Jump to content

Probleme servodirectie


Caius TM
 Share

Postare recomandată

multumesc de sfat si succes in continuare in ceea ce faceti.si multumita oamenilor ca voi putem avea masinile pe strazi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa servo noua, caseta noua...rezultatul : cand merge cand nu merge, ce ar putea fi ca baietii de la service cred ca au ramas fara idei...deja incep sa turbez ca am dat o caruta de bani pe piese si rezultatul e nesatisfacator..

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

"Cand merge cand nu" nu e mult asupra care lucrare, dar incerc sa dau solutiile mai obisnuite (daca puteti sa fiti mai exact cu explicarea defectul ar fi mai bine):

Primul lucru de verificat este cum arata uleiul: de multe ori se schimba o pompa la care, imediat sau in putin timp, nu mai impinge din cauza pilitura in uleiul (pilitura blocheaza supapa la capatul de cursa). Daca el de verde a devenit negru primul lucru de factu este de a schimba inca o data tot ulei, curatare supapa pompei si incercare inca o data. In plus ar fi bine sa demontati si spalati bazinul, dece pilitura deobicei se aduna in colturile lui.

Daca ulei nu isi a schimbat culoarea e mai grav: cu ajutor de un instrument de proba portabil (sau de un manometru cu un racord T) se poate verifica daca pompa impinge sau nu. Daca pompa impinge e mai grav dece defectiunea ar fi, teoretic, din vina casetei.

dar in primul rand eu m-as uitat la ulei.

Modificat de MEDES CALAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pb e ca imediat ce am luat masina mi sa parut ca la primul viraj a mers putin m greu.cand am tras de volan am simtit o usoara ingreunare la rotire..am m luat vro 2 curbe si mergea foarte usor apoi dupa vro 500 m iar a simtit o ingreunare in a lua curba..(a dracu cel m des cand iau dreapta). cand am ajuns in fata mag unde lucrez am oprit si servo murise.am stat 30-40 sec am luat de volan totul ok. am ajuns la serv, cand luand dreapta iar servo era ca la dacie..precizez ca nu am facut m mult de 1 km jum de la service la mn la munca si inapoi la service. baietii de acolo miau spus ca, la test nu a fost nici o pb.

Nu sa facut unghiul de fuga, iar uleiul nush daca e cel recomandat de producator.culoarea era un maroniu galbui.cand sa tras de volan uleiul bolborosea in bidon.

M mult de atat nu stiu ce sa m zic doar ca sunt dezamagit total, imi vine sa iau 5 L de benzina sai dau foc.

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

O intrebare: daca motor e la minim (motor pornit, masina oprita, ca la parcare) volan e greu sau usor?

Pe cat tine de ulei important nu este culoare dar specificatile tehnice: daca este echivalent cu cel recomandat de la VW, G002, e bine si daca este fosforescent :)

Si bulbuirea cand se a incarcat instalatiei este numai aerisirea. Dupa 5 minute trebuie sa nu mai bolboreasca dar pe moment e normal.

Modificat de MEDES CALAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ce sati raspund nu stiu...servo cand merge cand nu...intampinam o rezistenta pt cateva fractiuni de secunde,care de 2 3 ori a durat intre 5-10 sec, apoi servo iar sia revenit..

ca sa iti faci o idee nu mergea uniform cand luam viraje, cand am tras de volan la mai putin din sfertul cursei maxime a volanului am intampinat acea rezistenta pt o fractiune de secunda, apoi la restul virajului servo a mers lin.

am lasato tot in service..mia zis baiatul ala ca o sa se uite maine la supapa..

motorul nu a fost oprit...tot timpul a mers..

a bolborosit cand am ajuns din nou la service, erau niste 'bulboace' care nu se spargeau doar se ridica putin uleiul

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Asta sunt probleme din cele care te omore sa i gasesti cauza: din ce zici pare un problema hidraulic, dar...

Important este sa verifici daca problema este ciclic, adica daca se intampla pe acelasa pozitie de la volan sau nu (cum sa explic: pe examplu daca se verifica de fiecare data cand rotesti volanul de x grade la dreapta si chiar numai pe acea rotatie/pozitie). Daca e ciclic caseta sau coloana sunt de vina (poate ca problema vine numai dintre o coloana prea trasa care "spenzura" distribuitorul al servodirectiei).

