Jump to content

Octavia Combi Si Combi 4x4


72THX
 Share

Postare recomandată

Salutare prieteni si colegi forumisti.

Eu personal astept un Combi 4x4 1.9TDI

Am deschis acest topic ( daca nu este postat unde trebuie rog moderatorii sa ma scuze si sa il puna unde ii este locul ) dupa niste dicutii in contradictoriu cu cativa prieteni vis a vis de Octavia 2 Combi. Parerile lor sunt impartite pro si contra dar marea majoritate mi-au spus ca varianta Combi este foarte zgomotoasa in habitaclu. Sincer va spun ca nu am mers cu nici un combi doar cu berlina(test drive + cu un amic care are berlina).

A dori ca posesorii de Octavia2 Combi si 4x4 sa ne spuna parerile lor despre zgomotul din habitaclu, stabilitate, tractiune si nu numai.....

Sincer va spun ca nu cred ca Combi-ul de la Skoda sa fie zgomotos asadar va astept.

Intrebarile mele ar fi:

- Este sau nu zgomotoasa

- cum se manifesta tractiunea 4x4 in diferite cazuri(iarna , incarcare mare.....)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut,

referitor la intrebarea ta daca e mai zgomotoasa, iti pot spune ca eu nu am smtit diferente. Eu am o combi si tata are berlina, amandoua cu aceeasi motorizare si dotari. Am mers destul cu amadoua si nu am simtit diferente.

Referitor la cum se comporta 4x4 nu pot sa iti dau detalii.

Toate vesele!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dc nu ti'ai luat scout??? un prieten are oct 2 4X4 si merge de rupe asfaltul nu mi sa parut zgomotoasa, totusi este 4X4 , nu trancane, nu nimic. :tomato: stiu doar ca a fost plecat sapt asta la munte si pe zapada si nu a avut deloc probleme . are tractiune

P.S: da'ne mai multe detalii despre ea!

Modificat de Georgik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Octavia 2 4x4 are cateva atuuri importante fata de Octavia 1 4x4 si aici nu ma gandesc la motorizari, ci la alte aspecte practice sau de confort :

- suspensie modificata in sensul cresterii confortului interior la deplasarea pe drumuri denivelate, cu gropi chiar; amortizoarele sunt aceleasi, deci drumurile precare nu reprezinta vreun impediment pt masina

- directie electromecanica, nu hidraulica > castig putere de ~3kW, denivelarile drumurilor nu se mai transmit in volan, manevrabilitate crescuta si progresiva cu viteza

- sist de monitorizare a presiunii din pneuri (TPM)

-senzori parcare fata/spate, f necesari avand in vedere linia masinii.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am eu una, Octavia 2, 4x4.

Caroseria este rigida fara zgomote de torsiune sau zdranganeli cu exceptia unui "greieras" in bord, la o anumita turatie a motorului (asta la a mea).

Motorul este destul de zgomotos si cu vibratii, dar asta la relanti. In mers este OK. (eu am 2.0TDI).

Suspensia este cam tare, avantaj pe sosea dar te cam zdruncina pe gropi mai mari.

Tractiunea 4x4 se manifesta bine :lol: :

- daca mergi tare in curbe sfatul meu este: franezi inainte de curba si accelerezi puternic ;) in curba. Vei simti masina cum intra mai bine pe traiectorie.

- in rampe accentuate sau noroi inainteaza cu mai mare usurinta decat una non4x4. Dar la limita tot iti patineaza rotile (nu stiu cate/care din ele).

- la incarcare mare n-am observat ceva particularitati din cauza la 4x4.

Astept iarna sa o scot la zapada :lol: .

Multumit?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

- daca mergi tare in curbe sfatul meu este: franezi inainte de curba si accelerezi puternic :rolleyes: in curba.

Eu as zice altfel: foloseste FRANA DE MOTOR inainte de curba si accelereaza la iesirea din curba. :icon_thumright:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@Georgik :Nu am luat Scout din cateva motive:- primul binenteles este pretul de pornire (dotarile de la Octi 2 la Scout sunt cateva si nu foarte multe)- al doilelea nu este o masina de off road ( e aceeasi Octavia 2 cu ceva plastice in plus) diferenta de garda la sol este infima.- interiorul este identic cu Octi 2 Nu spun ca nu imi place dar pretul de plecare la Octi 2 elegance este de 20992 pe cand la Scout este de 22636 fara tva(ambele TDI 2.0) Octi 2 cu dotari a iesit 22920 iar Scout cu aceleasi dotari 24016 fara tva.

