Jump to content

Bateria


DRAPAR
 Share

Postare recomandată

pe masina din semnatura am bateria originala. vechime 5 ani. Acu cand sunt multe grade cu minus porneste mai greu! Sa inteleg ca e pe duca?

daca ma risc cu ea pana isi da duhu se poate sa dauneze de exemplu electromotorului?

Nu stiu daca se poate sa strice ceva la masina o baterie care nu mai e la prima tinerete!?

va multumesc pt. raspunsuri!

Modificat de gigik
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • Replies 295
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • CrisH

    19

  • 120 L

    17

  • Sudsemnatu

    15

  • BLiTZ

    14

1. nu 2. nu 3. daca ascultai ce ti-am sugerat la uleiuri pentru motor, aveai o pornire mult mai usoara. bafta :rolleyes:

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si a mea e aproape gata. Deja ma uit prin portofel si potrivesc cheltuielile a.i. sa iau una noua.

gigik, parerea mea e ca trebuie sa schimbi bateria. Asta e, nu prea mai ai ce sa ii faci. Odata sulfatata greu mai faci ceva din ea, chiar si cu redresoare performante. Si mai ai in vedere un aspect: pe masura ce bateria se descarca, concentratia electrolitului scade si bateria, inevitabil, va ingheta. Si-atunci cam poti sa-i pui cruce detot!

Ideea e asa: ia baterie noua. Nu te speria ca Bosch-urile sau Varta de 55Ah sunt 300ron. Cauta frumos un magazin care vinde Rombat. Sunt foarte bune si alea si nu costa mai mult de 200ron.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E posibil sa am vreun consumator ascuns?

Poti sa vezi asta daca scoti borna de la baterie. Cind o pui inapoi daca face "scinteie" mare ai consumator.

Un electrician poate verifica cu un ampermetru curentul consumat...sau chiar tu cu un Multimetru ce are plaja cel putin 1A.

Mai poti verifica cu Multimetrul dimineata, daca ai sub 12.5V e naspa.

Verifica cu VAG-ul tensiunea de incarcare cu motorul pornit.

Poate fi si bateria proasta...

Eu unul nu am avut probleme, am Bosch de 2 luni... chiar dupa un weekend adica 48h a pornit f bine.

Ai nevoie de mai multe detalii PM sau telefon.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

scanteie frumoasa tot va face fiindca electronica masinii are niste condensatori care la conectarea bateriei se incarca instant, astfel la orice inchidere de circuit electric in care exista condensatori vor fi scantei, am masurat consumul cu aparatul de masura si rezultatul a fost ca se stabilizeaza consumul in valorile normale (pe alte masini, la fabia din semnatura n-am avut motive inca sa masor) dar scantei tot se fac la reconectarea bateriei, mai ales la masinile cu multa electronica (ECU...)

Modificat de SergiuD
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ai dreptate...partial...daca scoti borna si o pui imediat condensatoarele nu prea au timp sa se descarce...

Ceva scinteie oricum face dar nu mare...

Asta era o solutie empirica, nu toti au prin porbagaj sau casa un multimetru...

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Aia cu scanteia nu e o solutie. Solutia e aici in topicul asta: se inseriaza un ampermetru la borna plus, se incuie si armeaza masina (sau se pune un cleste ampermetric peste cablul de plus sau minus). Dupa 1/2 ora trebuie sa fie consumatori de maxim 25mA, altfel e o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

1. nu 2. nu 3. daca ascultai ce ti-am sugerat la uleiuri pentru motor, aveai o pornire mult mai usoara. bafta :rolleyes:

Nu inteleg ce vrei sa spui cu uleiul pt. motor!

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Gata! Azi dimineata i-am cantat prohodul vechiului acumulator. A tinut destul: din iulie 2005 si 109k km.

Am luat fain frumos un Varta Dynamic Blue de 72Ah.

Ce ma nelamureste foarte tare este ca am tensiune de incarcare 14.5V (limite normale 13.7-14.3V). Nu prea inteleg de ce.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

nu cred ca e o problema 14.5. am un coleg cu un golf 3 ce avea, intr-un timp, incarcare de 17.5! dupa 5 minute de mers, i se aprindeau, pe rand, martorii de abs, airbag, frane, etc. a rezolvat problema inlocuind releul de incarcare.

la mine, problema consta intr-o incarcare mica: 13.7 la ralanti, 13.2 cu aproape toti consumatorii porniti (ac la maxim, faza lunga, proiectoare). sa imi fac griji sau sa o mai las asa?

