Jump to content

Tuning 1.8T


toni
 Share

Postare recomandată

Foarte bune link urile postate de tine, ca de altfel multe altele de pe vortex.

Si eu inca astept pe careva care a facut unul dintre acesti pasi, sa ne impartaseasca si noua eventualele probleme aparute, desi nu vad ce ar putea aparea(cel putin la K03s) :)

Daca nu apare nimeni pana in februarie, cu siguranta am sa vin eu cu impresii :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 840
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • Bogdan_wrc

    156

  • Jacku

    64

  • Nautilus

    48

  • insanity

    46

Top Posters In This Topic

Posted Images

din cate stiu eu ,k03s este plug and play pe galerie,cred ca trebuie sa faci doar un upgrade la soft pt o putere demna de o alta turbina mai mare k03s,ca probleme aditionale,niciuna.

Insa vin eu cu alta intrebare pt cei care au facut asta,pe 1.8T,pe AGU,daca vreau sa pun k04 sau Gt28rs,este tot la fel plug and play?se potriveste flansa?sau trebuie adaptata?merita sa o adaptez sau mai bine iau alta galerie?thx:)

La K04-023 şi K04-025 (adică turbinele de 1.8T 210/225 CP) diferă la prima vedere: downpipe (turbina are altă poziţie pe galerie şi nu cade unde trebuie), furtunul de admisie de la MAF la turbo (la K03 "S" se îmbină cu un tub scurt de aluminiu, la K04 vine direct pe turbo şi se prinde cu un colier), tubul de inox care duce de la turbo aerul peste motor spre aripa dreaptă şi intercooler şi alte câteva piese. K04-001 se poate monta direct în loc de K03-052, dar nu eşti foarte avantajat (câştigi foarte puţini CP în plus).

Nu te lua după kiturile de conversie americane care conţin turbo K04, câteva garnituri şi şuruburi, fiindcă toate sunt cu K04-001. În SUA sunt foarte rare Golfurile cu 1.8T/180 (cod AUQ), a fost numai pe puţinele Golf IV 25th Anniversary importate, aşa încât se caută K04 pentru a permite unui 1.8T/150 să treacă de la 180-190 CP (cât poate face K03 original, fără "S", cu soft şi downpipe) la 220-230 CP cât poate da K04-001.

GT28RS, GT2871, GT25X şi alte câteva turbine "pentru 300 CP" au nevoie de galeria lor, furtune de silicon custom, un intercooler mai zdravăn, injectoare de 1.8T/225 sau injectoare aftermarket de 440cc şi de o muncă de Hercule pentru montarea lor şi pentru realizarea unui soft care să le facă să funcţioneze normal. Nu degeaba kitul "Eliminator" cu GT2860 costă vreo 4000 EUR. Numai turbina GT2860 cu setul ei de garnituri şi coliere şi conductele de apă şi ulei costă 1600 USD fără transport.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

K04-urile de 209 si 225 cp sunt 020, 022 si 023 (025 e pe rs4 parca) si pe langa downpipe care pleaca intr-o parte (spre deosebire de k03 care pleaca direct in spate), mai trebuie galeria de evacuare (care in cazul AGU cum am si eu trebuie portuita sa se pupe cu chiulasa large port, intrucat K04 nu s-a pus decat pe small port) si conductele de apa si ulei de la K04 (sau custom, dar nu merg alea de k03). Asta strict ca sa montezi turbina corect si sa ai ungere si racire. Cu furtunul de admisie de la MAF depinde, daca se monteaza cel de K04, trebuie si MAF de 80mm diametru(parca atat are cel de S3/TT), K03 avand MAF de 70mm, caz in care se foloseste corpul MAF de VR6 cu senzorul de 1.8t, eu la mine ma gandesc intre varianta asta si furtun de admisie custom din cot de silicon si teava de aluminiu de 70mm si atunci pastrez debitmetrul meu. Cu traseul de boost la fel, depinde fiecare ce motor are, la AGU si cele cu clapeta pe partea pasagerului nu prea avem ce face cu traseul OEM de K04, care vine tot pe partea aia. Si mai e problema injectoarelor (doar la AGU si AEB care au injectoare EV1), cea mai buna varianta pe care am gasit-o eu sunt cele de Saab Turbo, rosii (Bosch - 0280 150 431) ~350cc@3bar. Cele de S3 nu sunt bolt on la noi fiind mai scurte, merg puse doar cu chop-shop la galeria de admisie sa se aduca rampa mai jos.

