Jump to content

Ulei Langa Busonul De Umplere Baie Ulei. E Normal?


RoDiesel
 Share

Postare recomandată

Salutari tuturor

Astazi, cand am verificat nivelul uleiului la motor (precedenta verificare a fost inainte cu aproximativ 3.000 km si totul era in regula), am observat ca in jurul busonului de ulei, cel situat in partea superioara a motorului, pe unde in mod normal se completeaza uleiul sau se pune ulei in motor, exista o cantitate relativ mare de ulei. Practic, intre acel buson si capacul motorului - plasticul acela mare pe care este emblema Skoda si TDI - s-a strans ulei (aproximativ 50 ml). Ca o eventuala lamurire, busonul respectiv este pus normal, prins bine in soclul sau.

Mentionez ca am schimbat uleiul in urma cu 4.000 KM, ulei Castrol EDGE 5W30 (norma 507.00). Pe acelasi buson mai scrie ca nu e bine sa se puna mai mult ulei decat trebuie, pentru ca se poate deteriora catalizatorul. Uleiul l-am schimbat la un service autorizat, care a pus in motor exact cantitatea de ulei necesara, lucru observat si pe joja de ulei (zona "hasurata").

Nivelul actual al uleiului este situat in zona "a" a jojei, practic la limita inferioara a suprafetei "hasurate" de pe joja care marcheaza nivelul normal de ulei.

Masina este o Skoda Octavia Tour, model 2006 (deci inca in garantie), motor AXR 1,9 TDI PD (101 CP), cu aproximativ 14.000 KM la bord.

Are cineva idee ce ar putea fi? Trebuie sa ma duc cu ea in service? Sau este o chestie care se mai intampla?

Va stau la dispozitie pentru detalii, sau eventual daca este nevoie de o poza. Multumiri anticipate!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

In legatura cu uleiul langa buson, vezi sa nu aiba ceva garniturile de la busonul de umplere. Referitor la nivelul scazut, poti cumpara ulei si completa singur, nu trebuie sa faci neaparat vizita in service. AI GRIJA CAT COMPLETEZI. Am avut client care a pus 5 litri intr-un V10 Touareg si m-a sunat sa ma intrebe daca mai toarna ca nu se vede ca s-ar umple gura de la buson :offtopic:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci de raspuns. O sa verific maine daca garnitura respectiva este buna. Desi nu cred sa fie probleme. Cat despre completare, se face. Mi-a mai ramas aproximativ 0,5l de ulei, asa ca o sa-ti urmez sfatul. Mai ingrijorat sunt insa de faptul ca a iesit ulei pe acolo, fapt care nu intra tocmai in "normal".

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

riderontornadoes

eu am un golf cu acelasi tip de motor, dar cu 207 mii de km. am aceeasi problema. dar nu cred ca e ceva grav. e normal sa se intample asta daca garnitura nu este etansa, dar nu inseamna ca motorul este stricat ca arunca acel ulei. in orice motor uleiul este aruncat cu persiune ca sa se asigure ungerea. stai linistit. daca stii sa mergi cu ea, o sa ajungi si tu la varsta mea.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cel mai simplu este sa cureti in aceea zona foarte bine sa strangi bine busonul faci completarea de ulei cu grija si verifici periodic daca este ceva in neregula ,probabil busonul este singurul vinovat pt aceea pata de ulei ! Asa ca stai linisit cine stie cum ti-a fortat mecanicul busonul :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Merci mult de incurajari... Exact asa am si facut. Am curatat bine in jurul busonului si am mai verificat inca o data nivelul de ulei. Nu am completat inca pentru ca practic nu a intrat in zona care marcheaza necesitatea de a completa uleiul. Iar in viitor am sa verific mai des nivelul, cu masina parcata in exact acelasi loc, sa nu intervina si alti factori "perturbatori".

Inca o data multumiri si sa speram la o rezolvare simpla.

Toate bune

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Intre timp am mai citit si eu cate ceva pe net si am o intrebare: Nu cumva uleiul aruncat pe langa buson ar putea avea cauza faptul ca imi scapa presiune la motor si in felul asta uleiul este aruncat afara prin punctul cel mai slab din circuit, respectiv pe la buson?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...
Intre timp am mai citit si eu cate ceva pe net si am o intrebare: Nu cumva uleiul aruncat pe langa buson ar putea avea cauza faptul ca imi scapa presiune la motor si in felul asta uleiul este aruncat afara prin punctul cel mai slab din circuit, respectiv pe la buson?

nu cred, eu am gasit umed si improscata zona de sub buson si defapt era o tevusca rupta care venea din chiulasa si facea legatura cu furtunul gros de aer. Probabil este colectorul de gaze nearse din capacul de la chiulasa care le trimite inapoi in corpul clapetei de aceleratie pentru a fi arse.

succes!

Modificat de wormostar
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!