Jump to content

Gti, A3 1.8t Sau Passat 1.8t?


salesman
 Share

Postare recomandată

Salut,

Trebuie sa aleg (repede!!!) o masina de 23.000 CIP si nu pot alege decat dintre Golf, Passat sau A3.

Dat fiind ca imi place sa merg mai repejor, m-am gandit la niste motorizari mai puternice (200 si respectiv 160 CP).

Date fiind drumurile din Buc, nu mai sunt asa sigur ca vreau o masina cu suspensii sport...

Folosesc masina preponderent in Buc unde mai merg pe linia de tramvai, mai trec prin gropi fara sa incetinesc, mai merg pe stradutze neasfaltate, mai avem si piatra cubica, etc ...

Nu imi place sa merg cu 5-10Km/h pt ca e drumul prost si nici sa aud zgomote in masina (de la suspensii prin gropi, de la vant pe autostrada, etc), dar nici nu imi place sa iau curbele cu cat zice pe indicator (in afara localitatii) sau sa mi se aplece masina precum barca. Si nu imi place nici sa fiu depasit. Si pe de alta parte mai sunt si drumuri nationale proaste, pe care mergi cu 120 km/h chiar daca asfaltul nu e ca cel de pe DN1.

Focusul meu se descurca bine, adica e stabil in curbe si destul de tolerant cu drumurile din Buc, dar cred ca pot sa am ceva mai bun de la viitoarea masina. adica sa filtreze mai bine gropile si denivelarile din Buc si sa stea si mai bine in curbe.

Imi place GTI-ul, am facut un drive-test de vreo 3 ore (pbn, victoriei, buc noi, centura, dn1, pbn) si sincer nu stiu daca va face fata gropilor, denivelarilor sau sinelor de tramvai din buc.

Pro: masina sport, cu personalitate, se incadreaza bine in buget cu loc de optionale, practic e masina pe care inima mea o vrea, dar ratiunea imi spune ca nu e de Buc

Contra: drumurile din Buc, consum maricel, nu sunt sigur daca o sa am unde sa exploatez toti cei 200 CP

Passat cu 1.8T:

Pro: comoda in Buc, luxoasa, multe gadgeturi, se incadreaza bine in buget, motorul 1.8T pare interesant

Contra: prea mare pt mine (am 28 de ani, fara familie, fara copii), fara personalitate, nu stiu cat de agil e pe sosea

A3 cu 1.8T:

Pro: hatchback deci stabil, dragut (desi nu la fel de sexy ca GTI, e mai mult mai misto decat passat-ul), mai usor cu 100 kg decat passat, cred ca e bine antifonat deci ma astept sa filtreze bine vantul, calitatea sper sa fie foarte buna (Audi, clasa premium, etc...), imagine buna

Contra: foarte scump (!!!), nu se prea incadreaza in buget deci trebuie sa renunt la gadgeturi, sasiul de Golf si dotarea Ambition nu stiu cat de comod il fac in oras si inca o data prea scump.

Intrebari pt voi (posesori de una din cele 3, sau de motor 1.8T) ,dar tineti cont ca eu vin de pe un focus care nu e nici sport (dar e desul de stabil), nici premium (zgomotos rau pe la 140 km/h), nici puternic, nici nou (are 120.000 km, cam troncane prin buc):

- cum mergeti cu GTI/passat/A3 in Buc? incetiniti la trecerea peste liniile de tramvai? va deranjeaza din pdv confort?

- cum mergeti cu GTI/passat/A3 pe drumurile nationale? sunt stabile? sunt confortabile? sunt zgomotoase?

- cat consuma GTI/passat/A3 in Buc? dar la un drum intins (mers cu depasiri si cu viteze maxime permise de drum)?

- suspensia sport de la golf/passat/A3 este aceeasi chestie cu suspensia de la GTI?

- cum e suspensia sport in buc? e diferenta intre suspesiile sport ale celor 3?

- cum sunt jantele de 17" in Buc? sunt incorfotabile? dar la drum lung si viteze mari sunt galagioase?

