Jump to content

Cauciucuri De Iarna


Costasd
 Share

Postare recomandată

Salut

Poate s-a mai discutat.

Va rog ajutati-ma cu o informatie.

Trebuie sa-mi iau cauciucuri de iarna. Dilema este urmatoarea - pe certificat am 195/60/14. Eu am pe masina a 185/65/14. 195 nu prea gasesc decat la comanda si la un pret putin mai mare decit 185. Dilema mea este 195 sau 185? VWul ce spune pentru masina mea evident? Stie cineva? Am jante originale de tabla si aliaj pe 14'. Evident le voi folosi pe cele de tabla se zice ca e mai bine iarna.

La marca oscilez intre Sava, Barum, Fulda, Toyo. De matador ce parere aveti? N-am bani de Pirelli, Mchelin sau Vredestein, doar sa prind o superoferta 3 platite si al patrulea gratis da e greu de crezut ca gasesc iarna oferte la cauciucuri de iarna.

Multumesc.

Modificat de Costasd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pune 185/65 ca nu are nimic, ca firma nu stiu ce sa iti recomand cezi ce gasesti dar nu Toyo ca alea se uzeaza foarte repede

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Roadrunner...

Pentru anvelope de iarna, cu cit mai ingust, cu atit mai bine. Desi mergi pe 185... mai ales ca e si mai ieftin.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

195/60 R14 e o dimensiune cam ciudata.

Pentru masina ta ar trebui sa apara in C.I. dimensiunea 185/65 R14 si optional 195/50 R15.

Eu am pe masina Barum Polaris 195/55 R15 care au deja 2 ierni si o vara si se comporta bine din p.d.v. al uzurii dar sunt zgomotoase pe asfalt.

De vara am avut TOYO Proxes si am fosat foarte multumit de ele. Banuiesc ca si cele de iarna sunt OK.

La primavara tot Toyo Proxes T1S vreau sa imi cumpar.

Modificat de mihi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

195/60 R14 scrie si atat si in CI si in certificat.

Cred ca o sa merg tot pe 185/65/14.

Cu marca e mare dilema - am debica de vara care s-au uzat cam mult in 10000 km - parerea mea de aia nu mai vreau debica.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Roadrunner...

Faptul ca o anvelopa se uzeaza mai repede nu este neaparat un lucru rau. Gindeste-te ca asta inseamna o compozitie a cauciucului mai moale, si deci o aderenta mai buna. Eu, de exemplu, as opta intotdeauna pentru o anvelopa mai moale, tocmai din acest motiv.

Pe de alta parte, uzura anvelopei mai este data si de stilul de consus, greutatea masinii, etc.

Pentru anvelope de iarna, eu as lua in calcul Nokian. Sunt printre cele mai bune anvelope de iarna, in opinia mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Roadrunner... multam de sfaturi. Problema e ca bugetul meu e destul de limitat - nu-mi permit mai mult de 250 ron pt o anvelopa (inclusv montaj echilibrat si valva) adica 1000 ron tot nu cred ca ma pot incadra pentru nokian. cel mult fulda

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu tocmai am luat Lassa snow2 excelente... ca pret 110 ron/buc, direct de la sediu BD Basarabiei. 175/70/13 LASSA - model SNOWAYS II.

Aceeasi anvelopa in Cora/etc... 175 ron. Au un profil f bun cu care m-am impacat bine.

post-14771-1194446329_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hm ... de Lassa n-am auzit - o fi un fel de montana :( (No ofense CVA) face parte din grupul turcesc PILSA cam asa ceva .... le ai de mult?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

...Roadrunner...

