Jump to content

Inlocuire Rulment Roata Spate - Procedura


moshulik
 Share

Postare recomandată

Salutare. Dupa un drum mai lung pana la Viena (2300km) am descoperit la intoarcere pe autostrada ca a inceput sa se auda in masina pe la 140-150km/h un uruit clasic, de rulment (am avut experiente asemanatoare pe oltcit si supernova). Diagnosticul final - ridicat roata pe cric si invartit - se aude clar zgomot de uruit metalic la roata dreapta spate (comparativ cu stanga spate, unde se aude doar un fashait normal intre saboti si butucul spate).

Am dat jos tamburul spate - e tinut pe pozitie de un surub cu cap in cruce (prinderea de forta o realizeaza suruburile care tin si roata pe flansa cu rulmentul).

Ei... intrebarea este cum se ajunge la rulment, pentru a-l inlocui ? Stiu ca la dacie se scotea un capac metalic care avea rolul de a tine vaselina la rulment, apoi se putea accesa o piulitza mare, care tinea practic presat rulmentul pe axul fuzetei spate. La skoda insa nu mi-am dat seama cum trebuie procedat pentru a accesa acea piulitza. Poate cineva sa imi spuna daca este vreo tehnica speciala sau tot prin bataie cu ciocanul pe circumferinta se scoate "pafarul de tabla" ? De asemenea, as vrea sa stiu dimensiunea hexagonului piulitzei respective, sa pot face rost de cheia tubulara necesara inainte de a ma apuca de treaba.

In ultima instanta, unde as putea gasi un service care sa imi poata rezolva problema pe loc, fara programari etc... eu estimez ca ar fi operatiune de 20-30 minute maxim.

Multumesc de raspuns.

Modificat de moshulik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salutare. Multumesc de link, am incercat si eu search cu "inlocuire rulment roata spate", dar fara nici o sansa.

Tot fara nici o sansa a fost si tentativa de operatiune de azi-dimineata :tomato: . Asadar - cum se scoate capacul ala care permite accesul la piulitza de la butuc ? In mod clar nu seamana nici cu modelul de la dacie - pahar de-ala de aluminiu, care sa iasa prin lovituri cu ciocanul. De la exterior are un aspect plat, este din fier (un otzel moale, oricum, in nici un caz aluminiu) si se vede o linie de contur intre acest capac (gros de 1.5mm) si corpul flansei in care se insurubeaza roata. Ei bine, am incercat tot ce se putea - incercat sa bag dalta prin acest santz, intre capac si butuc, facut santz in capac pe circumferinta - lovit cu dalta in ambele sensuri - insurubare/desurubare.. nici o sansa.

Are cineva la indemana un manual de octavia/golf4/audi a3 sa-mi poata spuna si mie ce scrie in manual la operatiunea asta, capacul de protectie de la piulita de butuc roata spate ?

(am descoperit si motivul pentru care a cedat rulmentul - masina a avut un accident in urma cu 15.000 de km, cand am luat-o e - a lovit cu roata respectiva o bordura suficient de tare incat sa sparga si cauciucul si sa deformeze janta. janta+cauciuc inlocuite, dar rulmentul se pare ca a mai supravietuit o vreme. pana ieri.).

Ah... si daca aveti acces la manualul de service, spuneti-mi si hexagonul piulitei, sa am timp sa fac rost de cheie intre timp.

Modificat de moshulik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu o surubelnita si un ciocan scoti acel capac. Nu te sfii, nu strici nimic. Daca ai rabdare pana maine dimineata iti dau si cuplul de strangere la piulita.

Daca a lovit cu roata spate ceva, iti recomand cu caldura sa mergi sa faci o directie, foarte probabil puntea spate este avariata. Daca este asa, din pacate va trebui sa o schimbi, altfel iti va uza urat rotile.

Cheers.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bun, mersi de informatie.

Recunosc ca am fost destul de delicat cu capacul ala, adica am folosit o surubelnita asa, mai decenta si un ciocan de cauciuc, m-am gandit ca-i lucru nemtesc (scrie audi a3 pe capacul ala), dar se pare ca ramane valabil sfatul cu "atunci cand nu merge, ia un ciocan mai mare" .

Nu ma grabesc cu lucrarea, de-abia a inceput sa uruie, sigur mai duce 2-3000 de km pana blocheaza roata. Am gasit si un service care sa-mi poata lucra sambata, ma costa 2-300 de mii, deci mai putin decat m-ar costa sa cumpar inelara cu cot.

In rest nu e afectata puntea, am rulat deja 15.000 de km, cauciucurile au uzura normala, egala, masina sta drept pe drum, sta bine in curbe, e ok, accidentul a fost ceva totusi usor, nu la viteza mare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am facut rost de rulment, kitul contine si piulita si e dublu-hexagon de 34. Si capacul ala se vede intr-adevar cum vine acolo, are o banda dintr-un material adeziv cred, deci probabil va iesi numai bucati, nu civilizat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Rectificare - sa ramana pe aici scris - piulitza este dublu hexagon, de 30mm si poate fi accesata doar cu tubulara, nu cu inelara cu cot.

Pana la urma am mers la un service sa fac operatiunea si bine am facut, pentru ca inelul dinspre interior al rulmentului era putin gripat pe ax. Ne-am chinuit vreo 15 minute sa scoatem ala de acolo, cu flexul, cu surubelnita pe post de dalta, dar dintr-o pozitie foarte incomoda - n-a iesit. Pana la urma am scos toata piesa cu axul respectiv - e tinut in suruburi comune cu cele care tin platoul cu sabotii pe puntea spate - am detasat piesa - pus pe menghina, dat cu dalta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sau pus flacara pe bucata de rulment care ramane intepenita pe fuzeta. Incalzita bine, apoi trasa afara cu o presa sau taiata cu flacara. De regula partea din interior a rulmentului ramane intepenita, ies usor doar exteriorul rulmentului si bilele.