- merita A3 (e cam cu 3000 de euro peste Passat Highline sau GTI)? in afara de imagine, se mai vad undeva banii astia (materiale, antifonare, etc)?

Si intrebarile finale:

- Se poate face un compromis intre sportivitate si comfort sau cer imposibilul si ma chinui degeaba? :icon_thumright:

- Si daca se poate, care din cele 3 il ofera?

Va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si intrebarile finale:

- Se poate face un compromis intre sportivitate si comfort sau cer imposibilul si ma chinui degeaba? ;)

- Si daca se poate, care din cele 3 il ofera?

Se poate face. Dar fiind un compromis, costa mult asa cum ai spus. Din modul in care ti-ai descris asteptarile, A3 1.8 TFSI te-ar 'coafa' cel mai bine. Insa ramane problema spinoasa a bugetului.

Doar o parere.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

golf 5 gt. din lista inconvenientelor gti-ului tai consumul, care e ceva mai mic la 1.4, si cei 200 cai care raman doar 170.

pretul e super ok, ai si gti tdi pt un consum chiar mai mic. cat nu imi place mie golf 5, asta e singura varianta pe care as vrea-o, dar cu design de r32:P

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am masina din semnatura si e model Ambition. Prin Buc e ok dar am fost sapt trecuta prin Harghita si 160km i-am facut pe drum denivelat (fara gropi).

Cu suspensiile sport am simtit drumul asa cum era! Nu as mai vrea sa repet experienta prea curand.

In rest, pana la Brasov am mers excelent.

Daca iti iei A3 si ai pretentiile de mai sus... ia-l fara suspensii sport! Si cele normale nu o sa-ti faca masina o "barca".

Cat despre vant pe autostrada... ce e ala?!?! :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salutare,

Am decis sa merg pe A3 1.8t, grad de dotare Ambition fara suspensii sport, si cu cateva optionale.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si nu imi place nici sa fiu depasit.

Nu te supara, citi ani ai? Imi pare rau, dar nu m-am putut abtine.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@nexi, omu are 28 de ani a scris mai sus, dar nu cred ca are relevanta pt topic

a3 e o alegere f buna, masina este f bine facuta si motorul cu siguranta te va multumi

sa o stapanesti sanatos

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa o stapanesti sanatos si sa vedem si poze :icon_thumright:.Cu depasitul (faptul ca spuneai ca nu-ti place sa fii depasit)...nu trebuie sa faci neaparat un capat de tara din asta, intotdeauna vor exista masini mai rapide decat altele.

Modificat de George_ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Nexi, judecati subiective vizavi de actiunile sau filozofia de viata a unuia sau a altuia poate emite oricine, insa fara a avea o valoare adaugata. Pe de alta parte, raspunsurile obiective la intrebari punctuale presupun o judecata matura si o viziune de ansamblu. Am precizat ca nu imi place sa fiu depasit (la fel cum alticineva ar putea preciza ca nu ii place sa se impotmoleasca in noroi mai mic de 30 cm) pt a oferi cat mai multe detalii despre asteptarile mele de la o masina, in asa fel incat voi, forumisti, sa imi puteti oferi un raspuns cat mai exact si in concordanta cu aceste asteptari.

Sfat: daca te concentrezi putin mai mult, te vei putea abtine.

Revenind la topic... s-a reluat lupta interna intre GTI si A3. :)

Inima vrea GTI, ratiunea spune A3. Sper sa invinga inima, macar de data asta ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sper sa te ajut sa te hotarasti. Cand vine vorba de gropi si alte denivelari de prin frumoasa Romanie cam toate suspensiile sport te fac sa-ti blestemi zilele. Insa cand ai parte un asfalt ok si vrei sa te bucuri de masina ta iti garantez ca nu se va compara niciodata suspensia de pe un GTI, mai ales V, cu una sport de pe A3 sau mai ales Passat. GTI-ul a fost proiectat din fabrica sa aiba o cu totul alta tinuta de drum fata de un GOLF sau A3 cu suspensie sport. Chiar daca poate o sa zici ca tot cu 15 mm scrie ca e mai jos. Asa e din punct de vedere optic insa mai departe nu mai sunt similitudini deloc. In ceea ce priveste aspectul nu are rost sa compari GTi cu Passat. Dupa 2 ani si jumatate de cand am GTI-ul lumea tot intoarce capul pe strada dupa ea. Inca un sfat : daca optezi pt GTI alege jantele Detroit pe 18 pt ca fac toti banii si nu exista absolut nici o diferenta de confort.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca printre conceptiile tale despre "filozofia ta de viata" exista si aceasta ca nu iti place sa fii depasit atunci, no comment.

