Jump to content

Seat Leon Fr 2005


Nautilus

Postare recomandată

Dacă nu merg pe spate, ghinionul meu.

Merg, am eu si sunt perfecte. Sunt complete, cap coada:

comprearinstall.jpg

La fel si furtunul de ambreiaj, il am si p-ala, omul lucreaza impecabil. Pacat ca ai fost presat de timp.

Modificat de cri-cri
Link către comentariu
  • 11 months later...

Am montat sâmbătă 31.03.2012 o fulie "amortizoare" Fluidampr.

Furnizor: USP Motorsport.

Cod: 551201 - toate 1.8T cu bloc motor 06A.

Efecte:

+ relanti aproape insesizabil, încât trebuie să mă uit la turometru ca să fiu sigur că motorul merge (chiar şi peste suportul dogbone Powerflex şi bucşele de subcadru aproape lipsite de cauciuc);

+ "smucitura" la cuplarea compresorului de aer condiţionat e mult mai redusă şi mai puţin deranjantă;

+ decuplarea aceluiaşi compresor e aproape insesizabilă;

+ acceleraţia la turaţia de cuplu maxim (3000-4500 rpm) e la fel ca la un motor aspirat;

+ acceleraţia la turaţii mari, peste 5000 rpm, nu mai produce vibraţii şi "bâzâit de albină" în şasiu aproape deloc;

+ zgomotul motorului la 4000 rpm şi peste e foarte redus;

- mai sunt unele mici vibraţii care mai scapă neamortizate. I-ar fi totuşi greu să treacă examenul cu "moneda pusă pe motor", dar pe cel cu "paharul cu apă" l-ar putea trece :lol:

După cum a fost descoperit într-un test cu un 1.8T modificat cu un turbo masiv, pus pe dinamometru cu fulia sa stock şi cu Fluidampr, ar trebui să ducă şi la o creştere de putere de aproximativ 3% (în testul lor, repetat de mai multe ori cu ambele fulii, diferenţa era de la 329 CP la 342 CP) , din motive mai greu de explicat legate de reducerea a ceea ce se numeşte "parasitic drag" asupra componentelor interne.

~Nautilus

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Testele de acceleraţie făcute cu un accelerometru KAT Matrix:

14.01.2012

Condiţii: temperatura aerului 1°C, asfalt uscat, cauciucuri de vară reci.

Cel mai bun timp: 6,32 secunde. Al doilea şi al treilea: 6,57 şi 6,58 secunde.

12.04.2012

Condiţii: temperatura aerului 16°C, asfalt uscat, cauciucuri de vară aproape reci.

Cel mai bun timp: 6,33 secunde. Al doilea şi al treilea: 6,48 şi 6,53 secunde.

Concluzii:

- Nu e o diferenţă (semnificativă) între demaraje datorată temperaturii aerului şi asfaltului.

- Nu se pot scoate 6 secunde fix (sau mai puţin) pe şosea cu numai ~230 CP şi cauciucuri obişnuite.

Alte maşini cu 220-240 CP şi greutatea între 1300 şi 1400 kg (foarte diferite prin curba de putere, cuplu motor, construcţia motorului, turbo sau aspirat) au timpul 0-100 km/h cam aşa:

Seat Leon Cupra R 225 ---- 6,9 sec

BMW 330i E46 --------------- 6,6 sec

Mazda RX-8 ------------------- 6,6 sec

Fiat Coupé 20V Turbo ------ 6,5 sec

Seat Leon II Cupra ---------- 6,4 sec

Alfa Romeo 147 GTA ------- 6,3 sec

Alfa Romeo 156 GTA ------- 6,3 sec

Honda S2000 ----------------- 6,2 sec

~Nautilus

Link către comentariu

Bun timp. Cum stai cu ambreiajul dupa teste?

Modificat de Deceunink
Link către comentariu

Puţin mai mult de 85 000 km şi ambreiajul e cel stock, care se ţine încă bine după 80 000 km de alergătură, demaraje "de bemveist cu epavă pă Bulgaria" şi ceva curse, şi după vreo 50 000 km de la primele modificări ale motorului.

Dacă e forţat în afara limitelor bunului simţ (exemplu: acceleraţie cu pedala la fund de la 1500-2000 rpm la 5000 rpm pe o rampă în treapta a 5-a pornind de la viteze sub 50 km/h) va da nişte semne de patinare (turaţia urcă mai repede ca viteza), dar asta e irelevant din 2 motive: 1 - fiindcă şi un ambreiaj nou-nouţ va ceda dacă e tratat astfel şi 2 - fiindcă o astfel de manevră nu se face în mod normal nici pe şosea şi nici în vreun sport cu motor, întotdeauna se caută treapta cea mai potrivită pentru turaţia şi viteza dorite.

~Nautilus

Link către comentariu

Permite-mi sa fiu sceptic legat de ceea ce iti arata acel aparat... Mi se pare mult prea bine - nu ca nu se poate - dar e greu sa scoti acel timp.

Simpla legatura pe care o fac este aceea ca, in tineretea masinii mele, m-am dat cu destule masini de pe loc si rar un Leon la fel ca al tau, modificat pe la puterea asta a fost in fata. Si, sincer, aveam prima suta undeva in jur de 7 secunde - real vorbind.

