Jump to content

Motor Turat Excesiv


dbk
 Share

Postare recomandată

In numele unui prieten care momentan nu are acces la internet, va rog sa ma ajutati cu urmatoarea problma la un Seat Leon Turbo, 1.8, 20V, 180 cp, din 2001.

Simptomele sunt urmatoarele:

- aleatoriu, pornirea este greoaie cateodata. Sunt situatii cand porneste la a doua sau a treia incercare; sunt momente cand porneste la prima cheie insa dupa cateva secunde bune de incercari; si, bineinteles, sunt momente in care masina porneste normal la prima cheie. Dupa o pornire dificila, mai intotdeauna apare un miros foarte urat (ma gandesc ca vine de la catalizator) si mai intotdeauna apare si urmatoarea simptoma:

- tot aleatoriu, exista situatii, cand, cu motorul cald, la relanti, turatia creste aproape de 2000 rpm si refuza sa se linisteasca pana ce nu primeste o talpa mai serioasa (aproape de 3000-4000 rpm). Dupa ce primeste aceasta "talpa", mentionez faptul ca turatia nu scade imediat asa cum ar trebui sa se intample la ralanti ci scade usor, ca si cum ar fi in mers, in frana de motor.

Bateria a fost schimbata de curand, la fel si bujiile.

Va rog sa ma ajutati cu ceva pareri/sfaturi.

Am folosit functia search, insa nu am gasit nimic asemanator la Seat Leon.

Multumesc

Modificat de dbk
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

incearca o scanare cu VAGCOM si vezi ce erori apar.

dar pana atunci...

legat de pornire poate fi ori de la carbunii electromotorului ori un senzor de temperatura care "minte ECU"si atunci s-ar explica si de ce aleatoriu sta mai turata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Scuze, am uitat sa mentionez: si noi am crezut la inceput ca e o problema la electromotor, a fost la un service, cei de acolo au spus ca nu e de la electromotor ci de la un "starter" care are legatura cu electromotorul. L-au schimbat, a costat 260 de ron, cu tot cu manopera, insa masina are aceleasi simptome si acum.

S-ar putea sa fie o supozitie doar, dar am observat ca face asa mai mult cand ploua...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu as pune si debitmetrul pe lista de posibile probleme. cel putin pentru faza cu turatiile cred ca motorul primeste mai mult aer decat trebuie...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu am avut debimetru varza si nu prea reactiona asa. si la Golf si la Audi, pornea normal, doar ca nu tragea bine motorul. ori isi dadea drumul dupa ce primea o valoarea standard, ignorandu-l total, fie nu tragea la puterea maxima.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stiu daca are vreo legatura...dar eu aveam o problema asemenatoare la o dacia berlina pe injectie. Avea instalatie de gpl si cateodata o lua razna...se tura excesiv in mers (deci bagata in viteza) , fara sa-i calc acceleratia, iar ralanti se ducea spre turatia maxima. Ma rog, revenea la un moment dat, dar tot asa, scadea greu turatia, chiar si cand era scoasa din viteza. Toti mecanicii spuneau ca e o problema cu calculatorul injectiei, care o lua razna datorita instalatiei gpl (ma rog...raspuns de mecanici de dacia ). Ideea e ca se rezolva imediat problema, cand scoteam si bagam la loc mufa computerului injectiei.

Sa fie si aici o problema asemanatoare?

Ma rog...vom afla cu siguranta dupa ce va face scanarea cu VAG-COM, dar momentam nu poate ajunge cu ea la un service pentru ca e retinut cu treaba prin provincie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt de parere ca macar pe partea de turatii excesive ar fi vorba de senzorul de temperatura. Am avut si eu instalat pe o masina un mecanism care pacalea senzorul de temperatura si intra socul automat (un fel de chip rudimentar :) ) si avea acelasi comportament.

Iar in privinta pornirii, daca bujiile sunt ok, fisele bujii daca sunt si ele ok, ar cam ramane electromotorul.

Cel mai bine e sa fie facuta o testare cu vag-com, pentru ca pana atunci nu putem decat sa ne dam cu presupusu'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stie cineva la cate ture intra turbina la un seta toledo 1/9 TDI 110 cp

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Desi esti off-topic...turbina la un tdi-pd intra undeva pe la 1900-2000 rpm.

On-topic: are vreo legatura temperatura indicata la bord cu acei senzori de temperatura despre care vorbiti voi mai sus? Intreb asta deoarece temperatura la bord este indicata corect.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

temperatura este preluata de o piesa care contine 2 senzori. unu care trimitie informatia la motor si altul care trimite la bord. stiu ca la Golf, acel senzor era g62 pt bord si g2 pt motor. poti cauta prin forum, pe aria de Golf IV mai multe date.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am fost exact in situatia amicului tau dar cu motorul din semnatura.

dupa ce mi-am mincat nervii cu electromotorul, bateriea, bujiile, am constatat ca toata problema era din combustibil.

sa incerce cu diferite tipuri si diferiti furnizori de combustibil. parerea mea. asta a fost la mine :( .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
am fost exact in situatia amicului tau dar cu motorul din semnatura.

dupa ce mi-am mincat nervii cu electromotorul, bateriea, bujiile, am constatat ca toata problema era din combustibil.

sa incerce cu diferite tipuri si diferiti furnizori de combustibil. parerea mea. asta a fost la mine :) .

da...aici ai dreptate,mai ale ca este si turbo cu o capacitate mare,persupun ca poate-i trebuie o benzina mai buna.!!

incerca ceva mai bun !!

drive safe

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!