Jump to content

Castrol Magnatec 5 W 40


rikimario
 Share

Postare recomandată

Salut,

Am o skoda O1 1.9 TDi si tare mi se pare mie cam ciudat modul in care se aude motorul ( adik se aude cam tare, mult prea tare ). Am exclus unele variante si a acuma am ajuns la ulei, si ash vrea sa lamuresc si aceasta problema.

A mai avut cineva aceasta problema ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ce ulei ai folosit pana acum ? Eu folosesc Aral 5w 40 am 140 de mii de km si motorul se aude foarte foarte bine ,specific ca s-a folosit doar ARAL .Cati km ai la bord?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

un zgomot mai pronuntat de diesel poate aparea si de la injectoare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am bagat Castrol Magnatec 5 W 40 si dupa aprox.1500 km l-am schimbat pt.ca mi s-a parut ca motorul a devenit mai galagios.

In plus in iarna respectiva au fost 2 sau 3 masini de pe forum care nu au pornit deoarece uleiul (Magnatec 5W40) se transformase in

marmelada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dimineata la prima pornire, auzeam niste tacanituri puternice de la injectoare si am zis sa vad cum se comporta cu alt fel de motorina, am bagat de la rompetrol si in dimineata urmatoare motorul meu pornea altfel, plus ca mi-a scazut la 0,5 chiar 0,4 l/h la relanti ceea ce cu motorina de la petrom era 0,6 mai tot timpul.

In cazul meu motorina de la rompetrol face motorul sa mearga altfel si zgomotul ii mai redus

Uleiul poate afecta zgomotul unui motor, dar nu cred ca-s diferente mari de zgomot intre tipurile de ulei.

Modificat de adi_bm
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
un zgomot mai pronuntat de diesel poate aparea si de la injectoare.

Mie mi se pare cel mai reusit ulei cel de la MObil 1 !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In perioada de iarna este necesar un ulei care sa faca ungerea chiar si la temperaturi scazute.Daca scoti busonul de la ulei cind pornesti motorul vei auzi ca niste tacanituri, zgomotul de metal, normal pina cind uleiul ajunge sa se incalzeasca.La unele masini , mai ales cele care nu au mers mult timp im baia de ulei se formeaza o crusta deasupra peliculei de ulei care face evident pornirea greoaie.

Ultima generatie de Golf are gravat pe buson si alte embleme lipite pe masina despre firma Castrol prin care il recomanda.Daca uleiul castrol din Ro are proprietatile date de producator este poveste lunga...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

am 5800 km cu masina din semnatura. la cumparare am intrebat-o pe doamna de la seat cu care facusem targul cu ce ulei sa completez daca va fi cazul si mi-a zis sa nu completez cu nimic, sa merg la service daca scade nivelul si completeaza ei. doar apa la parbriz sa pun eu.

zis si facut, dupa cca 4000 km in care nu consumase gram am facut un drum mai greu, cluj-sighet si retur, pe gutin zapada mare, drum greu, am reusit urcarea din a treia incercare, serpentine etc si retur. pt ca maine am un drum la buzau am verificat fluidele. uleiul era pe minim. nu e ceva alarmant zic eu, tinand cont de drumul facut si de faptul ca dupa carte consumul dat e de pana la 1l /1000 km.

am mers la service de unde mi s-a spus: nu va luati dupa femei, fie ele si de la reprezentanta, puteti completa orice e nevoie, puteti schimba becuri etc. seat vine cu repsol si aici nu avem dar puteti completa linistit cu altele ca nu are nimic. in final mi-a recomandat uleiurile ce le folosesc si ei la reprezentanta si am mers la Cora (precizez ca in alte parti nu am cautat):

indicatiile consultatntului din reprezentanta:

VW 505.01 (PD) 5W40

1. Aral 431 - nu am gasit decat cu specificatia 505.00

2. Castrol

3. Mobil Special V - cu specificatia respectiva (VW 505.01) am gasit doar 5W30

interesant e ca am gasit Castrol Magnatec diesel 5W40 B4 la bidon de 1 litru cu specificatia 505.00 si aparent identic ca eticheta si restul specificatiilor cel la bidon de 4 litri cu ambele specificatii (505.00 si 505.01) . l-am luat pe acesta din urma si am completat cateva sute de grame (nu stiu exact cat pt ca pe bidon se vad doar gradatiile de pana la 3 litri. nu am vrut sa iau altceva pt ca acesta e singurul ce corespundea in totalitateindicatiilor din service iar in carte scrie asa: "pentru motoarele pompa-injector este permisa folosirea exclusiva a uleiurilor conform specificatiei 505.01. Utilizarea altor uleiuri este interzisa. Pericol de deteriorare a motorului!"

