km/h - opreşte imediat cronometrul când vezi acul trecând de 100.

Dacă motorul e stock, e imposibil să scoţi mai puţin de 7,2 secunde şi foarte probabil o să fie 7,5-7,9 secunde.

Dacă are soft... o să ai o surpriză plăcută sau neplăcută, depinde cât de bine e făcut.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Imi plac testele astea, asa ca deja am facut unul.

1. Masina are 6 trepte, nu voi putea ajunge in a doua la 100 la ora decat pe la 9000 de ture :D

2. In a treia cand suta e putin trecuta am in jur de 8 secunde, unde fabrica zice 7.9.

Dar stii cum sunt facute testele de fabrica...parca niciodata nu reusesti sa scoti timpii realizati cu cauciucurile lor, pe suprafata lor si cu pilotii lor! Plus ca masina are 10 ani, o oarecare scadere de putere ar trebui sa existe. Asa ca la 8 secunde totul ramane incert.

Una peste alta, acest test, desi interesant, nu mi se pare 100% concludent. Voi apela si la stiinta mai exacta a logurilor in mers si a citirii softului spre analizare!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. Dacă ai cutia 02M (de Leon TopSport / Cupra / FR / Golf 4 20th/25th Anniversary) cu 6 trepte, viteza maximă posibilă în treapta a II-a înainte să intre limitatorul de turaţie e de ~101 km/h. De fapt (pentru a scăpa de timpul necesar schimbării treptelor) cea mai sigură metodă de a scoate un timp bun 0-100 km/h este să atingi pragul de 100 km/h în treapta II, chiar dacă o să forţezi o turaţie cam nesănătoasă pentru motor.

2. Scăderea de putere se poate întâmpla din următoarele motive:

- n-ai benzină (injectoare îmbâcsite, filtre îmbâcsite, pompa de benzină pe moarte);

- n-ai compresie (segmenţi uzaţi);

- n-ai avans (senzori de temperatură şi de detonaţii prăjiţi, senzori de aer -MAF şi MAP- daţi peste cap, intercoolerul nu face faţă şi aerul de admisie se supraîncălzeşte etc);

- n-ai aer (furtune de aer perforate, pierderi de aer, DV nu ţine presiunea, actuatorul turbinei e praf, sau chiar şi filtrul de aer e îmbâcsit - contează şi asta).

Cât timp benzina, compresia, aprinderea, presiunea aerului sunt aşa cum trebuie, nu are nicio importanţă că maşina are 10 ani, sau 20 sau 30 sau 100, trebuie să genereze puterea dată de fabricant. (De obicei, când spune un român "motor obosit, are xx ani, nu mai trage" e vorba de segmenţi uzaţi, depuneri de carbon în chiulasă şi de alte componente uzate datorită relelor tratamente, fiindcă nu mai suntem pe vremea Daciei şi nimeni nu e dispus să suporte costul reparării lor, merge cât merge şi după aia scapă de maşină.)

3. "Cauciucurile de fabrică" sunt o glumă proastă. De obicei la fabricile VAG se pun Pirelli P6000, nişte jeguri tari ca rolele de skateboard şi care nu fac două parale chioare. Dacă ai cauciucuri de bună calitate, ai un control mult mai bun al demarajului (şi frânării).

Dacă nu poţi scoate un timp sub 7,2 secunde (fără să schimbi a III-a), sigur n-ai soft, sau nu ai unul capabil să facă vreo treabă, şi atunci e cazul să discuţi cu Voinea de un soft ca lumea.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nautilus, mersi de raspunsuri.

02M o fi cutia, nu stiu cum sa aflu. Dar e 25 anniversary, asa ca daca cutiile 02M sunt sunt standard pe acest model, banuiesc ca de-aia are. Acum stau sa ma gandesc: masina are pe la 6000rpm are in jur de 80 la ora. Probabil la 7400-7500 (turatii la care am ajuns cu masina insa eram atent la turometru nu la vitezometru) masina ajunge la ~101 de care vorbesti tu. Si banuiesc ca vorbesti pe testate :)

7.2 sec nu scoate momentan masina. La 7.9, cat zice fabrica, sunt convins ca se poate ajunge, daca eu am cronometrat 8.0 si am fost indulgent in sensul ca am lasat acul de viteza sa treaca aproximativ la 104-105 km/h cu schimb de viteza in a treia la ~80-85 km/h. Asa ca, daca "benzina, compresia, aprinderea, presiunea aerului sunt aşa cum trebuie", masina n-are cip.

