Jump to content

Bateria


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

Mie, dupa patania cu bateria, mi-a pornit Fabia la -9, respectiv -13 grade, dupa o pauza/stationare de vreo 2 zile; cu o scurta ezitare, dar a pornit.

Deci coafura (inca) rezista. :)

Cum, in mod normal, iarna ar cam trebui sa-si piarda din puteri, din ce in ce mai mult de acum incolo, ar fi posibil ca bateria Fabiei sa o mai duca si iarna asta; deocamdata astept sa scapam de actuala runda de ger. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CrisH

    19

  • 120 L

    17

  • Sudsemnatu

    15

  • BLiTZ

    14

Azi am achimbat si eu bateria! era akuma din 2005 de cand e masina! de dimineata si-o dat duhu saraca o tinut destul!

Am optat pt. o VARTA SILVER dynamic de 52. Sper sa fi facut o alegere buna!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Momentul anticipat, anuntat a sosit mai repede decat m-as fi asteptat. Adica dupa ezitarile si (poate prea) scurta toaletare a bateriei din iarna si dupa ce pornea si pe gerurile nu tocmai blande care au fost in acest an, in ultimile cateva zile pornea mai greu, desi afara erau undeva in jur de 20 grade (fata de peste -10 -15); pana azi cand nu a mai vrut sa porneasca deloc.

Oricum nu am ce sa-i reprosez, a trecut de bariera celor 6 ani de functionare (ceva mai mult ca si fabricatie) si daca toamna trecuta nu as fi tinut masina stationata ~30 zile, poate ca ar mai fi dus-o putin.

Singurul lucru comun observat de mine in ultimile zile era ca indiferent unde si cand o parcam, daca parcam cu fata usor mai ridicata decat spatele avea dificultati la pornire.

Asadar azi am sunat la firma de unde am cumparat in toamna trecuta o baterie pt o alta masina, am optat tot pt un Rombat MTR (Premier de export) dar de 65Ah si 640A; cum Fabia nu pornea si nici nu am gasit pe careva prin zona sa-mi poata da curent, iar firma respectiva era intr-o locatie relativ apropiata, mi-au adus ei mie bateria si au montat-o in parcare. Cost total 270 Ron.

A pornit dupa aceea la sfert, f frumos, iar incarcarea avand consumatori (ac, faza lunga, degivrare) porniti este de 14,2-14,3 -> ceea ce este f bine si reprezinta o veste buna, pt alternatorul sta f bine.

Sper sa ma tina macar 4 ani. :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

trebuia sa o parchezi si tu cu fundul mai sus :))

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 2 months later...

Sa inteleg ca ce-a mai buna alegere ar fi o Varta Silver? Sau, mai bine spus, de care sa ma feresc in achizitionarea unui acumulator?

Banuiesc ca acum sunt ceva mai ieftini si ma pregatesc pt iarna; nu cred ca o mai duce prea mult.

Multumesc!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 4 weeks later...

duminica mi-am luat o baterie rombat premier de 60 si imi spune doamna de la magazin sa ma duc la un service de-al lor in termen de 10 zile.

astazi, dupa ce s-a uitat un nene la ea cu un aparat si dupa ce m-a pus sa o turez, sa aprind becurile pe rand si apoi pe toate, radio si tot felul de sporturi de genul asta imi spune sa mai vin odata la el pt ca am o problema cu incarcarea bateriei si anume incarca numai 13,5 :(

trebuie sa se uite la nu stiu ce fire, relee, etc si trebuie sa vin dimineata cu masina si nu stie cand mi-o da inapoi. eu nu prea am timp sa ma tot plimb pe la sevice si nici n-as vrea s-o las pe mana altora fara ca eu sa fiu acolo

din ce am vazut eu pe la el jucaria lui arata si 13,8 - 14,2 dar eram mai mult la comanda ... ma gandesc sa nu fie teapa

intrebare intrebatoare: eu nu pot verifica care e problema cu incarcatul bateriei? si daca da, de unde sa incep si ce sa caut, la ce sa ma uit?

Modificat de CrisH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

sigur ca da - intai pune aparatul de masura pe borne, cu motorul pornit si vezi cat incarca la relanti, cu toti consumatorii porniti.... dupa care si turata.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

zicea mai demult al bundy, pe unul din topic-uri, ca masinile astea au incarcare inteligenta. si anume, cand e foarte cald afara, incarcarea scade pentru a nu clocoti bateria. nu am crezut si am incercat si eu. vara trecuta aveam o incarcare de 12.5 cu toti consumatorii porniti, iar in iarna, cand erau frigurile alea, incarcarea era de 13.5-13.9 cu toti consumatorii porniti.

deci, eu cred ca nu ai o problema cu incarcarea ;)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca ar fi sa ma iau dupa ce sustii tu CRW, sau ma rog nu stiu ce ai auzit tu, inseamna ca Crish va trebui sa astepte iarna pana ,,inteligenta" releului de incarcare va vedea ca este frig, si va avea acel 13,5-13,9 pentru a primi garantia pe baterie.