eu stiu ca in motor am Repsol dar nu stiu de care (si sunt sigur ca nu conteaza atat de mult marca -daca nu o gasesc in RO- cat importanta de a completa cu ulei cu aceleasi caracteristici). consumul nu ma ingrijoreaza. am completat cu Castrol Magnatec diesel 5W40 B4 la bidon de 4 litri, acesta fiind singurul ulei ce corespunde indicatiilor primite din service. altele fie nu erau 5W40 fie nu erau 505.01

deci ce parere aveti? stie cineva exact specificatiile uleiului Repsol din fabrica (5W40 sau ?W??)? si daca aveti si altii acelasi motor va rog sa-mi spuneti ce consum de ulei ati avut inainte de prima revizie si cu ce ati completat voi sau eventual la service.

merci

Modificat de lautrec
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu ce ulei folosesc cei din fabrica, poate ar fi trebuit sa-i tragi de limba pe cei de la reprezentanta, poate totusi stiu ce vind...

In schimb am gasit site-ul Repsol si din gama de produse se pare ca exista un singur ulei ce respecta 505.01 si anume Repsol Elite 50501 TDI 5W40:

http://www.repsol.com/imagenes/es_en/REPSO...tcm11-27497.pdf

Si vorba aia: daca nu-i asta atunci care-i ??

Mie mi se pare de-a dreptul ciudat Magnatecul care respecta 505.01 - am cautat pe site-ul lor si intr-un magazin online de la noi si nici urma de asa ceva...Exista doar cele doua ce respecta 505.00, Magnatec Diesel si GTD Magnatec. Ambele 5W40.

Dar nu ma mai mir de cind am cautat la ei un 5W30 si n-am gasit...

In mod exceptional, daca nu afli ce ai in baie, pina la primul schimb merge sa completezi si cu alta marca cu conditia sa fie 505.01 si sa aiba aceeasi viscozitate. Si totusi ciudat magnatecul ala.

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut si eu Castrol Magnatec 5W-40 ( B4 ) care are specificat pe eticheta faptul ca respecta ambele norme ( 505 00 si 505 01 ). In 23 nov.2008 pretul la METRO era de 166 ron pt bidonul de 4 litri si de 47 ron pt. 1 litru. Oare ce-ar fi de preferat Magnatec sau Edge ?!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am facut vreo 10 schimburi de ulei cu castrol magnatec 5w40 la fabia(1.2 benzina) si 3 la jetta(1.9 tdi) si niciodata nu am avut probleme.Eu zic ca e un ulei foarte bun

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OK.

Am gasit Magnatec Diesel B4 pe Castrol....Rusia ! Inainte am cautat, fara rezultate, pe UK, Germania si USA.

http://www.castrol.com/liveassets/bp_inter...el_5W-40_B4.pdf

Intr-adevar asta respecta si 505.01.

Tot cautind am aflat ca mai exista si variantele Magnatec A3/B4 (gasit Germania) si Magnatec C3 (gasit Rusia) . Ambele respecta 505.00.

@Dani

Din bruma de date pe care le da producatorul, mai ales la magnatec B4, eu zic ca nu se poate face o comparatie ca lumea. Daca ar fi sa luam in calcul doar aceste date, atunci par sensibil apropiate. Plusuri pentru EDGE la viscozitati si indexul de viscozitate (174 fata de 170), plus pentru magnatec la poluare (ash 0,7 fata de 0,8).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Viorel, motorul tau cere in sarcina un ulei cu viscozitate mare, chiar cea mai mare, pentru un pompe en duse.Are peste 150 de cai, adica e un motor puternic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am vazut Castrol Magnatec 5W-40 ( B4 ) care are specificat pe eticheta faptul ca respecta ambele norme ( 505 00 si 505 01 ).

Revin si spun ca doar

la Castrol Magnatec 5W-40 ( B4 ) ambalat la 1 litru, este specificata respectarea normei 505 01 !!!

La Castrol Magnatec 5W-40 ( B4 ) ambalat la 4 litri este specificata doar norma 505 00. :vaidecapulmeu:

Mentionez ca am verificat cu atentie ambele recipiente in METRO-Deva si am ramas surprins.

Ce sa mai intelegem din chestia asta ?!?

