Jump to content

Octavia Combi Si Combi 4x4


72THX
 Share

Postare recomandată

Din link-ul de mai sus reiese faptul ca este recomandat sa ai ASR On la urcarea pantelor inghetate. Gresesc? :lol:

Sistemele de control ale tractiunii actioneaza prin intermediul fortei de franare sau prin reducerea puterii/cuplului. Ceea ce e ok atunci cand e vorba de gheata de exemplu. Atunci cand insa e vorba de zapada afanata de o anumita adancime, sau nisip/pietris, adica de suprafete nu chiar asa de alunecoase dar care presupun o forta de inaintare marita pentru "strabaterea" materialului respectiv, atunci are logica sa pui aceste sisteme pe off, pentru ca inca o frana in plus sau cuplu mai mic este exact de ce nu ai nevoie - si problema devine si mai mare cand urci o oarecare panta in conditiile descrise. Am spus ca are logica dar nu cred ca este indicat neaparat - pentru ca desigur sistemele astea au fost inventate sa te ajute sa mentii controlul - deci daca o faci macar sa fie vorba de o viteza mica de deplasare.

Uite si o Skoda pe "gheata", cu si fara ASR :

Modificat de SeverusP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ SeverusP: e tare filmuletul. Deabea astept masinuta.

Ce senzatie misto cand tu urci panta si altii se chinuie.

Aici nu cred ca mai conteaza cati CP sau capacitate are motorul.........

@2.0MPI: ce cauciucuri ai de 195 sau 205?

Eventual ce marca sunt cele de iarna. Eu am avut la masina dinainte Fulda si am fost multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am facut revizia de 60.000. Aproape 25 de milioane. Si multi nervi la Porsche Aviatiei. Si culmea, nervii nu erau ai mei, ci ai domnului extrem de "dragutz" de la programari :icon_thumright: . Noroc cu un consliler tehnic care stie ca in fatza clientilor nu trebuie sa iti ridici fustele in cap. Diferenta intre cei doi probabil nu e legata de numarul trainingurilor sau anilor de experienta, ci de cei 7 ani de acasa.

Deci aproape 25 de milioane in care au intrat placute frana, nervi, filtre si ulei (inclusiv Haldex).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

deja incep sa-mi fac griji. am revizia programata pe 8 ianuarie. cea de 60.000 km. :ceuameni: acum stiu ca la porshce sunt practicate preturi mult mai mari decat in alte parti si ca ai 4*4, dar cat sa fie de mare diferenta de pret?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si eu sunt interesat cam cat costa reviziile la Octi 4x4.

Cred ca diferenta de cost intre una nrmala si una 4x4 ete doar atunci cand schimbi si uleiul+fitrul de la Haldex, doar are aceleasi piese nu.

Spune-mi si mie la cat a fost gaura din buget dupa revizie si unde ai facut-o.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o revizie normala de 60.000 km, la octi non 4x4 e in jur de 10 mil. totusi asa mare diferenta sa fie, doar pentru filtru de ulei si ulei la diferential? chiar nu cred. poate ne spune SeverusP de ce a costat atat de mult.

Modificat de audi_fan
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Mai exact, revizia a fost 22.5 milioane (cu tot cu TVA). Dupa cum spuneam, mi-au schimbat ulei si filtru de ulei (motor+Haldex), filtru de polen, placute de frana (fata si spate). Mi-au mai schimbat o bieleta (dar masina e in garantie). Si manopera adiacenta. Pentru mai multe detalii o sa trebuiasca sa cer factura de la seful de parc auto :rolleyes: - masina fiind de servici nu am scos banii din buzunar, inca un motiv in plus sa nu exagerez, nu?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

Salutare oameni buni!

sunt sofer de octavia combi de prin septembrie 2003 si m-am gandit sa va impartasesc din experienta

1. octavia 1 combi motor 1.9 tdi - 90CP - echipare elegance.

am mers cu ea aproximativ 180.000 km fara nici un un fel de probleme - prima piesa "non consumabila" - pompa de servodirectie - am schimbato la 173.000km . mare parte din acesti km (peste 150.000km) i-am facut la drum lung cam prin toata europa de est pe tot feluri de drumuri . pachetul "drumuri grele" imi merita toti bani . zgomotul intr-un combi este unul normal pt motorizarea de 1.9 tdi ( avem o gramada la firma unde lucrez, si berline si combi) . stabilitatea este extraordinara . revizii facute la porsche aviatiei sau avia motors au fost undeva in intervalul 5-9 milioane lei cu o singura expectie , cea de 90.000 km cand s-a schimbat conform indicatiilor din cartea de service toata distributia. aceasta revizie a fost brutala .. aproximativ 30 bulioane .

