Jump to content

Al 4-lea VW. Revenirea la Variant


LUFY

Postare recomandată

Si a venit vremea urmatorului reper :) Rulment dreapta spate schimbat ca deja de 1 luna aveam bordul ca pomul de Craciun. Astept sa vad care pica urmatorul.

Link către comentariu

Felicitări pentru Variant ! :) Când iei o masina, 'aferent' cu ea mai vin si niste reparații, deci cred ca acele piese au fost de bun augur pentru ea :) Dar arata bine, sa te poarte cat mai multi km :D

Modificat de MikiGV
Link către comentariu
  • 2 months later...

Si inca un "check" pe lista de piese la masinuta, respectiv bateria. Dupa 8 ani, bateria originala si-a dat duhul si a venit randul la una noua. Speram ca poate trec de iarna asta si ma vad cumparand o baterie mai spre finalul anului insa zilele astea geroase i-au pus capac.

Link către comentariu
  • 1 year later...
Publicat (modificat)

Nu am mai scris de mult in acest topic insa acuma o sa il continui cu al 3-lea VW care imi ajunge pe mana, dupa ce am vandut Golf-ul V Variant ce m-a deservit timp de 5 ani absolut exemplar.

Cochetam de la inceputul anului sa schimb masina si de prin martie am inceput cautarile. Masina 2012 minim ca an de fabricatie. Am mers pe Golf 6 Match sau Style (hatch sau variant) sau Golf 7 (variant). Cautam variant pentru ca am vazut ce inseamna sa ai break. Golf-ul 7 variant nu mi se pare deloc frumos, mai ales spatele insa ma consolam ca e masina mai noua si e break si bla bla. Ca design, 5-ul si 6-le mi se par de 100.000 de ori mai sportive si mai faine. Golf 6 variant daca era sa fie, stiam clar ce iau, si ca as fi super multumit, chiar daca era vorba de acceasi masina ca si 5-ul, dar nu m-ar fi deranjat. Iar 6-le hatch il luam in considerare doar daca gasesc unul bine dotat, in stare buna pentru ca isi pastreaza mai bine valoarea la revanzare. Deci cumva aveam eu cateva argumente in capul meu cu privire la fiecare model in parte si am zis, care e sa apara primul si imi convine, il iau.

Si dupa 1 luna si ceva de umblaturi si vizite si nervi am luat Golf-ul din poze :) Daca ar fi fost argintiu, era perfect. Dar ma consolez ca macar nu e neagra si dupa 1 luna de folosit masina, sa zicem ca e acceptabila culoarea asta la partea de praf.

Vorbim asadar despre un Golf 6 echipare Match, fabricat in mai 2012, motor 2.0 TDI 140 CP M6.

Dotari: senzori fata-spate, spalatoare faruri, faruri ceata, jante aliaj aferente echiparii Match, carlig remorcare, geamuri spate fumurii, interior Match, volan piele cu comenzi, pilot automat, dublu climatronic + incalzire scaune fata, RCD 310, sistem Start-Stop (o cretinatate), senzor ploaie, senzor lumina, oglinda interioara heliomata, lumini ambientale, roata de rezerva normala cu tot setul de pana aferent.

In mare cam asta ar fi cu dotarile, poate am mai omis ceva, dar suntem pe forum de VW, deci cunoscatori suntem mare parte dintre noi deci povestile lungi nu isi au rostul.

Masina am luat-o la 220.000 de km, carte service verificata, istoricul la dealer 100% garantat, TUV inca valabil. Distributia schimbata de neamt pe la 208.000 cu tot cu filtre + ulei, discuri noi, placute noi pe masina. Am primit toate actele, inclusiv rechemarea pt dieselgate de anul trecut, cand a fost masina programata la dealerul din Germania. Masina de privat.

Intre timp am reusit sa rezolv cu RAR-ul, ca mi-a venit si mie randul in perioada asta horror....cine a trecut prin programari si asteptari dupa RAR stie cum e in prezent. Astept sa imi vina randul acuma la numerele finale pe la mijlocul lui mai.

Deocamdata sa zicem ca sunt multumit de masina. La partea de motorizare, nu discutam, pentru ca Passat-ul avut si Golf-ul Variant au fost cu motorul de 1.9 TDI, cu 101 respectiv 105 CP. La 140 de cai parca altfel stam :)

Minusuri pana acuma pt Golf 6:

1. Usi care scartaie pe cheder. Boala la Golf 6 hatch si Golf 7 din ce am tot citit pe forumurile straineze. Chedere prost proiectate + faptul ca s-a renuntat la un rand de chedere pe usi (bravo VW). Rezolvarea, destul de simpla, am descoperit-o pe vwvortex parca si am detaliat-o intr-un topic aici pe forum la sectiunea Golf-ului 6.

