Jump to content

Smuceste in frana de motor


eXtenZy
 Share

Postare recomandată

Si mie mi-a aparut chestia asta cu usoara accelerare in frana de motor. A aparut imediat dupa ce am schimbat un cap de planetara. Este o problema leagata de senzorul de turatie de la roata. Direct legat de acest eveniment (schimbarea capului de planetara) a mai aparut un defect: cand apas frana si masina este aproape sa se opreasca, imi intra ABS ul, deci primeste semnale eronate de la senzorul ala. Am incercat sa il desfac dar nu am putut pt. ca este f. intepenit acolo. Am citit pe aici despre distanta care trebuie sa fie intre senzor si coroana de pe capul de planetera si o sa incerc sa il apropii putin prin bataie cu ciocanul. Sper sa reusesc. Poate dispare si "smucirea" din frana de motor. Mentionez ca am suspendat si EGR ul dar nu am avut nici un rezultat. O sa va tin la curent daca reuseste operatia. Nu am f mult timp asa ca o perioada o sa mai merg asa.. sper o perioda scurta :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

cum stai, ai reusit cu senzorul?

mai are scapari in farana de motor?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

va salut,

si eu am aceeasi problema, conduc un vw passat din 2000 PD, iar in frana de motor apare acea "zmucire" iar atunci cand motorul este in sarcina, aceasta nu mai aprare. am fost la mester cu ea si a pus-o la un test si totul e in parametri normali. el ar fi zis ca e de la EGR ca e "boala" la passat-uri. ce-i drept inca nu l-am curatat sau schimbat. dar am o intrebare

a remarcat cineva un consum ridicat datorita acestor zmuciri?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 5 weeks later...

Gata... in sfarsit am reusit sa umblu la senzorul de la roata. L-am batut cu coada de la ciocan cam 2 mm mai inauntru. Surpiza... am scapat de toate problemele. Nu mai face chestia aia suparatoare in frana de motor. In mod clar a fost de la senzorul ala. Cred ca este cel mai ciudat defect pe care l-am intalnit si nu pot sa mi-l explic...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

sincer nu am vazut niciodata locul unde este amplasat acel senzor.

ma puteti ajuta si pe mine cu o schema sau o poza cu acest senzor ca as incerca sa utilizez si eu dispozitivul specific romanesc :icon_cheesygrin:"ciocanul" la acest senzor.

multumesc anticipat!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poate merge reglat cu mana, la mine se misca relativ usor (nu singur, dar in nici un caz nu trebuie batut cu ceva). Senzorul este amplasat intr-un orificiu special in portfuzeta, e ca un cilindru cu fir. Corpul trece prin portfuzeta (la mine are un fel de garnitura intre cele doua corpuri) si baza lui este apropiata de coroana de pe planetara. In partea cealalta are un fir care intra in portfuzeta. La roata acolo nu ai decat doua fire - senzorul de la placuta de frana, al carui fir vine la etrier si firul de la senzorul de ABS (cred ca e in partea dinspre inainte a butucului rotii, oricum pe partea opusa etrierului dar nu chiar la 180 de grade, e un pic mai sus). Daca se misca usor poti sa-l repozitionezi un pic fara sa dai roata jos mereu (eventual doar prima data ca să-l identifici si sa vezi cum se misca), iei viraj si bagi mana dupa el.

Modificat de valioglu
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu mana...esti norocos. La mine nu iese nici cu forcepsul.....

Cateva poze sa va ajute....daca trebuie cumva si scos senzorul

post-30007-0-59073900-1317280912_thumb.j

post-30007-0-33267500-1317280924_thumb.j

post-30007-0-91233900-1317280930_thumb.j

post-30007-0-35152400-1317280938_thumb.j

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia se mai dau cu vaselina din cand in cand, daca ai de lucru prin zona. ;)