Legat de mizeria aia de K04-001, n-am inteles niciodata de ce si-ar monta cineva asa ceva, practic e o turbina cu partea calda ceva mai mare decat K03 dar cu compresorul undeva intre K03 si K03s, deci mai degraba pui K03s.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

(care in cazul AGU cum am si eu trebuie portuita sa se pupe cu chiulasa large port, intrucat K04 nu s-a pus decat pe small port) si conductele de apa si ulei de la K04 (sau custom, dar nu merg alea de k03)

Serios ?

Partea asta am cam ratat-o. :(

E mare tigania daca le portuiesti???Sau cu un mester bun se poate face treaba calumea???

cea mai buna varianta pe care am gasit-o eu sunt cele de Saab Turbo, rosii (Bosch - 0280 150 431) ~350cc@3bar

Astea mi le-am luat si eu. Mai trebuie sa ma decid asupra turbinei.

Sincer, cu portuirea asta m-ai cam pus pe ganduri :(

Modificat de Rujjuman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai porturile tale din chiulasa sunt de 36mm diametru, la small port sunt de 33mm. Deci diferenta in diametru e de 3mm, adica trebuie luat din peretele portului din galerie 1.5mm, nu e foarte mult dar pt flow corect nu vrei sa ai denivelari acolo. Masori oricum galeria intai si vezi intai cum se aliniaza porturile din galerie cu cele din chiulasa si abia apoi polizezi cat ai nevoie, pe con si la un unghi cat mai mic sa fie cat mai lina trecerea gazelor in zona aia.

Modificat de alexutzzzu1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Legat de mizeria aia de K04-001, n-am inteles niciodata de ce si-ar monta cineva asa ceva, practic e o turbina cu partea calda ceva mai mare decat K03 dar cu compresorul undeva intre K03 si K03s, deci mai degraba pui K03s.

Fiindcă e "plug and play", se poate monta rapid în loc de K03 mic (1.8T/150), fără să cheltui un sac de bani pe piesele accesorii.

E o diferenţă mare între Europa şi SUA din punctul de vedere al modelelor care se pot găsi uşor, al numărului de ateliere în care se poate face modificarea şi al clasei sociale care le cumpără.

Spre exemplu la noi nu prea am văzut niciun TTist să aibă Audi TT cu tracţiune faţă şi motor AUQ, practic toţi au modelul 1.8T/225. Tot aşa, la americani nu se importă deloc marca Seat, Audi A3 sunt o raritate, şi mai toţi cei cu 1.8T au fie Golf IV (1.8T/150) sau Passat B5.5 (1.8T/150 AEB, APU şi ANB) sau Audi A4 B6 (1.8T/150 şi 1.8T/163).

Fiecare îşi montează ceea ce poate obţine mai uşor şi îi aduce un avantaj cu bani mai puţini.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai porturile tale din chiulasa sunt de 36mm diametru, la small port sunt de 33mm. Deci diferenta in diametru e de 3mm, adica trebuie luat din peretele portului din galerie 1.5mm, nu e foarte mult dar pt flow corect nu vrei sa ai denivelari acolo. Masori oricum galeria intai si vezi intai cum se aliniaza porturile din galerie cu cele din chiulasa si abia apoi polizezi cat ai nevoie, pe con si la un unghi cat mai mic sa fie cat mai lina trecerea gazelor in zona aia.

Am inteles.

Foarte logic ceea ce spui tu, doar ca nu am luat in calcul niciodata varianta asta cu portuirea, cu toate ca stiam ca eu am big port fata de un BAM/AMK/APX care sunt small port :)

Merci de info! :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Revin cu o precizare care o sa te linisteasca. Am gasit pe un forum o comparatie intre galeria de K04 si alta de tuning cu masuratori si tot si se pare ca porturile galeriei nu sunt perfect aliniate cu cele de pe chiulasa, fiind de 38.5 mm ceea ce inseamna ca se incadreaza bine cu porturile de 36mm ale chiulasei de AGU.

