Jump to content

am rupt un prezon


suri
 Share

Postare recomandată

din exces de zel (desi ...), cand am schimbat jantele de vara cu cele de iarna am rupt unul dintre cele patru prezoane ale rotii din stanga spate :33: .

acuma ... cat de sigur este sa merg asa maxim o saptamana, pina ajunge masina la service (drumuri uzuale in bucuresti), si (tehnic) cum se poate scoate prezonul de acolo (s-a retezat imediat de sub cap, deci a mai ramas o bucatica libera de filet)?

in al doilea rand, cat de tare se strang prezoanele de la roti :lol: ? (e vorba de cheia standard, cu brat de 40 de cm, ca de cheie dinamometrica nu se pune problema).

off topic: daca nu este bine postat aici, cineva sa mute la 'jante si anvelope'

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pai a ramas doar filet sau si o bucata din capul prezonului?

Adica poti scoate roata daca desurubezi celelalte 3 prezoane?

Daca da te duci la atelier, dai jos roata si de filetul care a ramas iti sudeaza ceva si desurubeaza apoi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu, a ramasa doar filet, roata se poate scoate fara probleme.

problema este ca nu stiu daca pot ajunge foarte repede (azi, maine) la service si as fi vrut sa stiu cat este de sigur de mers local asa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Teoretic di cauza asta sunt 4 prezoane, ca daca pierzi unul sa poti sa mergi in continuare.

Practic ar fi mai bine sa iti faci niste timp si sa rezolvi problema cat de curand posibil.

:lol:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

welcomme to the club

exista la brico extractoare.

se procedeaza in felul urmator:

se da o gaura de 8 mm in prezonul rupt si se desurubeaza cu un extractor. cu sudura nu e o solutie buna deoarece prin incalzire poti sa strici altele pe acolo. daca vrei sa sudezi trebuie data jos "oala" in care se prinde prezonul

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ok, vad ca nu sunt singurul (sau macar primul) care a patit asa ceva. este cert ca intr-un fel sau altul (la service - cu sudura, sau acasa - cu extractor), in functie de timpul liber, prezonul o sa fie scos.

o intrebare ramane totusi: cat de tare se strang prezoanele? eu am incercat sa fiu consecvent: atunci cand le-am desfacut, cel putin la rotile din fata nu le-am putut destepeni decat presand cu piciorul (si implicit cu cele ~75 kg proprietate personala) pe extremitatea cheii. chiar si asa a fost destul de dificil, multe dintre ele scartaind pina sa se desfaca. in concluzie, le-am strans in acelasi mod (cu piciorul) la fel de tare. nu a fost nici o problema cu primele 15, dar se pare ca murphy vegheaza, a.i. al 16-lea a crapat.

si inca ceva: prezoane de astea se gasesc (noi) pe undeva? as prefera, pentru linistea sufletului meu, sa schimb macar doua pe fiecare roata cu unele noi.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se gasesc la orice magazin de peise auto.

prezoanele se string cu 12 N/m cu cheia dinamometrica

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca am calculat corect, eu am aplicat cca 75 kg x 9,81 x 0.3 m = 220 Nm, adica de APROAPE 20 DE ORI MAI MULT ?????

sigur cei 12 Nm sunt doar ei, pentru ca asta inseamna 4 kg agatate la capatul cheii, cu cheia in pozitie orizontala? si ca prezoanele se strang 'la bunul simt', cu cheia din dotarea masinii. si mai ales ca risc sa mai crape ceva prezoane din cele 15 cu care 'nu a fost nici o problema'.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

caut exact in documentatie si iti zic

poate tim minte gresit.

sincer eu nu am strans niciodata cu cheia dinamometrica la suruburi si nici nu stiu daca ai calculat corect

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ai fi fost mai slabut (pe la max. 40 Kg) nu s-ar fi rupt prezonul.

Tightening torque 110Nm

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

la multi ani tuturor celor de pe forum, si un an cu sanatate si noroc, ca restul se mai rezolva.

revenind la problema postata aici, dupa cautari indelungate a unui service care sa se bage la asa ceva - de la ateliere 'de cartier' si pina la service-uri cu oarecare 'pretentii' (radacini, de ex.) toti mesterii spuneau ca 'e treaba complicata, domne', e munca grea', sau in cel mai bun caz 'nu avem scule pentru asa ceva' - am ajuns sambata la augsburg in militari. programat cu greu ('strecurat') pentru ora 14, am ajuns pe la 13:30 ca sa constat ca din cele (minim) 6 posturi elevatoare erau ocupate doar doua. discut cu receptionerul, care imi spune ca trebuie data roata jos ca sa vada daca se poate face repede sau mai putin repede, asa ca imi duc familia in carrefour si ma intorc cu masina. facut fisa, lasat talon+chei, in maxim 15 minute masina pe rampa. dupa inca vreo 20 il intreb pe receptioner daca se poate sa intru in atelier, este ok, dar nu mai mult de 10-15 minute, intru, 'oala' rotii data jos, cu prezonul in ea. ma mai invart pe langa masina, iar dupa vreo doua minute cand ma uit din nou, prezonul era scos. prezon de schimb aveau in magazin, i-am rugat sa le verifice dinamometric si pe celelalte, au fost ok. a mai durat vreo jumatate de ora pana am plecat cu masina, dar asta si pentru ca am mai pierdut ceva timp in magazin si in discutii cu receptionerul. costuri: 1/2 h * 14 eur/h (manopera) + vreo 75.000 prezonul, total ~350k lei, tva inclus.