Din cate am citit eu nu am gasit nicaieri de existenta acestui releu miraculos, te rog sa nu te superi, poate sa si gresesc, dar ai cuvantul meu, eu nu stiu de existenta acestui releu, probabil doar Apollo 14 sa il aiba in dotare.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

uita-te pe acest topic.

le. atata timp cat avem un senzor de temperatura exterioara, multe chestii fiind legate de acea temparatura (printre care si cantitatea de combustibil injectata la pornire), de ce nu ar fi si un releu care sa stie cat sa incarce?

Modificat de CrW
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am citit CRW, sunt doar niste presupuneri, nu cred ca e cineva 100% SIGUR ca asa este. De aceea am intrebat o cunostinta care cum se zice e ,,in domeniu", mi-a explicat omul, e foarte multa poveste, mai bine o sa-l rog sa scrie el cand va trece pe la mine, cum este cu incarcarea si releul minune, noi ne permitem multe de aceea a incheiat in felul acesta: ,,Umbla vorba prin Europa ca a reaparut simptomul vacii nebune, de ce vrei tu Carmen sa fii in capul listei nu te inteleg? :lol:

,,Senzorul temperatura exterioara" nu cred sa aiba vreo influenta asupra cantitatii de combustibil injectata la pornire, mai degraba ceva legatura cu clima.

Te rog sa nu te superi, doar discutam, poate invat ceva ce nu stiam, vorba aia omul cat traieste invata, ideea sa nu invat gresit :lol:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

bine, bine si concluzia?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

una ieftina si buna :))

azi am verificat din nou bateria, se incarca cu 13,9 cu motorul pornit impreuna cu tot ce se poate aprins si 12,9 fara nici un consumator sau ... doar inchiderea cred ca era on.

afara erau vreo 33 de grade.

o sa o verific intr-o dimineata si apoi dupa amiaza, sa vad ce valori imi da

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Crish, un costum nou, te pui la cravata, inainte de a intra la masuratorile celor de la Rombat, scoti mufa de la pompa servodirectie, va fi de tras nitel de volan pana iesi de la ei, sigur o sa ai valoarea ptr. acordarea garantiei 14,2....14,4.

Ptr. linistea ta sufleteasca, ar fi bine sa mai masori din cand in cand incarcarea te paste un releu de incarcare nou,

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cum adica 13,9 cu tot ce se poate aprins si 12,9 doar cu motorul pornit? Nu exista asa ceva.

Poate vroiai sa scrii invers...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

se incarca cu 13,9 cu motorul pornit impreuna cu tot ce se poate aprins si

12,9 fara nici un consumator, adica motorul oprit fara radio, aer, AC, etc

mi-au stampilat si semnat certificatul de garantie dar nu mi-au trecut nici o valoare :(

adica, in caz de nevoie eu pot trece ce vreau :))

Modificat de CrisH
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aparatul de masura pe borne (motorul oprit): 12,9 fara nici un consumator , eu zic ca e ok (bateria este noua) La 13,9: ai uitat sa specifici ,,motorul turat" (fara consumatori).... aici cred ca cei de la Rombat vreau acel 14,2...14,4. Dupa ce ai pornit toti consumatorii, nu cred ca ai avut tu 13,9.

Crish, partea cu ,,mi-au stampilat si semnat" ai editat-o matale dupa aia, cand ti-am citit afirmatiile nu erau..... smechere ce esti.... in caz de nevoie poti trece ce vrei in acte vipera mica, dar.......garantie tot nu ai fiindca ei te noteaza la caietel, deocamdata tu esti notat cu ,,incarcari deficitara wai" parca asa se zici pi la voi wai? :lol:

Ai gandit tu ca ai in mana sabia lui Stefanuca, din pacate daca te vei uita cu atentie, eu vad o furculita! :lol:

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

o sa o masor dimineata cand ajung la serviciu si dupaamiaza, cand plec de la serviciu si o sa vad daca difera valorile

referitor la "wai" ... te invit sa-ti iei fabiuta ta la o plimbare pe la manastirile din suceava si neamt (de ex) si sa fii atenta la dialectul moldovenesc. are multe cuvinte care poate au o origine slava asa cum si voi aveti tot felul de cuvinte care se trag din maghiara. asta e

eu am mai mult accent muntean pt ca sunt nascut in bucuresti si tot acolo am terminat si liceul asa ca ... se prinde ceva mai greu dar cred ca am si eu un pic de accent moldovenesc

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca dupa o noapte intreaga ai sub 12V in baterie, nu e nicio problema atata timp cat invarte motorul bine. Ideea e ca dupa ce pornesti motorul sa-ti incarce peste 13,5V fara consumatori. Cat mai aproape de 14V sau si putin peste e optim si ca la carte ca sa zic asa.