am vazut ca de cand a venit frigul, cand dau la cheie dimineata, astept pana porneste cam 2-3 secunde. bateria are 2 ani, dar in luna iunie, cand am fost in delegatie, nevasta-mea a fost sfatuita sa scoata bornele, apoi a vazut ca nu se mai incuie masina si le-a pus inapoi, dar nu le-a si strans. astfel, cand m-am intors, bateria era zero (puneam contactul se aprindeau martorii),iar cand dadeam la demaror, nu se mai intampla nimic: martori stinsi (inclusiv kilometri masinii), motor mort. am lasat-o peste noapte la incarcat si de atunci nu am mai avut probleme pana acuma, cand s-a lasat frigul.

sa inteleg ca de acolo, bateria mea a pornit pe o panta si nu mai am sanse sa o remediez cu o noua incarcare?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Daca nu e complet descarcata si NU a inghetat inca (desi sunt cam slabe sanse), e posibil cu un redresor bun sa isi mai revina (eu am unul care stie sa faca functie de refresh, o incarcare cu regenerare bla bla, si asa am scapat multe baterii de la container; marog scula a si costat vreo 7000ron). Pe de alta parte a mea, care stiu sigur ca a inghetat, nu a mai scapat-o, doar am avut eu grija sa nu stea prea mult la frig.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

pai, aici, in tm, nu au fost friguri de sub -10 grade...inca. si apoi, bateria mea e fara intretinere, deci nu pot controla inauntrul ei ce se intampla. dar are ochi magic. si deocamdata e verde...spalacit, da' e verde :D

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Ca intre prieteni: fa ceva pe el ochi magic.

Ce-i drept ca si eu am verificat la a mea electrolitul si, culmea, era in parametrii de concentratie corespunzatori. Cu toate astea NU primea curent de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

judecand ca joi dimineata plec la socri, intr-o zona unde in timpul zilei e mai frig decat e in tm noaptea, miercuri seara o sa o pun la redresor.

dar, ce fac cu incarcarea? sa ma ingrijorez ca nu am minim 13.7?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

DA, mai ales ca scade la 13.2. Solutia: schimbarea releului de incarcare.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 1 month later...

Ochiul ala chiar e folositor. De ani buni am avut baterii cu ochi magic care nu au dat erori.

De vreo 2 saptamini ochiul meu de la AKUMA e in negru...clar e descarcata, merg cu ea si am facut un drum lung sa se incarce dar degeaba pe gerul de -10 grade de afara...

Azi verific tensiunile:

- 12,04 cu usa deschisa

- 11,84 cu contact pus...dar motorul porneste la prima cheie :)

Incarcare ok la 14,43.

Luat acasa la caldura, lasat acum 24h la odihna apoi facut frectie cu amperaj mic, dat 2-3 paracetamoale sa o scot din boala si mai vedem...numa sa bag in verde ochiul :) altfel nu mai mere mult.

E a 4-a iarna si sper sa o recuperez.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Acel ochi magic e, dupa parerea mea o iluzie. El indica datele dintr-o singura celula din cele 6 existente intr-o baterie. Daca de exemplu mor toate cele 5 celule care nu au ochi magic si doar cea cu ochi magic ramane buna iti va arata o baterie buna....se pot deduce si alte variante. Faptul ca ochiul magic e pe negru nu poate decat sa te induca in eroare. Spun acest lucru pentru ca prima baterie pe care am avut-o pe masina avea ochi magic. Intr-o iarna nu a mai vrut cu toate ca ochiul era verde. Bateriile noi sunt fara intretinere....dar daca dai jos autocolantul de peste capacelele care inchid celulele ( unul fiind cu ochiul magic) constati ca e o baterie absolut normala exact ca cele de pe vreme batranei Dacii 1300. Am desfacut toate cele 6 capacele, pus redresor pe baterie si urmarit ce se intampa. Am constat ca dupa circa 2-3 ore au inceput sa "fiarba" 5 celule, mai putin una. Am lasat baterie pe redresor o noapte intrega si acea celula nu fierbea aproape deloc. Am pus bateria pe masina dupa remontare si motorul pornea foarte bine. Deci dupa aceasta intamplare eu consider ochiul magic o prostie. Parerea mea e ca un element la tine e cel putin slabit daca nu mort, iar tensiunea de 12,04 V e cam mica pentru ca fiecare celula are un pic mai mult de 2 V si prin insumare ar trebui sa dea in gol circa 13 V.

P.S Bateria am mai folosit-o pina prin aprilie- mai si nu mi-a facut nici o problema, am schimbat-o pentru ca nu mai aveam invredere ca in iarna urmatoare ma va tine.

Modificat de BogdanOnet
Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

E corect ce spui cu ochiul care indica doar celula lui, dar celulele sunt inseriate :)

Daca o celula cu ochiul e dusa bateria e de aruncat. Dar la fel de bine poate fi dusa o alta celula si degeaba ai verde la ochi.

Per ansamblu e un indicator util mai ales pentru lipsa lichid.