Sa ai grija sa-ti ridici premiul de la destinatie de fiecare data.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nexi; de ce esti Gigi Contra? Poate omu' nu vrea sa mearga pe A1 sau A2 si sa fie depasit de toate Loganurile. Sau tu ai Gti doar ca-ti place cum arata si nu ptr putere??

Modificat de bogdan2
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu sunt Gigi Contra, dar ma enerveaza imaturitatea. Pe forum majoritatea oamenilor sunt faini si cu capul pe umeri si vine cineva care vrea sa-si ia masina puternica si sa spuna unul dintre motive pentru care si-o ia este ca sa-i depaseasca pe toti pe strada. Si eu merg tare, dar asta nu inseamna ca particip la vreo competitie pe strada. Merg pentru mine.

Dar in fine, nu e problema mea, nu ma apuc eu acum sa schimb lumea. Oricum nu voi reusi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

omul s-a exprimat ca si cum ar fi zis "vreau un motor puternic, sa nu am emotii cand depasesc". Nu cred ca e cazul sa il judecam pt atat, pana la urma toti mergem relativ tare, mai ales ca unii aveti motoare de 200 de cai :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mai Nexi, tu nu esti baiat rau, esti doar necopt si putin intolerant. :salut:

O sa incerc cateva exprimari alternative la ideea "nu imi place sa fiu depasit" ca sa te ajut sa intelegi mai bine ce am vrut sa spun (daca vrei sa intelegi):

- pe Pitesti - Craiova depasesc cea mai mare parte a masinilor (nu fac in scop din asta, doar imi place), iar daca ma depaseste cineva (pt ca se intampla si asta) incerc sa ma tin de el (nu e un capat de tara daca nu reusesc);

- pe Transfagarasan imi place si mai mult sa depasesc o masina si cu cat e mai puternica, cu atat imi place si mai mult (de multe ori si reusesc);

- pe Arad - Deva m-am intrecut mai demult cu un A4 si mi-a placut foarte tare (noapte, curbe, camioane...).

Inca o data, am vrut sa am o exprimare obiectiva din care sa se inteleaga exact ce vreau de la masina, ca daca spuneam "imi place sa merg tare", nu se intelegea nici cat de tare, nici pe unde tare si nici nu era real. Si eu merg pt mine si nici nu particip la vreo competitie. :)

In general autostrazile si "liniutele" (n-am participat niciodata si nici nu imi propun) ma plictisec, prefer drumurile virajate pe care mai sunt nevoit sa incetinesc si pe care trebuie sa depasesc, de-aia imi doresc o masina cu care sa pot face asta. Si nici e

Cat despre imaturitate, tu ca "om matur, fain si cu capul pe umeri" ce te consideri, nu crezi ca trebuia sa incerci un raspuns "on topic" in loc sa avem polemica asta irelevanta si plina de testosteron? Si eventual sa imi atragi atentia parinteste ca nu e bine sa imi placa sa depasesc ...

Zi-mi mai bine altceva:

- Cum e sa mergi cu suspensiile GTI-ului dupa cateva luni de utilizare zilnica in Buc? Devin obositoare/enervante? Sunt incomode sau zgomotoase? Scartaie/troncane imbinarile de plistice de la interior?