2. Lipsa grilei pentru ventilarea indirecta. Probabil au scos-o pt ca pe Golf 5 cu timpul zdranganea. Erau solutii si pt aia. Dar ma rog, din nou, niste costuri de productie mai putine. Imi lipseste si personal mi se parea geniala.

3. Panoul de la climatronic. Absolut cretin. Unu la mana, ca s-au eliminat acele ecranase cu temperatura, si din pozitia soferului, de la o anumita temperatura in sus nu mai vezi ce led e aprins. Iar butonul ala pentru ventilator, cu + si -,  mi se pare extrem de nenatural. De cand ii lumea, fie la un AC simplu sau climatronic, ventilatorul se regla rotind. Simplu ! Nu e de mirare ca de la Golf 7 s-a revenit la sistemul vechi, intuitiv dupa mine. Si cel mai probabil, in curand schimb si eu panoul ala de clima.

Ce am descris mai sus nu e nimic nou, stiam de ele, nu e ca si cum acuma am VW pt prima data si sunt extrem de surprins si descopar America. Doar ca venind de pe Golf 5, la anumite capitole Golf-ul 6 mi se pare o involutie.

Si niste poze, care sunt din ziua in care am luat masina. O sa revin cu altele mai proaspete, dupa ce am si numerele finale :)


 

 

 

 

01.jpeg

02.jpeg

03.jpeg

04.jpeg

Modificat de LUFY
Link către comentariu
  • 3 weeks later...

Si intr-un final, am rezolvat cu toata tevatura inmatricularii :)

18527626_1451078614935307_8309807539719925583_n.jpg

Link către comentariu
On 04.05.2017 at 1:29 PM, LUFY said:

1. Usi care scartaie pe cheder. Boala la Golf 6 hatch si Golf 7 din ce am tot citit pe forumurile straineze. Chedere prost proiectate + faptul ca s-a renuntat la un rand de chedere pe usi (bravo VW). Rezolvarea, destul de simpla, am descoperit-o pe vwvortex parca si am detaliat-o intr-un topic aici pe forum la sectiunea Golf-ului 6.

sa o stapanesti sanatos si sa aveti drumuri bune !

in alta ordine de idei, zi-mi si mie unde/cum ai tratat subiectul cu scartaitul usilor, te rog.

am si eu problema asta la un passat B8.

am cautat pe forum dar nu am reusit sa gasesc ....

multumesc frumos.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Si sa mai trecem ceva in revista, de 3 saptamani am montat lumini de avertizare in usi. Un must have pt mine, sa vad unde calc seara cand ma dau jos din masina. 

Urmeaza in scurt timp un RCD330 Plus, in locul unitatii RCD310. Sa scap de CD-uri si sarme prin masina pt AUX. 

Link către comentariu
  • 1 month later...

Si revin cu niste poze mai "curate"...recent am pregatit masina pentru un eveniment la care am luat parte si daca tot era masina super curata si vremea faina, am si facut la poze sa am....si parte din acele poze le-am ales sa le urc aici.

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

Link către comentariu
  • 9 months later...

Superba culoarea. Am avut aceeasi culoare pe un golf IV variant. Din pacate cand a fost vorba s-o schimb, n-am mai gasit culoarea asta.

Sa fie cu noroc masina. Drumuri bune :)

Link către comentariu
  • 4 months later...

Sa mai actualizam un pic topicul asta, din seria "ce bani mi-a mai mancat masina", am ajuns prin Septembrie de am schimbat bateria, cea originala deja era lesinata dupa 6 ani. Si cum probabil neamtul se folosea de functia stop-start (pe mine ma dispera si de cand am masina mi-am creat un obicei de a opri functia asta imediat ce am pornit masina), la viata ei, bateria originala tind sa cred ca a avut niste cicluri de oprire si pornire suficiente.

Am mai vopsit si carligul, ca deja "culoarea" de rugina ma cam intepa la ochi.

Si urmeaza in 3 zile schimbul de ulei si filtre.

In rest, toate bune si frumoase, vine iarna, ramane de vazut ce surprize imi mai pregateste masina pe mai departe.

Link către comentariu

A ținut bine 6 ani , la Golf tot după 6 ani a cedat cea originala . Este ok având în vedere că iarna folosesc Webasto.

Link către comentariu

Hai ca am reusit sa parcug istoricul de dupa Passat. Ce mult imi placea masina ta. Dar te-a prins si pe tine febra vagonetelor (aici era zona de Variant Cartel). 

