Jump to content

Probleme servodirectie


Caius TM
 Share

Postare recomandată

Va salut baieti , 

Dupa ce am schimbat toata directia (cap bara, bielete de directie ) cat si kit-ul de brate ,refacuta si geometria .....este vorba de un Passat B5,5 din 2001 , motorizare 1,6 ALZ .....

 

Aveti care idee de ce nu pot strange surubul de reglaj al casetei de directie .....( am un joc destul de enervant cand trag de volan ,stanga dreapta  si un sunet pe masura .....nu pierde lichid , directia merge bine .... 

 

Efectiv am tras cu cheie de 18 cu prelungitor de surubul de reglaj ... ( in directia de al strange si nimic ) .... nu se misca nimic si , imi est teama sa nu fortez prea tare , adica sa pun un prelungitor la bratul cheii si sa trag sa rup ceva pe acolo ...

 

Aveti idee ce are de ii intepenit in halul acesta  ?

Multumesc .

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

in teorie nu ai de ce sa reglezi de acolo.... jocul care il ai, este de la uzura....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Inteleg asta si stiu , dar ma gandeam ca , desi ii uzura as reusi sa o mai "micsorez" prin strangerea surubului de reglaj  ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merge sa o reglezi. Strangi foarte putin, cateva grade si verifici daca revine volanul la viraj. Daca nu mai desfaci un pic si verifici iar. Daca revine mai strangi un pic si tot asa. La un moment dat vei reusi sa obtii un  reglaj optim al impingatorului pe cremaliera. Conditia inca o data e sa revina volanul in viraj. NU e vreo inginerie spatiala, e un arc care impinge in cremaliera ca sa preia jocul. La toate masinile pe care le-am avut se regla usor, trebuie sa ai un pic de rabdare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

inteleg ce spui , si crede-ma ca ma pricep la mecanica ... tot ce ii de facut  fac singur ..... doar ca , nu inteleg de ce ii asa intepenit surubul ala ...... adica , imi este frica sa trag foarte tare de el cu prelungitorul incat sa nu il rup sau sa stric ceva pe acolo , aia mai ar trebui ......

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Te-ai gandit ca poate e strans pana la capatul de cursa(daca are,nu ma pricep) , la maxim si nu mai ai ce sa reglezi?

P.S. Incearca sa intrebi in acest topic, sunt oameni cu experienta in casete de directie:http://vwforum.ro/topic/91930-reconditionare-caseta-directie/page-3

Modificat de terminatoru
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Iti multumesc pt sugestie !

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut!

 

Acum vreo 2-3 ani am schimbat caseta de directie .... Cand am schimbat-o, mecanicul mi-a zis sa ma pregatesc sa schimb si pompa de servo, se cam auzea usor. Am schimbat-o anul trecut in toamna cand deja facea un zgomot muuult prea deranjant.

 

Dupa ce am schimbat-o tot se aude acel zgomot nenorocit insa DOAR cand apa a ajuns la 90 de grade (e adevarat nu se aude in halul in care se auzea cu pompa dusa ci mai usor insa tot foarte deranjant). Cu motorul rece nu am nicio problema!

 

Am vazut aici si o chestie despre o valva de presiune din furtunul de servo. (nu stiu la care furtun se referea tipul care a explicat asta)

Eu am facut o chestie acum cativa ani cand am vazut ca scapa ulei pe langa furtunul care iese din vasul de expansiune si intra in radiatorul de ulei servo. Asa ca am inlocuit furtunul cu un furtun de combustibil cumparat la nevoie (eram la tara). Oare asta e furtunul care are la capete o valva/supapa de presiune ?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut. Zilele trecute mi-am schimbat discurile de frana si placutele pe fata din cauza k aveam discul de pe dreapta ovalizat , iar la franare imi trepida , de fapt chiar batea tare in dreapta. dupa schimb insa mi-a ramas aprins in bord martorul acela cu volan , plus ca la denivelari / gropi se mai aude un zgomot metalic "dur" tot in partea dreapta , ca si cum ai lovi usor discul de frana. am avut si pistonul de la frana din dreapta blocat iar "mecanicul" mi l-a deblocat cu o cheie "mox". Pareri ???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nimeni nimic ??? :icon_confused:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai incercat alt rezervor? Ma indoiesc ca-i de la supapa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Păi aia e că eu nu mai am supapa aia, dacă am pus un simplu furtun pentru combustibil în locul furtunului ăluia de retur dintre vas și radiator! Asta dacă supapa aia e în furtun! De pierdut ulei nu mai pierd pe nicăieri de când am schimbat caseta de direcție!

Modificat de Danyiel
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alooo! Tu ai citit ce-am scris?

