Jump to content

Limp mode


claudiu_83
 Share

Postare recomandată

@kuiu- ia legatura cu userul Cipos- mai mult ca sigur iti va da solutia optima la problema ta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sigur ca da - oricum, asta ii va zice si el - nu mai curata geometriile, recomanda schimbarea lor, cu unele noi. E o solutie mult mai durabila.

Daca nu ai tel lui, da-mi PM si ti-l dau eu.

Spor !

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

no bine, dar am vazut ca la terminatoru se ating vanele intre ele. ce efecte are acest factor asupra turbinei si functionarii acesteia?

Acolo nu conteaza, ca geometria se misca liber, e scos inelul care ghideaza vanele. Dar se vede destul de bine ca e posibil sa se atinga vanele (cel putin la unele modele de VNT). In poza pusa de tine pozitia vanelor pe inchis e ok. Diferenta aia se poate modifica din surubul de stop, dar nu recomand la nimeni sa incerce pt. ca asa cum am spus mai devreme nu am date destule. O sa-mi cumpar si eu o turbina mai mare noua si sper sa-mi rezolv problema cu turbina definitiv (eu am si cip)

LE: hai sa mai detaliez un pic.

La masinile cu cip, cum e a mea. Odata cu cipul, cresterea boostului aduce si cresterea back-pressure-ului. La turatii joase, sub 2000 rpm, pana turbina face spool-up, back-pressure e aproximativ 1,5 x boost. Dupa ce turbina a facut spool-up, adica peste 2000 rpm (sau la orice rpm cand presiunea actuala a ajuns la cea ceruta de mapa), cele doua presiuni sunt aproximativ egale. Adica back-pressure ~= boost.

In cazul asta cu cip e clar ca turbina se forteaza la turatii joase. Daca turbina e prea mica pt. cresterea de boost, va aparea urmatoarea problema. Un back-pressure prea mare va invinge forta arcului din actuator si vanele nu se mai deschid asa de usor ca inainte de cip. Deci se forteaza si geometria si actuatorul. Acuma la nevoie ECU mai are si posibilitatea sa intarzie avansul ca sa mai scada fuelingul, ceea ce duce si la scaderea boostului. De aceea cei care si-au pus cip (ma refer la TDI) stiu ca nu au voie sa apese blana sub 2000 rpm.

Eu nu prea am respectat treaba asta si de aceea vreau acuma sa fac upgrade la turbina.

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

sunt posesor de passat 1.9 tdi 115cp din 2000. masina intra in limp mode peste 3200-3500rpm, de la treapta a treia in sus. am facut un test in mers cu un computer de la service (ceva general, nu VAG-COM), si raporta presiune in turbina 2.5 bar cam in momentul in care intra in limp, pe cand graficul zicea Expected: 2.2 bar. vreo idee de ce urca asa mult presiunea ? sa ma axez direct pe schimbat MAP sau as putea verifica alte chestii inainte? mentionez ca am verificat tot circuitul de vacuum, furtune, t-uri, supapa sens, actuatoare, etc..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ti-a mai ramas de verificat daca agata geometria. Da jos actuatorul si misca cu mana de tija de la geometrie si vezi cum se misca. Trebuie sa se miste foarte usor si fara sa agate. Daca agata trebuie data jos turbina, verificata starea si uzura ei si curatarea acesteia. De cele mai multe ori se rezolva doar prin curatare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur nu sa umblat la tija actuatorului? ma gandesc ca face presiunea prea multa si daia! Cel mai bine faci si un log in mers si il urci sa il vada si colegii! bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

laurentiu: am facut asta saptamana trecuta, a fost primul lucru. actuatorul functioneaza, n-are scapari la vacuum, tija face cursa completa fara sa agate.... nu stiu ce sa mai incerc, pentru ca nu prea sunt proprietari din sb cu acelasi motor ca sa fac schimb de maf,map si n75, sa vad unde-i buba. am incercat cu un golf4 1.9 tdi AXR 75kw dar nu se potrivesc, alte mufe.

sorinel: n-am umblat la tija, e in acelasi loc picatura aia de vopsea/adeziv din fabrica pe filet. cu log-ul din mers iar e tare de tot: inca n-am reusit sa dau de un service care sa foloseasca vag-com si sa -mi poata face export la un log :)) am mai cules vreo doua trei recomandari de service-uri de pe forum, ma duc zilele urmatoare sa le testez dotarile

eu sunt fan si posesor de Saab turbo, unde sistemul e foarte simplu - wastegate, blow-off valve. ceea ce-mi genereaza o intrebare - unde se elibereaza supra-presiunea din admisie la tdi-ul meu?