Daca nu e ciclic atuncia chiar e o problema hidraulic care poate sa vina din orice componenta care ai inlocuit. Prima vinovata pe lista este pompa, dar si servo poate sa aibe un segment montat prea strans care nu este suficent de reactiv (poate din cauza de o bucata un pic mai mare di pilitura care a intrat in scaunul lui). Daca service are un manometru pus pe un racord T ar fi bine sa verificati pompa, daca nu are sa demontati CU MARE GRIJA (dece se zgria usor) supapa si eventual o curatati.

Si sa nu dai foc la masina: cu cat coasta motorina in ziua de astazi 5 litri de motorina sunt o avere :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ms de sfat...o sal incerc sa vb cu mecanicul, poate il ajuta informatiile..ce am uitat sa zic, inca m trage putin dreapta cand iau mainile de pe volan.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Du-te sa-ti regleze unghiul de fuga.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Convin cu Cosmin: daca trage putin la dreapta trebuie sa reglezi unghiul.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Sa dea dracu sa mai pice sau sa nu ii dea de cap, urmatoarea miscare e passat din anglia model 2001 tot diesel si din 2 sper sa fac unu..mm de viata

Acu mau sunat de la srv, spuneau ca e posibil sa nu fii fost aerisita directia sau ceva de genu..au desfacut pompa ,sita aia sau supapa ce o fi si e totul asa cum ar treb sa fie..

sper sa nu mai am pb. orcum trec si pe la arme si munitii sa imi iau un pistol :)) si pe la peco bine'nteles :D

Modificat de FanBarcelona
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sa rezolvat..posibil sa nu fii fost aerisita cum treb.

am facut si unghiul de fuga..

dar sa intamplat altceva..astia de la service miau pierdut keia..acum merg cu rezerva insa nu am telecomanda si nu o pot inkide..

un sfat???

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

dupa ce montez caseta trebuie sa fac unghiul?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Salut,

O intrebare scurta am si eu . Daca uleiul este rosu nu verde ,nu am verificat specificatiile ,si nivelul la rece e pe maxim, este posibil sa-mi dea uleiul afara pe la capacul vcasului?

In rest directia merge perfect

Am pierdut tot uleiul(rosu am completat cand am schimbat servo) din vas am completat ,am spalat motorul sa vad pe unde curge si pana acum am gasit ulei pe capacul vasului ...sa vedem daca mai descoper ceva..

daca aveti vreun sfat

Ms

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu are cum sa iti dea tot uleiul afara pe la rezervor.uitate mai bine la burdufele de la bielete(cele care ies din caseta)si vezi cum se prezinta.in cele mai multe cazuri pe acolo curge.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

da, trebuie facut unghiul..eu dupa ce am skimbat caseta am fost sa se faca unghiul si nenea ala mia spus ca era dereglat tare, insa niciodata nu o sa mai fie inainte,,la ce so referit nush doar ca mi se pare ca tot trage dreapta..am o janta ovala si 2 cauciucuri de iarna cu galma..sper ca dupa ce le inlocuiesc cu unele de vara sa fie totul ok..

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

stiu ca-i ciudat ,dar tot uleiul il da afara ,merge bine dcat are ulei dupa care face zgomotele specifice cand rmanae fara ulei ,vasul e gol si mrdar totde ulei, nu stiu ce sa-i mai fac

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Uitate la tub care lega rezervor cu pompa: poate ca un colier nu e strans bine, sau poate ca s-a crapat: daca arunca uleiul dupa ca ai umplut instalatia si ai facut aerisirea trebuie sa traga air fals de undeva.

daca acolo tot arata perfect poate sa fie pompa, dar in aceast caz zgomot trebuie sa se auda si cand rezervor e umplut, nu numai cand se goleste.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Masina este a unui prieten , azi m-a sunat ca i s-a intamplat din nou si am fost sa verific ,totul era plin de ulei vasul era gol,am completat ulei ,am pornit si am vrat stanga /dreapta de volan sa se aeriseasca,am vazut cu ochi mei pe la gaurica mica de aerisire a capacului arunca ulei 1 m .am incercat sa ma uit la saupap aceea care este pe reur putin mai jos de vas si nu am reusit sa vad prea multe .

Problema este ca o parte din presiunea care este impinsa catre pompa se intoarce pe retur.

