Jump to content

Frana Passat B3, B4 sau mai vechi


andREI
 Share

Postare recomandată

<subj> si desi credeam ca o sa gasesc aer nu prea am gasit. Lichidul a iesit din etriere fara aproape nici o bula de aer (vreo doua max) si totusi era cam inchis la culoare - trebuie schimbat cica la 2 ani maxim.

Chestia buna e ca desi nu am mai facut asta niciodata si nici nu am asistat nicaieri (doar am citit in manual) mi-a iesit destul de bine exceptand turnatul lichidului de frana in rezervor (unde am dat pe afara cam mult) si murdaritul pe maini ceea ce mi-a cam dat arsuri pe zonele de contact. Cert e ca desi nu am avut o cheie inelara de 11 mm, Eugen m-a ajutat in tot procesul, cu umplutul furtunului cu lichid, cheie de 11 mm, apasat si tinut pe pedala de frana, cheia de prezoane roti VW, etc.

Mersi inca o data si cei care poate veti avea nevoie de asa ceva, va stam la dispozitie cu scule si experienta.

Toate bune,

Andrei

PS: Rezultate? Pai parca merge mai bine franarea desi poate sa fie si subiectiva chestia asta... Alt castig? Experienta pentru viitoare lucrari.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 103
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • DjMc

    14

  • axxa84

    7

  • Sikandar

    5

  • dragos.megles

    5

Cu multa placre.

Astept sa aerisim si pe spate.

Toate bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bravo domnilor,

Ti-e mai mare dragul sa auzi cum forumul incepe sa "dea roade". Eu tot nu inteleg de ce s-a dus Andrei la altii sa-si regleze avansul dar data viitoare sunt convins ca o sa sara chiar el sa ajute la reglaje si setari de injectie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Care altii tizu?

Adica nu am mers la valiauto? Sau cine? Eu nu ma bagam sa mi-o fac singur. Nu vad la cine mai puteam merge. La prosche in nici un caz.

AZI AM DAT 176 mii lei pe un bec. Ce bec? Pai un bec de lumineaza bordu' ca s-a ars. 176 mii lei un bec mic cat o gamalie de 1.2 W !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ma apuca dracii cand vad ca la Paneuro un astfel de bec costa 6000 lei dar nu vine pentru exact modelul meu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cu multa placre.

Astept sa aerisim si pe spate.

Toate bune

Si sa aerisim si la tine. Asa spuneai ca vrei.

Oricum la spate e mai naspa nitzel dar va fi si mai usor ca deja am ceva experienta. (hehe)

Chestia e ca la spate trebuie sa actionez si distribuitorul mecanic (deh!) al fortei de franare pentru puntea spate (nu am EBD). Plus ca surubul de aerisire la tambure nu e in fata (nu s-ar fi putut) ci in spate ceea ce necesita sa ma bag sub masina. Asta e nitzel mai periculos dar poate pun niste caramizi ca siguranta pentru cric.

Alta solutie era sa folosesc un elevator dar de unde? Si nu merita pentru atata lucru.

Tu cum ai in spate, etrieri sau tambure?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Eu am tambure.

Cred ca se poate si fara sa te bagi sub masina. O sa vedem!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Andi, nu e chiar asa.

Facem o chestie. Oricum mai am nevoie de un beculetz din ala. Ori imi spui de unde il iau, ori il iei tu, pastrezi factura / bon fiscal si zic ca ai dreptate. Evident iti dau banii instant pe el.

Problema e ca nu prea exista acest model. L-am pastrat pe ala ars si ti-l ofer cand ne vedem. Iti zic eu ca nu e asa simplu. Stii la cate magazine am mers sa il gasesc? La doua? Nu. Mai inmulteste nitzel.

Sunt de oarecum acord cu tine cu o mentiune. Vinovat este SI cel care plateste.

Destul cu becu'.

Cat despre avans tb. sa iti spun ca imi era teama sa ma bag singur. O greseala ma poate costa motorul. Ca distributia e o chestie sensibila. Ce rost avea sa ma risc pentru 600 klei? Daca buleam supape si pistoane, poate chiar bloc motor? Alea nu fac 600 klei. Fac mai mult. In plus erau multe chestii pe care nu le stiam. Aliniatul rotii de curea a pompei, ce suruburi sa desurubez si care nu. De exemplu exista un surub care nu ai voie sa umbli la el ca dereglezi pompa. Care? Nu stiu.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 years later...

:offtopic: Imi ramane becul aprins la frana de mana chiar daca am lasat frana de mana jos... si uneori clipoceste... in curbe, plecari de pe loc... sau pur si simplu la viteza constanta... ce fac?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Mersi. O sa il verific maine. Sper sa rezolve problema. :screwy:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cipos le zice bine. Mai ales la franari si viraje...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 6 months later...
  • 1 year later...

cu privire la martorul de la frana de mana, verifica si contactul electric din partea de jos, cand lasi frana de mana jos ar trebui sa se deschida un contact electric, adica sa se stinga indicatorul, aceasta se intampla cand ai joc la maneta de frana sau nu ai cablul sificient de intins, si ramane putin ridicata maneta de frana de mana, chiar daca nu ramane infrinata roata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

Salut toata lumea de pe acest forum !!

In speranta ca cineva sa mai confruntat cu o problema similara o postez si eu pe a mea :vaidecapulmeu:.............deci..

SIMPTOME

1 ) PEDALA FRANA FOARTE RIGIDA CHIAR CU MOTORUL PORNIT (CURSA APROAPE INEXISTENTA)

2 ) MARTORI AVARIE ABS SI CEL DE FRANA OBISNUIT CU SEMNUL (!)