Modificat de ovidiu-r
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. MAF-ul nu e, ai zis ca turbina face overboost si nu are cum sa faca asa ceva de la MAF defect

2. VCDS gasesti la forumisti, nu la service; reprezentantele folosesc VAS, un alt sistem de diagnoza, iar service-urile mici folosesc metoda "dupa ureche"; exista o lista pe forum cu cei care ofera astfel de diagnoze pe judete (search)

3. Wastegate e un sistem invechit ce a fost inlocuit demult de VNT din motive foarte pertinente. Overboostul se elibereaza tot acolo unde se elibereaza si la turbina cu wastegate cand actuatorul e intepenit si supapa nu se deschide destul :) (si de aia exista limp mode si pt. motoarele echipate cu turbine wastegate si pt. cele cu VNT)

LE: Blow-off valve nu-si are rostul pe un TDI (da un search pe forum daca vrei sa afli si motivele)

Modificat de asap03
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Buna,inainte de Craciun m-a lasat turbina(fum alb la esapament,limp mode,joc mare la ax,etc ce mai, gata turbo).Am mers la Cj la Autonik si mi-a schimbat cu piese noi tot ,mai putin geometria variabila care au zis ca este ok(800 roni).Stiind ca axul turbinei poate ajunge si pana la 15000rot/min eram tare curios sa vad cum echilibreaza ei axul si nevazand prin atelierul celor de acolo nici un aparat care sa cred eu ca este pentru echilibrarea axului,i-am intrebat cum fac aceasta operatiune atat de importanta,la care am primit raspunsul ca piesele ,axul,paleta vin din fabrica centrate si cu semne facute pe ele si ca ei in atelier doar l-e monteaza si l-e pun la acele semne,ce parere aveti ? nu stiu daca am facut de atunci vreo mie de km dar masina trage si merge foarte bine si uleiul iesit pe la orificiile de la vana egr a disparut,toate bune.

Modificat de S.Calin
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asa este, vin echilibrate din fabrica. Uite un video - l-am gasit pe o pagina de net - nu am legatura cu anuntul

http://www.robnec.ro/

Modificat de F l o r i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare tuturor

sunt nou pe forum...dar am si eu o problema..am un polo(cel din descriere..)care incepe sa-mi faca figuri,adica intra in limp mode

pe la 3000 ture cand scchimb 3-4 si 4-5..ce poate fi?

-nu am nici o eroare la diagnoza,turbina tocmai am curatato(nu prea era nevoia,doar ca tija actoatorului (bucsa)era blocata..am deblocat-o

-nici un furtunas spart..blocu cu valve(n75,n18,n256) l-am schimbat recent(am zis ca e el de vina)-cel vechi ticaia mai tare

-debitmetru lucreaza in valorile normale

meentionez ca actuatorul de la turmo nu functioneaza pe baza de vacuum si de presiune..(tre sa suflu in furtunas,si el iese actionant o clapeta din camera de evacuare a turbo-cea "ruginita")..adica tija sta trasa in camera actuator..oare asa e la turbo1.4 tdi?..va rog ceva idei..poate cipos,sau altii

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un log in mers. Poate actuatorul nu lucreaza cum trebuie chiar daca zici ca ai deblocat tija.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa fac un log in mers..dar pana la urma actuatorul la modelul meu de turbo ,deschide o clapeta..nu are vane(palete..) ca la passat?care e rolul deschiderii ei?

si inca ceva ..in limp mode a mai intrat acu 2 ani de doua ori,dupa care acuma..

daca nu lucreaza actuatorul cum trebuie,care ar fi problema?ca blocu cu valve l-am schimbat...se poate seta din vag-com? ms..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare .

