Jump to content

Surub Soc Carburator


qxu
 Share

Postare recomandată

salutare

am un golf1 '77 cu motor de golf2 pe el 1600 benzina - carburator PIERBURG 2E (doar atat scrie pe el)

in spate la socul automat (are mai multe fire pe acolo) este un surub si cineva de bine m-a invatat ca de acolo se regleaza relantiul - si mi l-a mai slabit un pic (aveam relantiul un pic peste 1000rot/min) iar pe drumurile noastre si din trepidatii bineinteles ca s-a slabit de tot si l-am pierdut pe drum ...

acum motorul ramane turat undeva pe la 2500-3500 rot/min

am incercat la sh dar nu am gasit (inca, dar mai caut)

intrebare: stie cumva cineva cum arata surubul asta ? e special sau un surub normal de 10 cu pas marunt, etc ?

daca are cineva vreun carburator in plus sa-l scoata si sa-mi zica si mie...

eventual alte pareri nu strica niciodata

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in primul rand, trebuie sa te asiguri ca e vorba de surubul limitator al socului in timpul incalzirii sau daca e surubul limitator de relanti normal. motorul sta turat la 3000 rpm absolut tot timpul si la o jumatate de ora dupa pornire?

trebuie sa privesti cu atentie mecanismul de acolo si sa observi ce anume limiteaza cursa clapetei de acceleratie pana la inchiderea ei cu motorul fierbinte si oprit. nu e chiar asa greu.

nu stiu ce filet au suruburile dar sunt cu pas foarte marunt si au o bucsa de plastic pe piulote pentru a preveni rotirea.

inca ceva Pierburg 2E(Formel E) si 2E3 echipeaza motoarele de 1,3l , pe motoarele de 1,6l e seria 2E2, asa stiam eu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

motorul sta turat la 3000 ture si dupa o ora

surubelul mic de la clapeta e acolo dar pistonasul socului nu se mai retrage

il pot impinge cu ceva (ex cu surubelnita) dar revine inapoi

in partea opusa pistonasului ce iese din socul automat se afla surubul cu pricina - de acolo se regleaza cumva si relantiul ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am impresia ca vorbesti desrpe dispozitivul cu capsula vacuumatica, care are rolul de a deschide partial clapeta de soc atunci cand e foarte inchisa(la ger) si soferul vrea sa accelereze puternic, pentru a preveni innecarea cu benzina.

'pistonasul acela' despre care vorbesti e de fapt axul care iese din membrana vacuumatica si e firesc sa revina daca il impingi. Surubelul de care pomenesti are cap imbus?el regleaza gradul de actionare al dispozitivului. oricum, relantinul NU de acolo se regleaza.

surubul de relanti de afla in stanga carburatorului undeva sub capsula aceea de care ziceam mai sus, dar fara nicio legatura cu ea. surubul e bagat de regula intr-un tub de plastic ,dar care poate lipsi (tubul). surubul actioneaza o parghie unghiulara contracarata de un arc tare pe capatul careia se opreste bratul axului clapetei carburatorului(camera intai). Stiu ca suna complicat ,pentru ca este un sistem mai complex de limitare a relantiului relativ la cel de Dacie de exemplu.

Pierburg 2E mai are un surub pe bratul clapetei cu care se stabileste gradul de deschidere al obturatorului cand socul e inchis. Acest surub calca pe o scarita cand socul e inchis ( scarita nu prea se vede ,ea fiind mascata de capsula socului ) Deci cu el se regleaza turatia motorului numai cand clapeta de soc e inchisa, dupa ce motorul s-a incins motorul surubul ramane in aer pentru ca scarita graduala s-a retras.

O ultima cauza care poate face sa ramana motorul turat in gol chiar daca surubul de relanti normal si relanti-rece sunt ok, e clapeta de la treapa a doua care poate ramane deschisa sau se deschide uneori singura . Pierburgurile astea cu treapta a doua vacuumatica au beleaua asta. trebuie spreiat cu WD40 parghiile de actionare a treptei 2 daca se constata ca nu sta inchisa etans.

cum ziceam, urmareste cu atentie si manevreaza clapeta si vezi pe ce se reazama limitatoarele alea de nu dau voie sa revina pana la capat. nu e chiar asa complex de observat.. mai greu a fost pana le-a inventat omu' ala..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am gasit intrun manual trimis de un om de bine (e in engleza)- carburatorul e Pierburg 2E2

ca sa nu mai ramana turata am scos surubelul care tinea clapeta soc -

am pornit, am mers ceva, motorul la relanti statea undeva la 1500 ture dar dupa vreo 10-15 min dupa ce s-a incalzit bine scadea sub 800 si se oprea

se pare ca surubul ala care l-am pierdut facea mai multe treburi pe acolo ...