Apropos de tuning, crezi 7.2 sec e cifra dupa cip stage 1?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu mai gasesc unde...dar la mine (nu stiu care e codul de cutie..dar tot cu 6 e), a doua se atinge la 98. stiu ca vorbisem cu mai multa lume si mi e confirmase.

unde pot gasi etajarea treptelor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

twilight: nope. Timpul de acceleraţie, cel puţin la Leon cu motor AUQ, e cam aşa:

Stock (180 CP), cu ESP: 7,9 sec.

Stock (180 CP), fără ESP: 7,2-7,6 sec

Cip Stage 0 / Stage 1 (185-200 CP): 6,7 sec

Cip şi modificări mecanice Stage 2 (220-230 CP): 6,4-6,5 sec

E foarte greu de scos 6,00 secunde şi cvasi-imposibil de scos sub 6 cât timp te limitezi la turbina de serie (care poate fi dusă în mod rezonabil la vreo 240 CP).

În UK, cu Leon Cupra R Stage 2 (turbo K04-023, 260-270 CP) se scot 5,5-5,7 secunde până la 100 km/h.

La 02M, raportul de transmisie în treapta II e 2,105:1, raportul final e de 3,875:1, demultiplicare totală 8,156875, adică la 7000 rpm la motor ai 858,171 rpm la roţi, cauciucul 225/45/17 face 502 rotaţii/km, deci la 7000 rpm ai 1,7095 km/minut, adică 102 km/h, şi trebuie să schimbi viteza puţin înainte de 7000 rpm. Cam aşa merge :)

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:RO flag: imi plac romanii care stiu lucruri ;)

Am sa incerc in primavara cand pun rotile de 17" inapoi. Momentan sunt cu 16 205 55, desi calculul ar trebui sa fie acelasi, caci diametrul rotii n-ar trebui sa difere prea mult.

Si leonul are cate kg? Golf-ul are 1350. Sa fie jumatate de secunda diferenta la stock intre cele doua masini, cu acelasi motor? De la ce?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Leonul are oficial 1289 kg, toate publicaţiile VAG o spun, deşi în talonul emis de RARul nostru apare 1330 kg.

La o staţie ITP, bancul de frânare a calculat greutatea maşinii cu ceva modificări (care ar fi trebuit să adauge între 10 şi 15 kg) + un sfert de rezervor (cam 10 kg) + şofer (90-100 kg) la 1286 kg, ceea ce e foarte ciudat.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Cip Stage 0 / Stage 1 (185-200 CP): 6,7 sec"

Stiam ca Stage 1 e minim 205 cp, de obicei 210...imi scapa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Probabil a aproximat :) Asa scrie pe site-uri: 207 208 cai la stage 1.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8T de serie sunt foarte puternic strangulate de admisia şi evacuarea "de scuter": trompa care aduce aerul de la far la filtrul de aer are 65x45 mm în punctul cel mai îngust, downpipe are 50 sau 55 mm, tubul de aluminiu de la intrarea aerului în turbină e comprimat la mijloc, intercoolerul de serie e mic, restrictiv şi nu răceşte suficient pentru o maşină cu soft etc. De asta, softurile care urmăresc să creeze presiuni turbo mari (şi deci să obţină un cuplu motor "de Mustang") nu pot genera şi o putere maximă mare, fiindcă turbina nu poate înghiţi destul aer pentru asta, ci doar o putere medie mult superioară celei stock. Dacă ai noroc, ai putea avea 205-210 CP cu un soft Stage 1, dar pierzi din cuplu, dacă nu ai noroc, câştigi cuplu, pierzi din putere...

Softul Stage 0 (fără modificări mecanice) a intrat în limitare la mine la 185 CP, alt soft Stage 1 a intrat în limitare la 214 CP pe o Cupra R (tot fără modificări mecanice), cu o curbă de putere plată ca o masă şi cu un cuplu motor uriaş pe la 3500 rpm.

După înlocuirea a tot ce înseamnă admisie şi evacuare înainte şi după turbo (downpipe de 3 inch, conductă de admisie de >100 mm până la cutia filtrului de aer, conducte de silicon Forge de la MAF până la galerie, intercooler mare etc) acelaşi soft Stage 0 s-a dus la 227-230 CP.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la Cupra Trage aer din spatele farului? ca stiu ca prin UK facusera multi o madificre mai home-made si prelungisera furtunul de admisie pana sub far.

la mine trage aer din aripa..pe deasupra rotii.si nu pare asa strangulat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1.8T (150-180 CP) au conducta far-filtru de aer 1J0 129 609B

1.8T AMK/BAM au conducta far-filtru de aer 1J0 129 609C

Ambele sunt foarte restrictive şi în caz de modificare a motorului trebuie să dispară. De asta în anii 2004-2006 prima modificare care se făcea la un 1.8T era filtrul de aer conic, nu fiindcă ar fi fost eficient (nu e), ci fiindcă prin montarea lui dispărea această restricţie.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!