Link către comentariu
  • 10 months later...

Maşina a făcut azi ITP, cu exact o săptămână înainte de a împlini 8 ani.

 

Toate testele, inclusiv noxele şi frânarea, au fost trecute cu bine, fără niciun fel de şpagă. Deci se poate :D

Link către comentariu
  • 3 weeks later...

În viitorul foarte apropiat (<1 lună) leuţul va avea nevoie de un ambreiaj nou. (Cel original are 95 048 km şi la presiuni turbo de peste 0,5 bar patinează.) Sper să nu fie nevoie şi de volant, nu sunt semne de deteriorare (zgomote suspecte, vibraţii etc).

 

Cât timp presiunea turbo e sub 0,5 bar, se poate încă merge în condiţii foarte bune.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Cum arată în prezent iluminatul interior:

 

iluminat-interior-leon.jpg

 

Pe lângă plafoniera de Passat W8 şi ledurile din aeratoarele de bord de care am pomenit în trecut, indicatorul de presiune turbo a fost şi el iluminat cu leduri (amperajul extrem de mic al ledurilor micşorează sarcina pe care o are de suportat circuitul iluminării bordului).

 

În acelaşi timp, dacă plafoniera din faţă avea simboluri iluminate, plafonierelor spate de Leon parcă-parcă le lipsea ceva :) Aşa încât am făcut ca simbolul care indică poziţia aprins (deci acela care trebuie găsit primul pe întuneric...) să fie şi el iluminat şi conectat la acelaşi circuit. Pe timpul zilei, modificarea este foarte puţin vizibilă.

 

Fiindcă aveam umbrela personalizată Seat (accesoriu original de la Alto Syncro) şi s-ar putea să fie nevoie de a o găsi pe întuneric, buzunarul de uşă al umbrelei (dreapta) a primit şi el un simbol luminos în formă, evident, de umbrelă, conectat la acelaşi circuit :D

Link către comentariu

Foarte istete si frumoase modificarile de interior, dar si cele de ordin mecanic aduse masinii. 

 

Felicitari pentru munca si pasiunea de care dai dovada, Nautilule! 

Link către comentariu

Cam aşa arată simbolurile luminoase pe timp de zi şi de noapte :)

 

plafoniera-spate.jpg

 

şi, bineînţeles, umbrela :)

 

umbrela.jpg

Link către comentariu
  • 2 months later...

În timpul vijeliei de azi, câteva crengi zdravene groase la bază cât o cutie de bere au fost rupte de vânt dintr-un nuc şi aruncate peste maşină şi numai datorită norocului nu s-a rupt nucul cu totul.

 

Pagube minore: geamurile au scăpat nevătămate, o oglindă a fost dată peste cap (şi repusă la loc cu mâna), în schimb una din crengi a lăsat o îndoitură în plafon, mărişoară în suprafaţă şi adâncă de jumătate de cm, ca şi cum ar fi dat cineva cu pumnul acolo. În viitorul apropiat va fi îndreptată prin metode care să nu necesite revopsirea.

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Poze de acum:

 

20130720_194509.jpg

 

20130720_194400.jpg

 

20130720_194443.jpg

 

Lista modificărilor mai mici sau mai mari are 2 pagini şi jumătate scrise în Word :P

Link către comentariu
  • 1 year later...

Azi a avut loc al 5-lea ITP din viața mașinii, la 119 960 km, cu frânele originale pe spate, al 2-lea ambreiaj, a 3-a distribuție, al 2-lea set de discuri față și al 3-lea set de plăcuțe față.

 

Toate testele au fost trecute cinstit, fără șpagă.

Link către comentariu
  • 2 years later...

Al 6-lea ITP trecut. Peste 143 000 km. Al 2-lea set de discuri spate, al 2-lea set de discuri față (plăcuțe Mintex la toate roțile), lichid de frână schimbat ultima dată în vara 2016. Al 4-lea set de bucșe la suspensia față, al 3-lea set de bielete + capete de bară față, proaspăt montate. În ciuda eforturilor pe care le fac primarii noștri în privința drumurilor, pivoții și rulmenții originali sunt încă în stare bună.

Link către comentariu

Foarte frumoasa! cat mai multi km fara incidente!

O singura remarca si parere personala: renunta la manerele cromate.

Modificat de DB86CLP
Link către comentariu
  • 3 years later...

Se face o săptămână de când mașina a făcut al 9-lea ITP din viața ei. Toate testele au fost trecute cinstit, fără șpagă, ceea ce dovedește că se poate, cum ar fi zis Obama.

 

În prezent are: al 3-lea ambreiaj, a 2-a evacuare (Milltek, inox), a 4-a distribuție, al 3-lea set de discuri de frână față, al 3-lea set de bielete + capete de bară față, al 2-lea set de discuri spate, a 3-a baterie, a 3-a pompă de servodirecție. Pivoții și rulmenții originali sunt încă în stare bună, n-au nicio urmă de joc, după 15 ani și 7 luni pe drumurile patriei. Turbina K03-052 e cea originală.

 

Ambreiajul avea ~98000 km și nu patina, ar mai fi rezistat, probabil, cam un an, dar, fiindcă s-a lucrat la mașină cu puntea din față demontată, am profitat de ocazie ca să-l înlocuiesc.

Link către comentariu

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!