7135347889_759781c63a.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Asa cum am spus mai sus, m-am tinut de cuvant si vin cu primele impresii.

Am achizitionat un K03s si l-am pus sus. Nici cea mai mica nepotrivire: just plug&play(exceptie intake ul de la filtrul de aer care trebuie adaptat)

Injectoare Bosch 350cc Swap de asemenea.

Dupa softul stage 2(poate si cu o fisa dyno) revin cu detalii concrete.

Peace! :D

Modificat de Rujjuman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa va intreb daca o turbina K03S de pe octavia RS merge pe passatul meu fara modificari.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fara modificari nu poti, ca difera de la transversal la longitudinal, la downpipe si iesirea spre intercooler.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, ms. Mai cautam de passat k03s sau audi.

Oare de ce modele de passat sau audi sa caut.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Passat si A4 se pare ca nu exista variantele pe care le numim noi ''S''. Doar la transversale:

If you have a Passat or A4, all the turbos from Borg Warner are basically the same in terms of flow, the later models are built for improved reliability. This is also true regardless of chip tuning, the output "rating" from Borg Warner is not saying that is the max power available from that turbo, only what their specification is based on all the parameters that they specify in their design, very conservative. Also, not to be confused with the hp rating given any particular model by Audi or VW. For example, there are 170 hp Audis with the "150 hp" turbo.

Ultima parte e valabila si la transversale, sunt 1.8T-uri pe Golf si A3 de exemplu, de 180cp cu K03 simplu.

Modificat de alexutzzzu1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu noutati legate de mini-upgrade ul meu...in caz ca mai e cineva curios.

Am dat injectoarele de 350cc jos, deoarece mergea masina inecata si se stabiliza greu la relantiu(se subtura). Am sa le pun din nou sus in momentul cand ii fac softul.

Presiunea ajunge chiar(ironic :D) si la 0.4bar, insa pentru asta, cu ajutorul unui boost leak test, am si gasit "vinovatii" : "scurgeri" masive pe traseul de intercooler si la prima valva uni-sens de langa clapeta de acceleratie(remediata prin strangerea colierului destrans).

Am sa repet boost leak testul dupa ce remediez "scurgerile" de la traseul de intercooler, deoarece din cauza zgomotului puternic de aer pierdut nu se mai auzea nimic altceva...si mai pot fi si altele.

Dupa ce remediez in totalitate problema boostului, am sa fac niste logari si daca totul este in regula, trec la softul Stage 2.

Revin cu impresii atunci :)

Modificat de Rujjuman
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

O metodă mai neconvenţională de a îmbunătăţi relatiul de 1.8T şi puterea e reprezentată de înlocuirea bobinelor de inducţie stock (06B 905 115R) cu cele de 2.0TFSI (07K 905 715 F - mai există cel puţin încă 3 coduri, în funcţie de model, 06E 905 115, 06F 905 115 F şi 06H 905 115).

Motivul: arderea este mult mai bună atunci când deschiderea bujiilor este mai mare (1,0-1,1 mm faţă de 0,8 mm stock), dar la funcţionarea cu presiuni turbo mari pot apărea probleme la deschideri ale bujiei de peste 0,7 mm (bobinele stock nu dau scânteia la timp, sau dau o scânteie prea slabă).

Bobinele de 2.0TFSI permit o funcţionare mult mai bună la deschideri mari ale bujiei (1,1 mm şi peste). În testele pe dinamometru s-au constatat diferenţe de putere de peste 3% (15 CP la un motor 1.8T adus la ~400 CP) folosind bujii de cupru de bună calitate deschise mai mult de 1,1 mm şi bobine de 2.0TFSI.