ca sa trag concluziile, parerea mea este ca extractia propriu-zisa a prezonului nu a fost nici pe departe asa de dificila cum ma asteptam sau cum am fost 'incurajat' de catre unii 'mecanici' cu care am discutat. inclin sa cred chiar ca, daca as fi incercat sa scot din nou roata si sa folosesc un patent mai sanatos, ar fi fost sanse destul de mari sa il pot scoate atunci. curiozitatea nu este totusi asa de mare incat sa mai rup unul ca sa o pot satisface :scratch: .

multumesc tuturor pentru sprijin si timpul acordat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Hey Suri,

Ai grija data viitoare cand mai strangi rotile sa-ti si ungi prezoanele, e un fel de solutie speciala pe baza de silicon, o gasesti in magazinele specializate! In felul asta le feresti de rugina si le desurubezi(piulitzele) mai usor, fara scartzaituri!

Good luck!

Ciprian B)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 years later...

Legat de prezon , se poate ca , daca ai un prezon lipsa sa se incline (strambe) roata ???Imi lipseste un prezon ,dar cauza este ca din fuzeta , nu mai are filet (e tocit) si se invarte in gol prezonul....

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut scuze ca postez aici,am facut-o de oaie.am incercat sa strang cele trei suruburi de la capacul de chiulasa si unul l-am rupt.

este vorba de cel dinspre fulia axului cu came.

va rog cine are un cuzinet de la axul cu came(primul de langa fulie)in care se infileteaza surubul respectiv trimiteti-mi un mail cu un pret pe andreiborbely@yahoo.com,si m-ar interesa si surubul respectiv.tipul motorului este AEA de 1.6.surubul are capul cat o moneda de 50 de bani. merci!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

eu stiu ca am strans intotdeuna la forta mainii fara sa ma urc cu picioarele sau ceva de genul asta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ma ajuta si pe mine cineva in legatura cu ce am scris mai sus?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

???

Modificat de ardei
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

daca poti sal prinzi merge cu un cleste reglabil francez parca ai spune daca nu merge de obicei se scoate prin gaurire dupa care se reface filetu .dacca e la roata si poti so demontezi ar fi mai simplu sa mergi la un strungar

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merci augustus. am incercat si nu merge nici gaurit nici desfacut cu clestele numai daca inlocuiesc piesa respectiva adica cuzinetul de langa fulie de la axul cu came si unul din cele 3 suruburi de la capacul de chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

merge foarte bine gaurit daca folosesti un burghiu mic

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

am sa mai incerc o data.merci de sfaturi deocamdata.sper sa mearga! :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

ardei, pentru situatia ta, necesita sa mergi la un atelier specializat, pentru ca trebuie efectuate mai multe operatii, daca ai un capat de surub de unde se poate suda o piulita iti trebuie aparat de sudura, daca vrei sa gauresti surubul incepi cu un burghiu mai mic de pe centru si mergi cu majorarea pana la nivelul filetului de ex. daca e surub de M6 ii dai cu cel mult 4,8 dupa care iei un tarod si ii refaci filetul, si foarte mare atentie cum recuperezi spanul creat de burghiu, tarod etc, dar toate aceste operatii daca nu ai scule, nu le poti efectua in parcare, mai bine mergi intr-un atelier unde au de toate, nu cred ca poate sa coste asa mult.

Mai jos ai codul pentru surub

post-3909-1238997701_thumb.jpg

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

salut scuze ca postez aici,am facut-o de oaie.am incercat sa strang cele trei suruburi de la capacul de chiulasa si unul l-am rupt.

este vorba de cel dinspre fulia axului cu came.

va rog cine are un cuzinet de la axul cu came(primul de langa fulie)in care se infileteaza surubul respectiv trimiteti-mi un mail cu un pret pe andreiborbely@yahoo.com,si m-ar interesa si surubul respectiv.tipul motorului este AEA de 1.6.surubul are capul cat o moneda de 50 de bani. merci!

Atentie ! Nu poti schimba capacul respectiv cu altul. Ori scoti surubul si- l inlocuiesti ori schimbi chiulasa.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

e cel mai bine la un atelier auto, au baietii tot ce le trebuie pentru aceasta operatiune. bafta

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

:icon_thumright: gata am rezolvat-o. multam pentru sfaturi. am dat gaura mai mare si am facut filet metric 8 si o sa-i infig un surub mai mare ca doar nu sughite. inca o data merci.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!