Incearca un alt rezervor de ulei. Are o sita anti-barbotaj care daca nu-si face treaba poate da simptomul asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...
kosmyn_aurel89

A inceput sa imi curga caseta de servodirectie, dintr-o data si foarte tare pe partea dreapta, burduful este plin. Am cautat si am gasit pe net kit-uri de raparatie. Si acum ii intreb pe cei care s-au lovit de problema aceasta, si au reconditionat/demontat singuri. Daca am sa cumpar acel kit, pot sa schimb doar7 cele doua o-ringuri de pe bucsa din dreapta, fara sa demontez caseta ?(logic, ptr cei care stiu defectul adica doar acolo fiind pierderea) Stiu ca demontata se inlocuieste mai usor. Sau altfel spus, este mai bine sa o reconditionez complet?:) **problema a aparut dupa un demaraj in forta in treapta 2,3 pana la 4500rpm,si dupa 1,5km de la sprint, am simtit servodirectia grea. -(sau poate e doar coincidenta)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Situatia poate sa difere de la o caseta la alta. Schimbarea o ringurilor in majoritatea cazurilor nu rezolva problema pe termen lung deoarece apare si uzura la cremaliera, iar schimbarea lor pe pozitie nu este posibila. Reparatia se face prin rectificarea cremalierei si montarea bucselor si o ringurilor la noua cota.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Salut baieti, am si io un passat 3BG 2.0 TDI 136 CP si vreau sa completez lichidul de la servo pentru ca este la minim. Vreau sa va intreb care sar potrivi, cel cu norma G002000 sau cel G004000 M2 (fiid verde si acesta).

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

G004000 M2

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salutari,

Ieri am inceput sa pierd ulei de servo....asa dintruna. Am masina de 6 luni si nu am avut problema asta. Ieri de la o pornire la alta am auzit pompa servo huruind. Am completat cu ulei hidraulic dar dupa o zi am constatat ca am pierderi. M-am uitat sub masina dar nu am observat scurgeri :banghead: .

Daca pierd ulei pe la caseta unde ar trebui sa vad scurgeri. Unde pot sa mai uit dupa urme de ulei sau scurgeri, care sunt punctele frecvente unde se pierd lichid.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

kosmyn_aurel89

Daca iti curge din caseta, si ai burdufele etans bune, iti ramane uleiu in ele.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mda, multumesc. Am dat jos roata si am verificat. Intradevar burdufele au fost pline de ulei hidraulic. O zi destul de trista. Am descoperit ca dupa 6000 RON cheltuiti pe Audi A4 in ultimele 4 luni mai trebuie sa bag mana in buzunar si mai adanc. Acuma caut optiuni: Unde sa reconditionez?....Sa-mi iau una SH?....Cat ma costa iara sa am masina intreaga? Cat o sa tina o caseta SH sau reconditionata? Si asa mai departe. Ma simt cam inselat de masina asta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Toate raspunsurile le gasesti in topicul asta.

Din pacate asa se intampla uneori. Bagi multi bani pana pui la punct o masina. Apoi te trezesti s-o vinzi gata facuta...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

 

Am o bataie insotita de zgomotul aferent in partea superioara a ansamblului de directie, care apare, in general, in momentele in care merg pe drum pietruit si volanul e rotit undeva la 90 de grade (in oricare din sensuri). Pot reproduce bataia si cu masina pe loc, cu volanul virat la 90 de grade, miscand stanga-dreapta. Daca pun presiune pe volan - il apas, zgomotul si bataia dispar aproape complet. Am facut o inregistrare video.

 

 

Am verificat si inlocuit brate (nu set complet), inlocuit amortizoare, arcuri, flanse, reconditionat caseta. N-a mai ramas decat coloana din volan pana in podul pedalier. Sunt posibile jocuri aici?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Toate fac asa ! Zgomotul ce il auzi este din caseta de directie dar este normal.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...

Salut. In postul lui valioglu din 14.07.2008 apare si schița sistemului de servodir. Întrebarea mea este daca reperul nr. 17, conducta respectiva, se afla in fata motorului, sub radiator? Ce reprezintă reperele cu nr. 13? Întreb pt ca de câteva zile imi pierde ulei de servo - aprox 1l la 40 km - si de unde curge i-l arunca pe interiorul spoilerului, in partea stânga fata, pompa de servo, rezervorul de ulei si cele doua furtune fiind curate, uscate. Se găsesc piesele astea separat (reperele 17 si 13)?

 

 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E un defect tipic. Uleiul se pierde pe la imbinarea dintre conducta-racitor si furtune. In timp acestea din urma se intaresc sub efdctul uleiului si colierele nu mai fac fata. 

Poti inlocui furtunele cu unul nou rezistent la ulei si ai scapat de griji. 

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!