Cum zicea si Mihai (Inginerul): Superba culoarea!!  Cum e dupa 1 an jumate? Te pregatesti de un Mk7 Alltrack? :D

Link către comentariu

Passatul a fost ok, masina faina, am grijit-o cum am stiut eu mai bine, insa fiind sedan, nu era deloc practica. Si asta o spun dupa Golf-ul 5 Variant care a fost geniala ca masina. Si de gaseam in perioada cautarilor anul trecut, un Golf 6 Variant argintiu, pai asa ceva aveam acuma, nu hatch-ul. Insa nu am fost norocos in decursul celor 5-6 saptamani de cautari, gaseam doar negre sau cu dotari ce le doream lipsa si am zis, fuck it, timpul ma presa, Golf-ul 5 il vandusem deja, si aveam nevoie de masina, si atunci am zis, primul 6 care imi convine (break sau hatch), numa negru sa nu fie....si a fost asta :) Dupa 1 an jumate ce sa zic. Sunt multumit, deocamdata masina tine cu casa, isi face treaba bine, practicalitatea hatch-ului se vede la parcari (ma refer la spatiile unde pot sa ma bag cu asta si nu as fi incaput cu un variant). Cert este insa ca nu cred ca o sa apuce 5 ani la mine, la fel cum au fost celelalte doua VW-uri. La anul nu mizez pe alta masina, am alte evenimente in derulare de rezolvat, insa peste 2 ani, cu siguranta voi cauta un Golf 7. Variant sau Hatch ramane de vazut, in functie de necesitatile de la acel moment + cele de viitor.

Ca pomeneai de echiparea "alltrack", nu ma atrage. Foarte rar mi-a fost dat sa vad un Passat alltrack sau un Golf alltrack, si exclusivitatea asta oarecum ma determina sa am anumite reticente. In afara de o garda la sol usor marita si plasticele alea pe exterior, nu vad rostul la genul acesta de echipare, cu atat mai mult, in caz de ceva evenimente nefericite ce ar implica parte de caroserie refacuta, toate elementele alea de decor ar fi scumpe, poate greu de gasit sau livrarea ar fi de durata. Plus ca urasc ideea de SUV, pseudo-suv, crossover, si orice alte genuri din astea foarte populare la ora actuala. Ai mei au de 2 ani o Skoda Yeti, mai apuc si eu la ea din cand in cand. Practica, confortabila, modulabila masina, nimic de zis. Insa pozitia aia la volan, de vad peste cei din fata mea.....jesus....not for me ?

Link către comentariu
  • 3 months later...

Daca tot incepe vremea sa se dezmorteasca, e cazul ca si buzunarul meu sa se "dezmorteasca" de bani. Si uite asa, recent am schimbat una bucata bara torsiune pe stanga fata (o daduse in troncaneala) si daca tot era masina pe elevator si s-a mai constatat inca o buba, respectiv un mic joc in bieleta de directie dreapta, pai am zis sa fie si aia, sa ma stiu de o grija. Urmeaza luna viitoare discuri fata + placute fata-spate. Nu ar fi 100% musai in perioada imediat urmatoare, insa imi stau pe cap dupa ce am vazut statusul pieselor, si daca acuma nu le-as schimba, spre toamna clar le-ar veni randul. In rest, daca nu mai apar si alte probleme neprevazute, dupa ce bifez pe lista si discurile si placutele, pot sta linistit. Cat timp, ramane de vazut.

Link către comentariu
  • 4 weeks later...

Si a venit vremea unui nou schimb :) Chiar daca spuneam ca poate mai aman franele, piticii nu mi-au dat pace sa nu stiu masina ok. Prin urmare, s-a recurs la schimbul de discuri fata (TRW) + placute frana fata - spate (TRW) + lichidul de frana (ATE). Deocamdata stau linistit si l-am fericit probabil si pe viitorul proprietar pe partea asta, ca anul asta cat mai circul eu o fi cat o fi, dar la anu daca vand masina, o sa stea fara griji oricine ia masina.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Si o noua interventie la masina in urma cu aproximativ 10 zile. Mai exact, amortizoare spate inlocuite. Foarte ciudat cum dupa 7 ani, amortizorul stanga a cedat si pierdea ulei intr-un mare fel, in conditiile in care masina de-a lungul vietii sale a vazut foarte rar 3 sau 4 persoane la bord sau sa fie incarcata pana la refuz. Atat proprietarul neamt cat si eu, ne-am folosit de masina cu 1-2 persoane la bord. Iar protectia aceea de amortizor a fost si este intacta. Si ma gandesc la faptul ca la Golful 5 anterior, Variant, dupa 10 ani, toate amortizoarele erau brici. Probabil nici Sachs nu mai e ce a fost. Pe masina, ca echipare de fabrica am avut Sachs si am mers tot pe Sachs. In conditiile in care Sachs, TRW sau Febi erau la acelasi pret, am zis....what the hell....punem tot Sachs.