@medes ---aveti idee cine regleaza presiunea care iese din caseta(pe furtunul de retur) .....

daca aveti alte pareri pe mine m-a cam dat pe spate!!! nu am mai intalnit asa ceva ...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

MEDES CALAN

Pe retur presiune este in jur de 4/5 bar, si este o presiune reziduala. Eu cred ca problemul D_vs vine de la air fals: cand pompa impinge amestecul ulei/air uleiul este necomprimibil (nu cunosc cuvinta exacta romaneasca, vreau sa zic ca ulei nu sufera modificari la volum datorite presiune) iar aerul scade din volum drastic.

Cand amestecul trece in tub de retur, care nu mai este sub presiune, aerul revine la volum normal, producand chiar problema care suferiti (o crestere drastic de volum al amestecului ulei/air in tub de retur si in rezervor care fuge de la gaura de aerisire).

Repet: eu m-as uitat prima data la tub de alimentare: daca coliere sunt ok si daca tub in sine nu are microfracturi (asta se verifica exact cum se verifica cauciucuri de la bicicleta: se da jos, se pune intra o galeata cu apa, se sufla cu un pistol de la o parte si se inchide cumva, chiar si cu un deget, de la alta). Daca face bule in mijloc trebuie schimbat.

Modificat de MEDES CALAN
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Buna dimineata si salutare tuturor! cred ca a venit timpul sa schimb caseta...la 300k eu zic ca si-a facut treaba. Am cautat pe forum dar nu am gasit aceleasi simptome ca la caseta mea. Problemele apar dupa ce motorul se incalzeste si totdeauna dupa 150 km ...atunci incepe huruitul acela la viraje si uneori o bataie in mers rectiliniu. Astept un raspuns din partea vostra sa-mi spuneti daca in acest caz se poate repara ceva...sau sa cumpar caseta si apoi sa ma duc la mecanic. Precizez ca am schimbat uleiul,acum 5 zile in speranta ca vor disparea huruielile....dar nu e de vina uleiul...pompa am dato jos si verificat-o ..e ok..uleiul vechi cred ca isi pierduse proprietatile demult. nu am pierderi de ulei..nivelul nu scade in borcan. Va multumesc..un week placut tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pompa ai verificat-o la rece. La tine problemele apar dupa multi km. As suspecta pompa, nu caseta.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Da.multumesc Cosmine!am fost si m-am uitat daca apar bule de aer in rezervorul de ulei la viraje stanga dreapta.si nu apare nimic.acum ma apuc de demontat la directie cu un prieten mai priceput, sa verificam suruburi, urme de uzura si ce se mai vede.Citeam pe forum ca e posibil ca dupa ce se incalzeste motorul sa apara probleme la rulmentii de la alternator care nu ar mai functiona corect...nu stiu ce sa zic. totusi problema cred ca e cum ai spus tu la pompa...si ca dupa ce se incalzeste uleiul , pompa sa nu mai lucreze.dar nu stiu daca acest tip de ulei se incalzeste sau se mai "subtiaza" odata cu cresterea temp..(este uleiul acela verde ptr vw)...poate ma ajuti tu cu un sfat. Se pot repara aceste pompe?

Va multumesc...revin cu constatari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acum imi amintesc de o emisiune recenta la TV unde reparau masini si una din ele avea exact problema asta. Dupa un timp directia devenea foarte tare, abia puteai misca volanul. Vinovata a fost pompa.

Asadar eu zic sa incepi cu ea. Gasesti una sh buna la 300-400 de lei.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am si eu o problema cu servodirectia si nu stiu care este cauza.

Este vorba de un Passat din 1998.

Directia nu are joc, volanul nu merge greu, lichidul de servo la nivel si nu am observat pierderi.

Dar se aude un zgomot metalic la cea mai mica miscare a volanului ("clonc-clonc"). Asta se intampla daca masina sta mult timp in soare sau daca afara este cald. La temperaturi mai scazute nu se intampla asa ceva.

Am verificat bucsele, bratele, amortizoarele si sunt in regula. Cei cu care am mai discutat au spus ca de vina ar fi servodirectia, dar nu stiu ce anume: pompa de servo, caseta de directie sau altceva.

Astept cu nerabdare orice parere.

O zi buna tuturor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!