Jump to content

Probleme servodirectie


Caius TM
 Share

Postare recomandată

C o s m i n

Stie cineva, caseta are vreun surub pentru reglajul atacului cremalierei? Ceva in genul celor de Dacia, unde prin inserarea unor saibe subtiri peste tachetul de atac, se putea micsora sau mari jocul.

Caseta mea pare a avea un mic joc, iar directia parca merge PREA usor. Banuiesc ca din cauza asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un reglaj la caseta care se strange/destrange...scrie si in elsa. Cu cat e mai strans e directia mai "grea", si revenirea rotilor dupa viraj e mai grea, trebuie sa ajuti din volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Surubul se strange putin cate putin cu tubulara de 18 mm si prelungitor de vreo 60-70 cm, de sub masina vertical pana la caseta. In timpul strangerii volanul sa fie ori spre stanga, ori spre dreapta, 90-180 grade (numai pe centru NU!). Rotile sus, se incearca volanul sa nu ingradeasca. La nevoie se mai slabeste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

C o s m i n

Traian, parca am presimtit ca tu ma vei scoate din ceata. :)

Deci dau de volan 90 de grade (sa zicem) in orice parte, iar apoi umblu la surub. Corect?

Ai cumva o poza cu partea unde e surubul pe caseta (chiar si data jos de pe masina), ca sa stiu ce surub caut?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@trami, vad ca ne scoti din ceata...........felicitari. Si eu voiam sa intreb, dar a fost mai rapid Cosmin.

Dar in cazul ca directia merge mai greu, cazul meu, se poate slabi putin acel surub, ca sa se roteasca volanul mai usor ? Doar putin ca sa nu apara "joc", la caseta.

Modificat de misu tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De slabit, NU! Oricum, din fabrica a fost lasat prea slab si poate duce la uzura in mijloc a dintilor cremaliera-pinion.

Daca directia merge greu, sigur nu e din cauza reglajului, ci mai degraba a pompei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am mai avut un GOLF 3, la care mergea tot mai greu directia, am sch pompa si tot asa.

Am vazut pe siteul tau, filtru ce se pune pe returul lichidului de directie. E bun acest filtru ? Aduna impuritati ?

Poti sa pui o poza, cu ce va mai multe detalii, sectiune, cum arata acel filtru ?

Cand se colmateaza , sa zicem, nu este fortata, instalatia, poate crapa ceva furtun ?

Modificat de misu tdi
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La Golf 3 putea fi in caseta o uzura de tipul asta, ceea ce nu se intampla in cea de Golf 4.

Referitor la filtru, ai aici pagina producatorului. Cand se colmateaza se deschide o supapa si nu mai filtreaza, fluidul trece liber, nicidecum sa crape ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu pompa de servodirectie am patit-o la un Polo, in sensul ca, fiind amplasata jos, ajungea apa la mufa cu contactul de forta, se oxida si.. faceam culturism cand viram pe loc. Eroare da pe VAG (ceva legat de conexiune) si am depistat dupa ce la o reprezentanta mi-au dat diagnostic "pompa defecta, alta" Fiind destul de scumpa, am vrut sa vad daca nu o pot petici cumva si am avut noroc sa fie numai contactul acela.

Legat de caseta, asa cum spune trami niciodata nu se slabeste acel surub. Nici cu stransul nu e prea OK, daca a aparut joc posibil uzura strat cimentat de pe cremaliera si prin strangere nu faci decat sa-i scurtezi viata. Uzura apara din cauza unei ungeri proaste (sau unei strangeri after fabrica)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

@trami, sa zicem ca pompa e buna, la masina din semnatura, atunci, ce face ca directia sa fie mai grea, ca la alte G4 ?

Rulmenti cap telescop, i-am schimbat, cauciucurile sint originale , nu am sport, lichidul e curat, totusi volanul se roteste mai greu, ca la alte G4. Km am 205000km, masina a fost intretinuta bine.

Ce mai poate fii ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La 200k km nu mai putem presupune ca pompa e buna. In afara de asta, ar mai putea fi o pierdere interna in caseta din cauza uzurii segmentilor, insa mai rar asa ceva.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

Am si eu o intrebare pt cunoscatori pentru ca nu am vazut la nimeni simptome identice. astazi dimineata am observat ca la viraje pe loc sau in mers cu viteza mica pocneste des si tare(paraie) ceva si de multe ori se simte si tremurand volanul. initial, cand am simtit tremuratul am crezut ca e din cauza ca seara am spalat masina cu un furtun cu apa din abundenta si am crezut ca s-a udat cureaua(nu o pornisem dupa ce am spalat-o) dar a aparut si paraitul acesta intens.