Nu a implicat schimbul asta un cost cine stie ce, dar am ramas usor surprins ca in martie cand am schimbat placutele de frana, telescopul era ok, mecanicul nu observase nimic, si in urmatoarele saptamani, s-o dus pe copca telescopul. Si am aflat de el in momentul in care am mers la ITP si in timp ce se verifica masina, mi s-a spus ca un telescop e cam scurs

Link către comentariu
  • 2 weeks later...

Felicitari pentru masina! Superba culoarea, chiar superba!

Cat te-au costat amortizoarele? nu ai impresia ca golful 6 are suspensia destul de moale? Am mers cu un golf 7 1.6 tdi si vreau sa zic ca nu se compara cu g6 la stabilitate..e mult mai ferm si hotarat pe curbe..

Link către comentariu

Salutare. Amortizoarele au fost 200 de lei bucata, dupa cum am spus, am mers pe Sachs. Acelasi cost l-as fi avut si daca puneam TRW sau Febi. Cel putin mecanicul cand mi-a comandat piesele, mi-a spus pretul si am ales doar marca. Am exemplificat de ce am mers tot pe Sachs. Ca si stabilitate, sincer, de 2 ani de cand sunt cu hatch-ul asta, pentru felul in care merg eu cu masina, nici prea prea nici foarte foarte, suspensia mi se pare ok. Mie personal imi ofera siguranta suficienta, chiar si pe drumuri virajate.

Un golf 7 poate parea mai rigid pentru ca pe spate nu mai are suspensie independenta ca si Golf-ul 5 si 6. Mai ales Golf-urile 7 cu motoarele mai de baza sa le zicem, vin cu punte pe spate, nu mai au suspensie independenta. Nu retin exact de la ce nivel de echipare al motoarelor pe Golf 7 apare suspensia independenta, dar stiu ca la primele trepte de echipare din punct de vedere al motoarelor, nu se mai ofera asa ceva. Si poate de aceea, pe un Golf 7, cu tdi-ul de baza de 1.6, sa fie masina mai rigida, nu cumva sa fi fost cu punte simpla pe spate. Plus ca vorbim oricum de alta platforma tehnica si un Golf 7 s-ar simti altfel fata de un 6.

Pana acuma nu am mers cu un G7 hatch sa fac o comparatie cu a mea, doar cu G7 Variant si atunci e cam irelevant, pentru ca vorbim de alte gabarite de masini.

Link către comentariu
  • 1 month later...

Un nou update la masina, unul de reala importanta, mai exact kit-ul complet de ambreiaj. In urma cu 3 saptamani, inainte de a pleca in vacanta, am recurs la inlocuirea acestuia. Ambreiajul original si-a facut treaba cu brio in cei 250.000 de km, insa deja dadea semne de oboseala si daca nu acuma, spre toamna ii venea randul oricum. Mi-a fost dat sa aleg intre Sachs si Luk, iar diferentele de pret pentru piese, faceau Luk-ul mai scump cu aproximativ 100 de euro, fata de optiunea Sachs. Si cum de cele mai multe ori se intampla, ceea ce este mai scump ajunge sa se potriveasca pe masina :) Oricum, piesele date jos de pe masina, erau tot Luk, prin urmare, ca am vrut ca nu am vrut, acelasi brand a ajuns sa fie din nou la loc de cinste, pentru a-si face treaba cum trebuie.

Un lucru am putut insa sa observ, si anume, costurile pieselor care sunt destul de mari, in comparatie cu anii trecuti. Luand in calcul toti factorii economici, daca in 2014 cand am schimbat ambreiajul la fostul Golf 5, am platit suma X, in prezent, costul pieselor a fost de 2 ori acea suma X. Prin urmare, de "investitia" facuta de mine, se va bucura probabil mult si bine si viitorul proprietar. Cand anume, nu stiu exact, insa la cum arata piata de SH si inspre ce vremuri ne indreptam din punct de vedere al reglementarilor si regulilor de poluare, s-ar putea sa mai ramana la mine masina actuala, poate chiar mai mult decat am planuit :)

Link către comentariu

@LUFY Eu înțeleg ca mașina pentru care a fost deschis topicul nu mai este la tine, și regulamentul nu permite prezentarea mai multor mașini în același topic, asa ca se va închide. Pentru noua achiziție, una care arata foarte bine ce-i drept, te așteptăm cu un topic nou. 

Dacă am înțeles greșit, poți să-mi dai un PM și îl redeschide sau, dacă vrei, putem sa mutam acest post într-un topic nou, aștept numele topicului prin PM. Pana atunci, regulile sunt reguli... 

Link către comentariu
  • Rave a închis acest topic
Vizitator
Acest subiect este închis acum şi nu mai pot fi adăugate alte postări.
  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!