consumul , desi merg extrem de sportiv, nu a depasit niciodata 7.5 % - mers sportiv = bucuresti - belgrad , 600km (din care doar 160km autostrada) cu o medie orara peste 100km/h

2. octavia combi tour 1.9 tdi - 90CP initial - 117 CP final, tot elegance ca si echipare .

cu asta am mers aproximativ 50.000 km . asta nu avea drumurile grele si al anumite viraje o mai simteam ca "topaie" . in rest aceiasi tinuta de drum foaret buna. cand a iesit din garantie am efectuat un mic chiptuning ( marit de la 90CP la 117 CP ) . dupa chip puterea acrescut foarte mult si culmea ... consumul a scazut cu 0.8l/100km in medie .

ambele masini de pana aici au fost cu cutie manuala

3. octavia 2 combi 2.0 tdi - 140CP cutie automata DSG - echipare elegance + oarece optionale

tinuta de drum mult imbunatatita (asta si datorita esp... bla bla - asta are pe ea toate abrevierile posinile :) ) , zgomt mai mic dar si consumul destul de marisor ( poate inca nu sunt eu invatat cu cutia automata, poate si datorita faptului ca am mers pana acum numai in conditii de iarna - masina mi-a sosit la jumatea lui decembrie 2007)

singurul dezavantaj la aceasta masina este ca stalpii sunt putin mai lati si mi se pare putin mai difici de parcat - cat de curand voi instala senzori de parcare

concluzie - super masini toate 3 . prefer combi datorita spatiului ( cand plec la tara sau in concediu a mea familie confunda foarte des masinuta mea cu un camion, si mai mereu raman si eu suprins ca au incaput toate bagajele, ba a mai ramas si ceva loc ). deci masina de familie foarte buna si deasemena foarte buna pt firma daca aveti de catar diverse lucruri voluminoase

recomand oricui cu cea mai mare incredere un combi

kilometri multi fara evenimente !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 months later...

Blondu,

3 Octavia combi la rand? Felicitari, inseamna ca ai fost chiar fericit cu prestatia masinilor.

Spune-mi te rog dupa ce ai apucat sa mergi ceva cu masina actuala: stiu ca nu se compara asa direct dar e asa de mare avantaj cu DSG incat l-ai alege in loc de 4x4?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"stiu ca nu se compara asa direct dar e asa de mare avantaj cu DSG incat l-ai alege in loc de 4x4?"

Ca posesor de Octavia 1 4x4 si Octavia 2 cu DSG,pentru oras mers frecvent recomand DSG-ul,ca la aglomeratia din Bucuresti e super(personal nu sunt fan cutii automate) iar utilitatea tractiunii integrale in Bucuresti,eu personal,nu-i vad rostul.Adica de cateva ori pe an sa zicem ca folosesti intr-adedevar 4x4 dar de cate ori stai in trafic apasand ambreiajul de sute de ori?

Imi place Octavia 4x4,de cateva ori m-a scos 4x4 din ceva situatii neprevazute,dar aceste "de cateva ori" merita unui "frecvent"(mers in oras)?

Cu Octavia 1 4x4 am peste 100000 de km facuti si in tara si in afara,masina merge super,numai ca,consumul este cu circa 1 litru mai mare decat un combi normal,pt cine intereseaza,in rest subscriu la ce a scris blondu79,cu o mica remarca si anume ca motorul de 2 litri 140 cai e putin mai "zgomotos" decat 1,9 101 cai.

Oricum diferenta dintre Octavia1 si Octavia2 este mare,saltul calitativ este evident in favoarea Octaviei2!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Multumesc pentru raspuns.

Inteleg avantajele si placerea de a conduce cu DSG (si poate daca as putea sa aleg si eu presupun ca as merge pe DSG) dar nu as minimaliza nici importanta sistemului 4x4. In general cei care cumpara optiunea asta o si folosesc fiind fani ai iesirilor in natura pe drumuri neamenajate sau inzapezite (corect, fara a confunda Octavia 4x4 cu Landcruiser sau Patrol).

Din experienta proprie pot sa-ti spun ca si mie mi-a folosit desi nu fac parte din categoria celor de mai de sus. Si chiar in Bucuresti, care daca iti aduci aminte a avut parte de cateva zile bune de zapada adevarata. Si ce aventura era sa mergi prin oras. Eu unul n-am avut nici o problema in perioada respectiva, ba chiar ma distrau privirile uimite ale vecinilor care faceau pariuri ca nu o sa mai ies decat la primavara din locul in care tocmai am parcat.

Cred ca 4x4 nu e un sistem care sa iti faca mereu cunoscut aportul lui la ceea ce experimentezi cu masina. Si poate din cauza asta as fi tentat sa spun ca nu este necesar si practic o investitie nerentabila (pret si consum).