Cit despre abureala "fara intretinere"...e valabila doar la acumulatori de tip fara acid.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Bateria mea avea un element mort, confirmat de faptul ca nu "fierbea" cand am pus bateria pe redresor. Am mai folosit-o de la revelion pina prin aprilie-mai si cu toate ca avea un element mort sau aproape mort motorul pornea fara probleme.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Si la mine pornea fara pb dar am schimbat-o caci nu mai prezenta siguranta si de recuperat nu am reusit...batrinetea deh...

E cel mai urit sa ramii in pana prostului...de curent :)

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Am schimbat si eu bateria originala saptamana trecuta, nu era moarta de tot, invartea dar nu pornea. Am luat un rombat tot de 44 Ah cu 155 ron, 2 ani garantie, sper sa ma tina 3 ani.Dupa ce am montat bateria a pornit la sfert.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

  • 8 months later...

Am citit topicul si am mers la masina sa vad ce baterie am. Masina am cumparat-o in 2009 iar masina este din noiembrie 2004. Am gasit pe masina baterie AKUMA. Se poate sa fie bateria din 2004 sau bateriile AKUMA se pot cumpara si din alta parte. Probleme am avut cu ea acum doua zile cand am avut casetofonul pornit o ora si jumatate si nu a vrut sa mai porneasca. Se poate sa fie bateria originala?

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Se poate sa fie bateria originala. Eu la Dacia veche am avut o baterie care a tinut 9 ani si era releu de incarcare electro-mecanic pe alternator nu ca si acum electronic. Iti dai seama ca daca bateria este exploatata in regim de taxi cu zeci de porniri pe zi tine putin, iar daca este pe o masina personala, care poate sta si in garaj si iarna nu trebuie sa se forteze la -20C tine si zece ani. Un motor mic pe benzina nu solicita bateria asa mult ca si un motor diesel mare cu bujii incandescente care storc bateria inainte de a da la cheie.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

de acord cu comparatia diesel benzina NFABIAN. Ce pot sa spun legat de baterie este ca una uzata poate sa iti cauzeze o sumedenie de probleme de exemplu: Am avut bateria originala care a dus aproape 6 ani fara sa faca nici un moft pana iarna trecuta ... pornea greu si cand pornea scotea fum ... probabil motorina nearsa un pic de ulei si cu aburul de februarie. Evident aprins martor in bord check engine. Si de atunci plimbat pe la service. Stergeam eroarea, revenea la fiecare pornire defectuoasa. Ca prin minune cand a venit caldura nu am mai facut nici o figura, nu tu martori nu tu fum, nu tu eroare. Bineinteles hai la tester sa vedem daca mai este si altceva in neregula ... nimic. De vreo doua saptamani de cand s-a lasat frigul intro dimineata pun contact sucesc de cheie invarte greu de vreo 4 ori si acelasi simptom .. fum, martori aprinsi etc. Remediu: luat baterie noua montat in service, verificat consumatori si incarcarea sters erori aparute si masina porneste elegant fara sa se poticneasca fara nici o problema. Basca dupa pornire se aprindea, inainte cu bateria veche, martorul de la abs care mai statea cateva secunde si se stingea. La porniri repetate in conditii improprii cu gaze nearse etc poate fi afectat si catalizatorul si sondele lambda care sunt tipic vag proaste si scumpe.

Din ce am intrebat/citit o baterie uzata poate sa iti afecteze multe sisteme de pe masina, deoarece in momentul in care consumul pe sistemul electric este mare gen: faruri aprinse, casetofon, actionarea geamurilor electrice, manevrarea volanului stanga dreapta (solicitarea pompei servo) toate simultan, pentru cateva momente surplulul de tensiune necesar il ia din baterie pana se adapteaza sistemul electric la noul consum si atunci o baterie care nu poate sa suplineasca aceste nevoi de tensiune poate cauza probleme si defectiuni pe termen lung.

Sfatul meu dupa ce am cumparat pana acum doua baterii cu banii dati pe tester : daca da semne de oboseala schimbati-o.

Daca gresec rog sa ma corectati ca nu e nici o problema.

Link către comentariu
Distribuie pe alte siteuri

Pentru a adăuga comentarii este necesară înregistrarea sau autentificarea

Trebuie să aveţi un cont de membru pentru a adăuga comentarii

Înregistrare membru

Înscrierea unui nou cont de membru. Este foarte uşor!

Înregistrare cont nou

Autentificare

Aveţi deja un cont de membru? Conectaţi-vă aici.

Autentificare în cont
 Share

  • Activi pe această pagină   0 membri

    • Niciun utilizator înregistrat nu vizualizează această pagină acum.
×
×
  • Create New...

 Functionarea acestui site este sustinuta de cele cateva bannere afisate intre posturi. Ar fi o placere pentru noi daca ar fi adaugat site-ul nostru in lista de exceptii ad-block in browserul tau. Promitem si veti vedea ca nu avem reclame intruzive si nici deranjante (nimic cu sunet,video sau all-screen). Multumim!