pe schema apar 2 suruburi - o sa incerc maine sa vad daca exista si al doilea si sunt:

1 - IDLING SPEED CONTROL VALVE

2 - REGULATING VALVE FOR INCREASED IDLING SPEED

cu engleza mea "de balta" n-am inteles prea bine, poate ma lamureste cineva ce reprezinta fiecare

oricum am observat pe schema ca sunt niste suruburi speciale asa ca trebuie sa le gasesc la un alt carburator

are cineva vreun soc in plus ??

post-17949-1194642945_thumb.jpg

post-17949-1194642964_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cum zicea stealth e vorba despre dispozitivul cu capsula vacuumatica, care are rolul de a deschide partial clapeta de soc atunci cand e foarte inchisa(la ger) - (nu e un fel de soc automat ???)

surubul pierdut se alfa infiletat in spatele acestei capsule - care bord

surubelul de pe clapeta pe care i actioneaza (pistonul) axul care iese din membrana vacuumatica este (ca pe asta il mai am) simplu, fara capete, metric 5 dar cu filet marunt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

tipul de carburator din schema prezentata are un dispozitiv termo-electric care "impinge" putin clapeta de acceleratie in functie de temperatura sau de incarcarea motorului in relanti ( ex pornirea AC, ca sa nu se opreasca motorul din cauza sarcinii mari). se numeste Idling Overun Control Valve.se stie ca Neamtul a prevazut reglaje pentru orice chestie,iar lucrurile incercuite acolo sunt reglajele pentru acel "idling" (adica turatia de relanti )electric. pe langa parte termo-electrica mai lucreaza si o capsula vacuumatica proprie pentru anumite compensatii.in schema e numita "three-four point unit". surbelul acela probabil avea si el un rol limitator de cursa. socul automat e tot ansamblu acela cu furtune de apa ; dispozitivul "push-down" (capsula neagra vacuumatica) e doar o parte,rolul ei e sa dechisa putin socul la accelerari bruste in timpul incalzirii ) . sper sa ii dai de cap. urmareste cursa acceleratiei si tot ce intalnesc in cale acele parghii si limitatoare.inca ceva, faptul ca statea la 800 rpm si apoi se oprea poate sa aiba alte cauze, de pilda limitatorul de relanti dereglat sau amestec sarac din cazua 'surubaririlor' repetate. de asemeni poate fi si aprinderea etc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

corect

ideea e ca un surub din cele 2 incercuite chiar l-am pierdut

si fara el se pare ca multe nu merg asa cum trebuie

pana nu fac rost de surubul respectiv sa-l pun la loc nu m-as apuca sa-i fac nimic, ca pana sa umblu eu (daca n-ai de lucru iti faci) mergea destul de bine

asa ca acum CAUT SURUB

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmmm...o schema cu felul in care se leaga vacuumurile la pierburg 2e?....ca este bine venita...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu stiu daca (si mai ales cum) am voie sa pun documentatia pe care o am pe site dar v-o pot trimite pe mail celor interesati

id yahoo mess "ileanicu"

si va dau cu placere la toti - ca si eu am primit-o la fel

(poate asa ma aleg si eu cu un surub - mama lui de surub)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cred ca am documentatia pt toate motorizarile MK1 (in engleza) - pt cei interesati

daca nu gasesc surubul cu pricina, cineva mi-a zis ca pot sa inlocuiesc tot carburatorul cu unul de dacie - la care se pricepe tot romanul

ce ziceti - merge ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cauta in catalog...iar acel shurub poti sa il iei nou...este vreo 4lei...daca este ok..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sfatul meu ; incearca sa pui la punct carburatorul original , unul de Dacie o sa reduca mult performanta . O continua si iremediabila problema va fi faptul ca VW are motor transversal si motorul va da mereu 'in nas' la plecarea de pe loc si accelerari bruste in sarcina. pe urma toate bataile de cap tipice IRMA , nivelul , infundari de jicloare etc. (la seriile 2E jicloarele stau suspendate fiind prinse 'in tavan') :blink:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pt sharky

" am cauta in catalog...iar acel shurub poti sa il iei nou...este vreo 4lei...daca este ok.. "

mersi mult de informatie.

bineinteles ca as vrea sa-l cumpar

da-mi si mie te rog frumos codul sau cum pot sa-l comand (gasesc)

ca pana acum esti singurul care imi zice ca se gaseste surubul separat

am gasit pana acum toata capsula vacumetrica - noua - ~130 RON

sau carburator identic SH 180 RON

bine ar fi sa gasesc doar surubul

SHARKY - te astept cu nerabdare ...

mersi

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!