3 ) LA PUNEREA CONTACTULUI MOTORUL HIDRAULIC AL POMPEI DE ABS NU FUNCTIONEAZA

4 ) LICHIDUL DE FRANA ESTE MAI SUS DECAT NIVELUL MAXIM ( PRECIZEZ CA INAINTE ERA OK , NU AM MAI ADAUGAT NIMIC)

DECI IN CONCLUZIE ....FARA FRANE :(

VERIFICARILE MELE :)

SIGURANTE ABS, ABS HIDRAULIC POMP RELAY, ABS MAIN RELAY , DIVERSE FIRE DINTRE ELE ....TOATE ACESTEA SUNT OK

MOTORUL POMPEI DE ABS FUNCTIONEAZA PE DIRECT, O DATA CU EL SI MARTORII DE ABS SI CEL DE FRANA SE STING IAR FRANA REVINE LA NORMAL

DUPA CUNOSTINTELE MELE ACEL MOTOR TREBUIE SA FIE ACTIONAT DE CEVA (UN RELEU) CARE SE PARE CA ESTE OK DACA II DAU EU CURENT NUMAI CA NU TREBUIE SA FUNCTIONEZE IN CONTINUU ACESTA OPRINDU-SE CAND PRESIUNEA DIN ABS ESTE NORMALA.

PROBLEMA GRAVA ESTE CA NU AM GASIT UN SPECIALIST CARE SA FACA TESTUL CALCULATORULUI DE ABS (daca cine stie el o fii de vina)

Daca cineva stie despre ce este vb aici , apreciez orice !!!! :)

PRECIZEZ ESTE UN VW PASSAT 1992 MOTOR 1,8 MONOPUNC (ABS) IAR ABS UL ESTE FACUT DE BOSCH

Moderator: scrierea nejustificata cu majuscule, litere

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In primul rind,citeste regulamentul si nu mai srie cu majuscule.

Referitor la problema ta,trebuie sa faci o scanare,sigur o sa ai ceva coduri de defecte la ABS.

Pe masina ta sint posibile 2 variante de ABS(TevesMKIIsau TevesMKIV).

Fara o scanare nimeni nu poate sa-ti raspunde la simptomele enumerate de tine.

Bafta,si cauta pe cineva cu Vag-Com pentru test.

Posteaza rezultatele,ca sa te putem ajuta!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 months later...

In primul rand bine v-am gasit, e primul meu post aici. Conduc de vreo cateva luni vw B4 96, 175 k la bord si vroiam sa va intreb daca si la voi frana e asa "moale".

Am avut numeroase situatii cand am tremurat pentru ca masina se ducea desi frana era apasata la maxim.

In plus pe vreme calduroasa in timpul mersului se aprinde becul de ABS. Daca opresc motorul si repun contactul becul se stinge.

ABS-ul merge pentru ca am avut ceva situatii in care a intrat in actiune.

In concluzie.. e loc de mai bine cu franele? Sa incerc o aerisire?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...
C o s m i n

Uite aici ceva care te-ar putea interesa daca inca n-ai rezolvat. :Driver:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 3 weeks later...

am o mica nedumerire, la viteze mici nu se aprinde becul din bord de la abs, cum o calc un pic se aprinde imediat, am pus testerul pe masina si nimic, are cineva vreo idee cam ce ar putea fi????

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Cosmin, merci pentru tip-ul cu aerisitul franelor. Din pacate nu ma pricep sa bag surubelnita decat in computere :blackeye[1]: Am dus masina de mai multe ori la PBN si PBV si de fiecare data au rezolvat cate ceva dar au busit altceva. Asa ca daca ai o recomadare pentru un service in Bucuresti unde sa fac aerisirea..

Martorul de ABS se aprinde si la mine, mai ales vara. Cred ca e ceva legat de caldura... asta vara facea asa, in toamna si in iarna a fost ok, acum iar se aprinde.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

revin cu problema se aprinde becul din bord de la abs, aparu' problema si pe diagnoza:

1 Fault Found:

00625 - Vehicle Speed Signal

27-10 - Implausible Signal - Intermittent

am verificat senzori de la roti nici o problema din partea acestora. are cineva vreo idee??? ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Administrator

Verifica si cablajele, mufele tot ce tine de senzori.

Practic este un contact imperfect pe acolo.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 weeks later...

Nu stiu daca ajuta dar o problema similara am avut si eu: mi se aprindea becul de la ABS. In mod normal el se aprinde cand pun contactul si putin dupa ce motorul porneste. La mine ramanea aprins tot timpul. Am schimbat bateria si totul a revenit la normal (bateria mea era prea veche - motorul abea pornea cu ea).

Nu stiu daca aveti aceeasi problema dar la mine s-a rezolvat usor.

Cel mai bine verificati si senzorii de ABS.

ALEKS

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 7 months later...

Am si eu ceva probleme cu franele.Am schimbat placutele si sabotii si am aerisit instalatia.Am reglat si frana de mana care tine bine.Pe fata imi franeaza continuu, nu foarte tare, dar parca se simtesi dupa doar 10 km discurile sunt incinse.Din cate stiu, nu se pot regla placutele, dar daca stiti mai multe ajutati-ma.In schimb pe spate prinde mai slab frana. Astept raspunsuri!Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

cand ai schimbat placutele trebuia sa verifici si starea pistonului de la etrier ...in cazul tau pistonul avea depuneri de mizerie sau era chiar ruginitsi cand l-ai inpins in interior sa faci loc noilor placute zona murdara sau ruginita a ajuns in interior la garnituri si pistonul nu mai culiseaza corect.deci:cand schimbi placutele verifici starea burdufului de protectie stare pistonului de actonare a placutelor si dupa montezi placutele.parerea mea...am patito si eu...rezolvare...schimbat garnituri burduf aerisit etc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!