Eu la motorul AVF ( pompe duse ), am folosit pana la urma Castrol Edge 5W-40. Era singurul Castrol care respecta 505 01 pe ambele ambalaje :blah:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dani faptul ca ai pomenit de EDGE (si eu zic ca bine-ai facut luind EDGE - avind motor PD) mi-a mai aprins un bec si am reintrat pe unde am gasit Magnatec-ul ce respecta 505.01. Intr-adevar surpriza (?) - acolo nu exista EDGE TurboDiesel 5W40. Iar Magnatec-ul de care vorbim respecta exact aceleasi norme VW ca si EDGE-ul gasibil pe la noi adica 502.00/505.00/505.01.

Diferente exista totusi in ceea ce priveste performantele din care iata citeva mai importante:

Magnatec Diesel 5W40 B4 / EDGE Turbo Diesel 5W40

Viscozitate 40C - 79 / 82

Viscozitate 100C - 13,2 / 13,9

Index viscozitate - 165 / 174

Ash - 0,7 / 0,8

Datele sint preluate dupa site Castrol.

Si ca sa fie tacimul complet, GTD Magnatec 5W40 are exact eceleasi performante de tabel ca si Diesel 5W40 B4 si totusi nu respecta 505.01...

Pina la urma parerea mea e ca Magnatec-ul asta, B4, ar fi destinat altei tari. Al uneia nordice se pare (e putin mai fluid). Probabil ca de-aia l-am si gasit pe la rusi.

In plus am mai inteles ca site-ul Castrol e varza. Din punctul meu de vedere este inconsecvent. Cel putin pentru Romania are o structura diferita de sectiunile pentru alte tari. Te plimba de te ameteste de pina la urma nu stiu cit de utile mai sint informatiile de pe-acolo. Poate asta e si scopul...

OT

@cristianonut

Stiu Cristi. Dar ce te faci cind tot ce-i nou e din ce in ce mai subtire / "subtire" ?

Poate se afla ca apa e singura care nu polueaza. :D

Modificat de Viorel C
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai e normal sa fie subtiri (uleiurile) ca se trece de la semisintetic la full sintetic.Asta e politica de piata.

Dar daca caldurile tropicale devin ceva normal in Romanica, atunci aplic reteta soferilor din Grecia:

-folosesc un ulei semisintetic cu interval mic de schimb (maxim 10 000 de km), fata de un ulei full sintetic, dar cu aprobare VAG pentru PD.Adica nu merg cu 50601 sau 50501 (full sintetic) ci cu 50501 (semisintetic).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Dar cum iti dai seama daca uleiul Castrol este de firma sau contrafacut ? Eu zic ca e un mare semn de intrebare ! Valabil si pentru Aral, Mobil, Valvoline...etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare: am vazut ulei castrol in ambalaj argintiu si scria TXT in partea de jos, eu am 1.9 tdi PD este bun acest tip de ulei??? daca stiti despre ce vorbesc.

Multumesc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Dupa cum stiu eu Castrol TXT nu se mai fabrica, vezi de Castrol EDGE

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@razvan87:

Castrol TXT este bun pentru motorul tau. Daca ai gasit, vezi ce scrie la data de fabricatie. Conform acestui topic, ar fi valabil 4 ani (in bidon).

Dat fiind ca ai motor PD, te mai poti documenta si din topicul:Castrol Edge Vs. Castrol Txt

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare: am vazut ulei castrol in ambalaj argintiu si scria TXT in partea de jos, eu am 1.9 tdi PD este bun acest tip de ulei??? daca stiti despre ce vorbesc.

Multumesc.

trebuie sa fie TXT cu norma PD : 505.01 (trebuie sa scrie si pe ambalaj), nu tot TXT are norma PD,

sa fie in termen de garantie (e model vechi) si sa coste sub 45 ron litrul (atat costa Edge PD, altfel nu are rost sa iei un ulei vechi)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum 2 ani am pus si eu 5W40 TXT iar anul trecut mi s-a spus ca nu se mai face TXT ca a fost inlocuit cu SLX Professional (probabil doar marketing) - asta la benzinare...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Chiar s-a scos TXT Softec, si eu il foloseam. Acum am luat Magnatec, si asta e.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O alternativa buna este Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40. Merge atat pentru motoarele TDI PD, cat si non-PD.

Nici cei cu motoare de benzina nu trebuie sa se sperie de denumirea comerciala, e conforma cu norma VW 502.00 care e pentru motoare pe benzina.

Modificat de hiro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 11 months later...

Am vazut ca exista bidoane de Castrol Magnatec B4, la 5L sau la 1L, pe care scrie norma 505.00, iar pe altele apare 505.00 si 505.01.

Care e misterul, pana la urma? E sau nu pentru PD?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!