Iata un exemplu: tot in iarna asta am urcat in Sinaia la Cota. Nimic spectaculos, drum in general dezapezit. Asta pana cand m-am dat jos din masina si am vazut cum se chinuiau altii sa urce: existau portiuni destul de extinse cu gheatza de aprox 1 cm grosime (zapada tasata foarte dura).

Alt exemplu: autostrada Germania - viscol iscat din senin. Desi masinile de dezapezire au fost instantaneu la post prea multe lucruri nu puteau face din cauza vantului. Am circulat cu o viteza de 80 km/h fara ca masina sa dea vreun semn de nesiguranta in conditiile in care foarte multi preferau sa se opreasca pe banda de urgenta.

Asa ca iti dau dreptate, de 4x4 ai nevoie destul de rar. Dar merita luat in considerare atunci cand ar putea face diferenta intre a dormi in masina si a ajunge la timp acasa (si in siguranta).

Probabil ca masina perfecta ar fi aceea cu 4x4 si DSG. Dar daca ar exista o Octavia cu ambele optiuni probabil ca ar costa cat un A4 :)

Modificat de SeverusP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Buna.. pentru initiatorul topicului nu a mai dat impresiile dupa.

Vreau sa iau una second si am nevoie de impresii

Conditii dure de norvegia

multumesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rand trebuie sa te hotarasti ce varianta vrei sa-ti cumperi: octavia combi 4x4 1.9 tdi/105 cp, octavia scout 4x4 2.0 tdi/140 cp sau variantele echipate cu motoare pe benzina.

Pentru 1.9 tdi/105 cp,varianta ce o detin,scrie-mi un email cu ce te-ar interesa sa afli.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

buna si merci de reply . ti am trimis pm cu ce ma intereseaza..

postez si aici motorul de 1.9 105 cai. combi 4x4 simplu.

Consum, fiabilitate, costuri de intretinere. ce am gasit am gasit in jur de 140.000 km din 2007-2008 pret in jur de 8000-9000 euro.,cum se comporta pe gheata- zapada. momentan stau in norvegia si iarna e iarna, dar mai mult e gheata stau pe langa ocean si e vremea f schimbatoare.(ninge vreo 2 zile dupa 1 zi ploua, dupa ingheata)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca si cost de intretinere pot sa-ti spun ca eu am platit la ultima revizie(07-07-2010), cea de la 150.000, 1.200 RON inclusiv verificarea ITP.

Pretul este destul de piperat, fiind o ,,revizie mare"-termen folosit de cei de la SKODA.S-au inlocuit toate filtrele-de ulei, de aer, de motorina, de polen, uleiul. Suplimentar la cererea mea, s-a inlocuit uleiul si filtrul de ulei la cuplajul HALDEX, busonul de pe capacul de la axul cu came si busonul de la baia de ulei.Consum mediu: exterior-6.5-7%,urban-10%. Comportament rutier foarte bun, spatiu interior destul de mare,pe gheata sau zapada nu am avut probleme, dar nici nu am testat-o la maximum pentru ca am dat destul de multi bani pe ea cind am cumparat-o. Important inainte de achizitia unei masini SH (cum este si a mea), faceti o verificare temeinica a reviziilor din cartea service cu istoricul din baza de date a dealerilor SKODA, verificare vizuala a masinii si motorului, o proba de drum, daca puteti si o testare motor, iar restul tine si de noroc.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Si eu ma pregatesc de revizia de 60.000km, incluzand si revizia de la HALDEX.

Sincer revizia cu toate consumabilele de la service, manopera si ce mai este a fost estimata la 1200 ron.

Filtrele luate de manuta mea 180 ron toate fiind MANN + ulei 180 ron.

Restul va fi de la service..... sa vedem cat o sa fie scorul.

Am citit mai sus in topic ca cineva ar fi dat 25mil (2500ron) la revizie ceea ce mi se pare enorm de scump.

Poate o fi schimbat si distributia in banii astia.....

Modificat de 72THX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 2 4x4 este o masina extraordinara. Conduc una din 2008 fiind masina mea de serviciu si are in prezent 100000km. In afara de revizii si completat ulei cam 200ml la 15000 de km nu a avut nevoie de nimic. Masina asta a vazut 80% drumuri forestiere si industriale asta fiind motivul pt care s-a optat pt o masina 4x4. Firma la care lurez are peste 50 de modele O2 4x4 si am mers cu o buna parte din ele - nu troncane nici una si nu au avut probleme deosebite si stiti bine cam ce regim de functionare vad masinile de firma(din pacate). In afara de faptul ca sunt zgomotoase si cam joase nu am gasit cusur la masinile astea.

Motorul este 1.9 tdi BXE cu pachet drumuri grele si scut metalic. Aceasta masina m-a convins sa imi iau RS-ul personal si dc e la jumate de fiabila cat 4x4 o sa fiu multumit.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!