Bobinele de 1.8T stock dacă sunt de bună calitate (Beru, Hitachi, dar nu Bremi sau Brecav, care sunt jafuri) pot menţine scânteia la 1,0 mm (ştiu asta din iarna 2009-2010, când am scos bujiile pentru o mică verificare, 2 din ele aveau 0,8 mm şi celelalte 2 cam 1,0 mm şi aprindeau cât se poate de bine, fără rateuri şi aveau culoarea normală, ca a nisipului ud), dar nu la 1,1 mm sau mai mult.

Fiindcă bobinele de 2.0TFSI sunt ceva mai lungi decât cele stock, se pot monta numai dacă se extrage manşonul de cauciuc de pe bobinele stock şi se îmbracă peste ele (arată ciudat, stau cu aproape 1 cm mai sus), sau dacă se montează pe capacul chiulasei "gulere" de aluminiu de la INA Engineering.

Datorită costurilor, e preferabil să se facă experimentul atunci când se înlocuiesc bobinele stock şi bujiile datorită uzurii, ceea ce se întâmplă aproape sigur la 40 000 - 45 000 km.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ma gandeam si eu la un moment dat sa trec la bobine de TFSI sa mai simplific instalatia scapand de mizeria aia de amplificator de semnal si pentru faptul ca sunt mult mai ieftine decat cele de AGU / AEB, undeva la 20$ bucata originale (nu la noi). Din ce-am citit la vremea aia si am citit aproape tot ce e pe net legat de subiect :)) nu iti ofera nici un cal in plus conversia, chiar Isaam de la INA Engineering a zis in multe randuri ca nu iti cresc bobinele astea puterea, doar ca te alegi cu un ralanti mai stabil, costuri mai mici cand ai de schimbat vreuna si un motor mai frumos daca le alegi pe cele rosii :)) Ca la BT si presiuni mai mari mentin aceeasi scanteie fara sa umbli la deschiderea bujiei e una, adica te ajuta sa nu pierzi putere care deja e acolo din alte modificari, dar nu iti dau bobinele in sine putere. Ca minus, din ce zice lumea pe-afara, tin mai putin decat cele de AGU, dar la 80% 4 bucati cred ca merita.

PS: DIY pentru posesorii de AGU si AEB care vor sa scape de amplificatorul de semnal si sa treaca la bobine mai noi: http://www.audigeeks.com/forums/index.php?PHPSESSID=3c642623ccad082a604e0052c7a063e2&topic=3181

Modificat de alexutzzzu1
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu îţi oferă niciun cal în plus dacă foloseşti deschiderea de 0,8 mm recomandată de fabricant pentru bujie.

La presiuni turbo mari şi eventual debit mare de benzină (injectoare mai mari), poţi să deschizi bujia la 1,1 mm sau peste (sunt unii care au mers cu 1,4 mm) şi atunci câştigi ceva. Sau cel puţin aşa sună teoria, deşi e cam dubioasă, fiindcă şi bobinele stock de 1.8T, dacă sunt de calitate, permit funcţionarea cu 1,0 mm deschidere la o bujie BKR7E, deci s-ar putea să nu observi nicio diferenţă.

~Nautilus

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

adrianviperdodge2012

Stiti cumva ce galerie de admisie trebuie pt un kit de Gt28Rs?,evacuarea este T25 ,injectoare de 440cc iar intake manifold? :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai ce motor e cel pe care vrei sa il pui?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce timp scoate un 1.8t 150 chippuit la 180-190hp pe passat/a4 la 0-100, 80-120km/h? pe net am gasit ori numai stage 1+, ori rezultate ale unor firme care nu activeaza la noi, plus alta benzina etc. 

Modificat de lowlife
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bobinele de 2.0 tfsi sunt bolt on ca mufe pe 1.8 t ARZ sau trebuie facute modificari si la instalatia electrica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dacă mufa are 4 pini, da. Dacă e mufă cu 3 pini (codul AGU şi alte 1.8T/150 mai vechi), atunci ai cu totul altă instalaţie electrică şi nu merg.

 

Din câte se vede, ARZ are 4 pini:

 

http://www.expertpiese.ro/product.php/Piese-Auto/SKODA/Model/1904-OCTAVIA-1U2/Motor/11346-1-8-T/Gr/10250-Bobina-inductie/products_id/1125552

 

~Nautilus

Modificat de Nautilus
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!