Sincer nu am vazut unde este diferenta de banuti.

Oricum a trebuit sa ma intind cat a fost paturica de lunga si a trebuit sa nu depasesc 24.000Euro cu tva de asta am luat 1.9.

Ca dotari mai importante:

1SK(scut otel);

8T2 (tempomat);

PK6 (Xenon + spalator faruri);

PLE( volan in piele cu comenzi pt radio);

PWF( senzor ploaie, light assistant) si

UG1 ( Hill Hold Control) restul sunt nimicuri (adica ieftine)

Pentru cei care au deja 4x4 si au folosit-o iarna sau prin alte partiIntrebare cum se comporta la tractiune integrala cu ESP activ si ESP dezactivat??Am citit pe forum ca unii la munte ( nu imi aduc aminte daca aveau 4x4) au iesit din "rahat" cu ESP dezactivat. Pareri.

Modificat de 72THX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru cei care au deja 4x4 si au folosit-o iarna sau prin alte partiIntrebare cum se comporta la tractiune integrala cu ESP activ si ESP dezactivat??Am citit pe forum ca unii la munte ( nu imi aduc aminte daca aveau 4x4) au iesit din "rahat" cu ESP dezactivat. Pareri.

ESP (ce include ASR si MSR printre altele) se decupleaza atunci cand conditiile o impun - adica nu sunt conditii de aderenta bune: o rampa inghetata de ex. ASR-ul va taia mereu gazul pt ca rotile (de iarna!) mai patineaza, soferul accelereaza sa urce si de aceea fara ASR sansele sunt mai mari.

Cu ESP activat drifturile sunt dificil de realizat iar gazul e taiat des. Cu ESP dezactivat e o adevarata placere sa te invarti in cerculete sau opt-uri, ai libertate de miscare. Ramane activ numai EDL (diferentalul blocabil electronic, cate unul pe fiecare punte motoare).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut!

Ai dreptate thx,masina nu este deloc zgomotoasa la interior,merge si se comporta impecabil cam pe orice tip de drum,este foarte stabila in viraje cu toate ca e kombi,ce sa mai spun ai facut o alegere perfecta.

Sa stii ca plasticele alea de la scout te scutesc de multe zgarieturi cand mergi pe drumuri mai off!

Aa,nu ai facut un drive test cu ea inainte de a o comanda?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu as zice altfel: foloseste FRANA DE MOTOR inainte de curba si accelereaza la iesirea din curba. :lol:

Este cea mai buna tehnica de condus :lol: .

Daca mergi mai tare insa, de multe ori frana de motor nu mai este suficienta :lol: .

Eu am observat ca este bine sa calci acceleratia si in curba, nu doar la iesirea din curba. Daca ai intrat cam tare in viraj, mai bine calci acceleratia. Desi pare absurd, masina capata un caracter neutru si se inscrie mai bine in viraj. Alfel, daca franezi, pierzi avantajul tractiunii integrale. Valabil doar la 4x4!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De acord cu tine, mai ales daca si suprafata de rulare este adecvata (nu se aplica chestia cu aceleratia daca intr-o curba "ac de par" asfaltul este distrus sau e plin de denivelari mari, ca zbori de pe drum !).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am inteles.... sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea! drive safe !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@ adybmw ai dreptate cu plasticele alea de la Scout te mai scapa de mici neplaceri dar nu foarte multe.

Drive test nu am facut pentru ca dealeri de la noi u asa ceva la test drive. Sincer au spus ca nuse prea cer astea 4x4.

@Georgik multumesc .. deabea astept..

Sincer va spun tuturor ca deabea astet masina sa o incerc.

Am vazut ca un topic deschis special pentru 4x4 nu era asa m-am descis sa deschid unul in care sa putem discuta ( si cei catva posesori de 4x4) despre bijuteriile noastre.

Topic in care sa ne impartasim diferite mici probleme si bucurii ale tractiunii 4x4.

Sa nu se supere pe noi cei cu tractiune normala ii iubim si pe ei DOAR FACEM PARTE DIN FAMILIA SKODA. :D

:D Apropos STITI CARE ESTE DIFERENTA DINTRE UN COPIL (BAIAT) SI UN BARBAT????

PRETUL JUCARIILOR

Toate cele bune

P.S. Poate pe viitor or sa fie si intalniri pentru cei cu 4x4 ( ce parere aveti)

In continuare asteptam batranii in ale 4x4 de la Skoda cu invataminte.....

Modificat de 72THX
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Stie cineva uleiul de la Haldex se schimba? La ce perioada?