Costasd, vezi ca ai PM. Poate te ajut eu cu o oferta avantajoasa. :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Numai sa nu iei anvelope resapate! Tin mai putin de jumatate din durata de exploatare a unei anvelope noi! O surpriza neplacuta a patit un client de-al meu care a insistat sa isi cumpere anvelope resapate "ca oricum nu merge el mult". A doua zi dupa ce le-a luat a venit sa i reglez geometria roti ca ii tragea tare de tot in stanga. Dupa un reglaj ies cu masina si trage la fel de tare stanga. Rezultatele la geometrie erau Ok. Schimb rotile intre ele, trage puternic dreapta.... Ce dracu sa fie! Am vorbit cu un prieten, care are firma de distributie anvelope si mi-a dat o idee; sa cantaresc rotile. Am crezut ca glumeste. Dar nu. una din anvelope avea cu aproape 500 grame mai mult decat cealalta. A mers omul meu la Praktiker si le-a dat cu rotile in cap la aia din magazin. Dupa vreo 1 ora de cantarit anvelope la Praktiker a gasit 2 anvelope resapate care sa aiba aceeasi greutate!

O poveste care merita luata in considerare...

(Saptamana asta a cumparat un prieten de-al meu anvelope Vredestein 195/50R15 cu 290 Ron bucata! Posibil ca 185/65R14 sa fie mai ieftine.)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O poveste care merita luata in considerare...

(Saptamana asta a cumparat un prieten de-al meu anvelope Vredestein 195/50R15 cu 290 Ron bucata! Posibil ca 185/65R14 sa fie mai ieftine.)

Suuupertareee

500 g diferenta .... :o of :blink:

Am gasit la Praktiker Dunlop 185/65R14 - 194 Ron/buc. La un amic Fulda 220 Ron/buc. cu tot cu montaj (fara valve si echilibrat). Daca fac socoteala cu alea de la Praktiker si mai pun si montajul cred ca ies la aceiasi bani. Intre Fulda si Dunlop ce sa aleg si de ce? Vredestein mi-a recomanda si amucul meu (cel care-mi da Fulda) dar depasesc bugetul. Din pacate chiar nu pot mai mult de 1000 ron si as vrea sa iau ceva cat de cat cunoscut ca marca ....

Multam de sfat Mihi - resapate nici nu ma gandeam oricum.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

in primu rand frate am dat o gramada de clici sa gasesc postu care ma interesa , in fine (scz de offtopic) . Vreau sa intreb cine a auzit de acele "imbracaminti" de iarna pentru cauciucuri . Am auzit ca ar fi un material care se prinde de cauciuc care ajuta mult la aderenta cauciucurilor atat pe zapaba cat si pe gheata . Ma gandesc ca daca gasim asa ceva scapam de cumparat cauciucuri de iarna pt ca nefiind lant putem umbla peste tot cu imbracamintea aia fiind un fel de textil nu are cum imi afecteze cauciucul daca merg cu el si pe ciment (comparativ cu lantul antiderapant) . Stie cineva de ce vorbesc ?? Si-a luat cineva ? eu continui sa caut ..

Revin am gasit !!! AutoSOCK ii zice si se vinde la set , speciale pt gheata si zapada cum ziceam, ca si lanturile trebuie folosite decat pe gheata si zapada, avantajul la astea este timpul de economisit , iti ia cam 30 de secunde pentru o roata ca sa le pui si ca sa le dai jos ! Pe site e si un calculator de pret in functie de dimensiunile dorite

eu am 185/65/14 parca si ma costa 142 RON ! Eu zic ca merita , voi ce ziceti ? Scapam de cumparat cauciucuri de iarna??

site : http://www.automark.ro/autosock.html

Modificat de alex_abd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Optez tot pentru cauciucuri de iarna, "sosetele" sau cum le zice te ajuta ca si lanturile pe portiuni scurte de drum, pe cand cauciucurile de iarna te ajuta tot timpul.Nu se renteaza investestitia, si in afara de lucrul asta mi se par si foarte scumpe.Mai bine tot lanturi cand merg la munte, in rest cauciucuri de iarna

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am pus cauciucuri Fulda 185/55/R15 si sunt foarte multumit insa se simte si asa lipsa ABS-ului cand drumul e acoperit de zapada.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu cat m-am chinuit sa gasesc 185/60 14 ca sa aflu acum ca mergeau si cu 65... acum oricum nu mai e problema de talon ca acolo nu mai scrie dimensiunea anvelopei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scapam de cumparat cauciucuri de iarna??