De bagat rulmentul, merge cu o tubulara, se bate usor iar tubulara sa impinga in partea interioara a rulmentului, nu sus ca stricati rulmentul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...

Am o intrebare...... se poate inlocui doar rulmentul in sine? se gasesc separat? la magazine doar cu butuc cu tot vin ( si sunt cam scumpi 3-4 mil bucata........ nu se poate separa butucul de rulment ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

la cele cu disc pe spate sunt rulmenti de generatia III-a si sunt cu butuc cu tot

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut

Si eu sunt nevoit sa imi inlocuiesc rulmentul spate dreapta, am fost la service`ul unde merg mereu si ma costa 240-250 Ron rulmentul ( made Germania, am uitat producatorul ) si 90 Ron manopera. Cine are nevoie ii pot da nr de telfon sau adresa service`ului, in special Grupul VAG.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da-ne si noua un contact ceva de la service-ul un de mergi tu. Pe mine ma intereaseaza pentru a schimba un burduf de planetare.

Multumesc !!!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut

Si eu sunt nevoit sa imi inlocuiesc rulmentul spate dreapta, am fost la service`ul unde merg mereu si ma costa 240-250 Ron rulmentul ( made Germania, am uitat producatorul ) si 90 Ron manopera. Cine are nevoie ii pot da nr de telfon sau adresa service`ului, in special Grupul VAG.

Rulmentul daca il cauti il gasesti la un pret mult mai bun !!! Eu am schimbat exact pe aceeasi parte si m-a costat 150 ron rulmentul de la Autonet si manopera este exagerat de mult ! nu dureaza mai mult de jumatate de ora !!! max

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cfk, in comparatie cu alte preturi pe care le-au platit unii 4-5 mil numai rulmentul, 350 RON rulmet+ manopera mi se pare un pret bun, dar daca u stii in alta parte mai ieftin ar fi si mai bine. Nustiu daca ai fost atent da la mine e vorba de Golf 5,nustiu daca piesele sunt chiar identice...

revin cu adresa si nr de telefon al service-ului, nu am la indemana cartea de vizita.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

Salutare,sunt posesor de Golf 5 TDI:rulmentii pe spate sunt de 2 tipuri(trebuie VIM pt exactitate)sunt de generatia a3a si nu se vand decat in butuc nu separat(schimbat pe original) in Italia 180 euro(140 oferta).scumpi dar sa vezi la BMW sau AUDI frate.1)dai roata jos 2)LASI FRANA DE MANA si desfaci etrierul din cele 2 suruburi de fixare 3)dai placutele de frana jos 4)scoti usor prin ciocanire cu o daltita ,surubelnita putin uzata ,sa nu il tai,capacelul butucului 5)scoti surubelul de fixare a discului de frana si dai jos discul 6)scoti surubul butucului rotii(ATENTIE NU TE APUCI DE TREABA DACA NU AI INBUS de 18 xzn cu 12 colturi)pt ca nu il poti scoate codul pe VAG:T10162 7)scoti rulmentul cu tot cu butuc de pe ax cu un extractor sau o ranga daca nu s-a gripat tare si trebuie sa il tai cu flexul 8)cureti bine axul cu smirgel de rugina si gresezi 9)bagi noul rulment pe ax cu presa sau cu o tubulara ciocanind usor doar in inelul interior al rulmentului apoi pui tot la loc .Nu e complicat dar e treaba de forta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
PopaAlexandruGabriel

salut!am si eu o skoda octavia 1 si imi huruie rulmentul pe spate.eu am discuri pe spate.imi puteti recomanda si mie o firma bunicica si acceptabila la pret?va intreb pentru ca nu vreau sa dau un ban si la o luna sa-l schimb iar..va multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...
cucu_paulnicolae

Salutare tuturor.

Vreau sa cumpar de pe ebay.de ambii rulmenti de pe spate dar nu gasesc nicaieri scris clar daca sunt 30 sau 32mm.

Masina e golf 5, 105 cp, 2006, hatch, cod motor bkc.

Nu vreau sa dau jos sa ma uit ca am nevoie de masina si daca cade rulmentul nu am de unde sa il iau.

Precizez ca sunt in danemarca unde o ora de lucru e in jur de 300 ron cel mai slab service .

Va multumesc.

Modificat de cucu_paulnicolae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e nevoie  de o serie de sasiu, dar cred ca sunt de 32 mm

 

PS si salariile sunt bune in Danemarca 

Modificat de andrei_221
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cucu_paulnicolae

Seria la furie : WVWZZZ1KZ6B092903

TYP IK

e1-2001/116-0242

01

BKC 1589

4934416

OFF T: DA SUNT MARI DAR TAXELE LA MASINI TE IMBATRANESC PREMATUR.

Modificat de cucu_paulnicolae
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1K0 598 611, ... este cel de 30 mm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cucu_paulnicolae

Multumesc mult.

Il comand acum de pe net.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
cucu_paulnicolae

Am schimbat amnii rulmenti pe spate.

Am cumparat de pe e-bay.de ceva de la mapco.

Merge struna, multumesc mult pentru ajutor si spor la bani.

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa ne spui si cam cat te tin, mapco au cumparat mai multi si s-au plans de ei.... 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cucu_paulnicolae

Ok.

Nu sunt drumuri neasfaltate si nici gropi.

Poate doar sa se uzeze de la km.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!