Daca ai bateria de mult si e fara intretinere, pune-o pe redresor cateva ore ca s-o incarci cum trebuie si ai sa vezi cat de bine o sa-ti invarta. Daca faci numai drumuri prin oras si alea scurte, n-o sa fie la performanta maxima in felul asta. Cica bateria se incarca la un drum de peste 300 de km. Asta e o informatie primita de la un mecanic, nu stiu cat de adevarata este.

P.S. valorile pe care le-am dat sunt pur orientative. Pentru valorile exacte trebuie sa consulti cartea masinii.

Modificat de alexanderdj
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Alexandru, este vorba despre o baterie noua, pe care Crish a achizitionat-o de curand. Omul vrea garantie, numai ca cei de la Rombat sau ma rog ce firma se ocupa la Botosani cu garantiile nu vrea sa-i puna stampila pe garantie din cauza incarcarii care afirma ei nu este la parametri, numai ca Crish are impresia ca la mijloc este o ,,teapa", eu nu cred ca cei de la garantii s-ar ocupa cu asa ceva, si oare ce teapa....sa-i fure releul de incarcare, masina, sau ce? :lol:

Bine...... am s-o zic mai pe munteneste Crish:

nişi chiar aşa, laso-n şiapa căprii mă-sî ! :lol:

Nu fa pe suparaciosul ca tu m-ai tot provocat intotdeauna. Tura viitoare promit ca voi fi usa de biserica.

Modificat de carmina
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

De la ROMBAT cetire:

In termen de 10 zile de la cumpararea bateriei este obligatorie verificarea tensiunii de incarcare a releului electric la un service Rombat in localitatiile in care exista service ROMBAT sau la un service auto in localitatiile unde nu este service ROMBAT. Tensiunea trebuie sa fie in limitele 14 - 14,4 V. Daca tensiunea de incarcare nu se incadreaza in intervalul mentionat, va rugam remediati deficienta. Numai atunci cand tensiunea de incarcare este corecta, se mentioneaza in certificat si acesta devine valid.

Verificarea tensiunii de incarcare se face gratuit atat la cumparare cat si in perioada de garantie la societatile service autorizate de catre Rombat si mentionate in prezentul certificat.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Cerintele celor de la Rombat le-a postat colegul. Mi se pare normal ca daca acestea nu sunt intrunite, ei sa nu ofere garantie pentru ca produsul va functiona in conditii de stres, in conditii anormale.

Eu am dat pe ansamblul releu de incarcare+carbuni(vin ambele pe aceeasi piesa, nu merg schimbate unul fara celalalt, cel putin la alternatoare de pe G4 benzinare) vreo 135-140 de lei de la Dayco(parca asa se numeste firma) si dupa schimbare imi incarca peste 14v fara consumatori si 13,7-13,8V cu toate cele pornite. Partea ciudata e ca nu s-au tocit carbunii la fel. Daca vrea garantie, presupun ca va trebui sa faca si el operatiunea asta. Si nu neaparat pentru garantie, cat pentru a nu fi nevoit sa cumpere o alta baterie mult mai devreme decat ar fi normal. Pentru ca daca nu-i va incarca bine, o sa omoare bateria mai repede. Acuma depinde si de ce poate alternatorul, dar am vazut ca majoritatea trebuie sa scoata cel putin 14V, daca incepe sa coboare sub valoarea asta deja trebuie umblat la el.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

azi dimineata, la 20 de grade aveam aprox aceiasi parametri: 12,9 in gol si 14.0 cu motorul pornit dar fara nici un consumator iar acum la 32 de grade 12,9 cu 13.9

ma gandesc ca nu are nici o influenta temperatura de afara cu incarcarea bateriei

cu aeroterma pornita la 2, radio si faza lunga incarca doar 13.6 ... din pacate :(

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E normal ca la ralanti, cu multi consumatori sa-ti scada putin voltajul.

In mod normal, masurarea la ralanti se face doar cu motorul pornit si fara consumatori gen faruri, clima pornita smdp.

Totusi, incearca sa masori tot ca atunci cand ti-a incarcat cu 13.6, tinand turat motorul la 1500 ture si vezi cu cat iti incarca.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!