Nu scapi pentru ca la acele "imbracaminti" se folosesc pa la vit. de 50km/h. Asa scrie pe site.

Sa inteleaga toata lumea: cauciucurile de iarna nu se folosesc cand e zapada afara ci cand temperatura scade sub 7 grade, deci nu are legatura cu conditiile de pe carosabil.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa inteleaga toata lumea: cauciucurile de iarna nu se folosesc cand e zapada afara ci cand temperatura scade sub 7 grade, deci nu are legatura cu conditiile de pe carosabil.

Cum adica nu are legatura cu conditiile de pe carosabil???

Facem o proba? tu cu cele de vara io cu cele de iarna, pe zapada la 7 grade.

Lasand gluma la oparte ... ai aderenta mult mai buna pe zapada batatorita . . . cu cauciucurile de iarna evident. Apoi, chiar si pe zapada af

Modificat de Costasd
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

M-am referit la faptul ca se pun cauciucuri de iarna cand temp. scade sub 7grd, indiferent daca e zapada sau nu. La asta m-am referit, pt. ca multi cred ca, cauciucurile de iarna se folosesc doar cand e zapada afara.

PS.-si eu folosesc cauciucuri de iarna de vreo 5 ani.

Modificat de taz21
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

am si eu cateva intrebari dc ma poate ajuta cineva: am pe masina in momentul de fata jante aliaj si cauciucuri de vara 195/50/R15 in 4 prezoane. ma gandeam la niste cauciucuri de iarna, insa imi trebuie si jantele, insa am vazut k predomina R14 la golfuri, oare la mine se potrivesc? mentinez k masina mea e un pic cam joasa fiind si varianta GT fata de un CL, care este mai inalta. dc se potrivesc cele pe 14 pana unde as putea sa ma duc? 60 sau 65 k banuisc k merg montate mai mari, nu tot de 50 cum am avut.( iertati dc sunt intrebari stupide>sunt incepator)

P.S. Punand de 14 nu mi se lasa masina si mai jos?! pe mine si asa ma deranjeaza k e joasa, am tot lovit-o pe dedesubt

Modificat de edmar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti citi topicul acesta ca sa te lamuresti.

In mod normal in cartea masinii scrie ce anvelope trebuie sa folosesti (vara-iarna).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vreau sa mentionez 2 lucruri care sper sa fie folositoare celor care cauta cauciucuri de iarna.

In primul rand dupa cum probabil ati observat in WRC se folosesc cauciucuri foarte inguste ca si latime de iarna. (acuma nu pot garanta ca o latime mai mica rezulta si o aderenta mai mare dar sa nu uitam ca acolo se merge blana )

In al doilea rand pentru cei care nu stiu , fiecare producator renumit de anvelope are si o divizie low cost a sa. Spre exemplu veti gasi cu siguranta cauciucurile Dayton prin hypermarket-urile care ne inconjoara. Ele sunt divizia low cost a producatorului Bridgestone. (bineinteles in toata lumea nu exista numai magnati ca sa cumpare numai cauciucuri de renume sunt si oameni simplii care bineinteles au nevoie si ei de o alternativa si de ce sa nu intre banii tot in buzunarul producatorului de renume). Sava sunt divizia low cost a producatorului Goodyear de asemenea si Fulda si Debica apartin de Goodyear.

Spor la cumparaturi de iarna si grija in trafic !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

intrebare: 155/80/R13 sunt prea inguste sa le pun pe masina? am gasit la cineva 4 jante + cauciucuri cu dimensiunile de mai inainte (yokohama) la 250 lei

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

razvan eu am 175 si mi se par cam inguste. 155 nu cred ca ar merge. 175 cred ca e dimensiunea minima recomandata de producator.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!