Altfel ii scoti cu burghiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da...din pacate "meseriasii" nu se deranjeaza sa ii dea cu vaselina....si soarta lor e pecetluita, asa cum bine zici.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am facut cateva sute de km si problema a disparut. clar era de la senzorul ala.. eu am dat si planetara jos la un moment dat sa vad cam care este distanta intre senzor si coroana de pe capul de planetara. aveam loc unde sa il bat pt ca era destul de departe. am incercat sa il scot de acolo sa il curat si nu am reusit sub nici o forma. mi-a fost frica ca il stric de tot. am tras pe firul care vine la senzor garnitura aia mica, ca sa pot sa imi iau un reper si i-am tras vreo doua cu coada ciocanului.. s-a miscat imediat. operatiunea este foarte simpla si implica maxim demontarea rotii... ideea este sa stii si care din senzori este cu problema.. eu cred ca este riscant sa ii ciocani pe amandoi...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"ideea este sa stii si care din senzori este cu problema.. eu cred ca este riscant sa ii ciocani pe amandoi..."

cred treaba asta numai ca marea intrebare ar fi oare cum pot eu afla care e ala cu bube?

oare ar exista posibilitatea unui log cu vag-com-ul?

sau

prin ceva carti tehnice vreo distanta standard?

hmmmmmmmm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Vagcom-ul nu vede decat daca sunt defecti senzorii.

Distanta optima (daca esti perfectionist) o stabilesti cu placutele scoase - sa poti auzi cand atinge senzorul. Invarti de disc si in acelasi timp impingi de senzori pana simti ca agata in coroana de la planetara. Ii lasi in asa fel incat sa NU agate deloc. Atat. :)

Modificat de C o s m i n
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 year later...
padurariu_adrian85

CTRL + Q to Enable/Disable GoPhoto.it

am si eu o problema cu smucitu asta care e foarte enervant; la mine smuceste si cand accelerez si cand iau piciorul de pe acceleratie fara sa folosesc ambreiajul, daka folosesc ambreiajul si fac acea forfecare nu mai simt smucituri, tin sa precizez ca motoru merge perfect( 1.9 tdi AXR 2009) nu apare nici o eroare cu vag com; am schimbat suportul de la cutie de sub filtru de aer dar fara rezultat, urmeaza sa schimb dogbone sa vedem diferenta desi ma indoiesc ca ar fi de la el; am inteles de la cineva ca ar putea fi joc in diferential sau cam asa ceva??????? daca stie cineva va rog sa imi spuneti ; multumiri anticipate :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

padurariu_adrian85

-m-am uitat si la dogbone ala si iam facut si o proba si mi se pare foarte ok, nu stiu care poate fi cauza

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

padurariu_adrian85

REZOLVARE: se pare c problema era din planetare

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Am o intrebare pentru tine Torque , (deoarece pari mai priceput , sau pentru oricare dintre voi care va pricepeti cu adevarat nu defecte de planetare de tampoane motor , de ambreiaj de trepidatii alea se simt altfel) , smuciturile le simteai de la motor sigur , si se manifestau de genul ca in momentul cand luai piciorul de pe acceleratie ,in loc sa scada turatia respectiv viteza costant , masina smucea ca si cum sar alimenta fenomenul observanduse si pe turometru care oscileaza , (simptomul fiind mai accentuat in viteza a 2 si a treia deoarece in cazul acesta frana de motor este mai ferma) .Te intreb asta deoarece au asa patesc,si inca nu am descoperit de la ce sa fie , am pus testerul pe masina in mers pare sa nu fie de la pedala de acceleratie , de la egr am incercat fara el se pare ca nu este , ca o ia pe ulei motoru nu cred deoarece nu consuma decit vreo 1/2 litri la 12000-15000 km ,as suspecta un injector (pompa duza) care nu inchide total si scapa motorina, pe scaner nu apare , (prin alt loc pe unde ar putea ajunge motorina in cilindrii??) turul si returul sunt prin chiulasa , posibil sa poata intra pe langa injector ? . Nu stiu cum este construita chiulasa efectiv pote stiti careva dintre voi. Tu zici ca era de la senzorul de ABS mi se pare putin ciudat dar este posibil la electronicile astea nu stii unde dai si unde crapa , undeva or fi avand legatura una cu alta o sa incerc sa verific si senzori ABS desi nu am lucrat nimic la roti inaite de a aparea problema.