- Cum e sa mergi cu 120 - 140 pe drumuri nationale mai putin bune? Sunt deranajante sau filtreaza bine denivelarile?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca zici ca iti place drumul curbat de munte atunci mergi pe suspensii sport. Zdruncinaturile din oras te deranjeaza numai daca faci comparatia zdruncinatura=avariere/uzare (lucru ce functioneaza la mine). La viteze 130-140 nu sunt deloc deranjante, eu cred ca absorb foarte bine socurile (test facut pe soseaua de centura a Bucurestiului, mai rau de atat nu cred ca se poate). Pe mine nu ma deranjeaza daca ma misca putin mai tare dar simt clar ca masina are mai multa stabilitate si nu simt ca as putea pierde controlul masinii.

PS: dorinta de intrecere e ok, atata timp cat nu se lasa cu sicane si condus la limita sigurantei. :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gropi + GTI = incomod. Dar de fapt asa este orice suspensie sport ti-am mai spus. Zgomotoase sincer nu am observat sa fie decat in primele minute dupa ce pleci cu masina. Or fi din cauza ca sunt f reci amortizoarele. In schimb pe drumurile intinse chiar daca nu sunt perfect asfaltate masina se comporta excelent si este destul de silentioasa. Daca te deranjeaza anumite zgomote de la plastice nu are rost sa mai discutam - opteaza pt Audi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O sa inchei aceasta polemica, considerind ca a fost o exprimare mai putin nefericita din partea ta.

Acum o sa-ti raspund la intrebarile tale:

1. Eu folosesc masina zi-de-zi in Bucuresti, fiind masina de servici, de plimbare, etc. 75% din mersul total este in Bucuresti. Nu ma obosesc suspensiile si nu le consider chiar atit de tari si incomode. As putea spune ca suspensiile pe masina sotiei mele, MX5, sunt mai tari decit la mine. Referitor la plastice, pina acum mi-a scirtiit un singur capac la gura de ventilatie pe bord. A scirtiit vreo doua zile si vad ca s-a oprit. (Plasticile de pe MX5 sunt mult mai bune si mai bine inchegate decit pe GTI. De ex, capacul de pe consola centrala al schimbatorului de viteza, are un mic joc)

2. Pe drumurile mai putin bune nu merg cu 120-140, ci merg mult mai incet ca sa-mi protejez masina. Nu filtreaza denivelarile si daca iti pui si jante de 18, atunci nu te sfatuiesc sa mergi tare pe ele. Pe drumurile bune in schimb, e o placere.

3. Consumul in Buc este cam de 15. Eu pun cam un plin pe saptamina. In afara orasului, daca mergi linistit, scoti 8. Daca mergi mai sportiv, 10-11.

4. In concluzie, masina imi place si chiar nu am de gind sa o schimb prea curind.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare,

Am dat ieri comanda de GTI catre dep nostru de logistica (e masina de serviciu).

In principiu daca astia nu comenteaza, cam asta e...

In continuare configuratia:

Golf GTI, 4 usi, cutie manuala, jantele std de 17"

Dotari optionale:

Aer conditionat "Climatronic"

Airbag lateral pentru locurile din fata, spate

Asistent urcare panta

Conector multimedia pentru surse audio

Cotiera mijloc fata

Pachet Depozitare

Faruri bi-xenon, inclusiv instalatie spalare faruri

Pachet Lumini si vizibilitate

Privacy - Glass (luneta si geamuri spate)

Radio CD-player "RCD 500", 10 boxe, inclusiv mp3

Scaune fata incalzite

Senzor de parcare

Tempomat - (dispozitiv pentru reglarea vitezei)

Volan multifunctional din piele

culoare: Negru (black magic perl)

tapiterie: Stofa, antracit

Pret total: 23.521 euro CIP

Termen de livrare: 14 - 16 saptamani

Va multumesc tuturor pt sfaturi, idei, aprecieri si suport.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Este cea mai buna alegere dupa parerea mea, mai ales ca este company car :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai facut o alegere buna, iar cu suspensiile sport n-avea grija: odata ce te vei obisnui cu ele nu vei mai putea fara. Sincer iti spun ca toate masinile cu suspensii normale acum mi se par cam barci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!