Mai mentionez ca anul trecut am avut infundate acele orificii de scurgere a apei din compartimentul bateriei si am scos un orificiu din ala de cauciuc de tot. este posibil sa se prelinga apa si sa curga direct pe caseta de directe si sa o fi afectat cu ceva? sau ar fi posibil sa fie flansa la un amortizor? daca a patit cineva exact la fel si nu am gasit eu post-ul v-as ruga sa ma indrumati sau sa imi spuneti care este cauza.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu are cu ce sa o afecteze apa, e un ansamblu etans, altfel ai pierde lichidul din ea. Lichidul cum e la nivel, la culoare ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

lichidul este exact ca inainte, putin peste maxim, iar culoarea este inchis cand ma uit in vas, dar pus pe mana seamana cu cel alimentar, nu este negru oricum.

voiam sa mai zic ca atunci cand am spalat-o am miscat-o un pic fara sa pornesc motorul si am virat rotile de cateva ori asa. Posibil sa fi fortat ceva? crucea cardanica de la volan se poate strica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are idee cineva cam ce ar putea provoca aceste pocnituri? se aud si cand virez rotile cu motorul oprit. Nu as vrea sa ma duc la un service si sa imi spuna ca trebuie sa schimb caseta de directie si dupa aia sa aflu ca ar fi flansa la amortizor sau altceva de valoare mai mica. As vrea sa stiu macar ce ar mai trebui verificat ca sa exclud toate variantele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Flansa la amortizor NU e.

Doar din caseta poate fi. Alt sistem in miscare nu ai cand virezi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, deci trebuie sa merg la un service sa inteleg pentru ca este prea greu sa pot verifica caseta fara elevator. intre timp am mai citit ceva legat de capetele de bara(desi par sa nu aiba deloc joc) sau de crucea cardanica de la volan. Asta din urma se poate slabi sau strica?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

As fi recunoscator daca mi-ar mai putea da cineva un sfat cu privire la problema mea. M-am hotarat sa merg maine la un service sa vad ce imi spune. Daca e intradevar caseta de directie pot merge in continuare cu dansa asa atata timp cat nu pierde ulei pentru a strica pompa?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Poti, evident. Risti doar sa ti se blocheze directia la un moment dat.

Insa stand si gandindu-ma la ce ai spus, imi dau seama ca si eu am un astfel de pocnit uneori, si tind sa cred ca ar fi de la crucea cardanica de care spuneai. Sau poate intr-adevar caseta. Insa asta doar desfacand iti poti da seama. Atat caseta cat si cuplajul cardanic.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

La sfarsitul furtunului pe care vine fluidul cu presiune de la pompa este un surub conector cu un fel de supapa inauntru. La fel sunt si pe caseta la cele 2 conducte de dirijare a fluidului , suruburile acelea au niste supape inauntru.

Problema mea : Am avut motorul dat jos si am deconectat caderea de la vas si furtunul de pe pompa, normal ca a curs uleiul din instalatie. Cand am pus motorul la loc si am reconectat totul si am umplut sistemul nu a vrut sa se vireze. Ideea este ca si cu rotile ridicate se vireaza greu. Am pus ulei nou pentru servo/cutii automate dar efectiv nu vrea sa se vireze normal. De ce? Si la golf am dat motorul jos dar nu a facut problema asta. Ceva indicatii va rog .

PS : pompa de servo functiuneaza normal , are presiune .

Modificat de Revenger GTI
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Are idee cineva cam ce ar putea provoca aceste pocnituri? se aud si cand virez rotile cu motorul oprit. Nu as vrea sa ma duc la un service si sa imi spuna ca trebuie sa schimb caseta de directie si dupa aia sa aflu ca ar fi flansa la amortizor sau altceva de valoare mai mica. As vrea sa stiu macar ce ar mai trebui verificat ca sa exclud toate variantele.

pocniturile alea se aud cam la toate passaturile bine intr-o masura mai mare sau mai mica ...

si la mine se aud slab dar eu stiu ca am ceva dus pe stanga la directie acolo sus la bratele alea mari ... da mai mereeee :rolleyes:

fratilor caseta de directie nu se "duce" decat dupa ce schimbi cateva kit-uri de directie :D

la tine mai degraba ai ceva brate slabite sau uzate !

Modificat de THE ROCK
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intr-adevar, o pocnitura aproape la capat de cursa s-a auzit dintotdeauna, bine, nu chiar la fiecare viraj, insa acum, deodata a inceput sa paraie(pocnituri foarte dese) in aproape orice pozitie. Ideea e ca acum sunt si mai confuz pentru ca nu s-a mai auzit decat in vreo 2 zile, ceea ce ma face sa cred ca nu e de la caseta de directie. bratele superioare(cele mici) le-am schimbat pe toate patru acum vreo 2 luni, insa astazi am observat uitanduma din fata dedesubt ca in partea stanga capatul la bara de torsiune unde se uneste cu bieleta antirului este mult mai jos decat in partea cealalta, practic este singura chestie care se vede cel mai jos din toata masina. Este posibil asa ceva sau statea masina intr-o oarecare pozitie?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Era baiatul ala trami care putea sa imi dea un raspuns la postarea mea de mai sus. Oare nu o mai merge pompa de servo pina la urma? Chiar mi-e lene sa mai desfac si pe la servodirectie sa aflu care e buba singurel....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Nu stie nimeni un raspuns la problema mea????????

Modificat de c o s m i n
Nu mai da quote la mesajul anterior. Foloseste butonul ADD REPLY.
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!