In ideea in care v-as putea ajuta si eu pe unii dintre voi , vreau sa va relatez o problema anterioara la masina .

Am patit de vreo un an tot ceva de genul acesta , cel putin asa a inceput fenomenul cu smucituri in frana de motor , dupa care dupa ce a venit frigul la pornire mai ales mergea in 3 pistoane , mergeam pana in oras se incalzea putin , opream stateam la o cafea la o noua pornire mergea rotund insa smuciturile persistau , daca ma luam dupa mecanici schimbam injectoarele , nu merita masina bani aia clar , dupa mai multe scanari a apaut eroare la injectorul 1 ( eu eram mai mult ca sigur ca nu este defect mecanic ci mai repede un defect electronic de contact electric ,smuciturile ar putea fi si de la injector defect dar intreruperile totale nu prea). Una peste alta intr-o zi ma apuc sa desfac capacul de pe chiulasa in idea de a scoate un injector respectiv injectorul 1 ,sa notez codul de pe el sa vad cum fac rost de unul sa incerc , in timp ce ma uitam cum sa desfac injectorul ,incerc sa scot mufa de la injectorul 1 si observ ca nu sta bine firul intrun papuc trag de el si iese afara , lam prins din nou si lam cositorit si au disparut toate simptomele , am scapat si fara niste bani dati aiurea , pana acuma in toamna cand am simtit din nou smucituri , binenteles dupa patania anterioara am verificat din nou toate mufele dar se pare ca sunt ok deci trebuie sa caut in alta parte defectul. Ma enerveaza tare chiar vroiam sa fac o modificare de soft sa ii mai pun niste cai .

Nu are nimeni o schema cu constructia injectorului . las desface sa vad daca in interior nu are ceva contact inperfect , nu mas apuca de el asa orbeste ,nu am gasit la nimeni unul defect sal desfac pe ala intai.

Modificat de magat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Revin cu o noua constatare . Cand las in frana de motor constat ca pe bord computer la consumul instant atita timp cit smuceste arata consum 2 - 3 - 4 diverse valori iar in momentul cand nu mai smuceste si intra in frana de motor consumul trece in 0,0 . In viteza a 3 , 4 si 5 sumuciturile in general persista pana turatia scade la 2800 ture dupa care inceteaza (cam pe la turatia asta deschide inchide turbo) iar in vitea 2 smuciturile persiste in general pana turatia scade la 2000 ture. Concluzia mea ar fi ca din moment ce bord computerul sesizeaza consum de motorina inseamna ca calculatorul motorului din anumite cauze da motorina in loc sa oreasca de tot . deci nu apare motorina involuntar (ca nu inchide injectorul sau ca scapa pe linga el etc).

Acuma intrebarea me ramane de la ce apare problema ca nu m-as apuca de desfacut toata masina. Am sa incerca sa verific si senzori de ABS cum a zis torgue dar e cam nasol cu ruginiturile de pe acolo si nici nu stiu cum se pot verifia ca sa fiu sigur de rezultat.

La masina mea din semnatura sunt senzori ABS si pe spate ca nici nu m-am uitat pana acum

Modificat de magat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Senzori de ABS sunt pe toate rotile. Nu ar avea nici un sens sa monteze doar pe o punte, cealalta se va bloca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

,, Senzori de ABS sunt pe toate rotile. Nu ar avea nici un sens sa monteze doar pe o punte, cealalta se va bloca '' Da logic si foarte corect daca stateam un pic sa ma gandesc nu mai intrebam , sa ma si fac de rahat cu intrebarea mea.