Se foloseste tot ulei de transmisie.

Are si filtru de ulei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Lichidul de la haldex + filtrul aferent se schimba la 60.000km sau 2 ani vechime, oricare din ele intervine prima.

Nu este identic cu cel de transmisie din ce stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai cumva cunostinta cam cat ar putea costa distractia asta? Din curiozitate .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ultima data cand l-am schimbat am platit ~200RON, manopera inclusa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu e foarte scump.

Alte sfaturi mai ai?

Ai folosit iarna caucicuri de iarna sau vara ?

Cum se comporta masina?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iarna folosesc numai anvelope de iarna, vara la fel. Este important ca toate 4 anvelopele sa aiba profile identice, iarna in special !

Masina mea are si ESP. Cu el activat, drifturile sunt greu de realizat, siguranta e maxima. Cu ESP dezactivat, raman active doar diferentialele fata-spate si joaca in zapada poate incepe. Placerea e maxima in acest caz :)

In fine, daca nu te incumeti in zapada mai mare decat garda la sol a masinii (altfel risti sa ramai suspendat cu puntea pe zapada si rotile sa se invarta toqate 4 in gol :) ), atunci crede-ma ca vei avea multe satisfactii cu Haldex-ul la tine. :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Am o Skoda Octavia Combi 1,9l TDI 4x4 ca si masina de servici (aprox 60.000 km, aproape 2 ani vechime). Este adevarat ca inauntru este destul de mult zgomot (in limite totusi suportabile) si asta din doua motive: motorul TDI este recunoscut pentru faptul ca nu este extrem de sofisticat, iar pe de alta parte suspectez Octavia de o antifonare ceva mai "lejera" comparativ cu verii de la VW.

De noua consuma ceva ulei dar in limitele normalului (am avut si alfa 156 si bmw 320 si opel vectra si vw passat si la toate -diesel- exista un anumit consum de ulei, deci nu e particularitate Skoda - si mai ales daca ai un stil de condus mai sportiv). Totusi destul sa tin un bidon la mine pentru eventuale completari.

Un alt element mai putin pozitiv este consumul de motorina - in Bucuresti media pe computer este de 12-13 l la suta, ceea ce pentru 1.9 TDI mi se pare destul de mult - probabil ca tractiunea integrala permanenta isi spune cuvantul si aici, plus cutia cu 6 viteze cu care stai mai mereu in turatii (foarte apropiate treptele, la accelerare schimbi rapid 1-2-3-4). Spre comparatie, cu Vectra 2.0 diesel 100 CP 5 viteze (2003) nu trec de 10 l. Ce e drept, afara consumul scade spre 5 chiar la viteze mari de croaziera.

In rest numai de bine - comportament excelent in curbe indiferent de drum si de conditii meteo, fiabilitate (nici o problema intr-o exploatare destul de dura), garda la sol suficienta pentru gurile de canal inaltate (atentie, nu incursiuni off-road, nu e Patrol), retea de service atenta la client (spre deosebire de Vw, Dumnezeule ce cosmar!!! - foarte ciudat aspectul pentru ca fac parte din acelasi grup). Desi e o masina de clasa inferioara (bazata pe vw golf, adica e o compacta si nu o medie) Octavia Combi imi ofera suficient spatiu, chiar cu sotie/copil si bagaje ca pentru un concediu de 4 luni. Nu in ultimul rand as sublinia facptul ca Octavia are coeficientul cel mai mic de depreciere al valorii la revanzare (dintr-un studiu facut de AMS sau Autoexpert, octombrie, nu mai stiu exact unde l-am vazut). Si e foarte real- uitati-va ce preturi au masinile second la dealeri sau pe piata (chiar si in Germania). Pe o scara a satisfactiei de la 1 la 10 eu as zice un meritoriu 8.

PS: apropo de probleme, totusi una (mica) in 60.000 de km - plafoniera spate cade din cadrul ei, ma trezesc ca o vad in oglinda ca se leagana atarnand pe fire - o pun la loc dar la primul soc mai important isi arata din nou personalitatea - un SuperGlue cineva? :icon_cool:

Modificat de SeverusP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Imi vine greu sa cred ca un 1.9tdi (4x4) consuma in oras 12-13% ( dar tu o folosesti eu inca nu)

Cu zgomotul interior ma mira am mers cu octavia 1 combi si nu am fost dat pe spate de un zgomot mai mare fata de o berlina.

La un consum mai mare sincer ma astept in oras dar nu 12-13% la un 9 poate 10, da.

