Jump to content

Dezaburire Si Termocupla


Golfuletz
 Share

Postare recomandată

Am mai vazut problema asta odata pe forum, acum din pacate nu o mai gasesc. Pe scurt, in momentul cand comut pe dezaburire geamuri laterale si parbriz imi porneste termocupla. Am aer conditionat pe masina si chestia asta se intampla normal in momentul cand comut pe A/C. Consecintele sunt mai multe....1. Acum ca vine iarna mi-e frica la un inghet sa nu distrug radiatorul in momentul cand pornesc masina si dau pe dezaburire. 2. Se pierde din putere, activandu-se si ambreiajul la compresorul A/C. Solutii, sfaturi?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mai...nimeni nimic? Nu m-am exprimat corect sau is prea rare golf-urile cu AC? Orice, o opinie, un sfat... :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

OT: Aveam eu o rezolvare.. parca m-ai ajutat si tu cu ea odata.. tu adu sticla si benzina.. io aduc carpa si chibritul :)) :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Hai mai...nimeni nimic? Nu m-am exprimat corect sau is prea rare golf-urile cu AC? Orice, o opinie, un sfat... :rolleyes:

salut, nu e normal sa sa intample asa.Poate ai un scurt pe instalatia electrica, verifica daca cand cuplezi aerul, cupleaza si dezaburirea.Sau poate nu ai masa(-) la un releu si de aici poate sa cupleze amandoua. Intai verifica sau da mai multe detalii.Poate ai facut modificari la instalatie si ai legat gresit ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ba e normal, la golf 2 cu aer cand treci pe dezaburire porneste si compresorul, si la golf4 e asa, si am mai vazut la unele reno-uri. asa face si la mine.

sa inteleg ca sunt doar 2-3 golfuri cu aer pe forum?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deci...-nu am modificat ceva in instalatie pana in momentul asta (anul trecut nu i-am dat atat de mare importanta ca nu aveam freon pe instalatie si in consecinta nu simteam o scadere in puterea motorului)

-cand cuplez pe AC nu porneste si dezaburirea.

Si eu am mai vazut pe forum cu aceeasi problema (atat ca nu-l mai gasesc). Bun! Se pare ca asa trebuie, insa de ce si cum draq sa renunt la chestia asta? Nu are nici o logica (dupa mine) si in plus eu zic ca dauneaza la mersul de zi cu zi (racirea continua a lichidului in radiator, consum ridicat, putere scazuta)!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu stiu asa: La cumnatul meu care are un Golf 2 GTD 1.6TD cu AC, cand da pe dezaburire este nevoit sa treaca si prin zona AC si automat porneste compresorul si termocupla care apoi se opresc cand s-a ajuns la dezaburire. Singura problema care consider eu ca este ar fi designul la sistemul de pornire AC si dezaburire. Mi-se pare cam aiurea, desi nu vreau sa pornesc AC, trebuie sa il pornesc daca vreau sa dau pe dezaburire. Cred ca mai bine ar fi fost sa fie pusa dezaburirea dupa pozitia 0 si apoi sistemul de AC.

Solutia cred ca ar fi un comutator in bord in care sa intrerupi doua circuite, unul ar fi cel de la compresor si unul de la termocupla. Practic inainte sa cuplezi dezaburirea, decuplezi termocupla (optional) si compresorul. Dupa ce ai pornit dezaburirea poti sa cuplezi inapoi cele doua componente decuplate. Bineinteles la operatiunea inversa trebuie sa opresti iar cele doua componente pana trezi in pozitia Zero. Ciao. B)

L.E.: Alta solutie ar fi sa scoti mufa de la compresor pe durata perioadei mai friguroase, daca nu vrei sa faci modificari la instalatie.

Modificat de _APoLLo_
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

hmm....pentru mine nu-i o problema ca trece prin AC, poate e ok ca mai pornesti din cand in cand compresorul chiar si iarna. Problema e ca porneste din nou cand ajunge pe dezaburire. Nu stiu daca rezolv si problema termocuplei daca scot mufa de la compresor...oricum e o idee.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu scos mufa iarna trecuta, dar iarna asta o sa pun freon si o sa il las sa mearga asa cum l-a gandit fabricantul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se comporta foarte normal. Exact asta se intampla si la mine si nu am avut nici o problema. Las-o asa fara alte modificari. Singura chestie e ca i-am scos mufa de la aer pe timp de iarna sa nu pierd putere in momentul cand cuplez dezaburirea. La vara o bag la loc.

Bafta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

multumescu-va de sfaturi...am sa scot si eu mufa iarna asta ca-i nasol asa :salut:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

daca-i scoti mufa mai bine renunta la AC.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lasati masinile in pace ca stiu ele ce fac.Toate masinile cu AC folosesc aer rece pentru dezaburire. Asa este randamentul cel mai bun probabil, si la climatronic este la fel, bafta...

Modificat de florin1309ro
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca-i scoti mufa mai bine renunta la AC.

Nu am inteles ce vrei sa zici prin chestia asta...era vorba de iarna nu de vara!

Si daca tot a fost inviat topicul asta vreau sa zic ca nu-i o solutie foarte ok sa scoti mufa iarna...cel putin in cazul meu nu a fost. Iarna trecuta am facut chestia asta si a trebuit sa-mi fac reincarcare cu freon pe motiv ca nu am pornit instalatia cel putin o data la o saptamana pe timp de iarna ca sa nu inghete garniturile din instalatie si astfel sa nu pierd freon - acestea fiind zise de Bosch Service, la cei la care mi-am facut incarcarea si initial.

Cred ca a fost gandita cu un scop treaba asta desi eu nu ii vad utilitatea pe moment - pe radiator rece pornesti ventilatorul, pierzi putere, consum mare etc. Eu oricum am facut o modificare la vacuum care ma ajuta in privinta asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

si eu sunt d parere ca nu e bine sa scoti mufa. freonul face si ungerea...

plus ca AC-ul e mai uscat, de aceea porneste automat la dezaburire.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu am auzit chestia ca daca nu pornesti a/c o saptamana se usuca/ingheata garniturile, dar ce te faci cand o saptamana intreaga (cum a fost spatamana trecuta in Buc.) sunt mai putin de 5 grade Celsius? Pt ca la mai putin de 5 grade compresorul nu pleaca. Eu cred ca e o prostie faza cu pornitul la saptamana. Si sincer cred ca si la tine protectia opreste compresorul la temperaturi scazute sau in sarcina mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

AC trebuie pornit sa functioneze cu regularitate. daca nu, se usuca garniturile instalatiei de AC si mse pierde freonul. Eu am la Opel Astra G, AC manual si ii dau drumul cand mi-aduc aminte tocmai din aceeasi cauza. Acest fapt l-am aflat de la un atelier specializat in AC. Cu acea ocazie am schimbat radiatorul de clima de la golful meu, ceea ce a durat o jumatate de zi, timp suficient sa aflu de la seful de acolo(un mosulica simpatic) cam tot ce tine de AC. In concluzie e bine asa cum a procedat neamtul, AC la dezaburire, la fel ca si la golfurile model nou.

are dreptate "sco211"

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!