Torque pana la urma cred ca avea dreptate ,desi mi-se pare putin aiurea ABS are ceva legatura cu smuciturile , deoarece in idea in care ar fi problema senzorii ABS am zis hai sa scot mufa de la senzori pe rand sa vad de la care e problema, am scos de la rota stg fata (aici e mai usor de lucru + s-a lucrat si la planetara stg ) pornesc merg putin surpriza nu mai smuceste masina , apare pe BC binenteles probleme ABS , ( deci smuciturile au legatura cu ABS zic) ,asta este clar dar stand sa ma gandesc ulterior tot nu pot verifica de la care senzor este problema deoarece daca scot mufa de la oricare senzor se anuleaza funtionarea ABS (asa mi se pare logic poate gresesc ,deoarece ce rost ar avea sa funtioneze ABS pe trei roti daca pe una nu funct in cazul acesta roata aceaste destabilizeaza directia de deplasare a masinii ,asa cum zicea mai sus si Valioglu) am pus mufa la loc si am scos de pe cealalta parte si tot la fel dispar smuciturile.

Problema este acuma ca am incercat pe fata stg sa scot senzorul(fara sa fortez exagerat) da nu reusesc nici cum si nici nu las strica de tot (am facut rost de un senzor de la un prieten cu dezmembrari si il inlocuiam cu al meu sa vad care e cu problema ,dar nu-l pot scoate) daca as sti care e cu problema la-s scote chiar daca il stric acuma asta e ca nui o avere , pana la urma tot o sa fac asta , as vrea totus sa verific cumva care este defect.

Ma gandesc pe de alta parte sa nu fie de vina chiar modulul ABS , pe asta las fi putut incerca mai usor prin inlocuire cu altul , doar ca prietenul meu nu are modul ABS cu codul meu . Acuma astept ceva sfaturi de la voi utile pana nu ma apuc de stricat senzori, ca oricum au zile numarate pana nu rezolv situatia , problema ramane cat ma va costa pana la urma .

Careva dintre voi nu ati mai gasit ceva post pe vreun forum pe tema acestui subiect poate ma luminez si eu mai bine.

Modificat de magat
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

In legatura cu aceasta problema,am sa va reletez ce am constatat la passatul meu,aveam aceiasi problema atunci cand ma pregateam sa opresc la un semafor sau coboram o panta in frana de motor,se smuncea la fel cum descrieti voi,dar cum numi putea da seama de unde e nam prea bagato in seama,dar aveam o alta problema care ma rodea si adica,afuma tare atunci cand acceleram puterni,fum negru de imi infunda turbina in doar 3-4 luni,trebuia sa o curat.pana la urma am comandat la mana 2,un set de vinjectoare de scoda 110cp leam schimbat si am observat ca nu mai smunceste,dar am vrut sa reglez debitul de injectie pe la 3,4mg-3,8mg pentru ca era pe la 4,8mg si nu prea sprinta bine,si surpriza a inceput iar sa smunceasca, asa mam jucat si observam cu cat dadeam debit mai mare si crestea smunciturile.in concluzie cred ca are treaba cu debitul reglat,sau injectorele,sant murdare sau duse.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

gygel ce cutie de viteze ai pe masina?

 

eu am avut aceeasi problema cu smucitul in frana de motor la cutie automata tiptronic si s-a remediat dupa ce am facut schimbul de ulei si filtru in cutie.

 

Daca nu ma insel pentru cine are tip motor AJM/ATJ acestea sunt injectoarele compatibile. Eu am pus cu "T" conform ETKA pentru ca nu am gasit cu "F"

 

045 130 073T

038 130 073F

Modificat de DanyelMBI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am cutie manuala cu 5 trrepte,nare nici o legatura cu cutia.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 9 months later...

Aceasi problema am avut-o si eu la un Audi A4 B6 1.6 motor ALZ (respectiv smuciturile in frana de motor), problema a fost switch-ul de la pedala de ambreiaj.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La mine la Passat B5 cauza acestor smucituri în frână de motor a fost axul cu came, avea uzură excesivă. După ce am schimbat-o, nu au mai apărut aceste smucituri, și am parcurs ~150.000 km de atunci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

as veni cu o idee,teoretic atunci cand lasi pedala de acceleratie pe bord trebuie sa fie afisat consum 0,daca nu e zero singurul lucru care poate sa faca asta,logic ar fi pedala de acceleratie,vorbim de disel de aceia se accelereaza adica acele ezitari inainte de a taia motorina. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!