Oricum e o diferenta de 135Kg fata de un combi normal si nu numai pe care sincer o vad in cuplaju HALDEX.

Consumurile nu sunt foarte diferite avand in vedere diferenta de greutate si coeficientul aerodinamic.

Viteza maxima: 191 181

Accelera

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

12-13% mai ales cu clima e perfect normal pt 1.9 Euro 4 in Bucuresti. E chiar bine. Eu merg si cu 15% cand scot sub 8-9km/h media adica si nu am nici 4x4 nici break. De fiecare data aproape cand merg intre 7:30 -9:30 sau intre 17:30- 19:30 Si in rest vreo 8-11%

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da, poate am fost eu un pic out of topic, cand spuneam ca Oct Combi 1.9 TDI mi se pare destul de zgomotoasa nu spuneam ca e mai zgomotoasa decat sora berlina (nu stiu, am mers si cu berlina dar nu ma interesa neaparat subiectul asta si nu mai tin minte). Dar (poate subiectiv, poate din cauza antifonarii de care vorbeam) mi se pare mai zgomotoasa decat Passat/Golf cu aceeasi motorizare si mai mult, motorizarea TDI este mai zgomotoasa decat concurenta directa - HDI-uri de exemplu, care si ele suna a diesel la pornire, dar in mers zgomotul se amelioreaza foarte mult. Aici e vorba de o tehnologie diferita din timpuri diferite - sa ne aducem aminte ca TDI-urile sunt un reper istoric pe segmentul diesel (93-94?) si de atunci nu cred ca au fost modificate substantial. Asta nu inseamna ca as avea cea mai mica ezitare sa scot bani din buzunar sa-mi cumpar o masina cu o astfel de motorizare, zgomotul fiind un dezavantaj minor comparativ cu avantajele.

AndreiO2, m-ai mai linistit un pic in privinta consumului - nu neaparat ca mi se pare acum putin sa consumi 12-13% doar ca stiu cel putin ca nu e o anomalie. Cu toate astea, nu pot sa nu-mi aduc aminte de Passatul break TDI de 90 de cai (fabricatie 95) care imi lua in oras pana in 7% (cu clima cu tot). Ce-i adevarat, asta era prin 2001-2002 si atunci se circula altfel.

Ca sa revin la topic, Skoda Octavia Combi mi se pare o afacere foarte buna: cumperi "multa" masina la banii pe care-i dai. In privinta modelului 4x4 diferenta de bani fata de un Combi cu tractiune fata mi se pare mare - dar cred ca ai mai multe dotari incluse in standard la 4x4.

Poate ca am sa supar pe unii dar feelingul "german" e identic cu cel din VW (nu m-as avanta sa spun si Audi) iar intre Golf si Octavia 2 (Combi) as alege oricand Octavia. Respekt, Skoda! Si ca sa nu fiu rau, sau poate tocmai de aceea, felicitari VW!... pentru ce ai facut in Cehia. :(

Modificat de SeverusP
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu impresii proaspete de iarna, dupa un WE la munte:

Banii dati pe 4x4 incep sa capete valoare :rolleyes: : cu cauciucuri de iarna este foarte greu de oprit. A urcat pante incredibile acoperite cu zapada si noroi. Am mers cu ea prin gradini si pe drumuri de carute acoperite cu zapada si noroi. Probabil ca cehii nu s-au gandit la astfel de conditii de utilizare si totusi masina s-a comportat exemplar.

Iti da o senzatie de confort ce contrasteaza puternic cu realitatea din afara masinii :rolleyes: .

Cele mai mari impedimente sunt garda mica la sol si consola fata foarte lunga. Dar nu le poti avea pe toate.

Pentru cine se gandeste sa comande o Octavia, sfatul meu este sa se gandesca serios la optiunea 4x4 daca are de gand sa-si petreaca timpul liber si pe la munte. Merita sa treceti peste tentatia unor motoare mai puternice pentru o tinuta de drum muuuult mai buna in conditii de aderenta proasta.

Pentru cine o are deja cu 4x4, :rolleyes: .

Referitor la masa masinii, la mine in talon scrie 1622 kg.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ESP (ce include ASR si MSR printre altele) se decupleaza atunci cand conditiile o impun - adica nu sunt conditii de aderenta bune: o rampa inghetata de ex. ASR-ul va taia mereu gazul pt ca rotile (de iarna!) mai patineaza, soferul accelereaza sa urce si de aceea fara ASR sansele sunt mai mari.

Din link-ul de mai sus reiese faptul ca este recomandat sa ai ASR On la urcarea pantelor inghetate. Gresesc? :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!