si eu sunt nou pe forum ,nou posesor de pasat ..cu probleme.la o viteza ,turatie oarecare .....nu are nici o regula mi se aprind becurile la abs si esp si intra in ;imp mode ,sau asa cred ,de fapt se reduce puterea cind se aprins becurile respective.opresc motorul si repornesc ...problema dispare.i am facut diagnoza cu vcds si nu da nici o eroare ,defect prezent.de ce sa ma iau?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Fa un log in mers - dar ma indoiesc sa fie o problema mecanica. E posibil ca ESP-ul sa-ti taie din avant...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut si eu un log un mers si l-am postat aici..http://vwforum.ro/topic/41003-log-uri-interpretarea-lor-probleme-turbina-debitmetru-egr/page__st__3060...postul cu nr.#3062.

Problema mea e descrisa in postul cu nr.#587 din acest topic.

N-am putut sa pun log-urile in format CSV asa ca am facut niste print screenuri.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O.T. O da :icon_geek: multumesc Florine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna tuturor.

astazi am mers citiva Km cu masina si nu am putut depasi 100km/ora[in vitezele 1....4 se tura peste 2500 iar in 5 numai 2000 ture/min}

am oprit motorul ..am pornit din nou merge 1..2...3...4 bine la 5 ..max 2000 ture.

bag sa scanez si gasesc :injector pd cilindru 4 semnal inplauzibil....intermitent

trotle actuator ...electric fault....intermitent.

sterg erorile...scanez din nou ....no eror found...deci ok.

ce e trotle acuator ala si unde e?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E actuatorul de la acceleratie ca e electrica si nu cu fir.Cand mai postezi pune codurile de eroare intregi .Dupa stergerea erorilor si-a revenit la normal?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Adica, pedala de acceleratie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Va salut! De cateva zile ma confrunt si eu cu limp mode, in conditiile in care turbina a fost curatata, schimbata geometria variabila de mai putin de 2 ani. Am verificat actuatorul si am observat ca tija lui urca si coboara liniar fara sa agate nicaieri si face toata cursa, vacum are, furtunasele sunt bune. Limp-urile le iau doar cand motorul e rece, in viteza a 4-a pe la 2200- 2500 rot. min. si de cele mai multe ori in decelerare sau mers constant, si cand dau sa accelerez nu mai merge pana nu o opresc si o repornesc. Dupa ce apa ajuge la 90* nu mai intra in limp, pot sa o duc si in 4500 rot. in treapta 4. Unde credeti ca ar putea fi problema?

Modificat de cornel4575
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De cateva saptamani imi intra si mie in limp mode in jurul vitezei de 100kmh cand o calc. Turbina a fost curatata, pentru cateva zile a fost ok, zilele trecute am fost la drum lung si iar am avut probleme. Ce altceva in afara de turbina ar putea fi? Maine schimb electrovalva, mi-au spus de la vw ca ar putea fi aia. O parere?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rasfoieste putin topicurile astea:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare tuturor,

Din pacate ma inscriu si eu pe lista celor cu "Limp Mode".

Poate ma ajutati si pe mine cu o parere la problema mea:

Masina: VW Passat Combi, 1,9 TDI (DI rosu), motor 96 kW (AVF), cutie tiptronic, an fabricatie 2002.

Simptome:Totlul a inceput acum cateva luni, cand pe un drum mai liber la 80 km/h a ramas fara vlaga motorul. La repornire s-a resetat si a mers ok. De atunci a mai facut de cateva ori chestia asta, dupa care am fost la service si am pus testerul pe ea. Rezultatul a fost: "17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation".

Am inceput verificarile obisnuite si am gasit un furtun putin gaurit pe refulare turbosuflanta. L-am schimbat (500 RON total) si am verificat si furtunasele de pe circuitele de comanda, care sunt ok. Nu am scapat de problema asa simplu, asa ca am schimbat si debitmetrul, dar la fel. Pe urma am trecut la N75 care intr-adevar era defect, insa problema persista, iar acum nici daca repornesc motorul nu isi revine - limp mode continuu.

Mentionez ca actuatorul turbinei se misca usor.

Intrebari: Poate sa fie altceva decat turbina? Mai pot sa verific ceva in afara de cele de mai sus?

EGR poate sa fie o cauza pentru "lipsa asta de vlaga" la motor? N18 sau N239 au treaba cu asa ceva?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!